Mijn geniale experiment is geslaagd. Ze kwamen als strontvliegen op de kadavers af.
Ik werd zgn gepest, heb toen gespeeld-kwaad, vernederd en verdrietig de OP verwijderd, net al m'n posts. Ze kwamen onmiddellijk doen waar ik vurig op hoopte. De eerste post die je straks van mij ziet is veel later gepost. Paar uurjes gewacht. Heb ze eerst laten uit jan Raasen.
Ik qut ze dan kunnen ze niet worden verwijderd.
Heb de column op 3 plaatsen bewaard. Als ie verwijderd zou worden had ik iets achter de hand.Toen ben ik het rijtje afgegaan. En in mijn lege postvak "schade alles ist vorbei" posts geplaatst als reacties op hun reacties op mijn column en posts van andere slachtoffers .Ze dachten dat ze schade vrij zouden blijven. Geniet er van.........
Dit is de column.....
Matthias24, ik vind je een lieve gozert. Klote dat je dyslexie hebt, maar dat hebben veel mensen. Daarom is het knap van je dat je goed probeert te schrijven. Ben al zo aan je fouten gewend geraakt dat ik het niet meer zie, en er overheen lees. As je ooid taalles wil, meot je niet talmen, ik geef het grates. Niet aan iedereen, meer aan de naieve medemens, tenzij het een Feyenoorder is. Dat ga ik de puntjes terug op de y zetten. Dan smeren ze hem zelfs uit het kuipje boter op hun hoofd.
Terug naar mij. Ik word alweer jaren gepest in VBL. Er is een kliekje ontstaan, daar lusten de honden geen Herman Brood van. Herman zou daar zelfs Paris Hilton links laten liggen.
Vooropgesteld, 80 % deugt. (Volgens mij heb ik iets met 80). De overgrote meerderheid dus.
Ik zit nu 15 jaar op FOK!, ben 53, stond met de oude garde aan de wieg van VBL. Denk dat het 2002 was dat het werd geopend. Voetbal werd besproken in Sport, waar Machiel de Mod was. Machiel werd door stoere newbies soms gepest om zijn schrijffouten. Wat ze niet wisten, en de veteranen wel, dat waren toen nog echte kerels, was dat Machiel gehandicapt was, en met een rietje in zijn mond postte. Die werden gekielhaald, of gevierendeeld, ze mochten zelf hun einde kiezen, IS in zijn puurste vorm. Ze mochten ook nederigheid betrachte. Machiel om genade vragen, en hopen dat ie erbarmen had. Meestal maakten ze excuses, werd het VBL nog gezelliger.
Een paar users, voetballiefhebbers, stelden aan DANNY voor een apart voetbalforum te openen. Die was niet echt enthousiast, had zijn twijfels of het wel bestaansrecht had. Na enig aandringen ging ie akkoord met een testperiode van 3 maanden. De weddenschappen, toto-formulieren, mooie uitshirtjes, en, destijds nog zwart, glimmend gepoetste voetbalschoenen waren niet aan te slepen. Iedereen wilde er bij horen, niemand werd uitgesloten. Eén grote moeder-Theresa-Jehaves getuigenpretpark. Kun je je nu niet meer voorstellen. Er heeft zich nu een FC kliekje gevormd, dat newbies geen kans geeft. Afzeiken is het grote woord, van deze mannetjes. Newbies, vaak jonge gastjes, zijn zich daar niet van bewust. Ik ontvang ze altijd met open armen. Moet ik wel m'n voetbalbierbuik injhouden, anders donderen ze als een katapult het VBL-forum weer uit.
Met sommige van die mannen, heb ik een mooie vriendschap opgebouwd in al die jaren. Met sommigen een redelijke, met anderen is de verkering over. Dat komt door de meelopende doorlopers. Ze vinden me in het begin altijd leuk, lief en aardig. Lekker lullen over voetbal met Tong. Totdat ze merken dat ik niet bij het kliekje hoor. Ze willen ook ergens bij horen. Tong is wel lief, leuk en aardig, maar heeft geen rijbewijs. Met wie moet ik dan meerijden naar de uitwedstrijden ? Hij is ook geen lid van de supportersclub. En hij wordt door een redelijk grote groep gepest. René van der Gijp zei ooit: 'Als het halve stadion zingt dat je moeder een hoer is, moet er wel een kern van waarheid in zitten.' De andere helft van het stadion kent die moeder redelijk goed, die werken bij Philips. Die kennen elkaar allemaal. En weten dat het niet waar is, en dat ze in Sesamstraat in het PINO-pak zit.
Die durven dat niet te zeggen, of te zingen. Gaan toch meezingen. Horen nu ook bij de stoere jongens. Sommige durven wel met PINO om te gaan. Die hoeven geen vrouwen te beledigen om er bij te horen en in de bus bier te zuipen. Dat zijn de grote kleintjes. Die pesten en schreeuwen zelf niet. Die hebben karakter. Hoewel ze nu wel de kans lopen zelf bespot.
Als Doc, ULX, Kamagurka, SCH, Methodmich, Digger, Scartman, Cazzo, SpankSpankeronie, Dutchgooner, Beschouw, ZineZineZidane nu nog FOK!kers zouden zijn, zouden veel schreeuwende en pestende topics verkneukelende voetballiefhebbers, bij PINO excuses maken. En iedere VBL-user vriend van één van hun willen zijn. Er zouden weer meer leuke topics worden geopend en niet verkloot. Waarschijnlijk sluiten andere vroegere twijfelaars zich daar bij aan. De sfeer wordt weer ouderwets. Ik word nu zelf weer met open armen ontvangen door de oude en nieewe garde. Doe toch maar gesloten armen trouwens, bierbuik op bierbuik geeft buikschuif. Schuifel en schroom niet. Velen zijn jong, ik ook. Van geestig.
Ben een opa die preekt, trek het je niet te veel aan. Pesten, mag best wel eens. Kleineren is wat anders. Groepsvorming kan geweldig zijn, maar sluit anderen niet uit.
En Matthias, je naam lijkt op Machiel. Die werd daarna ook nooit meer gepest. Hij bleek immers net als jij, erg lief te zijn
[ Bericht 17% gewijzigd door tong80 op 13-07-2016 20:07:27 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !