abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163871858
bjoernstritzel twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:09:42 Shot axe attacker on train was a 17 y/o Afghan. German and Arab Jihadis celebrating without any background info. https://t.co/i90Nmb7sgf reageer retweet
SIMON
pi_163871873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 01:20 schreef PXY225 het volgende:
bjoernstritzel twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:09:42 Shot axe attacker on train was a 17 y/o Afghan. German and Arab Jihadis celebrating without any background info. https://t.co/i90Nmb7sgf reageer retweet
[ afbeelding ]
Vergeet je pilletjes niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_163872086
The West is exhausted, and the worst is yet to come
The onslaught of bad news in recent weeks is giving us decision fatigue. We have to cope with Brexit, the latest terrorist attack in France, the failed coup in Turkey and racial violence in America. Looming on the horizon is a banking meltdown in Italy and a perilous confrontation in the South China Sea—plus the continuing migration crisis and the prospect of a Trump presidency.
http://cepa.org/The-West-(...)worst-is-yet-to-come
SIMON
pi_163872235
According to a report earlier this month in the conservative daily Le Figaro, Calvar’s closed-door session with the parliamentary committee painted an even bleaker picture: “We are on the verge of a civil war,” he said.
http://www.thedailybeast.(...)th-to-civil-war.html

As French scholar Gilles Kepel and others have pointed out, this is exactly what the zealots of global jihad are hoping for, part of their clearly articlulated strategy to sow division and exploit contradictions in Western societies with large Muslim populations. "Civil war," they say? "Bring it on." Fortunately, we’re not there yet, and maybe not nearly as close as Calvar suggested. But the public mood is growing uglier by the day.

Nice itself is badly divided between a strong right-wing political movement and pockets of Muslim immigrants who have adopted fundamentalist versions of Islam that tend to isolate them further from the wary and hostile society that surrounds them.

And there have been hints that some individuals or tiny groups have been plotting to provoke open war with the Muslim community in France, rather like those lunatics in the U.S.—the Timothy McVeighs or the Dylann Roofs—who hope their acts of terror can ignite an apocalypse.

In May, authorities in Ukraine arrested a young Frenchman trying to smuggle a significant arsenal of guns and explosives out of the country, and reported that he intended to use them to start a sectarian war in France. There are some doubts about his real intent—he may have been just a third-rate arms smuggler—but it’s clear from Calvar’s remarks that the French security services are worried that other more effective agents of chaos are out there.
SIMON
pi_163873302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:43 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

hoe valt dat bij IS dan, 20 a 30 islamitische slachtoffers
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:19:09 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163873366
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat zullen wel collateral martelaren zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:28:02 #232
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163873430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 01:39 schreef PXY225 het volgende:
The West is exhausted, and the worst is yet to come
The onslaught of bad news in recent weeks is giving us decision fatigue. We have to cope with Brexit, the latest terrorist attack in France, the failed coup in Turkey and racial violence in America. Looming on the horizon is a banking meltdown in Italy and a perilous confrontation in the South China Sea—plus the continuing migration crisis and the prospect of a Trump presidency.
http://cepa.org/The-West-(...)worst-is-yet-to-come
Spreek voor jezelf :')
De rug rechten en verdergaan.
Graag op anoniem
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:29:28 #233
38496 Perrin
pi_163873443
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf :')
De rug rechten en verdergaan.
Nee joh we zijn uitgeput. Vlucht niet onze kant op.
  woensdag 20 juli 2016 @ 08:36:04 #234
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163873499
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee joh we zijn uitgeput. Vlucht niet onze kant op.
Als de huidige tendens doorzet dan weet ik zeker dat men binnen afzienbare tijd toch niet meer binnenkomt.
Graag op anoniem
pi_163874021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 01:18 schreef PXY225 het volgende:
Goed om hier stil bij te staan.

Islamic State, Nice, And The European Jihadism That Is Here To Stay
But perhaps the real clue to all this goes even further back, to 2004, when the Islamist strategist Abu Bakr Naji published, online, The Management Of Savagery, a pamphlet aiming to provide a strategy by which Al-Qaeda could eventually form an Islamic caliphate. Published before IS even came into being (in its present form), it has since become one its guiding principles; it is reportedly read widely among the group’s commanders.

Central to Naji's ethos is that the more military responses Islamic extremists can provoke from the West, the more those powers will become worn down through a process of attrition -- both in terms of resources, public support at home, and anger among the ummah -- the world’s global Muslim community. If nothing else, the Iraq war proved him right on this count.

A more recent example came in November of last year, when, just two days after the Bataclan concert hall attack, which left 130 people dead, France launched its most extensive bombing campaign against IS to date, repeatedly pounding its stronghold of Raqqa. In essence, French President Francois Hollande played right into Naji's hands. But he had no choice. The enraged French public needed to see their leader take clear and decisive action. Thus did France expend military resources and anger Muslims in the Middle East -- without making a significant dent in IS’s capabilities.

IS has taken Naji's strategy and improved on it -- namely by forcing Western nations into a double bind by the use of terrorist acts carried out by (usually) locally born militants to create divisions, and preferably sow hatred, between minority Muslim communities and the majority in Western countries. The formula is simple yet deadly effective: The more homegrown jihadists appear in France, Belgium, and the U.K., the more their respective governments must monitor their Muslim communities. And the more they monitor them, the more it fuels resentment among them. And the more resentment that is fueled, the more jihadists are produced. It’s the definition of a vicious circle.

And that this strategy is working is plain to see. The attack was a gift to the French far right. The day after the attack, Marine Le Pen, the leader of the French National Front party, issued a statement urging the country to “declare war” against “the scourge of Islamist fundamentalism.” Several more attacks like Nice could one day see her become France’s president. What comes after that could destabilize the whole of Europe.

In the meantime, one thing is for sure: European jihadism is here to stay. And all Western countries that have participated in international military coalitions in the Middle East are targets.

As Van Ostaeyen explained: “The logic followed is that of qisas or retaliation (an eye for an eye, blood for blood). I'm afraid this climate of terror will haunt us for many years to come."
http://www.rferl.org/cont(...)hadism/27866988.html
Conclusie een vicieuze cirkel.
Dat is bekend denk ik. Hoe gaan we die doorbreken??? Daar ligt een begin.
The secret of getting ahead is getting started
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:38:06 #236
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163875015
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:33 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Conclusie een vicieuze cirkel.
Dat is bekend denk ik. Hoe gaan we die doorbreken??? Daar ligt een begin.
Hier een pessimistisch scenario
-Front national wint verkiezingen
-Dubbele paspoorten afgeschaft, franse paspoorten ingenomen. Begin gemaakt met uitzettingen.
-Flinke protesten vanuit rest van Europa, scheuren in EU.
-Aanslagen blijven doorgaan.
-Nog hardere maatregelen, nu ook tegen islam in het algemeen.
-Franse moslims vertrekken naar rest van Europa als dat nog kan. Deel ook naar noord afrika.
-Aanslagen nemen uiteindelijk af na tien-twintig jaar. Gevangenissen vol met al dan niet geradicaliseerde moslims.
-Ondertussen spelen zelfde soort processen zich mogelijk af in de rest van west Europa. Kans dat EU ploft en landen voor zichzelf gaan.
-Leidt tot grote spanningen tussen westen en moslimlanden. Oost grens en middellandse zee volledig afgegrendeld. Mogelijk openlijke oorlogen.
-Internering of gedwongen uitzetting van iedereen met verkeerde afkomst.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163875760
quote:

[..]

De meeste Is aanslagen zijn in moslimlanden.

Aka het boeit ze geen reet.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:21:44 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875835
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jawel, dat zijn geen Ummah.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:22:16 #239
38496 Perrin
pi_163875846
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Maar hoe kijken IS-fans er in 't algemeen tegenaan? Enig idee? Negeren ze het? Boeit het ze ook niet?
pi_163875878
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jawel, dat zijn geen Ummah.
En mensen die meelopen met quatorze juliet wel?

Volgens IS is bijna niemand écht moslim.
pi_163875884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar hoe kijken IS-fans er in 't algemeen tegenaan? Enig idee? Negeren ze het? Boeit het ze ook niet?
Hoe moet ik dat nou weten. Ken er gelukkig nul.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:24:46 #242
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875900
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:23 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

En mensen die meelopen met quatorze juliet wel?
Nee, daarom is hen doden dus goed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163886629
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:34 schreef PXY225 het volgende:

[..]

Het wordt ook gemeld door Raqqa is being slaughtered silently, de groep die wordt opgehemeld door het Westen

Raqqa_SL twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 16:35:19 SHAME on the International Coalition today they kill 160 civilians by Airstrikes on #Altokhar village near #Manbij https://t.co/3VkdCkis3a reageer retweet
"Raqqa is being slaughtered silently" zijn een groep undercover locals in Raqqa. Die kunnen dat nieuws alleen maar over genomen hebben van een andere nieuwsbron.

Ik beweer niet dat er geen burgerslachtoffers vallen door Westers militair ingrijpen, maar je mag best wat kritischer zijn mbt de nieuwsbronnen van dit soort beschuldigingen. Een ISIS-propaganda kanaal is geen betrouwbare bron en een groep undercover locals uit het compleet afgesloten Raqqa lijkt me ook geen goede bron voor nieuws van buiten Raqqa.
  donderdag 21 juli 2016 @ 01:57:03 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163897482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:43 schreef Nintex het volgende:
Erdogan omsingeld Incirlik en probeert een Islamitische Staat te stichten en toevallig vinden ze in Syrie een berg kinderen onder het puin geraakt door een air strike.

Ik geloof er geen zak van.
Idd. Scenario......Homeland seizoen 1 t/m 3.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 juli 2016 @ 01:59:30 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163897504
quote:

[..]

(nastymode) Een ware Moslim gaat geen vrijheidsfeest vieren......
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 21 juli 2016 @ 03:54:11 #246
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163898115
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:38 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hier een pessimistisch scenario
-Front national wint verkiezingen
-Dubbele paspoorten afgeschaft, franse paspoorten ingenomen. Begin gemaakt met uitzettingen.
-Flinke protesten vanuit rest van Europa, scheuren in EU.
-Aanslagen blijven doorgaan.
-Nog hardere maatregelen, nu ook tegen islam in het algemeen.
-Franse moslims vertrekken naar rest van Europa als dat nog kan. Deel ook naar noord afrika.
-Aanslagen nemen uiteindelijk af na tien-twintig jaar. Gevangenissen vol met al dan niet geradicaliseerde moslims.
-Ondertussen spelen zelfde soort processen zich mogelijk af in de rest van west Europa. Kans dat EU ploft en landen voor zichzelf gaan.
-Leidt tot grote spanningen tussen westen en moslimlanden. Oost grens en middellandse zee volledig afgegrendeld. Mogelijk openlijke oorlogen.
-Internering of gedwongen uitzetting van iedereen met verkeerde afkomst.
Tsja, precies het scenario waar IS op zit te wachten natuurlijk. Als de EU uit elkaar valt zal dat ook gevolgen hebben voor samenwerking tussen landen wat betreft vechten in Syrie bijvoorbeeld.

Verdeel en heers. Het werkt alleen niet altijd in je voordeel.

Maar ik vind het lastig in te schatten wat er gaat gebeuren. Zeker nu Turkije opeens een totaal andere koers lijkt te te gaan varen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 08:12:33 #247
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163898690
ISIS dreigt opnieuw met aanslagen waar Nice, Parijs & Marseille specifiek genoemd worden.
Het roemt de aanslag van vorige week waarbij 84 mensen het leven lieten.

Voor de sterke magen onder ons er is ook nog een dubbele onthoofding te zien in het filmpje.

http://heavy.com/news/201(...)-video-mp4-download/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163899442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:51 schreef Pharmacist het volgende:
"Raqqa is being slaughtered silently" zijn een groep undercover locals in Raqqa. Die kunnen dat nieuws alleen maar over genomen hebben van een andere nieuwsbron.

Ik beweer niet dat er geen burgerslachtoffers vallen door Westers militair ingrijpen, maar je mag best wat kritischer zijn mbt de nieuwsbronnen van dit soort beschuldigingen. Een ISIS-propaganda kanaal is geen betrouwbare bron en een groep undercover locals uit het compleet afgesloten Raqqa lijkt me ook geen goede bron voor nieuws van buiten Raqqa.
"Raqqa is being slaughtered silently" is niet tegen de bombardementen, maar het is natuurlijk verschrikkelijk als er burgerslachtoffers bij vallen. Ze willen liever grondtroepen, maar daar wil de coalitie niet aan, ik vraag me ook af of dat niet nog meer burgerslachtoffers oplevert.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 12:51:58 #249
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_163903474
De beelden van zijn heldendaad gingen de wereld over: Franck Saga probeerde op zijn scooter aanvaller Mohamed Bouhlel te stoppen tijdens de aanslag in Nice. De Franse lokale krant Nice Matin wist Franck op te sporen. Hij doet nu voor het eerst zijn verhaal.

Veel mensen dachten dat de uit Nice afkomstige Franck Saga zijn daad niet had overleefd. Niets is echter minder waar. Hoewel de medewerker van het vliegveld in Nice zowel psychisch als lichamelijk een flinke klap heeft gehad, is hij springlevend. Aan de krant die hij dagelijks leest, het lokale Nice Matin, was hij bereid zijn verhaal te doen.

Op de bewuste avond vertrok hij net iets te laat richting het vuurwerk, wat zijn redding is geweest. Hij vertelt: ,,Toen ik langs een groot kruispunt reed, ging alles nog goed. We kwamen mensen tegen die naar huis gingen. Ter hoogte van de universiteit hoorden we een menigte achter ons bewegen. We hoorden mensen schreeuwen en auto's die dwars op de weg gingen staan. Mijn vrouw zei tegen mij: 'Stop, er klopt iets niet'. Toen we terug wilden rijden, zagen we de menigte alle kanten op rennen, alsof die ergens voor vluchtte. Toen zagen we de vrachtwagen."

Franck ging achter de aanvaller aan: ,,Ik moest 60 kilometer per uur rijden. Ik had niet eens de tijd om in mijn achteruitkijkspiegel te kijken. Toen haalde hij me in. Hij reed over de stoep. Ik heb in mijn hoofd nog de beelden van lichamen die alle kanten op vlogen. Ik begreep het onmiddelijk en besloot om gas te geven. Mijn vrouw, die achterop zat, trok aan mijn arm en vroeg me waar ik heen ging. Ik ben toen gestopt en zei tegen haar: ga weg! Toen heb ik plankgas gegeven."

Verdoofd
De vijftiger reed zo hard als hij kon, vastbesloten om de terrorist te stoppen. Hij vervolgt: ,,Op een gegeven moment was ik bijna bij de achterkant van de vrachtwagen. Ik heb een scooter met een flinke cilinderinhoud en die trekt snel op. Ik wilde hem stoppen tegen elke prijs. Ik was verdoofd, maar tegelijkertijd ook heel helder."

Franck besloot alles in de strijd te gooien: ,,Ik stelde mezelf de vraag: wat ga je doen met dat scootertje van je? Toen heb ik hem tegen de vrachtwagen gereden. Ik ben hem daarna achterna gaan rennen. Ik herinner me dat ik viel en toen weer doorging. Ik wist niet meer wat ik deed. En uiteindelijk lukte het me om me vast te klampen aan de cabine."

Geslagen met links
Hij stond vervolgens oog in oog met de dader en besloot hem aan te vallen: ,,Ik sloeg hem, en sloeg hem, en sloeg hem nog eens. Met alle kracht in mijn linkerhand, ook al ben ik rechts. Op zijn gezicht. Hij zei niets. Hij dook niet weg." Mohamed Bouhlel probeerde hem vervolgens neer te schieten, maar het pistool weigerde: ,,Ik had het idee dat hij zijn wapen probeerde te repareren of te laden. Hij richtte op mij, haalde de trekker over, maar het werkte niet."

Franck wilde tot het uiterste gaan om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers zouden vallen. Hij vertelt: ,,Ik was bereid te sterven! Ik was heel helder en bereid om te sterven om hem te stoppen. En ik bleef hem slaan. Ik probeerde hem via het raam uit de kabine te trekken. Omdat ik die verdomde deur niet open kreeg. En ik sloeg weer... Uiteindelijk sloeg hij me met het geweer op mijn hoofd. Toen zag ik sterretjes. Ik ben van de treeplank gevallen, maar er ook direct weer op geklommen!"

Overal schoten
Het was uiteindelijk de politie die de vrachtwagen tot stilstand wist te brengen. Franck zocht dekking toen de agenten begonnen te schieten: ,,Ik besloot om me tussen de wielen van de vrachtauto te laten glijden. Maar ik kon daarna niet verder. Ik ben toen plat op mijn buik gaan liggen, met mijn hoofd naar de zijkant. Er werd overal geschoten."

Zodra de terrorist was uitgeschakeld was Franck's eerste reflex om te checken of zijn zoon en vrouw ongedeerd waren. Dat was het geval. In het ziekenhuis werd hij onderzocht, maar op enkele bloeduistortingen en een gebroken rib na kwam hij er lichamelijk gezien redelijk goed vanaf. Geestelijk is hij er erger aan toe: ,,In het ziekenhuis kon ik niet slapen, ondanks de medicijnen die ze me gaven. De beelden blijven maar draaien in mijn hoofd. Niet van hem, maar van die omvergemaaide mensen. Kinderen... Dat moet stoppen."

Kracht
Franck's zoon bleek uiteindelijk de motivatie voor zijn heldendaad. Hij besluit: ,,Ik had het idee dat hij helemaal tot het einde wilde gaan, tot Castel Plage. Nog meer slachtoffers maken. In mijn hoofd wist ik dat mijn zoon op de Place Masséna was. Dat gaf me de kracht en de moed om hem tegen te houden. Ook al moest hij me drie kilometer meesleuren, het zou hem niet lukken."

Franck is wel een baasje _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_163903516
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:51 schreef onlogisch het volgende:

Franck is wel een baasje _O_
Ja maar met een scooter een vrachtwagen staande proberen te houden is toch achterlijk of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')