Waarom kan de geldgroei niet op 0% zitten ipv de 5-8% in jouw post?quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:01 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Geld bijdrukken is geen probleem zolang de geld groei niet boven de 5-8% op jaarbasis komt.
Naar het schijnt wilt niemand een lening hebben, en lost iedereen af... Dan gaat de M3 geldgroei omlaag, Draghi print het verschil bij...
Omdat een geldgroei van 0% bij een groeiende economie langzaam maar zeker tot problemen leidt. Economische agenten willen naarmate ze welvarender worden meer geld uitgeven, maar bij een gelijkblijvende geldhoeveelheid wordt geld dan schaarser, is er lastiger aan te geraken, en zal het sneller op zak gehouden worden dan uitgegeven te worden. Alle lonen en prijzen zouden uiteindelijk convergeren naar nihil als er nooit geldgroei zou zijn. Monetaire oplossing is om de verandering in de geldhoeveelheid op z'n minst in gelijke tred te houden met de economische groei.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:50 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
Waarom kan de geldgroei niet op 0% zitten ipv de 5-8% in jouw post?
Twijfelgeval moet je er voor de zekerheid uitdonderen. Kunnen die landjes mooi in straatsburg gaan vergaderen en wij in Brussel. Win-win situatiequote:Op woensdag 13 juli 2016 09:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Enkel Italie en Griekenland? Spanje en Portugal ook niet. En Frankrijk is een twijfelgeval.
Hoezo? Een land als Griekenland is heel nuttig gebleken om een bailout van de banken als steun aan een land te verkopen, je zou zeggen daar trappen alleen de allerachterlijksten in, en misschien is dat ook wel zo maar daar zijn er dan wel heel erg veel van. Als je dat soort landen er uit dondert moet die bailout er nog steeds komen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Twijfelgeval moet je er voor de zekerheid uitdonderen. Kunnen die landjes mooi in straatsburg gaan vergaderen en wij in Brussel. Win-win situatie
Kleine prijs als je bekijkt hoeveel we aan de EU te danken hebben.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:21 schreef HSG het volgende:
Vandaar dat de 1200 miljard aan pensioengeld naar Europa moet.
Waaruit blijkt dan precies dat die pensioenpremies naar de EU zouden gaan?quote:Op zondag 25 september 2016 13:24 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Sinds 1992 wist ik al dat een groot deel van alle ingelegde Nederlandse pensioenpremies naar de EU zouden gaan.
Maar ja als je dat zei werd je verketterd en aluhoedje genoemd.....
Niet dat ik trots ben over het feit dat ik het goed had ik zou in dit geval veel liever zien dat mensen die pensioenpremie hebben betaald ook ooit er een groot deel van terug zien.
http://www.nu.nl/politiek/2781248/europa-bedreigt-pensioenen.htmlquote:Op zondag 25 september 2016 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dan precies dat die pensioenpremies naar de EU zouden gaan?
Regels dat onze pensioenfondsen conservatiever moeten omgaan met hun vermogen. Met het oog op de toekomst en houdbaarheid geen gek idee. Maar dat zegt bepaald niet dat onze pensioenen naar de EU zouden gaan.quote:Op zondag 25 september 2016 19:23 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek/2781248/europa-bedreigt-pensioenen.html
Zie het als een eerste stap richting meer controle van de EU over uitgestelde loon betalingen aan Nederlanders.quote:Op zondag 25 september 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Regels dat onze pensioenfondsen conservatiever moeten omgaan met hun vermogen. Met het oog op de toekomst en houdbaarheid geen gek idee. Maar dat zegt bepaald niet dat onze pensioenen naar de EU zouden gaan.
Oh, dus toch je aluhoedjes modusquote:Op zondag 25 september 2016 19:28 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Zie het als een eerste stap richting meer controle van de EU over uitgestelde loon betalingen aan Nederlanders.
De volgende stappen kunnen steeds meer macht bij de EU leggen totdat ze volledige controle erover hebben.,
Ik spaar omdat ik ervan overtuigd ben dat tegen de tijd dat ik 70 ben het potje aan de EU is gegeven.quote:Op zondag 25 september 2016 19:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dus toch je aluhoedjes modus.
Je haalt overigens een bericht uit 2012 aan. Dit jaar is er ook daadwerkelijk wat over besloten en het stelt allemaal weer weinig voor.
Ik kom af en toe wel op koffie later als wij naast elkaar wonen in een verzorgingstehuis terwijl jij je scheel betaald en ik gratis daar ben. Puur en alleen omdat jij vermogen hebt en ik niet. Oh ja, ik heb in mijn leven wel 100x meer verdiend dan jij en alles uitgegeven aan drugs, feesten en hoeren.quote:Op zondag 25 september 2016 19:43 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik spaar omdat ik ervan overtuigd ben dat tegen de tijd dat ik 70 ben het potje aan de EU is gegeven.
Spaar gerust niet maar kom ook niet langs om te bedelen omdat je een pensioen had verwacht.
quote:Op zondag 25 september 2016 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kom af en toe wel op koffie later als wij naast elkaar wonen in een verzorgingstehuis terwijl jij je scheel betaald en ik gratis daar ben. Puur en alleen omdat jij vermogen hebt en ik niet. Oh ja, ik heb in mijn leven wel 100x meer verdiend dan jij en alles uitgegeven aan drugs, feesten en hoeren.
Maar wel bedankt, want dankzij jouw vermogen hoef ik niet te sparen.quote:
quote:Op zondag 25 september 2016 22:44 schreef VeX- het volgende:
Merkel trekt de geldkraan wel open voor Griekse banken maar de Duitse bank mag stikken. Vraag me af hoe dat zal worden ontvangen als de DB omvalt.
ouch.quote:Op zondag 25 september 2016 22:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan is de EU 5.5x failliet.
Je bedoelt dat je vanuit je stoel in een stinkende poepluier naar de overkant kijkt terwijl je je blikje met doperwtjes zelf niet leeg kunt eten, en jaloers bent op de mensen in het privé verzorgingstehuis die wel na elk plasje een nieuwe luier krijgen terwijl hun eendenborst in stukjes word gesneden en keurig op schema word gevoedquote:Op zondag 25 september 2016 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik kom af en toe wel op koffie later als wij naast elkaar wonen in een verzorgingstehuis terwijl jij je scheel betaald en ik gratis daar ben. Puur en alleen omdat jij vermogen hebt en ik niet. Oh ja, ik heb in mijn leven wel 100x meer verdiend dan jij en alles uitgegeven aan drugs, feesten en hoeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |