abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163614623
Ik heb mijn opleiding hbo accountancy succesvol afgerond. Na de vakantie ben ik van plan om te werken en deeltijd door te studeren richting RA. Alleen twijfel ik momenteel tussen Nyenrode en VU Amsterdam. Beiden bieden een soortgelijk traject vanaf hbo tot RA waarbij je in eigen tempo kan studeren. Hopelijk heeft iemand hier ervaring met een van deze twee opleidingen.

* Wat onderscheidt Nyenrode van VU Amsterdam en vice versa (afgezien van de kosten)?
* Wordt er bij Nyenrode / VU Amsterdam goed wiskunde aangeboden aan hbo studenten?
* Welke opleiding is naar jullie mening zwaarder en heeft meer studielast? Ik heb namelijk gehoord dat bij Nyenrode scriptie schrijven makkelijker afgaat, alleen dit was een mening van een persoon.
* Hoe zit het met engels in de opleiding?
* Welke school is (internationaal) beter aangeschreven? Ik hoor in de omgeving dat Nyenrode een sterke reputatie heeft.

Ik hoor ook graag wat jullie mij zouden aanraden als afgestudeerde hbo student.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnKimble op 09-07-2016 01:05:32 ]
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 18:12:50 #2
257132 crew  Awsom
pi_163625971
Nyenrode

gr gr
pi_163629817
Van beiden weet ik vrijwel niets af, maar ik heb ook wel gehoord dat Nyenrode algemeen goed bekend staat. Dus met mijn beperkte kennis zou ik zeggen Nyenrode.
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:29:44 #4
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_163871126
Nyenrode staat hoog aangeschreven, maar je kan het niet zomaar betalen omdat je geen recht hebt op het leenstelsel. Je moet dan dus wel een baan zoeken en vinden. ;)
misschien soms
wel
pi_163996659
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 00:29 schreef FrietOliebolKaas het volgende:
Nyenrode staat hoog aangeschreven, maar je kan het niet zomaar betalen omdat je geen recht hebt op het leenstelsel. Je moet dan dus wel een baan zoeken en vinden. ;)
Maar tegelijkertijd betaalt je werkgever de opleiding en hij betaalt jou salaris. Dus de lening zou dan gewoon overbodig zijn.
pi_164016030
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:57 schreef JTLC het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd betaalt je werkgever de opleiding en hij betaalt jou salaris. Dus de lening zou dan gewoon overbodig zijn.
Klopt maar dan heb je wel die baan nodig ;). Zonder baan geen(iig erg lastig) opleiding bij Nyenrode. Zelf studeer ik aan Nyenrode met de bachelor en dat is erg prettig. Ik ken mensen die via het hbo naar de master gegaan zijn die de ondersteuning van Nyenrode als prettig ervaren.
pi_164059398
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 00:22 schreef JohnKimble het volgende:
Ik heb mijn opleiding hbo accountancy succesvol afgerond. Na de vakantie ben ik van plan om te werken en deeltijd door te studeren richting RA. Alleen twijfel ik momenteel tussen Nyenrode en VU Amsterdam. Beiden bieden een soortgelijk traject vanaf hbo tot RA waarbij je in eigen tempo kan studeren. Hopelijk heeft iemand hier ervaring met een van deze twee opleidingen.

* Wat onderscheidt Nyenrode van VU Amsterdam en vice versa (afgezien van de kosten)?
* Wordt er bij Nyenrode / VU Amsterdam goed wiskunde aangeboden aan hbo studenten?
* Welke opleiding is naar jullie mening zwaarder en heeft meer studielast? Ik heb namelijk gehoord dat bij Nyenrode scriptie schrijven makkelijker afgaat, alleen dit was een mening van een persoon.
* Hoe zit het met engels in de opleiding?
* Welke school is (internationaal) beter aangeschreven? Ik hoor in de omgeving dat Nyenrode een sterke reputatie heeft.

Ik hoor ook graag wat jullie mij zouden aanraden als afgestudeerde hbo student.
Dit klinkt wel aannemelijk aangezien Nyenrode geen noemenswaaardige wetenschappers in dienst heeft. Of dat er toe doet m.b.t. jouw ambities is natuurlijk een tweede vraag.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_164117451
Ik heb daar ook flink over lopen twijfelen. Veel kan ik je hier niet bij helpen maar ik heb het idee dat de VU wat moderner is en Nyenrode wat conservatiever als ik bijvoorbeeld kijk naar digitale colleges die worden aangeboden bij de VU. Een flexibele studie is mij veel waard en dus is dat voor mij een groot pluspunt.

Aan de andere kant betaal jij (of je wg) bij de VU 3,8k per jaar en Nyenrode 6k. Das toch een flink verschil maar ik kan niet echt iets vinden waar dat verschil gerechtvaardigd wordt.

Wel is het zo, naar ik begrijp, dat op Nyenrode werken en studeren de normaalste zaak op de wereld is. Iets wat op de VU dus wellicht wat minder zou kunnen zijn en dat het mss dus organisatorisch wat verschillend is. Dit laatste is echter gissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')