quote:Op zondag 10 juli 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:
Schopje!
Want hoe zat het ook alweer met kleertjes? Ik heb net kuikens babykleding uitgezocht en samengevoegd met wat ik van mijn schoonzusje kreeg en wat ik al nieuw had gekocht, en heb totaal maar 2 setjes in maat 50 en verder vooral maat 56. In de 'tussenmaat' 50/56 heb ik wat unisex truitjes en rompers en dat is het wel. Zouden jullie nog veel bijhalen in 50 of 50/56? Of past zo'n mini al wel snel in maat 56? Kuiken heeft btw maat 50 nooit gepast. Deze baby ligt overigens netjes op de P50 lijn (kuiken zat op P90).
Ow, wij weten het dit keer juist wel, dus ik wil sowieso nog wat jongens- of meisenspul er bij halen, het meeste van kuiken uit die kleine maatjes is unisex. En de baby mag uiteraard ook nieuwe, eigen kleurtjes hebbenquote:Op zondag 10 juli 2016 22:15 schreef BlueEyes het volgende:
Team bijkopen als nummer 2 er is!
Ga ik ook weer doen.
Plus dat we dan genderspecifiek gaan kopen wat we nu niet 'kunnen' doen omdat we niet willen weten of het een jongetje of meisje wordt
Ja dit inderdaad!quote:Op maandag 11 juli 2016 00:04 schreef Kyara het volgende:
En hou dan ook nog ff rekening met het feit dat de ene maat 50 de andere niet is. Dus ook even kledingstukken op elkaar leggen en dan kun je misschien een 56 op de 50 stapel leggen...Maar dat had je vast zelf ook al bedacht
Check! Wij hebben daar ook voor gekozen bij de verbouwing, ideaal.quote:Op maandag 11 juli 2016 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben heel blij dat we bij het vervangen van onze stopcontacten voor ingebouwde kinderbeveiliging hebben gekozen.
Dat is een dure grap, maar wel de meest duurzame oplossing!
Wij hebben plakdingen die blijven wel zitten. Ooit gekocht bij de boerenbond/welkoopquote:Op maandag 11 juli 2016 21:43 schreef Mariposas het volgende:
Heb ik inderdaad deels in huis, SQ! Was al toen ik het huis kocht. Maar de rest vervangen is me te duur, bedoeling is niet om hier nog langer dan een jaar te wonen.
Kyara, die heb ik ook, maar dat lost dan weer niet het probleem met de stekker op.![]()
In een vakantiehuisje waar we zaten, hadden ze wel beschermers die goed bleven zitten. Dus ze moeten bestaan!
Mijn oders hebben een chicco en daar kan M nu pas fatsoenlijk in zitten. Een opklapmodel...quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:07 schreef Burdie het volgende:
Ik ken 'm niet maar zie wel enorm uitstekende poten waar ik 10x per dag over zou struikelen.
Wij hebben een chicco, dat vond ik toch wel zo'n geniaal fijn ding! En nu voor wat ouder de triptrap, die is lekker compact.
Met ruim 90cm krijgt ze van die striemen op dr benen als ze er in zit, dat lijkt me niet echt fijn, Daarbij is het zitten in die stoel al drama, want ze wil liever op een "grote" stoel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:09 schreef Spees_Eend het volgende:
Is ze uit de Ikea stoel gegroeid, GM? Mijn oudste past daar nog makkelijk in?
Wij zijn ook altijd bij die stoel blijven hangen eigenlijk. Want waar moet je anders je nek over breken
Mijn ouders hebben die en voor grotere kindjes is hij fijn iig. Ze hebben er geen beugel bij dus de kleintjes gaan daar ook in de Antilopquote:Op donderdag 21 juli 2016 21:12 schreef Molo het volgende:
Ja hallo, hier een vraagje.
Is iemand bekend met de DanChair kinderstoel?
http://www.pasopshop.nl/contents/nl/p875_danchair.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is rond de ¤90,- dus stuk goedkoper (en ik vind 'm mooier ook) dan de oldskool Tripp Trapp, maar aangezien ik nog nooit met een kinderstoel heb 'gewerkt, weet ik niet goed of er nadelen aan deze stoel zitten die ik over het hoofd zie
Is 'ie ookquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:12 schreef Molo het volgende:
De Chicco vind ik echt heel lelijk, dus die wordt het sowieso niet
Maar, misschien gek gedacht, als een kind hoofdondersteuning nodig heeft, horen ze toch nog niet in een kinderstoel?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:42 schreef Sull het volgende:
Wij hebben de Bloom stoel. Ik vind hem ook niet mooi, maar kreeg hem te leen van mijn zus en ben er nu toch blij mee. Kan vanaf heel jong tot een jaar of 4 en biedt lang ondersteuning van get hoofd. Zit van alles bij, beugel, gordels, in hoogte verstelbare voetensteun, eetblad klein en groot dus je verbouwd hem voor iedere fase.
Ik vind antilop perfect voor buiten en extra, maar niet geschikt voor dagelijks eigenlijk. Geen ondersteuning voor de voeten, dus afhangende beentjes niet ideaal voor de doorbloeding. En ook geen steun voor het hoofd idd.
Van alle 394302 stoelen die ik heb gehad is de stokke steps echt de beste aankoop ooit geweest. hij is nu 2,5 en zit er op zonder baby gedeelte net een weekquote:Op donderdag 21 juli 2016 22:34 schreef Stormqueen het volgende:
op de een of andere manier hebben wij nog steeds alleen de Antilop![]()
Misschien dat we straks een stokke steps kopen maar dik kans dat we het fenomeen kinderstoel gewoon helemaal gaan skippen verder
Eens! Ik zie helaas anders in onze vriendenkringquote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar, misschien gek gedacht, als een kind hoofdondersteuning nodig heeft, horen ze toch nog niet in een kinderstoel?
Wat betreft doorbloeding, dat gaat wel op als je kind er regelmatig lange tijd in zit jaIs een beetje afhankelijk van hoe je het gebruikt. Wij zitten over het algemeen maximaal twee keer per dag 15 minuten aan tafel met kind
dus hier is dat een minder zwaarwegend argument.
Het enige wat ik dus jammer vind is dat ze er niet zelf in en uit kan nu, maar zo'n zitverhoger voor een normale stoel lijkt me een prima oplossing
Nee helaas.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 19:01 schreef ikke_84 het volgende:
Misschien even op YouTube kijken? Vaak staan daar van die handige filmpjes op hoe je dingen weer in elkaar met zetten.
De fabrikant wil juist dat voor die andere kinderen weer nieuwe spullen worden aangeschaft.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:02 schreef Mariposas het volgende:
terwijl dat product dan ook nog eens voor nog 3 kinderen erna is bedoeld.
Gewoon, commercie. Op de uitzetlijst van babydump staat het wel, op die van mijn kraamzorg niet, dus dan weet je het wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 09:56 schreef Dot. het volgende:
Ik heb ook een vraag; haarlotion, why? Ik heb het gekregen, maar hoe en wat? Er staat op dat het de haartjes zacht maakt, maar babypluis is al zacht.
Voor baby's gaat dat nergens over neequote:Op zaterdag 20 augustus 2016 09:56 schreef Dot. het volgende:
Sowieso kruikenIk had voor maart een dikke Koeka deken met lakentje en daaroverheen ging nog een wol gebreid dekentje omdat ze zich niet warm kon houden.
Een paar verschillende is sowieso wel handig, dan kun je laagjes maken en anders heb je er een voor bedje, wieg en wagen![]()
Ik heb ook een vraag; haarlotion, why? Ik heb het gekregen, maar hoe en wat? Er staat op dat het de haartjes zacht maakt, maar babypluis is al zacht.
Mij lijkt dit ook wel ideaal, maar dan zie je het dekentje niet meer en ik heb zulke leuke gekocht.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 10:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind het ideaal, geen gedoe met lakentjes (ik kan dat niet, bedden opmaken met laken en deken, gepobeerd bij de wieg, geen succes), makkelijk wassen, variatie mogelijk (overtrekken van de ikea).
Werkt bij Suus meestal wel ja!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 10:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Zou dat dan misschien ook de oplossing zijn voor die dreads die op het achterhoofd ontstaan? O heeft ook krullen en na een slaapje heeft ze krullen rondom en op haar achterhoofd pluisdreads. Kammen= pluis...
Dan gaan we dat ook eens proberen!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 10:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Werkt bij Suus meestal wel ja!
Die duodeken is gewoon saai wit katoenfleece, daar mis ik niks aanquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 10:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mij lijkt dit ook wel ideaal, maar dan zie je het dekentje niet meer en ik heb zulke leuke gekocht.
Ben je dan niet bang dat ze onder de deken komt?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:42 schreef Selvaria het volgende:
Die van mij slaapt zelfs nu met slaapzak en deken, dus ligt echt aan je kindje.
bij een kindje van die leeftijd is dat niet zo'n risico meerquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ben je dan niet bang dat ze onder de deken komt?
Neuh, ze is al 'groot' hè. Zou je datzelfde probleem niet hebben als je geen slaapzak en alleen een dekentje gebruikt? Ik leg de deken tot haar borst ongeveer en stop haar niet te strak in zodat ze nog op haar zij en buik kan draaien. Als ze er onder komt denk ik dat ze er zelf wel onder vandaan komt of ze om ons begint te huilen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ben je dan niet bang dat ze onder de deken komt?
Check.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:52 schreef Bloesem. het volgende:
Of, zoals die druiloor van mij, keihard begint te schateren want in het donker onder de deken is the best thing ever![]()
Ik ben het type dat nog steeds iedere avond gaat kijken of ze echt nog ademt voor we naar bed gaanquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij een kindje van die leeftijd is dat niet zo'n risico meer
Ik heb trouwens gehaakte dekens en die zijn luchtiger dan een aerosleep waar gaten in gesneden zijn
als je toch al het ledikant op de slaapkamer hebt staan heeft zo'n reiswieg helemaal geen toegevoegde waarde meer. Ledikant heeft een beter matras en ventileert ook beter. Ik zou daar bij blijvenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:00 schreef Saarah het volgende:
Ik bedoel inderdaad de draagmand van de kinderwagen.
Het werd me door een aantal mensen aangeraden maar ik wilde hier toch ook eens polsen naar de meningen en ervaringen.
Ik zou ook voor een wiegje of idd vanwege pinken voor een cosleeper gaanquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:45 schreef Saarah het volgende:
Ik heb ook een dummie-vraag!
Baby de eerste weken/maanden in de draagmand naast ons bed laten slapen, done of not-done?
Direct in zijn bedje (al staat dat dan ook naast ons bed), dat lijkt me zo groot voor zo'n kleintje...
Onze kinderen slapen al vanaf hun geboorte (met uitzondering van de eerste week) gewoon op hun eigen kamer. Krijgen ze niks van. Sterker nog, ik denk dat het heeft geholpen in hun ontwikkeling om nu op wat latere leeftijd gewoon overal waar we ze (alleen) neerleggen in slaap te vallen. Zoveel verhalen van ouders gehoord die maandenlang met hun kinderen op een kamer hebben geslapen en nu - jaren later - nog steeds vele nachterlijke bezoekjes krijgen van hun kinderen die niet kunnen slapen zonder papa en mama. Ja doei, not done dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:45 schreef Saarah het volgende:
Ik heb ook een dummie-vraag!
Baby de eerste weken/maanden in de draagmand naast ons bed laten slapen, done of not-done?
Direct in zijn bedje (al staat dat dan ook naast ons bed), dat lijkt me zo groot voor zo'n kleintje...
Goh maar daarover twijfel ik dus net nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onze kinderen slapen al vanaf hun geboorte (met uitzondering van de eerste week) gewoon op hun eigen kamer. Krijgen ze niks van. Sterker nog, ik denk dat het heeft geholpen in hun ontwikkeling om nu op wat latere leeftijd gewoon overal waar we ze (alleen) neerleggen in slaap te vallen. Zoveel verhalen van ouders gehoord die maandenlang met hun kinderen op een kamer hebben geslapen en nu - jaren later - nog steeds vele nachterlijke bezoekjes krijgen van hun kinderen die niet kunnen slapen zonder papa en mama. Ja doei, not done dus.
De mijne sliep wegens geen kamer over 4 jaar lang bij ons op de kamer. Hij heeft zich altijd overal zo neer laten leggen. Hij is een hele makkelijke slaper die het niet uitmaakt waar het bed staat dat je hem aanbiedt. Of bank, of tentje, of autostoelquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onze kinderen slapen al vanaf hun geboorte (met uitzondering van de eerste week) gewoon op hun eigen kamer. Krijgen ze niks van. Sterker nog, ik denk dat het heeft geholpen in hun ontwikkeling om nu op wat latere leeftijd gewoon overal waar we ze (alleen) neerleggen in slaap te vallen. Zoveel verhalen van ouders gehoord die maandenlang met hun kinderen op een kamer hebben geslapen en nu - jaren later - nog steeds vele nachterlijke bezoekjes krijgen van hun kinderen die niet kunnen slapen zonder papa en mama. Ja doei, not done dus.
Onzin, echt onzin. Hier minstens drie maanden samen geslapen en kind slaapt overal prima, zondee gehuil, en slaapt door, sinds hij zeven maanden is structureel daarvoor nog een nachtfles.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |