quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 17:02 schreef Twinkle20 het volgende:Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft

Ja, precies dat doet I ook, en behoorlijk erg momenteel. En als ik niet op haar inga als ze zo tegen me praat of als ik niet aan haar wil tegemoet wil komen, dan is het huilen geblazen, op de grond liggen en soms zelfs een gefrustreerd langgerekt 'AAAAAAAH' en een rode kop van kwaadheid.

. Maar goed, daar blijf ik meestal wel rustig onder. Het is vooral nu een kwestie van consequent zijn, en dat is de grootste uitdaging denk ik.
Vandaag werd ik bij het kdv ook gewezen op het gedrag van I richting een ander meisje, haar ene buurmeisje toevallig waardoor ik de dynamiek tussen die twee van dichtbij ken. Het is niet zo'n heel goede dynamiek momenteel. I is in gedrag soms vrij druk/enthousiast. Buurmeisje is juist heel rustig. Als I druk doet, gaat het buurmeisje naar haar toe en zegt dan steeds: 'beetje rustig doen, I!' en gaat dan ook heel dicht op I staan en haar soms ook vastpakken. Reactie van I is: slaan of duwen. En vandaag op het kdv: krabben. Dus het buurmeisje liep met een flinke kras bij haar oog. Ook hebben ze veel geharrewar over mijn en dijn. Ik vind het ook wel lastig om dat bij te sturen. Ik had een gesprekje nog op het kdv met I daarover en dat ging zo:
Ik: I, heb je veel ruzie gemaakt met J.ill vandaag?
I: Ja, J.ill en I ruzie maakt.
Ik: Een keertje ruzie maken is niet zo erg, maar vaak ruzie maken is niet zo leuk, toch?
I: Wel. Wel ruzie maken. Is niet erg.
Uiteindelijk ging I nog wel even knuffelen met J.ill voor we weggingen. Maar goed, eigenlijk twijfel ik of ik er überhaupt op terug moet komen bij haar, omdat ze natuurlijk ook door de leidster is aangesproken.
Wat voorleven betreft, daar geloof ik ook in. Maar ja, ik ben maar ook maar een mens, en emoties maken dat de dingen niet altijd precies volgens een boekje gaan. En de gesprekken tussen mij en mijn vriend zijn ook niet altijd een en al beleefdheid. Niet dat we veel ruzie maken, maar we hebben wel eens een discussie waar I bij is, of in de hectiek van bepaalde momenten zeggen we ook niet steeds netjes 'alsjeblieft' en 'dankjewel' tegen elkaar.

.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"