abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163787114
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:05 schreef User8472 het volgende:
Turkije stelt nu dat iedereen die Gulen steunt, een vijand van Navo lid Turkije is. Terwijl de AIVD slelt dat het geen gevaarlijke groepering is en Gulen simpelweg een politiek rivaal is van Erdogan. Ik ben benieuwd of NL andere westerse regeringen gaan appeasen door Gulen uit te leveren.
gulen zit in de vs, dat weet je toch?
zie email 27 oktober
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:30:25 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163787582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Mwa. "Belang" is een vrij relatief begrip. Het kan inderdaad 'goed' voor hem uitpakken (als je in zijn kwade intenties gelooft) maar anderzijds zou je kunnen stellen dat als een vrij flink percentage van het leger zomaar z'n land kan fucken de macht van de man aanzienlijk ondermijnt. Blijkbaar is zijn troon toch niet zo secure, zeg maar. En als ik persoonlijk een false flag zou creëren zou ik dat toch proberen te doen zonder mijn gebrek aan leiding over 'mijn' leger aan te stippen.

Ik sluit vooralsnog niets uit maar ik denk dat het voorbarig is om te concluderen dat het allemaal koek en ei is voor Erdo. Vooralsnog vermoed ik eerder dat het een dwaze en gefaalde coupe was. Allicht rekende de aanstichters op meer steun van het volk en dat de rest van de militairen wel bij draaiden op het moment dat de plegers snel alle strategische doelwitten onder controle hadden. Die blitzkrieg is mislukt, de zon kwam weer op en de coupe-soldaten waren niet bereid om het vuur te openen op het volk. Dat deed ze een beetje de das om.
De meeste tegenstanders had hij al uitgeschakelt, plus de gene die beetje met boze tong over Erdogan spreekt, is vies nat..
Oud collega wou morgen op vakantie, hij gaf aan dat hij van zijn plannen af ziet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:44:08 #53
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163787836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

De meeste tegenstanders had hij al uitgeschakelt, plus de gene die beetje met boze tong over Erdogan spreekt, is vies nat..
Oud collega wou morgen op vakantie, hij gaf aan dat hij van zijn plannen af ziet.
Turkije onveilig. Zet de sluizen maar open. En.. welkom!
pi_163787975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Krijg wat speculaties door via de ether in mijn glazen bol over dat het nog wel eens onrustig kan gaan worden in de nabijetoekomst:

Even uit de alumium mouw zonder marmeren bron.

Erdogan voert op zijn manier een greep op de macht uit. De absolute macht.
Wegens gebrek aan westerse en Russische belangen is het aan te nemen dat er een Islamtische grootmacht aan het opstaan is.

Op Incirlik airbase is de NAVO commandant zojuist opgepakt

Op Incirlik airbase liggen de opgeslagen nucleaire wapens van de VS.

Het zou dus goed kunnen dat de VS de controle is verloren over deze nucleaire wapens aan een nieuwe Islamitische grootmacht. Het is in dat geval niet ondenkbaar dat ISIS aan deze wapens kan komen.

We kunnen in dat geval op korte termijn een interventie verwachten van de NAVO in Turkije. No way dat ze die wapens door een afvallige laten bezitten...
Ik acht het onwaarschijnlijk, de Amerikanen zijn niet zo dom om hun nukes daar te plaatsen zonder beveiliging. Er zijn codes voor nodig, hele procedures en het zou mij niet verbazen als ze afgaan als er mee geklooid wordt. Als meerdere landen in het MO een geloofwaardig (want ongetwijfeld op dat moment nog ongetest in een echte situatie) raketschild hebben ontwikkeld, dan zou ik de kans groter achten voor een 3e WO maar op dit moment lijkt het mij niet aan de orde, in ieder geval niet intelligent om iets te beginnen alhoewel ik twijfels heb over het IQ van sommigen aldaar.
pi_163787981
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

gulen zit in de vs, dat weet je toch?
Ja dat wist ik al, lekker belangrijk maar ik snap je vraag niet?
pi_163788147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:52 schreef User8472 het volgende:

[..]

Ja dat wist ik al, lekker belangrijk maar ik snap je vraag niet?
Je zegt:'Ik ben benieuwd of NL andere westerse regeringen gaan appeasen door Gulen uit te leveren.'
zie email 27 oktober
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:11:26 #57
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163788435
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:29 schreef trein2000 het volgende:
Ik geloof niet zo in complotten maar hier zit een luchtje aan. Ik zal even in het NWS topic zoeken naar een paar mooie uiteen zettingen.
Je kunt niet eens niet in complotten geloven. Is gewoon een feit.

http://www.infowars.com/3(...)-person-should-know/
Feyenoord!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:12:12 #58
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163788453
Erdogan zette coup in scène'

Verschillende politici van Turkse afkomst hebben gereageerd op de couppoging in Turkije. Volgens het Amsterdamse VVD-raadslid Dilan Yesilgöz is de kans groot dat de Turkse president Erdogan de couppoging zelf in scène heeft gezet. Door het leger de schuld te geven kan Erdogan zijn macht laten groeien, aldus Yesilgöz.

De Turks-Nederlandse politici van de beweging Denk, Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu, menen dat de democratie de winnaar is van de gebeurtenissen in Turkije. Op hun Facebookpagina schrijven ze: ,,Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en heeft laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens".

Daar is niet iedereen het mee eens. Het PvdA-Kamerlid Keklik Yücel twittert; ,,Wat een nachtmerrie voor Turkije.....alleen maar verliezers en zeker de democratie." Ook Yesilgöz noemt de democratie ,,de grootste verliezer".

http://www.msn.com/nl-nl/(...)OOe&ocid=mailsignout
Feyenoord!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:18:50 #59
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_163788609
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie heeft verdomme het hek van NWS opengezet?
_O- _O- _O-
Feyenoord!
pi_163789014
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je zegt:'Ik ben benieuwd of NL andere westerse regeringen gaan appeasen door Gulen uit te leveren.'
Ja, omdat Gulen zich heeft mogen vestigen in de VS en ik vermoed dat de VS liever Gulen ziet als leider dan Erdogan, omdat Gulen nu eenmaal meer progressief lijkt en Erdogan conservatief. Maar nu krijgen ze problemen met Turkije vanwege Gulen, dus zullen ze buigen en hem uitleveren om ze te vriend te houden, of zullen ze de vinger geven en het oneens zijn met Turkije die stelt dat de coup door hem was georganiseerd. Dan moeten ze iemand anders de schuld gaan geven, wat Turkije misschien niet uitkomt en dan kan Turkije 'het westen' weer verder dwars gaan liggen.

Ik weet gewoon echt niet hoe de VS hierop gaat reageren en ben hier zeer benieuwd naar, ook vanwege hun luchtbasis die gesloten is waardoor zij nu geen luchtsteun kunnen bieden aan hun operaties in Syrie en overige delen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:40:42 #61
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163789058
Is alweer open
  zaterdag 16 juli 2016 @ 17:47:45 #62
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_163789242
Turkije wil doodstraf opnieuw invoeren

Coup in scene gezet om de doodstraf weer in te kunnen voeren??
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_163789274
Ja, ik las het net, gaat wel snel zo. Het luchtruim zou ook weer snel vrijgegeven worden.
pi_163789535
Yilderim belooft 'nieuwe start' mét oppositie

Oftewel: het gaan allemaal ja-knikkers worden uit angst ook te worden gearresteerd.
pi_163789563
Erdogan houdt schoonmaak na couppoging

"Deze revolte is een mooie kans de bezem door het leger te halen."

Goh, wat komt het hem toch vervelend uit dat dit gebeurd is, he!
pi_163789847
Wat een land, wat een president, wat een bevolking. Elke totaal ver-Nederlandste Turk die ik spreek zat gisteravond te juichen. Zijn Erdogan zó zat.
pi_163789991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:18 schreef Scrummie het volgende:
Wat een land, wat een president, wat een bevolking. Elke totaal ver-Nederlandste Turk die ik spreek zat gisteravond te juichen. Zijn Erdogan zó zat.
Helaas zijn er erg veel die niet zo vernederlandst zijn: http://frontpage.fok.nl/w(...)st-in-rotterdam.html
pi_163790017
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Helaas zijn er erg veel die niet zo vernederlandst zijn: http://frontpage.fok.nl/w(...)st-in-rotterdam.html
Erg bijzonder ja. Snap dat echt niet. Wel begrijp ik altijd dat Erdogan erg van de Islam is, ik krijg de indruk dat de mensen die pro Erdogan zijn, ook vrij streng dat geloof aanhangen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:30:29 #69
28033 Pek
je moet wat
pi_163790024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

zou inderdaad best kunnen, Erdogan zit zelf veilig in het buitenland, de coupe is wel erg beperkt opgezet en het volk kan de coup zelf ongedaan maken in 1 nacht, waarna Erdogan weer veilig op eigen bodem kan landen en als held worden ontvangen.

Inmiddels zijn sinds de coup meer dan 2000 rechters afgezet die volgens Erdogan niet trouw aan hem zijn...
Dit. Een coup plegen als de baas ergens in Mongolië zit? wtf! :|W Slaat echt nergens op en is uiterst verdacht imo.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163790124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Erg bijzonder ja. Snap dat echt niet. Wel begrijp ik altijd dat Erdogan erg van de Islam is, ik krijg de indruk dat de mensen die pro Erdogan zijn, ook vrij streng dat geloof aanhangen.
Dat is idd ook de enige verklaring die ik er voor kan bedenken: ben je tegen Erdogan, dan ben je tegen de islam.
pi_163790148
Trouwens ook vreemd; de coup-plegers waren nog maar net van het vliegveld verjaagd (en ik begreep dat er nog tanks onderweg er naar toe waren), maar herr Erdolf vond het wel veilig genoeg om daar met zijn vliegtuig te landen? Er hoefde maar één soldaat met een geweer ergens verscholen te zitten.....
pi_163790255
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:38 schreef ToT het volgende:
Trouwens ook vreemd; de coup-plegers waren nog maar net van het vliegveld verjaagd (en ik begreep dat er nog tanks onderweg er naar toe waren), maar herr Erdolf vond het wel veilig genoeg om daar met zijn vliegtuig te landen? Er hoefde maar één soldaat met een geweer ergens verscholen te zitten.....
Vond ik ook vreemd. Sowieso, dat zag ik gister live, en het klonk mij in de oren dat de soldaten vrijwillig en rustig het vliegveld verlieten vlak na de 'facetime' toespraak van Erdogan (heel erg BNW en 'far fetched', maar was de toespraak misschien het signaal, vooraf besproken, om te beginnen met terugtrekken van het vliegveld, zodat Erdogan gewoon kon landen?). Vervolgens even later kwamen pas alle mensen bij het vliegveld. Of ik heb dat niet goed mee gekregen.
pi_163790272
Conflicts twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 15:00:45 BREAKING: Turkey's İncirlik Air Base - used by US-led coalition to hit ISIS- sealed off, power cut off, US Consulate says - @DailySabah reageer retweet
Weet niet of daar nog nieuwe ontwikkelingen van zijn, maar deze vond ik ook bijzonder. Waarom zou dat gebeuren?
  Moderator zaterdag 16 juli 2016 @ 18:50:29 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_163790354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vond ik ook vreemd. Sowieso, dat zag ik gister live, en het klonk mij in de oren dat de soldaten vrijwillig en rustig het vliegveld verlieten vlak na de 'facetime' toespraak van Erdogan (heel erg BNW en 'far fetched', maar was de toespraak misschien het signaal, vooraf besproken, om te beginnen met terugtrekken van het vliegveld, zodat Erdogan gewoon kon landen?). Vervolgens even later kwamen pas alle mensen bij het vliegveld. Of ik heb dat niet goed mee gekregen.
Idd erg BNW. Veel dingen waarbij je huh? denkt.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:51:11 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_163790364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:18 schreef Scrummie het volgende:
Vannacht allemaal auto getoeter en de Turkse vlag die uit auto's hingen maar ik wist nou niet of ze voor de coup waren of de straat opgingen omdat erdogan dat had gevraagd ...
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')