In Noorwegen vonden ze dat buitenlandse chauffeurs een gevaar waren. Met name de Oost-Europeanen. Groot onderzoek naar geweest. Uiteindelijk bleken die juist per 1000 KM de minste ongelukken te veroorzakenquote:Op maandag 11 juli 2016 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Vormen buitenlandse chauffeurs een extra bijdrage aan de ongevallen?
Uit het dossieronderzoek blijkt dat bij 1 op de 3 ongevallen een buitenlandse chauffeur betrokken is. Hieraan kan echter geen conclusie worden verbonden omdat er geen cijfers bekend zijn hoeveel buitenlandse bestuurders aan het verkeer deelnemen.
Moet je er wel even bij zeggen dat ze per 1000KM de minste ongevallen veroorzaakten (een ongeluk hebben bestaat niet). Maar de ongevallen die ze wél veroorzaakten zitten in de top 10 qua ravage en slachtoffers.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
In Noorwegen vonden ze dat buitenlandse chauffeurs een gevaar waren. Met name de Oost-Europeanen. Groot onderzoek naar geweest. Uiteindelijk bleken die juist per 1000 KM de minste ongelukken te veroorzaken
Zitten die met z'n tweeen in een vrachtwagen?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:23 schreef Dven het volgende:
Klaagt TS nu over vrachtwagens?
Zullen we alvast een opstapje maken? ZULLEN WEL OOST-EUROPEANEN ZIJN GEWEEST!!!!!!![]()
![]()
Ik zeg toch ook dat ze per afgelegde kilometer de minste ongelukken veroorzaken?quote:Op maandag 11 juli 2016 10:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Moet je er wel even bij zeggen dat ze per 1000KM de minste ongevallen veroorzaakten (een ongeluk hebben bestaat niet). Maar de ongevallen die ze wél veroorzaakten zitten in de top 10 qua ravage en slachtoffers.
De benoemenswaardigheid is dat de eigen chauffeurs per 1000km idd meer paaltjes raken. Maar de, voornamelijk, Poolse en Bulgaarse chauffeurs bijna 100% van de doden op hun geweten hebben en bijna 100% van de kosten ter reparatie van schade. Nogal 2 uitersten in een statistiek.quote:Op maandag 11 juli 2016 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ze per afgelegde kilometer de minste ongelukken veroorzaken?
En wat is de benoemenswaardigheid van het feit dat hoe groter het voertuig is, de groter de schade over het algemeen is?
Alleen 8 gewonden volgens de politie.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:34 schreef Gia het volgende:
Jee, die ravage. Zullen toch ook wel 3 of 4 doden te betreuren zijn, gok ik zo.
In 80% van de ongelukken met vrachtwagens is de achterliggende oorzaak een fout van een personenwagen bestuurder.quote:
Zal mij benieuwen of het hierbij blijft. Als je ziet hoe die ene auto in elkaar zit. Daar kan je toch haast niet levend uitkomen!quote:
Aantal jaren geleden is er een gezin met caravan en al geplet door 2 vrachtwagens.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:37 schreef MisterMaster het volgende:
In 80% van de ongelukken met vrachtwagens is de achterliggende oorzaak een fout van een personenwagen bestuurder.
Wil je niet bang maken of iets, maar ik zie vrachtwagens als 40ton aan moordwapen met een onder gemiddeld intelligente bestuurder aan boord.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Aantal jaren geleden is er een gezin met caravan en al geplet door 2 vrachtwagens.
Ouders en 2 kinderen overleden.
Sindsdien rijd ik liever niet tussen twee vrachtwagens. Dan maar links hangen als het niet anders kan.
Typische praat van een Scaniapetje. Totaal ongefundeerde prietpraat als je weet hoe onderhoud gepleegd wordt en chauffeurs achter het stuur zitten.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:37 schreef MisterMaster het volgende:
[..]
In 80% van de ongelukken met vrachtwagens is de achterliggende oorzaak een fout van een personenwagen bestuurder.
De Oost-Europeanen rijden als idioten. Een aanzienlijk gedeelte spreekt niet eens een West-Europese taal, wat tot hachelijke situaties leidt zo nu en dan. Bij noodsituaties zijn ze dus niet in staat aanwijzingen te begrijpen en op te volgen.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typische praat van een Scaniapetje. Totaal ongefundeerde prietpraat als je weet hoe onderhoud gepleegd wordt en chauffeurs achter het stuur zitten.
Natuurlijk jongen.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typische praat van een Scaniapetje. Totaal ongefundeerde prietpraat als je weet hoe onderhoud gepleegd wordt en chauffeurs achter het stuur zitten.
Als fietser zie ik ook de meeste auto´s als moordwapen, de gemiddelde intelligentie van de automobilist en het anticiperen is nog meer onder de maat als die van beroepschauffeurs.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil je niet bang maken of iets, maar ik zie vrachtwagens als 40ton aan moordwapen met een onder gemiddeld intelligente bestuurder aan boord.
Zo snel mogelijk langs en zo ver mogelijk vandaan blijven.
Datzelfde geldt ook voor een hele hoop fietsersquote:Op maandag 11 juli 2016 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als fietser zie ik ook de meeste auto´s als moordwapen, de gemiddelde intelligentie van de automobilist en het anticiperen is nog meer onder de maat als die van beroepschauffeurs.
De fiets als moordwapen? Of het verwerpelijke gedrag dat ze (net zoals sommige mensen in auto's en of vrachtwagens) meer op hun smartphone aan het kijken zijn dan op de weg aan het letten.quote:Op maandag 11 juli 2016 12:41 schreef Najieto het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook voor een hele hoop fietsers
Precies. En dan lijkt het vaak ook alsof ze aan het indommelen zijn. Zwenkt zo'n gevaarte ineens naar links en weer terug. Ik heb er nochtans liever één voor me rijden, dan achter me.quote:Op maandag 11 juli 2016 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil je niet bang maken of iets, maar ik zie vrachtwagens als 40ton aan moordwapen met een onder gemiddeld intelligente bestuurder aan boord.
Zo snel mogelijk langs en zo ver mogelijk vandaan blijven.
QFTquote:Op maandag 11 juli 2016 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als fietser zie ik ook de meeste auto´s als moordwapen, de gemiddelde intelligentie van de automobilist en het anticiperen is nog meer onder de maat als die van beroepschauffeurs.
wow, die laatste fotoquote:Op maandag 11 juli 2016 15:34 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/tilburg/(...)nden-video~a5a0f368/
Ik vind die tweede foto anders ook best heftig.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
wow, die laatste foto![]()
En geen doden
nee daar heb je gelijk in, het leven als (semi-)kasplant lijkt me vreselijk maar ik verbaasde me dat een mens uberhaubt levend uit zo'n hoopje kreukelmetaal kan komenquote:Op maandag 11 juli 2016 19:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind die tweede foto anders ook best heftig.
Geen doden inderdaad, maar je hoort maar zelden hoe het echt is afgelopen met de (zwaargewonde) slachtoffers. Daar moet ik aan denken, omdat ik net lees over een ander auto-ongeluk, waarbij een 33-jarige vrouw permanent blind is geraakt en hersenschade heeft opgelopen waardoor ze nu functioneert op het niveau van een 5-jarige.. Veel mensen zouden dat niet een veel positievere uitkomst vinden dan dat ze waren overleden. (Als het mogelijk zou zijn om dat over jezelf te beoordelen dan)
Treurig.
Ik snap het en dat verbaast mij ook. Vooral bij deze video vind ik dat onbegrijpelijk. Ken je die?quote:Op maandag 11 juli 2016 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee daar heb je gelijk in, het leven als (semi-)kasplant lijkt me vreselijk maar ik verbaasde me dat een mens uberhaubt levend uit zo'n hoopje kreukelmetaal kan komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |