Dus het kan wel? Is dat dan met dezelfde perstang en bek als je voor de flexibele buis gebruikt? En is het gewoon persen op een al bestaande 15mm koperleiding?quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:15 schreef Slakkenspoor het volgende:
[ Hier kun je dan weer je koper op persen.
als het PE is, dan niet, die gaan 30-40 jaar meequote:Op donderdag 7 juli 2016 10:14 schreef CarltonBanks het volgende:
Hou er rekening mee dat: Ik weet de exacte getallen niet, maar ik dacht dat flexibele waterleiding na 10 jaar vervangen dient te worden ten opzichte van 25 jaar voor koperen leidingen (niet die flexibele koperen leidingen)
Dit lijkt me sterk en geloof ik niet. Flexibel wordt overal toegepast door de professionals.. en dat gaat echt niet na 10 jaar op de schop om te vervangen.quote:Hou er rekening mee dat: Ik weet de exacte getallen niet, maar ik dacht dat flexibele waterleiding na 10 jaar vervangen dient te worden ten opzichte van 25 jaar voor koperen leidingen (niet die flexibele koperen leidingen)
Je kunt koperen persfittingen van bijvoorbeeld VSH link op deze fitting persen. Vaak kun je dezelfde tang gebruiken, je hebt wel een persbek voor 15 mm nodig.quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus het kan wel? Is dat dan met dezelfde perstang en bek als je voor de flexibele buis gebruikt? En is het gewoon persen op een al bestaande 15mm koperleiding?
quote:Op donderdag 7 juli 2016 10:14 schreef CarltonBanks het volgende:
Hou er rekening mee dat: Ik weet de exacte getallen niet, maar ik dacht dat flexibele waterleiding na 10 jaar vervangen dient te worden ten opzichte van 25 jaar voor koperen leidingen (niet die flexibele koperen leidingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |