Dat duurde nog wel evenquote:Op woensdag 6 juli 2016 06:54 schreef Mariposas het volgende:
Kris, van harte gefeliciteerd met je grote meisje!![]()
![]()
Ik weet nog wel dat toen jij vorig jaar bevallen was, ik voor het eerst had: ik wil nu ook!
Hier werden wij ook 'gescreend' bij (beide) verloskundigen. De eerste maakte er echt een potje van. Vroeg aan mij (waar man bij was) of hij me wel eens sloeg en zei vervolgens tegen man: "nee natuurlijk niet zeker he? hahahaha!!" Ik was echt woedend.quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben mijn afstudeeronderzoek bij het CB aan het afronden en weet dus ook van Stevig Ouderschap het een en ander af. Het is per regio georganiseerd (net als de CB's zelf) dus het hangt er vanaf waar je woont of je CB aan het programma mee doet.
De vragenlijst is inderdaad vrij heftig, maar het levert wel resultaat op. Want als je nagaat, er wordt verder nergens in je zwangerschap of na de geboorte expliciet gevraagd naar dit soort problemen. Dat maakt de drempel om erover te beginnen velen malen hoger omdat er als het ware vanuit gegaan wordt dat dit soort dingen niet spelen. Maar als je zelf weet dat er iets schort en je wilt hier iets aan veranderen, dan is dit een prima, laagdrempelige methode om aan te geven wat er aan de hand is om hier gepaste begeleiding bij te krijgen.
Juist, en voor die mensen is die vragenlijst juist bedoeld. Want het is makkelijk zat om sociaal wenselijke antwoorden in te vullen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:10 schreef Mariposas het volgende:
Het is toch niet gek dat je hulp krijgt aangeboden?Gelukkig maar, zou ik zeggen, dat het mogelijk is. Of je dat ook wil, mag je helemaal zelf kiezen. Voor sommige mensen is het heel moeilijk om direct om hulp te vragen. En ook gewoon het idee dat je hulp kan krijgen, dat er iemand of instanties ondersteuning kunnen bieden, dat je er niet helemaal alleen in staat.
Net als bij de vragenlijst, je kan er over liegen of er voor kiezen het niet in te vullen. Maar er zijn mensen die op deze manier impliciet om hulp vragen.
Dat ja. Ik vind iets afpakken wat ie niet mag hebben sowieso erg moeilijk. Niet alleen wordt ie dan heel erg boos, maar ik vind het ook niet echt netjes van me. Als ie later iets groter is wil ik ook niet dat hij dingen afpakt van andere mensen. Hoe doen jullie dat?quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:23 schreef LuDann het volgende:
@Aerenia: het gaat al beter met Wolk, lief dat je ernaar vraagt. Ze krijgt nu orale antibiotica, een suspensie. Pas 1 dag gehad maar de plekjes zien er nu al beter uit.
Pinq: jij schreef gisteren dat je babylief iets geeft om mee te spelen tijdens het verschonen wat hij anders niet mag vasthouden. Hoe doe je dat daarna dan? Want als ik het weer af probeer te pakken gooit Wolk een baby tantrum.
Blijven uitleggen, tot vervelens aan toe.quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:28 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dat ja. Ik vind iets afpakken wat ie niet mag hebben sowieso erg moeilijk. Niet alleen wordt ie dan heel erg boos, maar ik vind het ook niet echt netjes van me. Als ie later iets groter is wil ik ook niet dat hij dingen afpakt van andere mensen. Hoe doen jullie dat?
Ja dat inderdaad. Als hij er verder mee wil spelen, prima.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Als ze hier iets krijgt tijdens het verschonen is dat meestal een knuffel, een schoen of haar tandenborstel. Dus niet echt dingen die ze sowieso niet mag hebben. Volgens mij snapt ze het dan niet meer.
Wat een heerlijk beeld ondanks overprikkeldquote:Op woensdag 6 juli 2016 09:22 schreef Krisvc het volgende:
Bedankt voor alle verjaardagswensen! Overprikkeld kind hier dat met alle ballonnen aan de haal gaat en heel hard 'ooooooo' heeft geroepen naar alle slingers.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bepaalde dingen toen niet ingevuld (seksueel misbruik bv) omdat ik niet in een hokje risicogroep gezet wil worden. Heb dat namelijk verwerkt net als de issues die daardoor ontstaan waren. Nu ik weet hoe de wvk is, ben ik des te blijer dat ik het niet gezegd heb en de lijst niet heb opgestuurd. Dan had ik direct onder verscherpt toezicht gestaanquote:Op woensdag 6 juli 2016 08:32 schreef LuDann het volgende:
Ik ben mijn afstudeeronderzoek bij het CB aan het afronden en weet dus ook van Stevig Ouderschap het een en ander af. Het is per regio georganiseerd (net als de CB's zelf) dus het hangt er vanaf waar je woont of je CB aan het programma mee doet.
De vragenlijst is inderdaad vrij heftig, maar het levert wel resultaat op. Want als je nagaat, er wordt verder nergens in je zwangerschap of na de geboorte expliciet gevraagd naar dit soort problemen. Dat maakt de drempel om erover te beginnen velen malen hoger omdat er als het ware vanuit gegaan wordt dat dit soort dingen niet spelen. Maar als je zelf weet dat er iets schort en je wilt hier iets aan veranderen, dan is dit een prima, laagdrempelige methode om aan te geven wat er aan de hand is om hier gepaste begeleiding bij te krijgen.
Dat is niet zo. Op basis van de ingevulde antwoorden wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het programma stevig ouderschap. Als je niet in aanmerking komt, of wanneer je niet mee wil doen, wordt het formulier vernietigd. Je krijgt niet een rood uitroepteken in je dossier dat je een risicogeval bent.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde dingen toen niet ingevuld (seksueel misbruik bv) omdat ik niet in een hokje risicogroep gezet wil worden. Heb dat namelijk verwerkt net als de issues die daardoor ontstaan waren. Nu ik weet hoe de wvk is, ben ik des te blijer dat ik het niet gezegd heb en de lijst niet heb opgestuurd. Dan had ik direct onder verscherpt toezicht gestaan
Dat zal idd wel meevallen, maar toch. Ik snap wel dat mensen geen zin hebben in extra aandacht. De kraamhulp had in mijn dossier gezet dat ik onzeker was, omdat ik zoveel vragen stelde. Tja, zo ben ik, als ik iets nieuws leer, waar ik idd onzeker over ben, vraag ik de experts de oren van het hoofd. Dat dossier is geloof ik wel bij de JGZ terechtgekomen, maar ik heb er nooit vragen over gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Op basis van de ingevulde antwoorden wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het programma stevig ouderschap. Als je niet in aanmerking komt, of wanneer je niet mee wil doen, wordt het formulier vernietigd. Je krijgt niet een rood uitroepteken in je dossier dat je een risicogeval bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |