abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 08:44:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163550628
Justitie heeft de directeur van de Rotterdamse gehandicaptenstichting Vivence en zijn vriendin gearresteerd wegens fraude met zorggeld.

Zorgbestuurder Darryl N. (37) wordt verdacht van het verduisteren van 1,5 miljoen euro, bedoeld voor de huisvesting en verzorging van geestelijk gehandicapten. Bij de arrestatie van N. en zijn vriendin werden twee Porsches, een Audi, een BMW, sieraden en diverse dure horloges in beslag genomen. Ze zitten nog in voorarrest. Dit blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.

Darryl N. werd afgelopen week gearresteerd na diepgaand onderzoek door de recherche Zorgfraude van de Inspectie SZW. Het onderzoek startte eind vorig jaar, na de melding van een zogeheten ’ongebruikelijke transactie’ (lees: een grote contante betaling) bij de Financial Intelligence Unit, onderdeel van Justitie.

De directeur wordt naast de oplichting verdacht van het opstellen van valse jaarrekeningen sinds 2011. Justitie deed daarom een inval bij accountantskantoor Jan B. in Bunschoten-Spakenburg, die de jaarrekeningen voor Vivence opstelde.

Behalve directeur Darryl N. van gehandicaptenstichting Vivence wordt ook accountant Jan B. (49) als verdachte beschouwd. De accountant weigerde dinsdag commentaar. Wegens betrokkenheid bij de fraude werden eveneens twee leden van de raad van toezicht van de zorgstichting aangehouden.

Dwight Boerenstam, voorzitter van de raad van toezicht bij Vivence, wilde dinsdagmiddag geen commentaar geven op de arrestatie van zijn bestuurder en collega toezichthouders. „Wij doen hier geen enkele mededeling over, goedemiddag”, luidde de korte telefonische reactie van Boerenstam.

Zorgstichting Vivence kwam vorig jaar negatief in het nieuws doordat hun vestiging in het Achterhoekse Borculo onder verscherpt toezicht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg kwam te staan. Dit gebeurde nadat er bij herhaling structurele tekortkomingen in de zorg geconstateerd werden.

Zo was er sprake van onveilige medicijnverstrekking, was er onvoldoende deskundige begeleiding van de gehandicapten en was er een ongewenst snelle wisseling van personeel. Begin dit jaar werd de vestiging in Borculo gesloten. Vivence heeft sindsdien naast haar hoofdkantoor in Rotterdam nog vestigingen in Deventer, Almere en Amsterdam.

http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_Porsches__.html

Hoe heeft dit kunnen gebeuren ?
Wie is de hoofdverantwoordelijke ?
Wie controleerde ?
Is dit een op zichzelf staand incident ?
Wie trekken de conclusies ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:54:57 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163550746
Hoe kan zo'n directeur in z'n uppie rekeningen gaan vervalsen? Daar hebben ze toch ook een zooi accountants rondlopen lijkt me?
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:57:08 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_163550765
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:54 schreef Twiitch het volgende:
Hoe kan zo'n directeur in z'n uppie rekeningen gaan vervalsen? Daar hebben ze toch ook een zooi accountants rondlopen lijkt me?
De accountants zaten mee in het complot, volgens de OP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:05:18 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163550867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gvd ik moet echt die hele berichten eens wat zorgvuldiger doorlezen :')
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 09:07:56 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_163550914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit dus. Het blijft vreemd dat er geen toezichthouder was. En als ie er was heeft ie gefaald.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:13:27 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163551008
Darryl, Dwight, Jan en (andere betrokkene) Thea. Alleen al aan de namen weet je dat je niet te maken hebt met de betere witteboordencriminaliteit maar met wat beunhazen uit de achterbuurt.

De "ondernemer" in kwestie. Zat in het vak van gehandicaptenopvang omdat het hem "wel lucratief" leek.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 09:18:08 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_163551100
Waar citeer je uit ? Met je laatste quote.

woensdag 6 juli 2016 @ 09:22:11 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163551163
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article1602828.ece

quote:
Ook Darryl Nooitmeer is bang dat zijn instelling onder de negatieve publiciteit over Difference zal lijden. Hij kocht, samen met een compagnon, een oud asielzoekerscentrum met elf hectare grond in Oldebroek, knapte dat op en startte een jaar geleden Vivence Zorg. ,,Ik heb een ondernemersgeest, mijn compagnon heeft een zorgachtergrond.'' Vivence richt zich op licht verstandelijk gehandicapten met psychische stoornis of gedragsproblemen. Zij betalen 150 euro per dag voor een plek. Zijn motivatie, zegt Nooitmeer is ,,het verbeteren van de opvang''. Maar hij zegt ook dat het hem ,,lucratief'' leek. Wat dat betreft valt het voorlopig tegen. Nooitmeer: ,,Het aanvragen van een pgb is heel ingewikkeld en bureaucratisch. Soms haken ouders daardoor af. En soms zit een kind maandenlang bij mij maar krijg ik er nog geen geld voor omdat het pgb nog niet rond is. Zonder een fikse buffer ga je kapot.''
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163551177
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:54 schreef Twiitch het volgende:
ik snap ook nooit waarom ze dan dure auto's en meuk gaan aanschaffen.
Als je dan miljoenen jat zet het op een bankrekening die geen gegevens met nederland uitwisselt en die ook over teruggave geen afspraken heeft.
paar jaar de bak in en daarna na een tropisch eiland.
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 09:25:26 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_163551216
quote:
Jeetje :D En niemand die er op let :D :{

woensdag 6 juli 2016 @ 09:27:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163551255
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:13 schreef Ryon het volgende:
Darryl, Dwight, Jan en (andere betrokkene) Thea. Alleen al aan de namen weet je dat je niet te maken hebt met de betere witteboordencriminaliteit maar met wat beunhazen uit de achterbuurt.

[ afbeelding ]

De "ondernemer" in kwestie. Zat in het vak van gehandicaptenopvang omdat het hem "wel lucratief" leek.
Nooitweer is wel een toepasselijke naam, want ik denk niet dat hij nog ooit de kans krijgt om zo'n zorgstichting op te zetten.

Vreemd trouwens dat je zoiets kunt doen zonder enige kwalificatie of opleiding. Dat werkt fraude sowieso in de hand.
The End Times are wild
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:37:15 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163551393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nooitweer is wel een toepasselijke naam, want ik denk niet dat hij nog ooit de kans krijgt om zo'n zorgstichting op te zetten.

Vreemd trouwens dat je zoiets kunt doen zonder enige kwalificatie of opleiding. Dat werkt fraude sowieso in de hand.
Veel van de mensen die een particuliere instelling oprichten zijn mensen met een achtergrond in de zorg die het zelf beter, kleinschaliger of persoonlijker willen doen. Het NRC artikel waar ik naar toe linkte laat wel mooie zien welke afweging er gemaakt moet worden.

De meerderheid heeft goede intenties maar pp voorhand kan je de beunhazen niet uitsluiten. Die zullen ook een graantje mee willen pikken van ellende van anderen en op een gegeven moment tegen de lamp lopen en/of een reputatie opbouwen. Zoals Darryl.
--
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:39:32 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163551419
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Veel van de mensen die een particuliere instelling oprichten zijn mensen met een achtergrond in de zorg die het zelf beter, kleinschaliger of persoonlijker willen doen. Het NRC artikel waar ik naar toe linkte laat wel mooie zien welke afweging er gemaakt moet worden.

De meerderheid heeft goede intenties maar pp voorhand kan je de beunhazen niet uitsluiten. Die zullen ook een graantje mee willen pikken van ellende van anderen en op een gegeven moment tegen de lamp lopen en/of een reputatie opbouwen. Zoals Darryl.
Maar 'iedereen' kan zoiets dus doen. Er is een hele reeks van fraude met PGB-bedrijfjes, vooral van Turkse komaf. Het zou toch goed zijn als hier een eis gesteld werd.
The End Times are wild
pi_163551457
Sukkels die dit jarenlang blijven doen en geen exit strategy hebben :') Je weet toch dat dit altijd uitkomt!
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:45:23 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163551503
Daar was al een topic over, maar toen was de naam van de zorginstelling nog niet bekend:
NWS / Weer een zorgbestuurder die zich geld toebedeeld dat niet van hem is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 09:47:20 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_163551532
Justitie meldde eerder deze week dat een bestuurder van een zorginstelling in Zuid-Holland er samen met vijf anderen van wordt verdacht 1,5 miljoen euro achterover te hebben gedrukt van de instelling. Volgens De Telegraaf betreft het de directeur van de Rotterdamse stichting Vivence, die zorg en huisvesting levert aan licht verstandelijk gehandicapten, en zijn vrienden.

De krant meldt dinsdag dat Darryl N. eveneens wordt verdacht van het opstellen van valse jaarrekeningen sinds 2011. Justitie zou daarom een inval hebben gedaan bij het accountantskantoor dat de jaarrekeningen voor Vivence opstelde.

Het Openbaar Ministerie (OM) maakte eerder deze week bekend dat man wordt verdacht van oplichting, valsheid in geschrift, het opmaken van valse jaarrekeningen en witwassen. Zijn vriendin is ook aangehouden, zij wordt verdacht van witwassen. Beiden zitten vast, liet het OM maandag weten.

Naast de man en zijn vriendin zijn ook twee bestuurders van een projectontwikkelaar en twee leden van de raad van toezicht van de zorginstelling opgepakt voor betrokkenheid bij de vermoedelijke fraude. Een accountant en een medewerker zijn gehoord als verdachte.

Verdachte transacties
De zaak kwam eind vorig jaar aan het licht na een melding van verdachte transacties. Afgelopen week werden de woning en het kantoor van de bestuurder doorzocht, net als het kantoor van de accountant, het kantoor van de projectontwikkelaar en de woningen van de leden van de raad van toezicht. Bij de bestuurder en zijn vriendin zijn onder meer twee Porsches, een Audi en een BMW in beslag genomen. Verder is er beslag gelegd op sieraden, veertien dure horloges, administratie en computers.

http://www.ad.nl/rotterda(...)ote-fraude~a9815b49/

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 06-07-2016 09:55:51 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 6 juli 2016 @ 09:48:29 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_163551550
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:41 schreef 1299 het volgende:
Sukkels die dit jarenlang blijven doen en geen exit strategy hebben :') Je weet toch dat dit altijd uitkomt!
En in Porsches gaan rijden.

pi_163551761
De hoeveelste frauduleuze zorginstelling is dit? Nr. 20?
Ik heb nooit begrepen hoe de overheid de kat zo op het spek wenst te binden met het klakkeloos overmaken van miljoenen naar onbekende personen in het pgb-systeem.
En dan nog het aantal dat slimmer is en geen Porsches aanschaft maar het geld onzichtbaar weet weg te sluizen.
  Moderator woensdag 6 juli 2016 @ 10:31:03 #19
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')