Bij een aanval van pds gaat je darm opzetten en krampen, door het opzetten van de darm gaat deze aan de onderkant tegen je maag duwen waardoor deze geirriteerd raakt en je dus misselik wordt.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:35 schreef Peejtur het volgende:
Ik zie alleen niet in wat misselijkheid en pds met elkaar te maken had. Voordat ik wist dat ik pds had was ik idd al vaak misselijk. Maar hoe kan je er misselijk van worden?
Wat het nog vervelender maakt: na mijn zwangerschap (kleintje is 8 mnd) sluiten mijn rechte buikspieren niet meer aan, dus behalve PDS kan ik mijn buik niet meer strak trainen omdat ik die spieren niet mag belasten. Gelukkig nu wel speciale oefeningen gekregen. Een PDS-buik accepteer ik, maar daar moeten geen slappe buikspieren bijkomen. Als de oefeningen niet helpen dan laat ik de boel operatief corrigeren. Dan nog steeds een PDS-buik, maar beter dan beide tegelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:39 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat heb ik ook Natalie, heel vervelend als je er 's avonds leuk uit wilt zien maar je loopt met een 5-maand-zwanger pens
dat is niet gek, de eiwitten in groente en fruit zijn heel gevoelig voor verhitting en worden dan niet meer als zodanig herkent door immuunsysteem. Bij allergie kan je over algemeen probleemloos appel eten door deze 30 sec in magnetron te verwarmenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
PluisigNijntje heeft volgens mij het FODMAP dieet gevolgd
Mijn schoonzusje trouwens ook. Vond het best pittig. Ze moest steeds voor een bepaalde periode bepaalde voedingsproducten uit haar dieet schrappen om er na verloop van tijd weer mee te beginnen. Thuis eten was niet zo'n probleem, maar als ze elders ging eten dan waren er behoorlijk wat ristricties. Probeer maar eens om gluten te vermijden. Pittig!
Ik krijgt contacteczeem op mijn vingers (kleine jeukende blaasjes met vocht erin) na aanraking met het sap van o.a. aardappels, appels, wortel, paprika, tomaat, peer (heel erg), perzik, pruim en kiwi. Maar gelukkig niet het hele jaar door. Gek genoeg heb ik er niet als het bewerkt is, bijv. gekookt. Maar dat zegt niet over wat er in het lichaam gebeurt, natuurlijk
Oh wat ontzettend kutquote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:43 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat het nog vervelender maakt: na mijn zwangerschap (kleintje is 8 mnd) sluiten mijn rechte buikspieren niet meer aan, dus behalve PDS kan ik mijn buik niet meer strak trainen omdat ik die spieren niet mag belasten. Gelukkig nu wel speciale oefeningen gekregen. Een PDS-buik accepteer ik, maar daar moeten geen slappe buikspieren bijkomen. Als de oefeningen niet helpen dan laat ik de boel operatief corrigeren. Dan nog steeds een PDS-buik, maar beter dan beide tegelijk.
Zelfs de buurvrouw vroeg laatst of ik weer zwanger was
Dit is wel een hele goede, ik kan appels namelijk ook slecht verdragen. Heb je een bron?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is niet gek, de eiwitten in groente en fruit zijn heel gevoelig voor verhitting en worden dan niet meer als zodanig herkent door immuunsysteem. Bij allergie kan je over algemeen probleemloos appel eten door deze 30 sec in magnetron te verwarmen
google 'allergie appel magnetron' en je hebt ze voor het uitzoekenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 02:59 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dit is wel een hele goede, ik kan appels namelijk ook slecht verdragen. Heb je een bron?
Ja spanning en stress schieten direct naar mijn darmen.quote:Op maandag 18 juli 2016 07:49 schreef Natalie het volgende:
Ik heb appels nooit in de magnetron gedaan, maar heb ze wel eens in de pan gedaan met een beetje suiker. Lekker!
Is bij jullie PDS ook erger in periodes van drukte en stress?
Ik dacht gisteravond wel eentje in bed te kunnen laten (kontje buiten de dekens hoor) toen vriend nog in de badkamer was. Hij kwam sneller terug dan verwacht.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:20 schreef Peejtur het volgende:
Ik heb af en toe ook medelijden met mijn vriendinVergas haar echt af en toe. Gelukkig gaat ze er goed mee om.
Thuis gaat het vaak iets beter omdat je kunt ontspannen. Ik herken het wel, hoor. Ik had ook een baan met veel klantcontact, albeit geen zware baan, maar een bij de receptie. Als je je dan niet lekker voelt dan kun je niet even 'wegkruipen' of 'rustig bijkomen'. Je moet contstant beschikbaar en representatief zijn, en dan legt nog meer druk op je en daardoor voel je je nog beroerder.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
Pff ik ben er weer even helemaal klaar mee. Vandaag voor de tweede keer in 2,5 week ziek naar huis gegaan omdat ik kotsmisselijk ben en veel naar de wc moet. Ik ben er op het werk volledig van overtuigd dat ik ga overgeven en ziek word maar eenmaal thuis gaat het weer ietsje beter.
Voor een kantoorbaan zou dit niet zo'n groot probleem zijn en zou ik gewoon blijven werken, maar ik doe zwaar werk met constant klantencontact en ik heb alleen op bepaalde momenten toegang tot een toilet/priveruimte. Dat maakt het echt een probleem waardoor ik niet durf te werken.
Mogelijk. Maar het werkt beide kanten op. Als je last hebt van stress/spanning (psychisch) dan werkt lichamelijk door en worden de PDS symptomen erger, waardoor je nog meer stress krijgt en ga zo maar door. Maar het kan ook zijn dat je PDS klachten in eerste instantie zorgen voor de stress. Waar begint het voor jou?quote:Ik vraag me nu af of een groot deel niet psychisch is.. ik ga een afspraak maken bij de dokter maar ik vraag me af wat er medisch mee gedaan kan worden. Ik vind het in ieder geval ontzettend vervelend. En ben bang dat op deze manier mijn contract niet verlengd gaat worden.
Silent but deadly, noemen wij diequote:Op maandag 25 juli 2016 09:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik dacht gisteravond wel eentje in bed te kunnen laten (kontje buiten de dekens hoor) toen vriend nog in de badkamer was. Hij kwam sneller terug dan verwacht.![]()
Ach we verontschuldigen ons voor "een niet roosjes geur" en dan weten we genoeg.
Voor m'n gevoel begint het lichamelijk. Ik werd vanmorgen vroeg heel misselijk wakker en dacht meteen dat ik iets verkeerds had gehad bij de bbq gister. Ontlasting was ook onprettig en heel stinkend. Vervolgens toch naar het werk gegaan en daar werd ik nog misselijker en trillerig, en ik denk dat daar vooral de angst het meest speelde. Maar op dat moment ben ik ervan overtuigd dat ik ziek ben en niet kan werken.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Thuis gaat het vaak iets beter omdat je kunt ontspannen. Ik herken het wel, hoor. Ik had ook een baan met veel klantcontact, albeit geen zware baan, maar een bij de receptie. Als je je dan niet lekker voelt dan kun je niet even 'wegkruipen' of 'rustig bijkomen'. Je moet contstant beschikbaar en representatief zijn, en dan legt nog meer druk op je en daardoor voel je je nog beroerder.
[..]
Mogelijk. Maar het werkt beide kanten op. Als je last hebt van stress/spanning (psychisch) dan werkt lichamelijk door en worden de PDS symptomen erger, waardoor je nog meer stress krijgt en ga zo maar door. Maar het kan ook zijn dat je PDS klachten in eerste instantie zorgen voor de stress. Waar begint het voor jou?
Very true!quote:Op maandag 25 juli 2016 11:00 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Beter een harde die klinkt dan een zachte die stinkt
Ik houd van afwisselingquote:Op maandag 25 juli 2016 14:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Very true!
Helaas ben ik een van de laatste soort
Eigenlijk zou het me niet verbazen als je inderdaad een lichte voedselvergiftiging hebt opgelopen op de barbequequote:Op maandag 25 juli 2016 13:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Voor m'n gevoel begint het lichamelijk. Ik werd vanmorgen vroeg heel misselijk wakker en dacht meteen dat ik iets verkeerds had gehad bij de bbq gister. Ontlasting was ook onprettig en heel stinkend.
Vervolgens toch naar het werk gegaan en daar werd ik nog misselijker en trillerig, en ik denk dat daar vooral de angst het meest speelde. Maar op dat moment ben ik ervan overtuigd dat ik ziek ben en niet kan werken.
Nu zit ik thuis en voel ik me op een beetje buikpijn na best prima.
Ik voel me vooral zo machteloos omdat ik nu vind dat ik me aanstel, maar op dat moment is dat echt niet zo. Ik denk dat de PDS een soort hypochondrie triggert waarbij ik me lichamelijl verschrikkelijk beroerd ga voelen.
Ik heb voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts want ik vind het zo niet leuk meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |