abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163927409
Dot wat sneu, kan me zo indenken dat je daar een knoop van in je maag krijgt.
Hoop zo dat jullie snel een prettig KDV vinden.
Er was toch laatst een KDV die bij het verhaal wel goed reageerde? Of voelde dat KDV niet goed voor jullie?
En misschien toch de 25km verderop boerderij toch eens bezoekje brengen?
pi_163927435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:50 schreef Chanty het volgende:
Jeetje Franny wat is ze groot geworden! :o
Dat! Ik heb nog zo I voor ogen die keer in Amersfoort en als ik dit zie wat een poppetje O+
pi_163927440
Omdat I nogal dictatoriaal haar wensen duidelijk maakt af en toe hebben we haar de laatste tijd steeds verteld dat ze dingen op een aardig manier moet vragen. Met als gevolg dat ze nu eerst heel drammerig iets vraagt, en na een strenge blik of aanmaning van onze kant gaat ze dan ineens heel overdreven met een heel lief stemmetje aaaassseeebliehiefff?? doen. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163927653
Jeutje Franny wat een dame is het geworden!!

Sneu Dot, en ik blijf het achterlijk vinden van t kdv.

Leuk om de asseblief en dank hier terug te lezen, We zijn met Saar aan het oefenen, en dat gaat best aardig, als ze heel graag iets wil is het net al I. Ade asseeeeblieeeft? En anders de bieft, als ze iets krijgt zegt ze na wat aansporing ook netjes Dank.

En hier op t dorp kent iedereen haar en ze krijgt als we niet opletten ook overal wat :') koekje bij de bakker, koekje bij de boekhandel, worst bij de slager, zoute stokjes bij de super en een spekje bij de dierenwinkel....gelukkig vragen ze eerst aan mij/ons of t mag. Maar dat zijn mooie oefenmomentjes.
S. 2014
J. 2016
pi_163930489
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:51 schreef BlueEyes het volgende:
Dot wat sneu, kan me zo indenken dat je daar een knoop van in je maag krijgt.
Hoop zo dat jullie snel een prettig KDV vinden.
Er was toch laatst een KDV die bij het verhaal wel goed reageerde? Of voelde dat KDV niet goed voor jullie?
En misschien toch de 25km verderop boerderij toch eens bezoekje brengen?
Ja, die boerderij was echt geweldig. Precies dezelfde gedachten over wat een kdv moet zijn en bieden, heel veel ruimte, kleine slaapkamers met maar 2 bedjes bij de peuters en een lekker nuchtere boerenattitude, maar echt wel ruim een half uur rijden. En als Stip eenmaal op school zit moeten we mini dus alsnog verhuizen, want dat is niet te combineren.

Die andere kwam ik helemaal gestressed uit. Echt alles in me ging stuiteren en blokkeren bij dat gesprek, dus dat werd hem niet. Ik werd heel verdrietig van de ruimtes, veel te klein en vol met speelgoed en allerlei drukke zaken. Twee VVE-programma's, waaronder een Engels programma dat al startte bij de baby's zodat ze de pop van het programma niet meer eng vonden als ze er bij de peuters meer mee gingen doen. En toen had de leidster het over de trie met de liefs en toen was ik er wel een beetje klaar mee.

Volgende week hebben we nog twee bezichtigingen, dus dan hoop ik een keuze te kunnen maken, maar de ene gaf al aan net met die Puk-pop te zijn begonnen en de ander vond ik qua voedingsbeleid erg apart. Ze volgen zo ongeveer 1 op 1 het Voedingscentrum ipv op de behoefte van het kind af te gaan. Een kind eet wat het eet, en als mijn kind 5 boterhammen wil dan mag hij dat, dan wil ik niet dat er in het beleid staat dat ze max 2 boterhammen mogen op de peutergroep. Vind ik wat vreemd.

We zijn bijna zo ver om zelf maar iets op te gaan richten :')
pi_163931645
Misschien is t al een keer voorbij gekomen maar een gastouder is geen optie?
S. 2014
J. 2016
pi_163932063
Hmm Dot wat vervelend dat je nog niet echt het JAAAA gevoel hebt .. een half uur rijden voor een kdv is inderdaad wat ver. Ik duim dat jullie een fijn plekje vinden op termijn ^O^ ... Die moet er toch zijn zou je zeggen, ergens. En wat GM zei .. een gastouder was geen optie geloof ik?

Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft :@
pi_163932750
Nee, ik wil graag vier ogen principe. Ik vind het zelf al lastig om naar de wc te gaan en ik heb er maar twee :+

Ik moet ook altijd heel veel van m'n nichtje en ik reageer dan altijd dat ik alleen moet poepen en plassen, maar dat ik best wil helpen als ze dat vraagt. Meestal vraagt ze het daarna wel en ze giebelt omdat ik poep heb gezegd :P
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:43:50 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163933305
Troosten is misschien niet zo'n goed voorbeeld, want dan is iemand overstuur :P maar meestal is het hier iets als: "kuiken plakje kaas!" en dan zeg ik: "oh, okee". Want kennelijk was het een mededeling en geen vraag :P. Daarna vraagt hij het netjes.
Ik ben vooral van het voorleven, dus vraag dingen aan hem ook netjes en zeg zelf altijd dankjewel of alsjeblieft. We oefenen dat nooit eigenlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 22-07-2016 18:06:16 ]
KuikenGuppy
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:53:53 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_163933611
Dat voorleven werkt wel grappig vind ik. Hier neemt de een het namelijk wel over en de ander niet :+
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:09:47 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163933981
Haha ja ik denk ook wel dat dat inderdaad per kind verschilt, voor kuiken werkt het iig heel goed. Of het zit van nature in hem, want hij is redelijk attent en opmerkzaam. Zo zei hij laatst toen we eens bij oma aten uit zichzelf "mmm oma, lekker eten, dankjewel!" :D. En hij komt altijd bloemen brengen, vraagt mijn man om bloemen voor mama te kopen etc. ("bloemen want mama lief is" O+). Die heeft op dat punt geen training nodig :+.
KuikenGuppy
pi_163935226
Nee dat troosten is inderdaad bij nader inzien misschien niet zo'n geweldig voorbeeld :D
Maar dat kan ze dus al roepen als haar broertje iets van haar afpakt ofzo. En ik ben ook zeker voorstander van dat zgn. 'voorleven' ^O^ ... goed voorbeeld doet goed volgen denk ik altijd maar :Y) (misschien dat dat ook een beetje de juf in mij is .. toen ik nog in het onderwijs zat deed ik dat ook altijd).
pi_163935327
Iemand hier toevallig nog de laatste aflevering van Jo Frost gezien op RTL4?
Ik houd normaal niet zo van dat soort sensatiebeluste programma's. Maar deze aflevering vond ik ergens wel interessant en confronterend ook wel.

Het ging om een meisje van 6, die eigenlijk altijd 'klein' is gehouden door m.n. moeder. Moeder projecteerde angsten zodanig op haar kind, dat die heel weinig nog zelfstandig deed. Terwijl de ouders in kwestie juist naar het programma schreven vanwege een vermeend eetprobleem bij het kind.

Bottom line: ik moet mijn kinderen echt wat meer los durven te laten :@ ... Ze leren dingen niet alleen doordat ik ze voor van alles behoed. Soms moeten ze gewoon meemaken dat dingen op een bepaalde manier aanpakken niet altijd even handig is. Ik denk dat dat bij mij vooral komt omdat Djenna voornamelijk de eerste 3 jaar van haar leventje veel moeite had met het goed kauwen en dan pas doorslikken van haar eten. Hoewel we nog steeds wat terughoudend zijn met bepaalde dingen (druiven en cherrytomaatjes gaan hier nog altijd in 4 stukjes bijvoorbeeld), gaat het overigens heel goed! Steeds minder vaak worden dingen voor haar in stukjes gesneden en durf (voornamelijk ik) het aan om eten zo in het vuistje te geven. Dus voor mij ook een grote stap vooruit :Y)
pi_163938581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Djenna kan soms ook aardig commanderen/delegeren/dirigeren/hoe je het wilt noemen. Ze bedoelt het niet zo denk ik, maar toch. Zoals een zinnetje: 'Mama moet mij troosten'. En dan verbeter ik haar door te zeggen: 'Hoe vraag je dat netjes?' of ik zeg ... 'Mama zou je mij alsjeblieft willen troosten'? Want mama (en andere mensen) moeten helemaal niks .. vind dat een beetje onbeschoft :@
Ja, precies dat doet I ook, en behoorlijk erg momenteel. En als ik niet op haar inga als ze zo tegen me praat of als ik niet aan haar wil tegemoet wil komen, dan is het huilen geblazen, op de grond liggen en soms zelfs een gefrustreerd langgerekt 'AAAAAAAH' en een rode kop van kwaadheid. :') . Maar goed, daar blijf ik meestal wel rustig onder. Het is vooral nu een kwestie van consequent zijn, en dat is de grootste uitdaging denk ik.

Vandaag werd ik bij het kdv ook gewezen op het gedrag van I richting een ander meisje, haar ene buurmeisje toevallig waardoor ik de dynamiek tussen die twee van dichtbij ken. Het is niet zo'n heel goede dynamiek momenteel. I is in gedrag soms vrij druk/enthousiast. Buurmeisje is juist heel rustig. Als I druk doet, gaat het buurmeisje naar haar toe en zegt dan steeds: 'beetje rustig doen, I!' en gaat dan ook heel dicht op I staan en haar soms ook vastpakken. Reactie van I is: slaan of duwen. En vandaag op het kdv: krabben. Dus het buurmeisje liep met een flinke kras bij haar oog. Ook hebben ze veel geharrewar over mijn en dijn. Ik vind het ook wel lastig om dat bij te sturen. Ik had een gesprekje nog op het kdv met I daarover en dat ging zo:
Ik: I, heb je veel ruzie gemaakt met J.ill vandaag?
I: Ja, J.ill en I ruzie maakt.
Ik: Een keertje ruzie maken is niet zo erg, maar vaak ruzie maken is niet zo leuk, toch?
I: Wel. Wel ruzie maken. Is niet erg.

Uiteindelijk ging I nog wel even knuffelen met J.ill voor we weggingen. Maar goed, eigenlijk twijfel ik of ik er überhaupt op terug moet komen bij haar, omdat ze natuurlijk ook door de leidster is aangesproken.

Wat voorleven betreft, daar geloof ik ook in. Maar ja, ik ben maar ook maar een mens, en emoties maken dat de dingen niet altijd precies volgens een boekje gaan. En de gesprekken tussen mij en mijn vriend zijn ook niet altijd een en al beleefdheid. Niet dat we veel ruzie maken, maar we hebben wel eens een discussie waar I bij is, of in de hectiek van bepaalde momenten zeggen we ook niet steeds netjes 'alsjeblieft' en 'dankjewel' tegen elkaar. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163938711
Het moment dat je denkt wauw wat gedragen mijn kinderen zich goed _O-

Net housewarming vsn mijn collegas gehad en echt super goed gedaan de jongens. Lagen om kwart over 8 er pas in
pi_163938729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Bottom line: ik moet mijn kinderen echt wat meer los durven te laten :@ ... Ze leren dingen niet alleen doordat ik ze voor van alles behoed. Soms moeten ze gewoon meemaken dat dingen op een bepaalde manier aanpakken niet altijd even handig is. Ik denk dat dat bij mij vooral komt omdat Djenna voornamelijk de eerste 3 jaar van haar leventje veel moeite had met het goed kauwen en dan pas doorslikken van haar eten. Hoewel we nog steeds wat terughoudend zijn met bepaalde dingen (druiven en cherrytomaatjes gaan hier nog altijd in 4 stukjes bijvoorbeeld), gaat het overigens heel goed! Steeds minder vaak worden dingen voor haar in stukjes gesneden en durf (voornamelijk ik) het aan om eten zo in het vuistje te geven. Dus voor mij ook een grote stap vooruit :Y)
Mooi dat je tot zo'n inzicht komt door zo'n programma. We hebben allemaal zo onze blinde vlekken, gevoeligheden en valkuilen in de opvoeding, denk ik. Maar je grote betrokkenheid bij je kinderen en je liefde voor hen is altijd heel duidelijk voelbaar.
pi_163938791
De ik wil fase is hier ook :(

Mijn antwoorden zijn wisselend van wat zeg je? Hoe vraag je dat? Of gewoon heel simpel pardon?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:53:12 #243
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163942558
Bedankt voor de felicitaties!
Nora had een erg leuke dag en, tot groot genoegen van de jarige, is haar volledige Elsa garderobe compleet, met jurk, vlecht, kroon, schoentjes, staf :P
En de felbegeerde step viel erg in de smaak!

Leuke foto van I op het strand O+ Wat is ze idd groot geworden!

Dot wat rot voor Stip zeg, heb je het wel een beetje kunnen uitleggen?
Hopelijk hebben jullie wel een goed gevoel bij (1 van de) andere 2 kdv'en.

quote:
Ze volgen zo ongeveer 1 op 1 het Voedingscentrum ipv op de behoefte van het kind af te gaan. Een kind eet wat het eet, en als mijn kind 5 boterhammen wil dan mag hij dat, dan wil ik niet dat er in het beleid staat dat ze max 2 boterhammen mogen op de peutergroep. Vind ik wat vreemd.
Hier wilde ik laatst ook iets over vragen.
Voor de verandering ging ik Nora ophalen van het kdv en kwam toevallig ter sprake dat er limiet is van 3 boterhammen tijdens de lunch. Ik vond dat best apart en vroeg naar de reden. Reden was dus idd dat ze de richtlijnen van het Voedingscentrum volgen. Op mijn vraag wat ze dan doen als een kind toch echt nog meer boterhammen wil kreeg ik niet in een heel duidelijk antwoord, iets in de trand van dat dat nooit gebeurt en ze later nog een koekje en/of een cracker krijgen (staat een koekje in de richtlijnen van het Voedingscentrum eigenlijk?).
Week later kreeg ik een mail dat ze hun voedingsbeleid onder de loep gaan nemen en mening gaan vragen van een aantal voedingsdeskundigen. Ben benieuwd wat daar uit komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 22-07-2016 23:29:28 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163952513
Ha Sylver, ik las er gewoon over heen! Nog gefeliciteerd met Nora, en wat leuk dat de step meteen een succes is. O+ .

Beetje gek dat een kdv zo'n richtlijn aanhoudt. Beter een extra boterham bij de lunch dan tussendoortjes, lijkt mij.
pi_163955085
Nog gefeliciteerd met nora! En toch de step O+

Het besluit van het kdv vind ik apart nog honger maar geen broodje dus doe een koekje :o dat je dan zegt een appel ofzo begrijp ik dan beter!

Wij zijn vandaag vliegtuigjes wezen kijken daarna even naat vaassen en heel toevallig omdat ik moest plassen zei ik gaan we even bij de molenbwat drinken kan ik naar de wc. Toen we gingen afrekenen zeiden de meisjes van de bediening als de kinderen het leuk vinden mogen ze de molen wel in hoor! Molenaar was er ook dus uitleg gehad met een name omdat spock daar geboren is was gelijk ooh maar dan weet jij ook hoe hij vroeger was. Uitleg gehad, op de omloop geweest, wieken werden stil gezet zodat we konden kijken echt super leuk!
pi_163955819
Ik zou ook niet zon fan zijn van al die vve programmas bij t kdv. Laat ze lekker spelen! (Of doe leuk iets met muziek ofzo). Vind zelfs dat ze bijde kleuters nog niet zon nadruk hoeven leggen op leren. Dat komt wel.
Hier hadden ze een grote campagne van JOGG om water drinken te stimuleren op t KDV..
Gevolg was dat mijn peuter die altijd al water dronk, leerde dat (door de reactie van andere kindjes ofzo) waterdrinken dus niet lekker/niet tof is. We zijn nu een halfjaar verder en eindelijk drinkt ze nu ook wel weer water.
Maar ben dus niet zon fan van dat soort programma's.
Tof zon kijkje in de molen!
pi_163959083
Een vriendin vertelde me dat ze op haar kdv alleen water aanbieden en haar dochtertje drinkt dat nauwelijks dus het eerste wat die doet als ze thuis komt is 3 bekers diksap drinken. Dat snap ik ook echt niet van zo'n kdv, vooral met warm weer.

We zijn vandaag even langs het kdv gereden waar we donderdag heen gaan (met het rare voedselbeleid) en de buitenruimte zag er iig al erg leuk uit. Heel ruim opgezet en een apart baby stukje met een tuin ipv tegels.

Leuk zeg goitske! Jullie wonen wel redelijk landelijk of niet? Ik mis het durp soms wel. Buiten is hier net te ver om te fietsen zeg maar.
pi_163963104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 18:46 schreef Dot. het volgende:
Een vriendin vertelde me dat ze op haar kdv alleen water aanbieden en haar dochtertje drinkt dat nauwelijks dus het eerste wat die doet als ze thuis komt is 3 bekers diksap drinken. Dat snap ik ook echt niet van zo'n kdv, vooral met warm weer.

We zijn vandaag even langs het kdv gereden waar we donderdag heen gaan (met het rare voedselbeleid) en de buitenruimte zag er iig al erg leuk uit. Heel ruim opgezet en een apart baby stukje met een tuin ipv tegels.

Leuk zeg goitske! Jullie wonen wel redelijk landelijk of niet? Ik mis het durp soms wel. Buiten is hier net te ver om te fietsen zeg maar.
Wij wonen aan de rand van Apeldoorn. 4 minuten fietsen en we zitten tussen de landerijen maar wonen gewoon in een hoekwoning op een woonerf.
Vlakbij volkstuinen, veel fietspaden langs vijvers, het matenpark is 5 min fietsen is een erg groot park etc dat is in deze wijk heel veel maar ook vlakbij de weg die een van de hoofdwegen is de wijk in.
Dus niet echt landelijk maar wel veel groen en het landelijke makkelijk op te zoeken
pi_163963272
Franny ik vind I ook al zo groot geworden. Knappe meid! O+

Dot wat sneu van Stip zoveel verdriet had door het afscheid. :{ Ik hoop dat jullie snel iets anders vinden waar hij het weer net zo goed naar zijn zin gaat hebben. :Y
En die trie met liefs, oh my... _O-

Wij hebben de eerste reisdag erop zitten. Vanmorgen zijn we om 6 uur vertrokken en zonder files of andere extreme drukte heerlijk op ons gemak naar Lyon gereden waar we om 18:30 uur aankwamen. O+ Nu overnachten en morgen nog 4.5 uur rijden naar de camping.
T en S hebben het heel goed gedaan op de achterbank. Op een gegeven moment hebben we hun stoelen naast elkaar gezet en is één van ons ernaast gaan zitten op de achterbank om ze te helpen met gevallen knuffeltjes, beestjes, auto's etc. want van elke keer omdraaien en achter je stoel vissen omdat er anders een groot drama ontstond werden we wel een beetje moe. :+ De reis met 2 peuters is me echt enorm meegevallen. Ik had me op het ergste voorbereid, 6 uur lang huilende peuters op de achterbank, zoiets. Maar helemaal niets van dat alles, zo fijn. :) Ik hoop dat het morgen net zo goed gaat.
De vakantievoorpret eindigde deze week wel abrupt toen afgelopen dinsdag de geparkeerde auto van mijn zusje in de prak werd gereden door een kerende vrachtwagen. Dat was de auto waarmee ze op vakantie zouden gaan en hun tweede auto was/is veel te klein om alle kampeerspullen mee te nemen. Gelukkig heeft onze auto en trekhaak, dus nu heb ik vandaag voor het eerst in mijn leven met een aanhanger gereden. :D Maar pfoeh dat ongelukje had als we geen aanhanger hadden kunnen huren echt onze vakantie in het water laten vallen. -O-
pi_163963273
Hoi!

Ik ben (bijna) thuis van vakantie :)
We hebben heerlijk twee weken internetloos doorgebracht met m'n boys. Ze zijn zo leuk samen. Js doet Ow in alles na en Js heeft weer meer lef en neemt Ow daar in mee.
Nu liggen ze samen in een bed te slapen, wie had dat ooit gedacht :)

Verder wordt Ow echt zo wijs. Ik vind vooral dat hij veel weet. Hij herinnert zich echt kleine details van weken geleden.
Zo tof!

We hebben ook samen afgesproken dat dinsdag de luier uitgaat, dat is echt nog het enige puntje dat moet veranderen, verder wordt hij steeds meer kleuter O+

Wat heb ik hier nog gemist? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')