quote:Eerste Nederlandse slachtoffers PokémonGO
De chaos is compleet. Pokémonterreur. Overal personen die met een smartphone voor het gezicht door de straten lopen. Geen oog voor gevaarlijke situaties en andere gebruikers van de openbare ruimte. Dit doembeeld lijkt ook in Nederland langzaamaan werkelijkheid te worden, een paar dagen na de lancering van PokémonGo. In Tilburg zijn vrijdag al drie pokémon-vangers beroofd van hun geld en telefoon toen ze midden in de nacht op jacht waren naar de digitale beestjes.
Gisteren maakte de ontwikkelaar van PokémonGO bekend dat de app pas later in Nederland zal verschijnen wegens overbelasting van de servers. Dat weerhoudt veel Nederlandse Pokémontrainers er echter niet van alvast op jacht te gaan: met een buitenlands account kan de app wel gedownload en gespeeld worden. Op social media verschijnen dit weekend de eerste verslagen.
Verkeer
De Pokémon verschijnen blijkbaar ook in de auto. Er zijn zelfs gamers in binnen- en buitenland die hun voertuig langs de kant van de weg zetten om een gespotte Pokémon te vangen.
De politie in Amsterdam voorziet overlast door de app. Op Facebook schrijft de politie rekening te houden met vervelende situaties: ,,In het buitenland heeft het spel al voor de nodige problemen gezorgd. In Australië en Amerika werden politiebureaus overspoeld met mensen die een Pokemon wilden vangen die in het bureau geplaatst was.''
Ook schrijven ze dat er in het buitenland al een groot aantal ongelukken is gebeurd door argeloos overstekende mensen, die zo opgingen in het spel dat ze niet meer bezig waren met de overige verkeersgebruikers.
Leuke initiatieven
Er zijn ook minder onheilspellende berichten te vinden over de app. Bezoekers van het hardcorefestival Dominator in Eersel hebben massaal laten weten dat ze tijdens het event Pokémon zullen gaan vangen. Al meer dan 2600 hardcore Pokémonfans hebben via Facebook aangegeven mee te doen.
In Den Haag hebben politieagenten gisteren meegedaan met het spel. ,,Het viel ons op dat een aantal jongens naar iets aan het zoeken waren'', aldus één van de agenten. Toen ze er achter kwamen dat er jacht werd gemaakt op Pokémon was meedoen vanzelfsprekend; ,,Wij wilden dat natuurlijk niet mislopen!'' In Den Haag zijn ze, in tegenstelling tot Amsterdam, niet bang voor overlast, laat een woordvoerder van de politie weten.twitter:909Primo twitterde op zondag 10-07-2016 om 09:37:40He stopped his car in the middle of the road & said he found an Arcanine 💀💀💀 #PokemonGO https://t.co/X71Mg6y1ih reageer retweet
nwoquote:Op zondag 10 juli 2016 16:48 schreef HSG het volgende:
Mensen worden steeds autistischer door mobieltjes.
Geen geldprijzen. Level rewards en Game "candy"quote:Op zondag 10 juli 2016 17:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals ik begrepen heb moet je met je telefoon achter een virtueel beest aanrennen en als je erin slaagt hem (of haar) te vangen zou je telkens een geldprijs moeten krijgen. Tenminste dat kan ik eruit afleiden. Als zulke digitale beesten in het Hakunabos worden uitgezet zal ik de hele dag gaan jagen met een smartphone om vervolgens geld te cashen.![]()
Maar in alle andere gevallen wel op de weg letten tijdens het jagen!
Nee, volgens mij hoef je niet te rennen. Die beesten staan gewoon stil, maar je moet ze wel opzoeken.quote:Op zondag 10 juli 2016 17:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Zoals ik begrepen heb moet je met je telefoon achter een virtueel beest aanrennen en als je erin slaagt hem (of haar) te vangen zou je telkens een geldprijs moeten krijgen. Tenminste dat kan ik eruit afleiden. Als zulke digitale beesten in het Hakunabos worden uitgezet zal ik de hele dag gaan jagen met een smartphone om vervolgens geld te cashen.![]()
Maar in alle andere gevallen wel op de weg letten tijdens het jagen!
kan je de app dan al downloaden in NL ?quote:Op zondag 10 juli 2016 17:29 schreef -AMG- het volgende:
Zit ik in een leuk klein dorp, wel 4 gyms en 5 van die oplaadpunten maar vrijwel geen enkel beest te vinden.
Van die opperkneuzen zijn er altijd wel een paar iddquote:Op zondag 10 juli 2016 18:14 schreef Silven het volgende:
Het ultieme Darwin gereedschap deze game! De meest kansloze en hersenloze mensen zullen binnen de kortste keren onder een bus of tram lopen. Y
Ja, hier downloaden;quote:
En de servers waren een beetje overbelast geraakt, waardoor de release in andere landen voorlopig is uitgesteld, dacht ik.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:00 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, hier downloaden;
http://www.apkmirror.com/(...)ndroid-apk-download/
Wel grappig dat zoveel mensen dat spel al spelen, ondanks dat het spel nog niet eens uit is in nl. Hier in mijn buurt zijn ondertussen ook al zo een beetje alle kerken(gyms) al ingenomen.
Dit is vergelijkbaar met mensen die zeggen dat vrouwen met korte rokjes verkrachting uitlokken.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:05 schreef Mani89 het volgende:
Geen oog voor gevaarlijke situaties en andere gebruikers van de openbare ruimte. Dit doembeeld lijkt ook in Nederland langzaamaan werkelijkheid te worden, een paar dagen na de lancering van PokémonGo. In Tilburg zijn vrijdag al drie pokémon-vangers beroofd van hun geld en telefoon toen ze midden in de nacht op jacht waren naar de digitale beestjes.
Want zonder mobieltjes werd het gespeeld op de computer en dat is inderdaad veel socialer.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:48 schreef HSG het volgende:
je weet toch dat de natuur zichzelf in evenwicht houd , daarom heten die dingen ook Smartphones want de mensen zijn het niet meerquote:Op zondag 10 juli 2016 16:48 schreef HSG het volgende:
Ja want bijvoorbeeld een tafel met 5 mensen die alleen maar op hun mobieltje kijken is natuurlijk heel sociaal.quote:Op zondag 10 juli 2016 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want zonder mobieltjes werd het gespeeld op de computer en dat is inderdaad veel socialer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |