abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163790393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:51 schreef Summers het volgende:

[..]

Vannacht allemaal auto getoeter en de Turkse vlag die uit auto's hingen maar ik wist nou niet of ze voor de coup waren of de straat opgingen omdat erdogan dat had gevraagd ...
Wat ik her en der zie, is dat de meeste Turken die de staat op gaan pro Erdogan zijn. Ik zou van het laatste uit gaan dus.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:03:47 #77
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163790606
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat ik her en der zie, is dat de meeste Turken die de staat op gaan pro Erdogan zijn. Ik zou van het laatste uit gaan dus.
Ok dat zijn er dan aardig wat in mijn buurt
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_163790753
Verdorie, ik had net een heel verhaal getikt over Erdogan en IS, dat het toevallig is dat deze 'coup' net na de aanslag in Nice gebeurt is.

In het kort: Erdogan en IS zijn natuurlijk al langer geruchten over. Ook zijn zoon schijnt olie van IS te kopen en steunt IS dus financieel. Er zijn vandaag ong. 500 PKK soldaten gearresteerd door Turkije, PKK vecht tegen IS. Coupeplegers zouden heel erg de grondwet willen respecteren, waar de scheiding tussen kerk en staat in is vastgelegd. Erdogan wil juist meer richting een Islamitisch land, begrijp ik altijd. Ik kan me dan zomaar voorstellen dat of; coupeplegers hebben berichten ontvangen dat hun coupe nu snel moest gebeuren, om 1 of andere reden gelekt door Erdogans mensen. Coupe is door snelheid niet goed uitgevoerd en mislukt.

Of: Erdogan heeft lucht gekregen van voorbedingen voor een coupe, heeft daarom snel zelf een coupe in scene gezet, om vervolgens alle verantwoordelijken voor de echte coupe op te kunnen pakken, vandaar ook de bizar veel arrestaties van rechters en dergelijke die de coupe zouden steunen.

Nou, dat was mijn fantasie een beetje.

http://www.zerohedge.com/(...)upport-islamic-state (schimmige bron)
http://www.mintpressnews.com/211624-2/211624/ (matige/schimmige bron)
pi_163791031
Als Turkije echt de doodstraf instelt, dan is het duidelijk dat zij niet bij de EU willen, of zij hebben een heel verkeerd beeld van de EU en denken dat het toegestaan wordt. Dan zou ik concluderen dat zij nooit bij de EU gewild hebben, maar dat zij het speelden om hen op het verkeerde been te zetten, geen argwaan te wekken zodat zij zich in alle stilte kunnen voorbereiden en groeien (technologisch) en zo hun territorium en idealen veilig stellen. Of nog erger, eisen gaan stellen aan het westen, om zo hun landgenoten/geloofsgenoten het makkelijker te maken (bv geen boerka verbod, Islamitische feestdagen nationale vrije dagen maken, uithuwelijken rechtsgeldig maken, verbod op homopropaganda enz.).

Men zou in NL maar eens moeten denken aan het zweren van trouw aan de NLse staat gezien al die Turkse nationalistische taferelen. En dan is mag het een keuze zijn om voor of tegen het koningshuis te zijn, maar niet tegen de grondbeginselen van de Nederlandse wet.
pi_163793391
Zeker door na een dag een paar duizend rechters uit het ambt te zetten,riekt dit wel heel erg naar een false flag
pi_163793498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:42 schreef Chewie het volgende:
Zeker door na een dag een paar duizend rechters uit het ambt te zetten,riekt dit wel heel erg naar een false flag
Maar ja, maak dat het (Neder-)Turkse volk maar duidelijk: "Huhuhuh, nu de coup mislukt is, roepen jullie allemaal ineens dat het een False Flag is geweest! Jullie willen gewoon zo veel mogelijk Turken dood hebben en hebben nu buikpijn dat dat niet doorgaat, huhuhuh!"
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 21:00:31 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_163793887
quote:
Ja dit is echt de eerste keer dat ik ook aan een false flag denk.
pi_163794060
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 20:57:06 BREAKING: Egypt blocks a UN Security Council resolution to condem the #TurkeyCoup - @haaretzcom https://t.co/PPNO6sfKhw reageer retweet
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:25:51 #84
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163794495
DionNissenbaum twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 20:30:53 Turkish official: Gov't has suspicions Incirlik Air Base, home of US airstrikes against ISIL, used to refuel aircraft used in coup attempt. reageer retweet
De reden waarom Incirlik Air Base, en de soldaten daar gelegerd, omsingeld is.

Oh voor de duidelijkheid: het is een VS luchtmacht basis. Er worden op dit moment VS soldaten in gijzeling gehouden. Er liggen daar nucleare wapens.

Erdogan eist de uitlevering van Gulen door de US.

[ Bericht 2% gewijzigd door BarryOSeven op 16-07-2016 21:32:04 ]
pi_163794644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:25 schreef BarryOSeven het volgende:
DionNissenbaum twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 20:30:53 Turkish official: Gov't has suspicions Incirlik Air Base, home of US airstrikes against ISIL, used to refuel aircraft used in coup attempt. reageer retweet
De reden waarom Incirlik Air Base, en de soldaten daar gelegerd, omsingeld is.

Oh voor de duidelijkheid: het is een VS luchtmacht basis. Er worden op dit moment VS soldaten in gijzeling gehouden. Er liggen daar nucleare wapens.

Erdogan eist de uitlevering van Gulen door de US.
Erdo is fucking with the wrong people here. :X
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:45:51 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163794973
quote:
Dat lijstje lag al ff klaar ja. Als het zo is dat die 3000 troepen echt het idee hadden dat ze een oefening aan het doen waren dan heb ik erg met ze te doen. :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 16 juli 2016 @ 21:49:49 #87
440653 BarryOSeven
pi_163795140
WilliamsJon twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 19:47:17 #Erdogan: "US have to give us #Gulen if we are to cooperate together." In meantime, 1,500 Americans at #Incirlik can't go in, out or fly. reageer retweet
pi_163795328
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat lijstje lag al ff klaar ja. Als het zo is dat die 3000 troepen echt het idee hadden dat ze een oefening aan het doen waren dan heb ik erg met ze te doen. :{.
Ja en die rechters zullen ook wel niet zeker zijn. Zou mijn koffers klaar hebben staan als ik zo'n rechter was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2016 21:58:32 ]
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 22:09:57 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_163795655
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ook. Die leven niet lang meer.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 22:52:43 #90
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163797116
Dat Erdogan turken in het buitenland oproept om naar huis te komen, zou dat te maken kunnen hebben dat de shit aan gaat? Dat ze risico lopen? Lynch mobs in Rotterdam?

Wanneer roepen wij Nederlanders in het buitenland op om terug te keren?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:17:17 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163797837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:52 schreef frietenstamp het volgende:
Dat Erdogan turken in het buitenland oproept om naar huis te komen, zou dat te maken kunnen hebben dat de shit aan gaat? Dat ze risico lopen? Lynch mobs in Rotterdam?

Wanneer roepen wij Nederlanders in het buitenland op om terug te keren?
Was een fake tweet. Erdogan heeft niemand opgeroepen naar Turkije terug te komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:26:26 #92
440653 BarryOSeven
pi_163798138
Geruchten dat Incirlik op dit moment wordt aangevallen en gebombardeerd met een F-16 :o
pi_163798214
Ze wisten het toen al!!! In 2003:

(niet serieus bedoeld)
pi_163798655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:26 schreef BarryOSeven het volgende:
Geruchten dat Incirlik op dit moment wordt aangevallen en gebombardeerd met een F-16 :o
Wait, what? :o

Ow ik lees het nu ook in het NWS topic. Ik had het al uit mijn MyATT gegooid vanwege de houding van die admin.
pi_163798987
Erdogan wil doodstraf aan orde stellen

Die politiek tegenstander van hem in Amerika zegt ook dat het geënsceneerd is, maar als tegenstander is dat uiteraard makkelijk te roepen.
  zondag 17 juli 2016 @ 00:20:33 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163799501
Er wordt hier verwezen naar een nieuwe islamitische grootmacht (die door Erdogan zou worden nagestreefd), maar ik denk dat de conservatief Erdogan het meer zoekt in het laten heropleven van die oude islamitische grootmacht, het Ottomaanse Rijk, het oude sultanaat.
Door in te spelen op de grootsheid van het Turkije van toen en de rol die het toen had in de wereld, geef je de bevolking het idee dat ze daar weer recht op hebben. Hitler deed het ook, door met zijn Derde Rijk te verwijzen naar het Heilige Roomse Rijk (en het Romeinse Rijk), je ziet het vaker bij conservatief-nationalisten: terug naar de situatie van oude glorie.
Daarmee maakt Erdogan Ataturk en zijn seculiere denkbeelden tot vijand, want die beëindigde min of meer het Sultanaat (dat al tijden op zijn laatste benen liep en nauwelijks nog een macht was, maar goed, als wij het over de VOC hebben denken wij ook aan de glorietijd en niet aan de ondergang).
Als je leest wat voor slangenkuil dat Sultanaat was voor de hoogste kringen is het makkelijk voor te stellen waar Erdogan de inspiratie voor een in scène gezette coup vandaan haalt, of voor de aanvullende zuivering van andersdenkenden.
Het zou me niet verbazen dat hij als een sultan zijn naaste medewerkers verdenkt van complotten tot machtsovername en ze dus pro-actief uitschakelt.
pi_163799566
Het leger heeft tijdens de ´training´ cq in scene gezette coupe alvast het parlementsgebouw opgeblazen, scheelt weer... wordt toch niet maar gebruikt met erdogan en zijn 1 partij stelsel straks.
  zondag 17 juli 2016 @ 00:48:47 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163799933
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:25 schreef Suncatcher het volgende:
Het leger heeft tijdens de ´training´ cq in scene gezette coupe alvast het parlementsgebouw opgeblazen, scheelt weer... wordt toch niet maar gebruikt met erdogan en zijn 1 partij stelsel straks.
Het ligt voor de hand dat Erdogan van Istanboel zijn residentie zal maken, daar lag immers de macht van de sultan en -nog steeds- het symbolische hart van het Ottomaanse Rijk.
pi_163800188
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het ligt voor de hand dat Erdogan van Istanboel zijn residentie zal maken, daar lag immers de macht van de sultan en -nog steeds- het symbolische hart van het Ottomaanse Rijk.
Heb dit ook maar even op geenstijl gepleurt...
Opletten, zie de schaakstukken bewegen en anticipeer erop!

quote:
Oke, even mijn hersenbroeisel uitspuwen op een dronken zondagnacht...

Het leger heeft tijdens de training / in scene gezette coupe alvast het parlementsgebouw opgeblazen. Scheelt weer voor later, Erdogan gaat dat gebouw met zijn één partij stelsel toch niet meer gebruiken. Best ziek eigenlijk hoe iemand inspiratie uit Hitler kan vinden om zo zelf aan de macht te komen.

Ik ben altijd opgegroeid met de mentaliteit : wees kritisch naar je vijand, wees nog kritischer naar je vrienden. Jammer genoeg is het gros van de mensheid dom en kan niet zelf nadenken.. zij geloven oprecht wat hun door de regering verteld wordt. Voeg daar toxische elementen zoals geloof eraan toe en je kan zo de gehele oppositie en ondergeschikte rassen uitroeien.

Het westen steunt Erdogan en dat maakt het nog zieker. Ik kreeg steeds meer het gevoel alsof het gehele westen BEWUST aanstuurt op een confrontatie tussen het westen en de islam. Alleen al om het feit dat er stelselmatig wordt weggekeken van terreur op straat, overal in alle grote steden, door etnische minderheden. Zij hollen onze wet uit om steeds meer macht te krijgen (ish discriminatie!! goh wat zijn ze zielig) en de rechters trappen erin.

Zie ook de black lives matter beweging in amerika, grotendeels gesponsord door machtige mensen zoals Soros. Ondertussen zijn het gewoon de black panthers. Je kan directe verbindingen trekken tussen de haat van zwart op alles wat blank is en hetgeen wat in afrika gebeurd. Zimbabwe loopt al enkele decennia voor op hetgeen wat nu in zuid afrika gebeurd, maar toch. Om even het geheugen op te frissen : Blanke boeren werden in Zimbabwe massaal gelynched, kennis werd uitgeroeid, het enige dat het land nu nog produceert is eindeloze corruptie en bankbiljetten van een biljoen omdat ze telkens bankroet gaan.

In zuid afrika is die trend ook al een tijdje aan de gang, mede doordat terroristische organisatie ANC met het scepter mag zwaaien. Iedereen vond het verschrikkelijk toen Mandela stierf. Wat een geweldige man was dat, eerst vol haat en toen zag hij het licht. In werkelijkheid had Mandela geen fuck te vertellen, had slechts een kantoortje en was een publiek figuur terwijl het ANC bezig was met hele andere dingen, zoals autoband feestjes. Een soort taqqiya voor de zwarte. Dezelfde Mandela die bij zijn matties stond toen ze kill the boer zongen en er niets van zei..

Nelson Mandela singing MK Kill the Whites Struggle Song

Ohja, een deel van het ontwikkelingshulpgeld van nederland bleek later naar het ANC te zijn gegaan. Oftewel, de nederlandse overheid heeft dit allemaal toegelaten. Ik vraag me uberhaupt nog af waarom we geld sturen, want het enige dat het volk ermee doet is macaroni pakketjes ervan kopen, overgedateerde medicijnen, af en toe een waterput graven en voor de rest spenderen ze het geld aan corruptie, ak47s en raketwerpers.

Ondertussen gaat het lynchen van alles wat blank is in zuid afrika gewoon door.

Als je je ook nog eens verdiept in de economie en hetgeen wat er aan zit te komen voor de gehele wereld - venezuela is er niets bij - dan kan je duidelijk zien dat de schaakstukken op het bord al in beweging zijn. Voor de 2e wereld oorlog brak er ook een enorme financiele crisis uit, toch?

Om het volk af te leiden van de elite zoek je maar een public enemy, zodat je ondertussen een nieuw systeem kan bedenken waarin de elite nog steeds rijker worden en de normale mens niet. Zo rolt de elite al bijna 100 jaar.

De EU is niets meer dan een poging om makkelijker over de gehele wereld te regeren en is slechts een onderdeel in dit geheel, prachtig om te zien hoe het langzaam in elkaar dondert door de enorme besluiteloosheid. Het ergste is nog dat wij burgers straks de dupe zijn. Ons land wordt overrompelt door import en wij mogen straks het conflict uitvechten, terwijl zij hoogst waarschijnlijk al op de eerste boot / vliegtuig naar canada zitten.

Dit zijn donkere tijden..
PS : Ik ben geen racist. Ik heb alleen een pleurishekel aan alles dat mij wilt uitroeien omdat ik blanke atheist ben. Heb nog steeds het recht om mezelf te verdedigen.
  zondag 17 juli 2016 @ 03:00:53 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_163801175
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 01:05 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Heb dit ook maar even op geenstijl gepleurt...
Opletten, zie de schaakstukken bewegen en anticipeer erop!

[..]

Heb je een link?

Ik las in een van de commentaren op Geenstijl dat iemand het verloop van de coup vooraf al had beschreven, waarmee werd gesuggereerd dat er een soort script was. Helaas zonder bron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')