Nee, maar ik denk dat 10 weken per jaar ruim voldoende is (5 weken zomer, 2 weken kerst, 1 week herfst, 1 week voorjaarsvakantie, 1 week meivakantie). En dan hebben ze het nog beter dan de gemiddelde werknemer.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou verboden moeten worden, vakantie. Hooguit 2 uurtjes op zondag om naar de kerk te gaan.
Je weet dat ze die tijd ook gebruiken om hun dossiers door te nemen?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat 10 weken per jaar ruim voldoende is (5 weken zomer, 2 weken kerst, 1 week herfst, 1 week voorjaarsvakantie, 1 week meivakantie). En dan hebben ze het nog beter dan de gemiddelde werknemer.
9 weken zomervakantie. Dat is ronduit belachelijk!
Daar hebben ze de maandag en vrijdag al voor in hun reguliere werkweken. Daarnaast wordt het saaie dossierwerk vooral door fractiemedewerkers gedaan, tegen een fractie van het loon van een kamerlid en zij hebben wel gewoon 25 vakantiedagen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet dat ze die tijd ook gebruiken om hun dossiers door te nemen?
Werken is noodzakelijk, vrijheid is het mooiste wat je kunt hebben. Volgend jaar koop ik gewoon 10 dagen erbij. 40 Uur werken en 4 weekjes vrij per jaar... Moet er serieus niet aan denken zeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou verboden moeten worden, vakantie. Hooguit 2 uurtjes op zondag om naar de kerk te gaan.
Daarom zullen ze wel fractiemedewerkers heten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar hebben ze de maandag en vrijdag al voor in hun reguliere werkweken. Daarnaast wordt het saaie dossierwerk vooral door fractiemedewerkers gedaan, tegen een fractie van het loon van een kamerlid en zij hebben wel gewoon 25 vakantiedagen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar hebben ze de maandag en vrijdag al voor in hun reguliere werkweken. Daarnaast wordt het saaie dossierwerk vooral door fractiemedewerkers gedaan, tegen een fractie van het loon van een kamerlid en zij hebben wel gewoon 25 vakantiedagen.
https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/newspage2509_recesquote:Tweede Kamer met reces tot dinsdag 19 mei
De Tweede Kamer is van vrijdag 1 mei tot en met maandag 18 mei met reces. De eerstvolgende plenaire vergadering is op dinsdag 19 mei.
Submenu
Kamernieuws
Persberichten
Een aantal periodes in het jaar heeft de Kamer reces. Er zijn dan geen plenaire vergaderingen. De recesperiodes vallen doorgaans samen met de schoolvakanties. Bekijk het overzicht van de recessen van de Tweede Kamer tot en met halverwege 2016. Ook de commissievergaderingen, waarin onderwerpen tot in detail worden besproken voor ze plenair worden behandeld, zijn opgeschort tot na het reces. Als er een urgente aanleiding is, kan de Kamer of een Kamercommissie uiteraard bijeenkomen.
WAT DOEN KAMERLEDEN TIJDENS HET RECES?
Natuurlijk is er tijdens het reces tijd voor vakantie voor Kamerleden en hun medewerkers. Maar het werk gaat ook gewoon door. Kamerleden stellen nog steeds schriftelijke vragen aan de regering. Ook stuurt de regering stukken naar de Kamer. Daarnaast is er voor Kamerleden ruimte om hun dossiers en literatuur bij te lezen. Verder is er tijd om op werkbezoek of stage te gaan, en om ervaring en kennis op te doen op een bepaald terrein. Zo kunnen Kamerleden bijvoorbeeld ervaren hoe het regeringsbeleid in de praktijk uitpakt voor organisaties en burgers. De kennis hieruit gebruiken zij in debatten en om nieuwe ideeën of wetsvoorstellen te ontwikkelen of uit te werken.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Werken is noodzakelijk, vrijheid is het mooiste wat je kunt hebben. Volgend jaar koop ik gewoon 10 dagen erbij. 40 Uur werken en 4 weekjes vrij per jaar... Moet er serieus niet aan denken zeg.
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/newspage2509_reces
Zoals boven beschreven: er is reces. Dat wil niet zeggen dat ze nu in het vliegtuig stappen en 9 weken later weer terug komen uit het paradijs.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Maar jij krijgt die dagen niet kado, maar koopt ze. Dat geldt voor mij ook. Ik maak wat langere weken en koop ook bij, heb goede afspraken met werkgever. Maar dat Kamerleden alleen al in de zomer 9 weken vrij zijn, is echt niet normaal. Het staat totaal niet in verhouding tot het gewone volk.
Andere bron dan, zucht.....quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]![]()
Ik ken de propaganda.
Voor werkbezoeken hebben ze de maandag en vrijdag al. De vergaderingen worden immers altijd slechts op dinsdag, woensdag en donderdag gepland, afgezien van buitengewone omstandigheden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)mer_met_reces__.htmlquote:DEN HAAG - De Tweede Kamer gaat na donderdag met reces. Dat betekent dat de afgevaardigden in principe twee maanden, tot 6 september, niet meer vergaderen.
In principe. Tijdens de zomerpauze vorig jaar bijvoorbeeld zag de Kamer zich gedwongen een paar keer terug te keren naar het Binnenhof wegens de Griekse crisis. Twee jaar geleden was het de ramp met vlucht MH17.
Donderdag, de laatste vergaderdag voor het reces, heeft meestal een overvolle agenda. Het wordt dan een marathonzitting met allerlei minidebatjes en stemmingen over de meest uiteenlopende onderwerpen. In voorgaande jaren heeft het weleens tot het ochtendgloren geduurd.
De ministers houden vrijdag hun laatste vergadering voor de zomerpauze. Zij komen echter al vanaf midden augustus weer bijeen. Zij gaan zich dan buigen over de begroting voor volgend jaar (Prinsjesdag) en over mogelijke compensatie voor mensen die koopkracht dreigen te verliezen.
Voor medewerkers is er een vakantieregeling. Die verschilt per fractie, aangezien er geen CAO bestaat. Van één partij ken ik een aantal medewerkers en die hebben slechts 25 dagen per jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoals boven beschreven: er is reces. Dat wil niet zeggen dat ze nu in het vliegtuig stappen en 9 weken later weer terug komen uit het paradijs.
Verder werk ik 40 uur, en krijg ik er 36 uitbetaald. Dus bouw naast het reguliere verlof 4 uur per week extra op. Dus eigenlijk betalen we inderdaad gewoon onze vrije tijd. Geen idee hoe de verschillende fracties dat geregeld hebben eigenlijk.
Onderdeel van politicus zijn is toch ook contact houden met de samenleving? Als ze 5 dagen per week zich verstoppen in de plenaire zaal krijg je weer verwijten dat ze bewust het contact laten verwateren met de samenleving. Is het ook weer niet goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]![]()
Ik ken de propaganda.
Voor werkbezoeken hebben ze de maandag en vrijdag al. De vergaderingen worden immers altijd slechts op dinsdag, woensdag en donderdag gepland, afgezien van buitengewone omstandigheden.
Jouw bron spreekt niet tegen wat ik schrijf. De laatste week is druk, maar de Kamerleden kunnen gewoon 9 weken vakantie vieren. Alleen bestaat de kans dat ze terug worden geroepen. Voor een gemiddeld individueel lid is die kans klein, want ze roepen niet altijd de voltallige kamer terug.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Andere bron dan, zucht.....
]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)mer_met_reces__.html
Ah, dank voor de info!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Voor medewerkers is er een vakantieregeling. Die verschilt per fractie, aangezien er geen CAO bestaat. Van één partij ken ik een aantal medewerkers en die hebben slechts 25 dagen per jaar.
Kamerleden mogen volgens mij zelf bepalen. Ze zijn immers autonoom. Alleen als ze het te bont maken komen ze niet meer op de lijst bij de volgende verkiezingen of worden ze de fractie uitgezet.
Dat kan op maandag en vrijdag.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onderdeel van politicus zijn is toch ook contact houden met de samenleving? Als ze 5 dagen per week zich verstoppen in de plenaire zaal krijg je weer verwijten dat ze bewust het contact laten verwateren met de samenleving. Is het ook weer niet goed.
het is goed met jequote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jouw bron spreekt niet tegen wat ik schrijf. De laatste week is druk, maar de Kamerleden kunnen gewoon 9 weken vakantie vieren. Alleen bestaat de kans dat ze terug worden geroepen. Voor een gemiddeld individueel lid is die kans klein, want ze roepen niet altijd de voltallige kamer terug.
Hilversum 5 maanden per jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:38 schreef Toefjes het volgende:
Gaat de tweede kamer met vakantie? Dit is vast nog nooit eerder vertoond. Terecht dat dit in NWS staat.
Had het ook over de maandag en vrijdag, omdat ik de indruk kreeg dat "werkbezoekjes" niet echt als werk werd gezien. Terwijl ik zelf een reisdag en nieuwe mensen ontmoeten toch meer ervaar als vermoeiend dan op de automatische piloot een dagje op kantoor bivakkeren.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kan op maandag en vrijdag.
Het is echt niet zo dat in de zomer ineens overal politici te spotten zijn die contact zoeken met het volk.
Studenten kunnen niet meer bijverdienen door de VVD. Blijven thuis wonen en participeren op de samenleving.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:41 schreef Impressme het volgende:
[..]
Valt wel mee, alle scholieren hebben vrij in deze periode.
Mee eens, beetje aso vind ik dat.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Had het ook over de maandag en vrijdag, omdat ik de indruk kreeg dat "werkbezoekjes" niet echt als werk werd gezien. Terwijl ik zelf een reisdag en nieuwe mensen ontmoeten toch meer ervaar als vermoeiend dan op de automatische piloot een dagje op kantoor bivakkeren.
Zeker als je ziet hoe politici in de zetels hangen, spelend met het mobieltje. Dat zie ik persoonlijk veel meer als onbeschoft gedrag.
Begin december liggen ze er al weer uit.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 01:50 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Toe maar, twee maanden vakantie. Een maand is meer dan zat. Dat zou je eens in het bedrijfsleven moeten flikken elk jaar twee maanden zomervakantie. Je ligt uit voordat je met de ogen kunt knipperen.
Dit valt een beetje in de categorie: Bouwvak is weer begonnen. Gebeurt ook elk jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 10:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hilversum 5 maanden per jaar.
Waar had ik het moeten posten ?
In sport ?
Ha ha ha. Hoe je een topic veranderd. Of-topic post en je zelf neerzet Ha ha haquote:Op vrijdag 8 juli 2016 09:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
50 jaar cultuur-marxisme via onderwijs en media heeft de nodige gevolgen. Maar goed blijf maar lekker geloven in de multiculturele ideologie. Steeds meer mensen met geld en verstand ontvluchten Nederland en wat achterblijft is chaos.
Gewoon als mensen spreken. Ongekend. En ook een slecht signaal naar de burger. Mensen die een gesprek met je denken te voeren terwijl ze een gesprek op whatsapp voeren zijn geen uitzondering meer. Vind dat ook maar karige mensen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |