Datzelfde gedrag weer herhalen laat niet zien dat ervan geleerd is.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een actie die oa voortkomt uit frustratie en een gigantisch minderwaardigheidscomplex. Dat zijn dingen die niet beter worden als je jezelf blijft pijnigen met debiele acties uit het verleden.
Ik vind dit eigenljjk best wel eng worden, gaat naar het psychopatische toequote:Op zondag 10 juli 2016 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt? Zoals ik het opvat wilde hij ze ontmoedigen om nog in het openbaar te zoenen, zodat hij er geen last meer van heeft.
Nou ja, hij heeft op een minder erge manier uiting gegeven aan zijn frustratie. Filmen of iets roepen zijn toch wel twee heel verschillende dingen (beide niet goed).quote:Op zondag 10 juli 2016 11:35 schreef marsan het volgende:
[..]
Datzelfde gedrag weer herhalen laat niet zien dat ervan geleerd is.
deze post 8/10quote:Op zondag 10 juli 2016 11:35 schreef Llotyhy het volgende:
Aaargh wat een frustrerend topic!
TS is op het moment een 2. Hij heeft totaal geen zelfvertrouwen, een extreem negatief zelfbeeld en zit vast in een zelf-gecreëerde slachtofferrol. Vervolgens stapt hij af op 6'en (wtf?), want hij vindt dat hij in die categorie moet zoeken (ook al vindt hij werkelijk alle mannen die hij ziet in uitgaansgelegenheden/werk/etc knapper, aantrekkelijker en zelfverzekerder). Dit gaat natuurlijk fout, duh.
De hele wereld en hun schoonmoeder geven vervolgens het enige juiste en goedbedoelde advies: Ga professionele hulp zoeken! Je moet (lees MOET) eerst aan jezelf werken voordat het zin heeft om als een idioot naar een relatie op zoek te gaan. Zo'n psycholoog is er niet voor zielige mensen ofzo. Dat zijn gewoon professionals die voor hun werk mensen helpen die problemen hebben zoals jij. Is helemaal geen schande. Bijkomend voordeel is dat als het klikt met zo'n psycholoog en je een goede te pakken hebt (uit ervaring in mijn omgeving weet ik dat dat niet altijd het geval is) je je eigen 2 kan opkrikken naar een 5-6. Je bent vast geen monster, maar je houding, uitstraling en destructieve gedrag verpesten het voor jezelf.
Zolang TS geen professionele hulp zoekt en die adviezen glad negeert heeft het geen enkele zin om hier door te gaan adviseren.
En ja, ik weet het, het cijfersysteem is kut, maar het is heel handig om situaties mee uit te leggen, don't judge me.
De kern van het gedrag is fout. Hij zit met een probleem en daardoor valt hij mensen lastig.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft op een minder erge manier uiting gegeven aan zijn frustratie. Filmen of iets roepen zijn toch wel twee heel verschillende dingen (beide niet goed).
Eens. Ik bedoelde meer dat een psycholoog dat niet gaat kunnen, maar wel naar 5-6. Een 9 is altijd mogelijk, maar dat is een flink proces dat inderdaad jaren gaat duren.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
deze post 8/10
TS kan trouwens ook gewoon een 9 worden, dat kan namelijk bijna iedereen. Alleen dat gaat jaren duren en niet met deze houding.
Vraag me dan wel af hoe je naar een 9 gaat komenquote:Op zondag 10 juli 2016 11:42 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Eens. Ik bedoelde meer dat een psycholoog dat niet gaat kunnen, maar wel naar 5-6. Een 9 is altijd mogelijk, maar dat is een flink proces dat inderdaad jaren gaat duren.
Geld.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:44 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Vraag me dan wel af hoe je naar een 9 gaat komen
Als je geen aanleg hebt om vlot en leuk te praten en niet knap bent. Kan je best een voldoende worden, maar geen 9, lijkt me.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:44 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dit. Hoe kun je janken dat meiden je niet zien staan als je hen zelf ook niet kan aankijken? Je geeft hen dan ook niet het signaal dat je hen ziet staan, maar meer een jeetje, ik moet een praatpaal hebben want lonely en nevermind wie..quote:Op zondag 10 juli 2016 11:10 schreef -Strawberry- het volgende:
En oogcontact is toch wel de basis van contact. Dus als dat niet gaat, dan doen je gespreksvaardigheden en andere dingen er niet eens toe. Dat is stap één. Het is iets waar je makkelijk mee kunt oefenen, zelfs nog bij meisjes aan de kassa.
Eerder vervreemding van andere mensen, wat je wel vaker ziet bij mensen die moeilijk contact kunnen leggen en daardoor niet goed mee kunnen doen. Mix dat met heftige emoties en je krijgt idiote acties zoals bovenstaande. Hij heeft niet geleerd hoe hij op een normale manier met die emoties om moet gaan. Dat hij het confronterend vindt om andere mensen te zien doen wat hij al zo lang probeert te krijgen is niet heel gek, maar het is wel een verkeerde manier van denken die ook af te leren valt. Je ziet het ook bij Deezertje en Syndroom, die in hetzelfde schuitje zitten. Daarom is het ook zo belangrijk dat ze therapie krijgen. Het is alleen confronterend omdat ze zichzelf blijven vergelijken en zich dood staren op het krijgen van een relatie, terwijl er zoveel belangrijke tussenstappen zijn die ze eerst moeten maken.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:35 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenljjk best wel eng worden, gaat naar het psychopatische toe
Nu gaan we de theoretische kant op uiteraard, maar ik vermoed dat als TS zelf een 5-6 is hij wel een keer succes heeft in zijn jacht naar zijn witte walvis. Die positieve ervaring kan hij dan omzetten in eigenwaarde en zelfvertrouwen waardoor hij lekkerder in zijn vel komt te zitten etc. Dit kan hij gebruiken om zijn leven beter op de rit te krijgen, een eigen huisje, meer vrienden, niet meer al het geld dat hij heeft opmaken aan prostitutie etc. en in plaats daarvan op vakantie gaan, dingen doen die hij leuk vindt.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:44 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Het is fout gedrag en daarom is het goed dat hij hulp zoekt bij een psycholoog om aan die gevoelens een andere uiting te geven, of zijn cognities bij het zien van een stelletje te veranderen.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:39 schreef marsan het volgende:
[..]
De kern van het gedrag is fout. Hij zit met een probleem en daardoor valt hij mensen lastig.
Als hij ervan geleerd zou hebben, zou hij mensen niet lastigvallen.
Gewoon fout gedrag en als hij zo doorgaat is het wachten op een keer dat hij doorslaat.
Dat dacht ik dus ook. Een 7 lijkt me gemiddeld gezien meer haalbaarquote:Op zondag 10 juli 2016 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je geen aanleg hebt om vlot en leuk te praten en niet knap bent. Kan je best een voldoende worden, maar geen 9, lijkt me.
Maar dat ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is fout gedrag en daarom is het goed dat hij hulp zoekt bij een psycholoog om aan die gevoelens een andere uiting te geven, of zijn cognities bij het zien van een stelletje te veranderen.
Afbreken en opbouwen.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:44 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Afreageren denk ik.. Dit is twee keer gebeurd, terwijl ik ook wel eens een stelletje zie in de rij bij de kassa die aan elkaar zitten, ik zie het heel vaak, elke keer doet het pijn, maar tot zo'n actie komt het zelden.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:29 schreef marsan het volgende:
[..]
Wat dacht jij dat je t in je hoofd haalde om 4 keer langs te rijden en nog even te filmen?
Of wat dacht je toen je laatst besloot om te roepen dat ze niet mochten zoenen omdat het ramadan was?
Wat dacht je en wat dacht je te bereiken?
Je moet ook sociale intelligentie hebben, dan moet je niet vergeten dat TS autisme heeft.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:51 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Een 7 lijkt me gemiddeld gezien meer haalbaar
Ah, op die manier. Dus je moet als het ware met een schone lei er naartoe werken. En stel dat je al een 6 bent, kan je dan wel in een keer er naartoe werken?quote:Op zondag 10 juli 2016 11:54 schreef Droopie het volgende:
[..]
Afbreken en opbouwen.
Dit gedrag kan je niet corrigeren dat moet eerst weg.
Je kan een vegatarier ook niet leren om van biefstuk te houden.
Eerst moet die stoppen om vegatarier te zijn.
Klopt inderdaad, ik kijk uit m'n raam precies op die stoep, en ze deden het elke dag en echt heel erg lang, nu heb ik sowieso planten voor het raam dus zie ik minder wat er op straat gebeurdquote:Op zondag 10 juli 2016 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch het hele punt? Zoals ik het opvat wilde hij ze ontmoedigen om nog in het openbaar te zoenen, zodat hij er geen last meer van heeft.
De laatste keer is een paar weken terug. Max.quote:Op zondag 10 juli 2016 11:54 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Afreageren denk ik.. Dit is twee keer gebeurd, terwijl ik ook wel eens een stelletje zie in de rij bij de kassa die aan elkaar zitten, ik zie het heel vaak, elke keer doet het pijn, maar tot zo'n actie komt het zelden.
Als ik zelf een vriendin had zou ik misschien ook wel op straat zoenen denk ik, maar soms haat ik de wereld dat iedereen iets heeft wat ik zelf ook heel graag wilt.. Maar ik reageer het niet meer af, ik heb er van geleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |