Loekie1 | maandag 11 juli 2016 @ 10:19 |
MOERGESTEL - Een vrachtwagen is maandagochtend iets voor halfnegen op de A58 bij Moergestel ingereden op een file. De snelweg is in richting Eindhoven dicht. Rijkswaterstaat verwacht dat de weg tot drie uur maandagmiddag dicht blijft. Bij het ongeluk zijn behalve de vrachtwagen drie auto's, twee bestelbusjes, een bus en nog een vrachtwagen betrokken. In elk geval twee gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Verkeer op de A58 staat sinds halfnegen compleet vast. Een van de personenwagens is op zijn kant beland. Deze auto zit helemaal in elkaar. De ravage op de snelweg is enorm. Op de snelweg zijn witte schermen geplaatst. Er zijn twee traumahelikopters geland. Een helikopter van de politie cirkelt boven de plek van het ongeluk om foto's te maken. Een ooggetuige vertelt dat ze een vrachtwagen voor zich uit zag wijken. Vervolgens zag ze rook, een bus die stilstond met daar tegenaan een auto en nog een auto tegen de vangrail. In een paar seconden was het volgens haar gebeurd. "Was ik honderd meter verder geweest dan was ik het misschien geweest", zegt ze geschrokken. http://www.omroepbrabant.(...)vanmiddag+dicht.aspx Goh, een vrachtwagen! Hoor je niet vaak! | |
Mathijz | maandag 11 juli 2016 @ 10:20 |
Een auto die een ongeluk veroorzaakt hoor je ook nooit ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 11 juli 2016 @ 10:24 |
Hij was Pokemon Go aan het spelen denk. | |
Loekie1 | maandag 11 juli 2016 @ 10:27 |
Vormen buitenlandse chauffeurs een extra bijdrage aan de ongevallen? Uit het dossieronderzoek blijkt dat bij 1 op de 3 ongevallen een buitenlandse chauffeur betrokken is. Hieraan kan echter geen conclusie worden verbonden omdat er geen cijfers bekend zijn hoeveel buitenlandse bestuurders aan het verkeer deelnemen. | |
Dven | maandag 11 juli 2016 @ 10:36 |
In Noorwegen vonden ze dat buitenlandse chauffeurs een gevaar waren. Met name de Oost-Europeanen. Groot onderzoek naar geweest. Uiteindelijk bleken die juist per 1000 KM de minste ongelukken te veroorzaken ![]() | |
TheThirdMark | maandag 11 juli 2016 @ 10:42 |
Moet je er wel even bij zeggen dat ze per 1000KM de minste ongevallen veroorzaakten (een ongeluk hebben bestaat niet). Maar de ongevallen die ze wél veroorzaakten zitten in de top 10 qua ravage en slachtoffers. | |
grimselman | maandag 11 juli 2016 @ 10:46 |
Zitten die met z'n tweeen in een vrachtwagen? | |
Dven | maandag 11 juli 2016 @ 10:54 |
Ik zeg toch ook dat ze per afgelegde kilometer de minste ongelukken veroorzaken? ![]() En wat is de benoemenswaardigheid van het feit dat hoe groter het voertuig is, de groter de schade over het algemeen is? ![]() | |
MMXMMX | maandag 11 juli 2016 @ 10:58 |
LOL die kijkers file aan de andere kant van de snelweg op dat filmpje ![]() Misschien moeten ze er een paar van deze ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dan word het nog leuker voor de kijkers in de file ![]() | |
Postbus100 | maandag 11 juli 2016 @ 10:58 |
Hoorde vanmorgen iemand van de politie een beeld schetsen van het ongeluk. Pfoeh ![]() Traumahelikopter opgeroepen, trauma-arts heeft politie opdracht gegeven om donorbloed te gaan halen, daken moeten worden opengeknipt, snelweg afgesloten. Ziet er niet goed uit... | |
tong80 | maandag 11 juli 2016 @ 10:59 |
Heftige beelden in het journaal![]() | |
Postbus100 | maandag 11 juli 2016 @ 11:00 |
Ze zouden een mediacode moeten opstellen dat filmpjes die overduidelijk zijn gefilmd door de bestuurder, niet worden gebruikt. Zitten we te wachten op nog een ongeluk? ![]() | |
TheThirdMark | maandag 11 juli 2016 @ 11:18 |
De benoemenswaardigheid is dat de eigen chauffeurs per 1000km idd meer paaltjes raken. Maar de, voornamelijk, Poolse en Bulgaarse chauffeurs bijna 100% van de doden op hun geweten hebben en bijna 100% van de kosten ter reparatie van schade. Nogal 2 uitersten in een statistiek. | |
Gia | maandag 11 juli 2016 @ 11:34 |
Jee, die ravage. Zullen toch ook wel 3 of 4 doden te betreuren zijn, gok ik zo. | |
Najieto | maandag 11 juli 2016 @ 11:37 |
Alleen 8 gewonden volgens de politie. | |
MisterMaster | maandag 11 juli 2016 @ 11:37 |
In 80% van de ongelukken met vrachtwagens is de achterliggende oorzaak een fout van een personenwagen bestuurder. | |
Gia | maandag 11 juli 2016 @ 11:39 |
Zal mij benieuwen of het hierbij blijft. Als je ziet hoe die ene auto in elkaar zit. Daar kan je toch haast niet levend uitkomen! | |
Gia | maandag 11 juli 2016 @ 11:41 |
Aantal jaren geleden is er een gezin met caravan en al geplet door 2 vrachtwagens. Ouders en 2 kinderen overleden. Sindsdien rijd ik liever niet tussen twee vrachtwagens. Dan maar links hangen als het niet anders kan. | |
Red_85 | maandag 11 juli 2016 @ 11:45 |
Wil je niet bang maken of iets, maar ik zie vrachtwagens als 40ton aan moordwapen met een onder gemiddeld intelligente bestuurder aan boord. Zo snel mogelijk langs en zo ver mogelijk vandaan blijven. | |
Red_85 | maandag 11 juli 2016 @ 11:47 |
Typische praat van een Scaniapetje. Totaal ongefundeerde prietpraat als je weet hoe onderhoud gepleegd wordt en chauffeurs achter het stuur zitten. | |
Toefjes | maandag 11 juli 2016 @ 11:58 |
De Oost-Europeanen rijden als idioten. Een aanzienlijk gedeelte spreekt niet eens een West-Europese taal, wat tot hachelijke situaties leidt zo nu en dan. Bij noodsituaties zijn ze dus niet in staat aanwijzingen te begrijpen en op te volgen. | |
MisterMaster | maandag 11 juli 2016 @ 12:04 |
Natuurlijk jongen. | |
Basp1 | maandag 11 juli 2016 @ 12:36 |
Als fietser zie ik ook de meeste auto´s als moordwapen, de gemiddelde intelligentie van de automobilist en het anticiperen is nog meer onder de maat als die van beroepschauffeurs. ![]() | |
Najieto | maandag 11 juli 2016 @ 12:41 |
Datzelfde geldt ook voor een hele hoop fietsers ![]() | |
Basp1 | maandag 11 juli 2016 @ 12:46 |
De fiets als moordwapen? Of het verwerpelijke gedrag dat ze (net zoals sommige mensen in auto's en of vrachtwagens) meer op hun smartphone aan het kijken zijn dan op de weg aan het letten. ![]() | |
bluemoon23 | maandag 11 juli 2016 @ 13:02 |
De vrachtwagen in kwestie heeft een stenentrailer, bedoelt om stenen, bouwmaterialen en betonproducten af te leveren. Dat is meestal alleen nationaal vervoer, en vaak ook nog lokaal in een straal van 75km om het bedrijf heen. Steen en betonfabrikanten zitten overal wel namelijk. De kans dat dit een Nederlandse chauffeur betreft, lijkt mij 99,9% | |
Gia | maandag 11 juli 2016 @ 13:18 |
Precies. En dan lijkt het vaak ook alsof ze aan het indommelen zijn. Zwenkt zo'n gevaarte ineens naar links en weer terug. Ik heb er nochtans liever één voor me rijden, dan achter me. | |
Red_85 | maandag 11 juli 2016 @ 13:31 |
QFT | |
Physsic | maandag 11 juli 2016 @ 15:34 |
![]() ![]() ![]() http://www.ad.nl/tilburg/(...)nden-video~a5a0f368/ | |
JeSuisDroppie | maandag 11 juli 2016 @ 19:08 |
Ziet er heftig uit | |
HaverMoutKoekje | maandag 11 juli 2016 @ 19:15 |
wow, die laatste foto ![]() En geen doden ![]() | |
Physsic | maandag 11 juli 2016 @ 19:35 |
Ik vind die tweede foto anders ook best heftig. ![]() Geen doden inderdaad, maar je hoort maar zelden hoe het echt is afgelopen met de (zwaargewonde) slachtoffers. Daar moet ik aan denken, omdat ik net lees over een ander auto-ongeluk, waarbij een 33-jarige vrouw permanent blind is geraakt en hersenschade heeft opgelopen waardoor ze nu functioneert op het niveau van een 5-jarige.. Veel mensen zouden dat niet een veel positievere uitkomst vinden dan dat ze waren overleden. (Als het mogelijk zou zijn om dat over jezelf te beoordelen dan) Treurig. ![]() | |
HaverMoutKoekje | maandag 11 juli 2016 @ 19:38 |
nee daar heb je gelijk in, het leven als (semi-)kasplant lijkt me vreselijk maar ik verbaasde me dat een mens uberhaubt levend uit zo'n hoopje kreukelmetaal kan komen | |
Physsic | maandag 11 juli 2016 @ 19:45 |
Ik snap het en dat verbaast mij ook. Vooral bij deze video vind ik dat onbegrijpelijk. Ken je die? Je kan de eerste 40 sec. skippen. | |
HaverMoutKoekje | maandag 11 juli 2016 @ 20:24 |
![]() |