quote:wrom? Ik weet wel wat ik download, en ik zou t behoorlijk lekker vinden als ik in die download manager gewoon op "Launch File" kan klikken, zoals bij alla endere filetypes wel het geval is, ipv dsie file op moeten zoeken in explorer en 'm dan launchen.. wat is dara nou dom aan, als t nog steeds handmatig gebeurt
Op maandag 23 december 2002 14:15 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Zit vast wel ergens een hidden pref voor, maar het is natuurlijk ontzettend dom om aan te zetten.
quote:Omdat er extra duidelijk gemaakt word dat het om een executable gaat, en dat je niet zomaar een executable moet runnen die je van het internet download.
Op maandag 23 december 2002 21:05 schreef SpuitElf het volgende:[..]
wrom? Ik weet wel wat ik download, en ik zou t behoorlijk lekker vinden als ik in die download manager gewoon op "Launch File" kan klikken, zoals bij alla endere filetypes wel het geval is, ipv dsie file op moeten zoeken in explorer en 'm dan launchen.. wat is dara nou dom aan, als t nog steeds handmatig gebeurt
Er zijn zat mensen die op .exe's klikken die aan een mailtje hangen terwijl ze denken dat het een plaatje is, b.v. omdat zo'n bestand een .jpg.exe extensie heeft.
quote:Maar ik ben niet "zat mensen" en weet doorgaans wel wat ik download. Is er dan ook de mogelijkheid om dit aan te krijgen?
Op maandag 23 december 2002 23:32 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Omdat er extra duidelijk gemaakt word dat het om een executable gaat, en dat je niet zomaar een executable moet runnen die je van het internet download.
Er zijn zat mensen die op .exe's klikken die aan een mailtje hangen terwijl ze denken dat het een plaatje is, b.v. omdat zo'n bestand een .jpg.exe extensie heeft.
quote:Volgens mij is er ergens een hidden pref die je in de config file moet aanpassen. Zoekt en gij zult vinden.
Op maandag 23 december 2002 23:49 schreef SpuitElf het volgende:[..]
Maar ik ben niet "zat mensen" en weet doorgaans wel wat ik download. Is er dan ook de mogelijkheid om dit aan te krijgen?
Als je niet kan vinden waar je dit aanzet dan kan je 't beter uitlaten.
quote:die is inderdaad ook op Gecko gebaseerd, het staat er (een beetje lomp) bij onderaan hun site. Niet dat het erg op m'n desktop lijkt trouwens
Op zondag 29 december 2002 20:04 schreef SpuitElf het volgende:
Voor de mensen op het werk is het misschien ook handig om Ghostzilla te gebruiken. Volgens mij is ie ook Gecko-based, de naam doet het iig vermoeden. Weet t alleen niet zeker.. Maar 't is zeker weten een erg stoer programma, aan de screenshots te zien
[/newbie]
![]()
Is er ook al ergens een Nederlandsche versie van Phoenix te krijgen?
Het leven van m'n ouders hangt ervan af, als er geen NL Phoenix is dan zullen ze *shudder* Internet Explorer *brr* moeten gebruiken en compleet ge-MS-iliquiedeerd enzo worden!
Dat mag dus niet gebeuren
quote:Hebben meer mensen daar last van, dat in tot nu toe alle 1.3 versies de nieuwe layout op het forum verneukt raakt?
Op zaterdag 14 december 2002 21:54 schreef SpuitElf het volgende:[..]
die neukt de hele nieuwe layout op
[Dit bericht is gewijzigd door SpuitElf op 13-01-2003 20:09]
quote:Junkmail wordt nu ook in de nieuwste Nightly weggezet naar een aparte map met een timer erop zodat na 14 dagen (of anders) de mail verwijderd wordt.
Op woensdag 11 december 2002 16:56 schreef mvt het volgende:
Heb net de laatste Nightly gedownload en geinstalleerd en ik zag weer een nieuwe optie in de mailclient.
Er zit nu een view restrictie op. Oftewel, je kan kiezen welke mailtjes je ziet. Hiermee is eindelijk de mogelijkheid van het daadwerkelijk wegfilteren van Junkmail mogelijk aangezien er een mogelijkheid is voor "not junk"
Echter, ik had vlak na die ontdekking een nieuwere nightly geinstalleerd, maar toen liep Mozilla steeds vast (al bij het opstarten). Ik draai nu weer even 1.2.1 , maar ik ben bezig een nieuwe nightly te downen.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:20 schreef sweek het volgende:
Ik zie dat deel 1 (http://forum.fok.nl/showtopic.php/209997) volzit, dus open ik maar even een nieuwe...Hoe kan het dat ik op een site, een dropdown menu krijg om een datum te selecteren, en iemand anders krijgt op dezelfde site, ook met Mozilla, zo'n menu als je hier hebt in de search om fora te selecteren (waarbij je dus wel meerdere data kunt kiezen om op te checken)
Met andere browsers gaat het trouwens wel goed...
Netscape 3 (da's een fllink tijdje terug)
Netscape 4...4.7
Netscape 6 (die was buggy!
)
Mozilla 0.7 ... 1.1
Phoenix 0.5
De laatste is de fijnste browser die ik ooit heb gekend. Ik lach elke dag collega's uit als hun instabiele IE weer eens is vastgelopen (taak beeindigen, alle windows weg
). Phoenix is bij mij nog nooit gecrashed.
quote:Een nieuwe installatie van heel m'n Windows heeft geholpen.
Op donderdag 30 januari 2003 19:35 schreef sweek het volgende:
Ja hallo... ik zocht op het woord Mozilla dus ipv. Gecko-based.
[..]
Multizilla werkte niet met de 1.2b versie, moet updaten. Blijft ie tijdens die update hangen, moest 'm rebooten, werkt niks meer daarna. Verwijderen gaat bagger, opnieuw installen gaat niet meer. Zal 't nog een keer opnieuw downloaden, maar echt gebruikersvriendelijk is 't niet.
quote:En daarom zijn het dus nightly's, en geen stable versies.....
Op woensdag 5 februari 2003 18:25 schreef Vision het volgende:
wat is die nightly een kut ding zeg.Multizilla werkte niet met de 1.2b versie, moet updaten. Blijft ie tijdens die update hangen, moest 'm rebooten, werkt niks meer daarna. Verwijderen gaat bagger, opnieuw installen gaat niet meer. Zal 't nog een keer opnieuw downloaden, maar echt gebruikersvriendelijk is 't niet.
Ga je voor de afgewerkte versies, neem de releases, ben je avontuurlijk, neem de nightly.
Trouwens, in de recentelijke phoenix nightly's, zijn ook al een aantal veranderingen te zien... Al werkt hij nog niet altijd even lekker...
quote:ik "moest" updaten, omdat anders multizilla niet werkte.
Op woensdag 5 februari 2003 18:40 schreef nietzman het volgende:En daarom zijn het dus nightly's, en geen stable versies.....
Ga je voor de afgewerkte versies, neem de releases, ben je avontuurlijk, neem de nightly.
Trouwens, in de recentelijke phoenix nightly's, zijn ook al een aantal veranderingen te zien... Al werkt hij nog niet altijd even lekker...
Maar nu werkt dus totaal niets meer. Als ik de installer open krijg ik geen foutmelding of niks meer. Hij start de installer niet eens meer.
Wel achterlijk dat je een nightly moet gebruiken omdat die plugins niet meer werken.
Ik ga mijn register eens opschonen, want omdat ie crashte voor de uninstaller geinstalleerd was, ging dat ook niet meer. Heb dus alles handmatig van mijn hdd af moeten kankeren.
Mocht je moz niet meer goed kunnen installeren, de profile dir en de program dir gewoon wegmieteren en opnieuw beginnen... (mocht het nog niet gelukt zijn... )
quote:De nightlies van Phoenix zijn echt ruk de laatste tijd, ben maar weer terug gegaan naar 0.5. Alhoewel dat nieuwe preferences scherm wel erg
Op woensdag 5 februari 2003 18:40 schreef nietzman het volgende:[..]
quote:program dirs had ik al verwijdert. zal ff in mijn profile kijken of daar nog wat staat
Op woensdag 5 februari 2003 18:50 schreef nietzman het volgende:
Hier staan oudere versies van Multizilla... die zijn vast nog wel te gebruiken.Mocht je moz niet meer goed kunnen installeren, de profile dir en de program dir gewoon wegmieteren en opnieuw beginnen... (mocht het nog niet gelukt zijn... )
het probleem is namelijk dat ik het (atm) niet opnieuw KAN installeren omdat de installer weigert te functioneren
toch blijft de installer meteen stoppen als ik 'm open. Er komt wel een melding te staan maar die is te snel weg om te kunnen lezen.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, probeer ik 't morgen nog wel eens.
^^^ Deze vond ik heel erg sterk.... ^^^
(Ter verduidelijking, XUL is de taal waarin Gecko/Moz/Phoenix is opgebouwd....)
Trouwens, hier een screenie van het in development zijnde nieuwe optiemenu van Phoenix: (Geruchten dat de nieuwe versie "Surfzilla" zal heten worden ontkend noch bevestigd...
)
quote:Ik loop nou niet zo warm voor zo'n screenshot, die zijn binnen 10 minuten gemaakt.
Op donderdag 6 februari 2003 19:13 schreef nietzman het volgende:
[afbeelding]^^^ Deze vond ik heel erg sterk.... ^^^
(Ter verduidelijking, XUL is de taal waarin Gecko/Moz/Phoenix is opgebouwd....)
Trouwens, hier een screenie van het in development zijnde nieuwe optiemenu van Phoenix: (Geruchten dat de nieuwe versie "Surfzilla" zal heten worden ontkend noch bevestigd...
)
quote:Release notes: http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.3b/
What's New in Mozilla 1.3b* Image auto sizing allows a user to toggle between full-sized images and images sized to fit the browser window. To give it a try, load a large image into the browser window or size the window to be much smaller. Now clicking on the image will alternate between auto-sized and full-sized.The feature can be disabled (or enabled) from the Appearance panel in Preferences.
* Mozilla Mail's junk-mail classification is mostly complete. Users can now automatically move junk mail to a spam folder.
* Users can now "dynamically" switch profiles. To give it a try, from the tools menu select "Switch Profile..."
* Find as you type, formerly known as type ahead find, has a new preferences panel (Advanced: Keyboard Navigation).
* When installed, Chatzilla now has a normal Mozilla preferences panel.
* about:config, the listing of most of Mozilla's preference settings is now editable. Power users can now tweak just about every pref available without opening prefs.js in a text editor. Warning: tweaking some of these prefs may break Mozilla completely. Use at your own risk.
* This release of Mozilla marks the kickoff of a research project to apply machine learning to improve the browser's autocomplete feature. The project's first phase needs as many Mozilla users as possible to participate in collecting data. All you need to do is turn on a pref, use this build for daily browsing for a couple of weeks, zip up a data file on your local drive, and submit it online. Please read http://www.mozilla.org/projects/ml/autocomplete/ for more details.
Hopen dat 't probleem met de forumlayout snel wordt gefixt.. dan kan ik eindelijk overschakelen!
quote:1.3b (en 1.3a een beetje) ondersteund html editing !!!!!!!
Op dinsdag 11 februari 2003 15:15 schreef SpuitElf het volgende:
En Mozilla 1.3b is uit!
[..]Release notes: http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.3b/
Hopen dat 't probleem met de forumlayout snel wordt gefixt.. dan kan ik eindelijk overschakelen!
IE, doei ![]()
Je heb in veel content systems een html editor zitten die alleen in IE werkte (door om gebruik ik nog steets IE), nu heeft Mozilla ook support voor html editing (is nog wel buggie)
Demo: http://mozilla.org/editor/midasdemo/
Info: http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=97284
Moz is pas echt DOM
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |