Als lid van de Mozillafanclub ben ik bijna verplicht jullie over te laten schakelen.
Maar waarom zou ik overstappen?
Simpel. Mozilla is beter. Mozilla bouwt webpagina's sneller op, is veiliger, (Dit door het gebrek aan bugs en de grote snelheid waarmee ze worden gefixt) gebruikt tabbed browsing, houd zich aan de W3C normen, blokt standaard popups en ziet er ook nog eens een heel stuk gelikter uit... Daar komt ook nog eens bij dat Mozilla naar zo ongeveer elk besturingssysteem te porten is en pagina's er dus op elk OS hetzelfde uitzien. Er zijn redenen te over, waarvan het feit dat het een gratis, opensource (communistisch!
) browser is, niet de onbelangrijkste is.
Let's get on with it!
Mocht je het erop willen wagen en je Explorertje aan de kant willen zetten voor een échte browser, download dan Mozilla. Daarna zal ik trachten nog een paar goede plugins en theme's te noemen.
Homepage - Download Mozilla 1.1 voor Windows (11 MB)
Of voor de avontuurlijkere mensen, versie 1.2 Alpha
Mocht je trouwens beperkt in je bandbreedte zijn en alleen een kale browser willen, Hebben de mensen van Mozilla een soort 'lite' versie van Mozilla, Phoenix, gebouwd. Phoenix is alleen de browser zonder extra poespas. Phoenix is alleen nog maar een paar weken oud, en je moet niet vreemd opkijken als je om de haverklap tegen een bug aanloopt.
Homepage - Download Phoenix 0.3
multizilla.
Multizilla is een uitbreiding van de huidige tabs in Mozilla. Met multizilla is het oa mogelijk om alle pagina's die normaal in een '_blank' (nieuw venster) openen, gewoon in een nieuwe tab te laten openen.
Homepage - Install
Optimoz.
Optimoz- Dit zijn de 'mouse gestures' van Mozilla, hiermee kan je met je muis simpele 'gebaren' maken om bepaalde opdrachten uit te voeren, zoals het openen van een nieuwe 'tab', refreshen of het switchen tussen tabs.
Homepage - Install
Bannerblind.
Dag dag banners.... Mozilla stop zelf al alle ongewenste popups, (Is uit te schakelen) maar mocht je een irritante flashbanner tegenkomen....
Homepage - Install
Mocht de look van Mozilla je niet bevallen, dan zijn er themes beschikbaar.
Themes.
Veel theme's zijn te vinden bij Mozdev en bij
Orbit.
Internet Explorer.
Heimwee?
Heeft iemand van de andere mozillagebruikers nog plugins, theme's en dergelijke, plaats ze!
Mozilla...
[Dit bericht is gewijzigd door nietzman op 15-10-2002 11:01]
Open in new tab is trouwens wel zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer geile functie...
Oja, De "kies een username uit et lijstje om in te vullen" werkt ook perfect....dat mis ik dan weer met IE.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 15-10-2002 10:30]
De tabs en de mogelijkheid om onderdelen van Javascript uit te zetten (nooit meer stomme reclame popups) zijn naar mijn idee de meest mooie opties. De skins, de form manager, fantastisch. Mozilla is gewoon DE browser!
Bye bye IE , tot nooit meer ziens.
(En oh ja, niet het op Mozilla gebaseerde Netscape gebruiken )
TechXP
quote:Er is niks wat in Mozilla niet werkt dat in IE wel werkt. (Wel de laatste versie gebruiken, 1.1)
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:29 schreef Webby het volgende:
Alles werkt in IE ... niet in andere browsers
quote:DAt snappen alleen de website bouwers nog niet, want ga jij maar eeens internetbankieren bij de postbank met Mozilla...
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Er is niks wat in Mozilla niet werkt dat in IE wel werkt. (Wel de laatste versie gebruiken, 1.1)
quote:Nou dat is juist het probleem. IE houdt zich niet echt aan standaards, behalve hun eigen.
TechXP
quote:Doe ik.... geen probleem.....
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:32 schreef Kreator het volgende:[..]
DAt snappen alleen de website bouwers nog niet, want ga jij maar eeens internetbankieren bij de postbank met Mozilla...
Dusseh, aanrader idd!
quote:Netscape 7 is eigenlijk gewoon Mozilla he?
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef TechXP het volgende:
Is netscape 7 ook goed?
Ziet er hetzelfde een beetje uit.
Ik gebruik trouwens meerdere:
- IE (alleen om websites te testen)
- Netscape 7 ( standaard )
- Mozilla ( gebruik deze op linux en windows + om te testen)
- Opera (ook zeer snel, alleen voor testen)
- Konquer ( Alleen op linux)TechXP
quote:Mozilla 1.1 heeft bij mij ook het Netscape-logo als icoontje
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:36 schreef nietzman het volgende:[..]
Netscape 7 is eigenlijk gewoon Mozilla he?
quote:Gebruik dan Mozilla om websites te testen, of desnoods NS4. Heel vaak is het zo dat iets wat in IE werkt, niet persé in andere browsers werkt.
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:31 schreef TechXP het volgende:
- IE (alleen om websites te testen)
Ik heb Moz. wel, maar nog niet als standaard ... ik ben voorzichtig. Eerst even al die instellingen doorploeteren om het te krijgen zoals ik wil (ik il bijvoorbeeld niet kiezen voor een user als ik opstart).
Maar de voornaamste reden dat ik Moz. heb is om testen (HTML-kit ondersteunt nu ook Gecko preview namnelijk ), als het werkt in Moz. .. dan werkt het.
quote:En dat geloof jezelf?
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:29 schreef Webby het volgende:
quote:Whoa ... half transparante png bestanden
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:41 schreef nietzman het volgende:[..]
En dat geloof jezelf?
Bekijk anders deze pagina eens... Het paradepaardje vam Mozilla: Volledige PNG ondersteuning...
(Niet in IE bekijken natuurlijk
)
*overtuigd*
Al ben ik over het algemeen niet zo'n convertertje als Nietzje hier probeert te zijn, moet ik toegeven dat ik al geprobeerd heb om m'n ouders, een vriend van me en zelfs m'n vriendin tot vervelens aan toe te converten...
* CaPS_ is in elk geval erg op Mozzie gesteld
[Dit bericht is gewijzigd door CaPS_ op 15-10-2002 10:49]
quote:Stiekum toch met IE bekeken ... mooi plaatje hoor
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:41 schreef nietzman het volgende:[..]
En dat geloof jezelf?
Bekijk anders deze pagina eens... Het paradepaardje vam Mozilla: Volledige PNG ondersteuning...
(Niet in IE bekijken natuurlijk
)
quote:Ditto, met Open Office trouwens
[b]Op dinsdag 15 oktober 2002 10:47 schreef CaPS_ het
Al ben ik over het algemeen niet zo'n convertertje als Nietzjehier probeert te zijn, moet ik toegeven dat ik al geprobeerd heb om m'n ouders, een vriend van me en zelfs m'n vriendin tot vervelens aan toe te converten...
quote:Idd, was ik nog vergeten. Helden optie nummer 3!
Op dinsdag 15 oktober 2002 10:47 schreef CaPS_ het volgende:
Show selection source.. Ik hoef nooit meer door lappen HTML heen te zoeken...
All your browsers are belong to us!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |