Nee dat bedoel ik niet, je kunt er ook geld opzetten, krijg je nog rente ook.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:07 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Ik sta al helemaal "clean" op de CC: alle "schulden" afgelost,als dat is wat je bedoelt.
[..]
Kan ik niets over vinden, alleen een betaling doen aan ICS (dus je schuld aflossen), of geld van CC naar je bankrekening overmaken.
Ik weet niet zeker of dat voor alle cards geldt. Een VISA via de ANWB kan andere voorwaarden hebben dan als je hem direct via een bankn of Worldcard hebt.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:35 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet, je kunt er ook geld opzetten, krijg je nog rente ook.
Weet ik niet maar die van de Anwb kun je ¤5000- opzetten.quote:Op maandag 11 juli 2016 18:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dat voor alle cards geldt. Een VISA via de ANWB kan andere voorwaarden hebben dan als je hem direct via een bankn of Worldcard hebt.
Ik snap die logica niet helemaal. Als je het geld toch al hebt, betaal dan gewoon met je bankpas of neem geld op met je bankpas. Grote kans dat die cc niet eens nodig hebt.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:06 schreef Bessensap het volgende:
Ik ga naar Kroatië
[..]
Anyway, ik stel mijn vraag omdat ik bang ben ik dat meer betaal als ik met de CC geld opneem of betaal aldaar. En ja, ik heb geld op de bankrekeningMaar ik heb ook de optie om geld van mijn CC ruimte naar mijn eigen bankrekening over te maken, ik dacht op die manier misschien minder rente te betalen.
De logica is simpel. De bank rekent een slechte koers en extra kosten. Als je een klein bedrag opneemt, 100 euro of zo dan ben je zo 10 euro meer kwijt dan met je CreditCard.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
Ik snap die logica niet helemaal. Als je het geld toch al hebt, betaal dan gewoon met je bankpas of neem geld op met je bankpas. Grote kans dat die cc niet eens nodig hebt.
Sommige bedrijven bv autoverhuur eisen een CC.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik snap die logica niet helemaal. Als je het geld toch al hebt, betaal dan gewoon met je bankpas of neem geld op met je bankpas. Grote kans dat die cc niet eens nodig hebt.
TS heeft het niet over geld van zijn betaalrekening naar zijn creditcard overmaken, maar juist omgekeerd.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De logica is simpel. De bank rekent een slechte koers en extra kosten. Als je een klein bedrag opneemt, 100 euro of zo dan ben je zo 10 euro meer kwijt dan met je CreditCard.
Als je zorgt voor een positief saldo dan kan je pinnen tegen de beste koers en betaal je ook geen transactiekosten.
Aankoopverzekering en fraudepreventie.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gewoon je normale pinpas gebruiken. Waarom zou je daar een CC voor gebruiken? Die hou je voor noodgevallen achter de hand lijkt me.
Dat dusquote:Op maandag 11 juli 2016 21:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Aankoopverzekering en fraudepreventie.Ik betaal juist zoveel mogelijk met m'n creditcard.
Ik kom er niet helemaal uit wat bedoeld wordt met een "positief saldo" of "tegoed". Er staat namelijk:quote:Op maandag 11 juli 2016 20:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De logica is simpel. De bank rekent een slechte koers en extra kosten. Als je een klein bedrag opneemt, 100 euro of zo dan ben je zo 10 euro meer kwijt dan met je CreditCard.
Als je zorgt voor een positief saldo dan kan je pinnen tegen de beste koers en betaal je ook geen transactiekosten.
Ik kan dus geen geld storten naar mijn CC zodat ik bijv. +500 sta. Ik kan alleen mijn "schuld" aflossen zodat ik 0 euro verschuldig ben. Ik neem aan dat ze dat verstaan onder een positief saldo?quote:International Card Services brengt geen kosten in rekening voor het doen van een transactie met uw ANWB Creditcard. Uitgezonderd zijn contante opnames uit een geldautomaat. Wanneer u geld opneemt bij een geldautomaat betaalt u 4% opnamekosten. Heeft u een positief saldo op uw ANWB Creditcard? Dan betaalt u 1% over het opgenomen bedrag, met een maximum van ¤ 1,50.
Betaalt u met uw Card in een andere valuta dan de Euro? Dan betaalt u wel de kosten voor het wisselen naar Euro's.
https://www.icscards.nl/a(...)-anwbcreditcard-124#quote:Hoe kan ik extra aflossen op mijn ANWB Creditcard?
Door geld te storten op uw Card, lost u extra af of bouwt u een tegoed op. Dat kan op de volgende manieren:
via internetbankieren;
via een overschrijvingsformulier van uw bank.
Het rekeningnummer van ICS is NL75 ABNA 0844 9970 56. Vermeld als omschrijving alléén uw ICS-klantnummer.
Dat zit wel heel ver weg gestopt..quote:Op maandag 11 juli 2016 22:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
https://www.icscards.nl/a(...)-anwbcreditcard-124#
http://lmgtfy.com/?q=Aflossen+anwb+creditcard#seenquote:Op maandag 11 juli 2016 22:54 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Dat zit wel heel ver weg gestopt..Bedankt.
Geld overmaken van je creditcard naar je betaalrekening biedt je geen extra veiligheid/bescherming. Dat staat namelijk in je OP.quote:Op maandag 11 juli 2016 23:11 schreef Bessensap het volgende:
Nee, geen geld tekort. Ging mij puur om de veiligheid/bescherming van de CC. Maar ik heb nu een flink bedrag overgemaakt naar m'n CC en betaal ik daar het meeste van en neem ik ter plekke geld opDank allen!
omdat die toeslagen en koersopslagen bij de bankpassen nog een faktor 5 hoger zijn?quote:Op maandag 11 juli 2016 23:43 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Geld overmaken van je creditcard naar je betaalrekening biedt je geen extra veiligheid/bescherming. Dat staat namelijk in je OP.![]()
Maar waarom zou je geld willen opnemen met je creditcard? Als je een positief saldo hebt betaal je nog steeds 1% over het opgenomen bedrag, bovenop de koersopslag (2%, of 1,5% bij een Gold card), zie https://www.icscards.nl/a(...)n-het-buitenland-252.
Hmm, dat maximum heb ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 00:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
omdat die toeslagen en koersopslagen bij de bankpassen nog een faktor 5 hoger zijn?
Het is trouwens 1% kosten met een max van 1,50euro. Bij de bank zijn de kosten 4% met een minimum van 4euro. En over koersopslag wordt niet gesproken want ze nemen bij de bank de contante koers, dus vele procenten meer is dan de echte koers, die visa gebruikt.
Pin maar eens 200 euro in Venezuela of ander lastig land en doe het ook eens met je cc. Dat scheelt je gewoon 15 euro.
Ik ben ook naar Kroatië geweest, ze hebben aldaar Kuna's. Gewoon in het centrum bij de bank gepind. Als je zonder rente contant geld wilt en je weet al ongeveer hoeveel je uit wilt geven dan kun je het bij de bank bestellen. Moet je wel twee weken van te voren doen ofzo.quote:Op maandag 11 juli 2016 17:06 schreef Bessensap het volgende:
Ik ga naar Kroatië met mijn vriendin. Vorig jaar met de motor geweest met m'n maat, en geloof me, stoute vrouwtjes zijn daar vanwege de wetgeving niet echt te vinden![]()
Anyway, ik stel mijn vraag omdat ik bang ben ik dat meer betaal als ik met de CC geld opneem of betaal aldaar. En ja, ik heb geld op de bankrekeningMaar ik heb ook de optie om geld van mijn CC ruimte naar mijn eigen bankrekening over te maken, ik dacht op die manier misschien minder rente te betalen.
Ik wil idd ook wat cash geld bij hebben aldaar.
Er zit nog een verschil waar ze de opslag over doen. Je heb een contante koers, dat is die met een aan en verkoopwaarde. Die gebruiken veel banken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hmm, dat maximum heb ik over het hoofd gezien.
ABN AMRO rekent voor geld opnemen met de betaalpas ¤ 2,25 en 1,2% valutakoersopslag. In zo'n geval loont het om één een groot bedrag op te nemen in plaats van 2-3 keer een klein bedrag.
Het maximum van ¤ 1,50 per geldopname maakt het wel aantrekkelijk inderdaad om gewoon de creditcard te gebruiken. Weer wat geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |