abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163592770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 23:05 schreef ems. het volgende:
Heb ondertussen seizoen 2 af en erg over te spreken. Ik zal nog even wachten met de spoilers maar de paar zaken die ik zwak vond ik seizoen 1 hebben ze flink aangepakt. Marco Polo zelf is ondertussen een stuk interessanter personage geworden, mede omdat ze dat hele romantische gezeik met die blue princess grotendeels hebben laten vallen en hij wat meer tijd krijgt om zichzelf te ontwikkelen. Op z'n acteerwerk heb ik ook nog maar weinig aan te merken. Hij is duidelijk comfortabeler in z'n rol geworden. Prima dus.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat de serie perfect is. Af en toe zijn er karakters of scenes die ik niet altijd nodig vond en dat was vooral omdat ze soms de drang voelen om iets te 'flashy' of te dramatisch te doen. Mijn grootste negatieve punt blijft dan ook eigenlijk dat overdreven Kung Fu vechten wat rechtstreeks is weggeslopen uit de twaalf-in-een-dozijn martial arts films. Ik had liever dat ze dat wat realistischer hadden aangepakt en verwacht dat de serie daar ook totaal niet onder had geleden.

Verder blijft Kublai (en z'n acteur) een feest om te zien. Hij speelt de vriendelijke teddybeer die bij de verkeerde provocatie kan veranderen in een moordlustig monster als geen ander. En volgens mijn amateuristische historische kennis wat betreft deze man zet hij hem vrij accuraat neer.

Ik hoop dat ze de serie nog blijven doorzetten want Kublai (en de Khans in het algemeen) vind ik onterecht een van de zaken die vrij onderbelicht blijven als men praat over geschiedenis. Op zich is dat natuurlijk vrij opmerkelijk voor een volk dat in slechts 2-3 generaties is uitgegroeid van allemaal losstaande stammen tot de grootste empire die de wereld tot noch toe gekend heeft.
Dat werd eigenlijk een soort van weerspiegeld in die 'hug'... (ik was echt tot op het laatste moment niet zeker wat hij zou gaan doen).

Zelf vind ik het acteerwerk van de acteur die Marco speelt nog niet zo goed, al is het wel al beter dan in het begin en zijn we hier nog maar bij aflevering 4. Wat je verder over zijn ontwikkeling zegt, daar ben ik het wel mee eens.

Mij storen die theatrale kung fu-scènes niet, vind die juist wel vermakelijk, maar er valt wel iets voor jouw kritiek daarop te zeggen vind ik, dat wel.

Ik weet heel weinig van die geschiedenis, maar juist mede daarom erg eens met je laatste alinea.
Tails tell tales
  vrijdag 8 juli 2016 @ 16:21:55 #27
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163604084
Ik vond het ook weer genieten, het ging veel te snel voorbij.

Ik vond het alleen wat sip dat er zo lang tussenzat. Ik had geen idee meer wie nou ook alweer wie was
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:07:01 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163605114
quote:

Verder blijft Kublai (en z'n acteur) een feest om te zien. Hij speelt de vriendelijke teddybeer die bij de verkeerde provocatie kan veranderen in een moordlustig monster als geen ander. En volgens mijn amateuristische historische kennis wat betreft deze man zet hij hem vrij accuraat neer.

Ik hoop dat ze de serie nog blijven doorzetten want Kublai (en de Khans in het algemeen) vind ik onterecht een van de zaken die vrij onderbelicht blijven als men praat over geschiedenis. Op zich is dat natuurlijk vrij opmerkelijk voor een volk dat in slechts 2-3 generaties is uitgegroeid van allemaal losstaande stammen tot de grootste empire die de wereld tot noch toe gekend heeft.
Denk dat Kublai dat gemeen heeft met Alexander de Grote, die was ook uitermate agressief en veroverde in een korte tijd vanuit macedonie een rijk dat tot in de Indusvallei reikte.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:13:43 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163605273
quote:
Heb ondertussen seizoen 2 af en erg over te spreken. Ik zal nog even wachten met de spoilers maar de paar zaken die ik zwak vond ik seizoen 1 hebben ze flink aangepakt. Marco Polo zelf is ondertussen een stuk interessanter personage geworden, mede omdat ze dat hele romantische gezeik met die blue princess grotendeels hebben laten vallen en hij wat meer tijd krijgt om zichzelf te ontwikkelen. Op z'n acteerwerk heb ik ook nog maar weinig aan te merken. Hij is duidelijk comfortabeler in z'n rol geworden. Prima dus.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat de serie perfect is. Af en toe zijn er karakters of scenes die ik niet altijd nodig vond en dat was vooral omdat ze soms de drang voelen om iets te 'flashy' of te dramatisch te doen. Mijn grootste negatieve punt blijft dan ook eigenlijk dat overdreven Kung Fu vechten wat rechtstreeks is weggeslopen uit de twaalf-in-een-dozijn martial arts films. Ik had liever dat ze dat wat realistischer hadden aangepakt en verwacht dat de serie daar ook totaal niet onder had geleden.

Niet alleen de Mongolen geldt dat voor. De geschiedenis in die tijd wordt sowieso te erg onderbelicht. Er is zó veel gebeurd in de vroege en de late middeleeuwen, maar daar wordt nauwelijks aandacht aan besteedt. Het gekonkel in het Vaticaan, het Mongoolse rijk maar dat is maar een deel vn de fascinerende geschiedenis van China, het Byzantijnse rijk etc. De middeleeuwen waren helemaal niet zo saai als men wel eens denkt, maar na het Romeinse rijk wordt de middeleeuwen toch vooral als één geheel gezien, asocieren met ridders, kastelen en veldslagen maar daar houdt de gemiddelde kennis wel op. Helaas :{
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:17:47 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163605379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Niet alleen de Mongolen geldt dat voor. De geschiedenis in die tijd wordt sowieso te erg onderbelicht. Er is zó veel gebeurd in de vroege en de late middeleeuwen, maar daar wordt nauwelijks aandacht aan besteedt. Het gekonkel in het Vaticaan, het Mongoolse rijk maar dat is maar een deel vn de fascinerende geschiedenis van China, het Byzantijnse rijk etc. De middeleeuwen waren helemaal niet zo saai als men wel eens denkt, maar na het Romeinse rijk wordt de middeleeuwen toch vooral als één geheel gezien, asocieren met ridders, kastelen en veldslagen maar daar houdt de gemiddelde kennis wel op. Helaas :{
Sowieso is geschiedenis op school veel te veel Europees gericht. Geloof dat mijn geschiedenisonderwijs meer dan 80% bestaan heeft uit de Gouden Eeuw en tweede wereldoorlog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163605837
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sowieso is geschiedenis op school veel te veel Europees gericht. Geloof dat mijn geschiedenisonderwijs meer dan 80% bestaan heeft uit de Gouden Eeuw en tweede wereldoorlog.
Ergens ook wel enigszins begrijpelijk dat ze zich focussen op de zaken die het 'relevantst' zijn voor onze persoonlijke geschiedenis. Maar wat mij betreft hadden ze iets meer uurtjes geschiedenis er tussen gepropt want, na gym, was het mijn favoriete vak :P
Conscience do cost.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:56:21 #32
416020 K44S
The bearded man
pi_163606036
quote:

Ben benieuwd of er een seizoen 3 Komt:)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:58:45 #33
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_163611266
Marco zijn lot kan mij weinig schelen, Kublai is de man waar het om draait. :D _O_
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 9 juli 2016 @ 18:13:04 #34
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_163625979
Het is wel een serie waarbij je goed fit en wakker moet zijn om het te kunnen volgen.
Misschien dat het daarom wat mensen afschrikt was bij Hannibal helaas ook zo.

Edit :zit nu aflevering 2 te kijken mooi en sterk gedaan weer hoor.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dr.Mikey op 09-07-2016 20:03:37 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_163650399
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, maar wat ems. al schreef, dat is op zich ook wel begrijpelijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Ergens ook wel enigszins begrijpelijk dat ze zich focussen op de zaken die het 'relevantst' zijn voor onze persoonlijke geschiedenis. Maar wat mij betreft hadden ze iets meer uurtjes geschiedenis er tussen gepropt want, na gym, was het mijn favoriete vak :P
Hoewel ik geschiedenis in films, series en documentaires wel boeiend kan vinden (getuige ook mijn enthousiasme voor deze serie) en tijdens reizen tot op zekere hoogte ook, heb ik er verder eigenlijk maar heel weinig mee. :D Nou ben ik al een tijd überhaupt niet zo 'into' lezen meer, maar de kans dat ik voor een historische roman zou kiezen is nihil. Dan heb ik veel liever een psychologisch drama of sciencefiction. Verder vond ik zelf geschiedenis juist het meest vervelende vak :P (al heb ik het stom genoeg wel t/m 6 vwo in mijn vakkenpakket gehad |:( ). (Ik vond gym wel heel leuk, verder tekenen en wat de "serieuze" vakken betreft vond ik wiskunde en natuurkunde veruit het leukst).
Tails tell tales
pi_163650457
Wat Marco Polo betreft, ik hoop dat we vanavond nog een aflevering kunnen kijken. Dat is verder van het weekend niet gelukt. We hebben nu t/m aflevering 4 gezien.

Edit: en nee, dus. }:| Mr. Forbry komt er vanavond niet meer aan toe :'(

[ Bericht 45% gewijzigd door Forbry op 10-07-2016 21:34:58 ]
Tails tell tales
pi_163651428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:58 schreef Catkiller het volgende:
Marco zijn lot kan mij weinig schelen, Kublai is de man waar het om draait. :D _O_
Ik leef op dit moment geloof ik het meest met Kaidu en Jingim mee, maar vind Kublai wel een boeiend karakter.
Tails tell tales
pi_163651703
Marco is ook voornamelijk een karakter dat juist bedoelt is om de westerse kijkers een perspectief te bieden binnen die wereld. In die zin is hij juist heel praktisch gezien de zaken die hij niet begrijpt of kent overeenkomen met het gros van de kijkers. Zo kunnen ze op enigszins subtiele wijze bepaalde kenmerken of gebruiken 'uitleggen'.

Bovendien vrees ik dat de serie vrij direct een flop was geweest als hij "Kublai Khan" had gegeten en er geen westerse mooiboy op de front stond.

Ik hoop dat er een seizoen 3 komt. De receptie van 2 is volgens mij al stukken positiever maar dat zegt weinig over de populariteit. En dat het zo lang heeft geduurd voordat seizoen 2 volgde lijkt me ook niet bevorderlijk voor de kijkcijfers.
Conscience do cost.
pi_163652871
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:06 schreef ems. het volgende:
Marco is ook voornamelijk een karakter dat juist bedoelt is om de westerse kijkers een perspectief te bieden binnen die wereld. In die zin is hij juist heel praktisch gezien de zaken die hij niet begrijpt of kent overeenkomen met het gros van de kijkers. Zo kunnen ze op enigszins subtiele wijze bepaalde kenmerken of gebruiken 'uitleggen'.

Bovendien vrees ik dat de serie vrij direct een flop was geweest als hij "Kublai Khan" had gegeten en er geen westerse mooiboy op de front stond.

Ik hoop dat er een seizoen 3 komt. De receptie van 2 is volgens mij al stukken positiever maar dat zegt weinig over de populariteit. En dat het zo lang heeft geduurd voordat seizoen 2 volgde lijkt me ook niet bevorderlijk voor de kijkcijfers.
Ik schreef eerder al dat Marco eigenlijk een veel kleinere rol speelt dan de titel doet vermoeden en eens met je hele stuk, behalve dan dat ik Marco niet zo aantrekkelijk vind (en daarmee eigenlijk ook geen 'mooiboy'), maar dat komt vooral door zijn -in ieder geval tot nu toe- wat suffige uitstraling/manier van doen/acteerwerk.
Ik ben nog niet op de helft van dit seizoen, maar als de serie richting het einde niet gaat teleurstellen, hoop ik natuurlijk ook erg op een 3e seizoen, maar wat Dr.Mikey ook al schreef, het ziet er vooralsnog idd niet zo best uit, helaas...
Tails tell tales
pi_163653506
Ik zie best veel reacties over dat de serie wat verwarrend is en ik had daar zelf ook wat meer last van dan normaliter. Komt dat eigenlijk niet vooral doordat wij al die Oosterse gezichten wat moeilijker uit elkaar kunnen halen?
Tails tell tales
pi_163654103
Ook doordat allemaal Engels spreken
pi_163659683
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:49 schreef Forbry het volgende:
Ik zie best veel reacties over dat de serie wat verwarrend is en ik had daar zelf ook wat meer last van dan normaliter. Komt dat eigenlijk niet vooral doordat wij al die Oosterse gezichten wat moeilijker uit elkaar kunnen halen?
Al dies pleetogen.
Conscience do cost.
pi_163696659
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:49 schreef Forbry het volgende:
de verschillende verhaallijnen en personages maken gewoon weinig indruk denk ik. ook al die nep accenten maken het net wat moeilijker om te volgen.
..///
pi_163697003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:09 schreef wipes66 het volgende:

[..]

de verschillende verhaallijnen en personages maken gewoon weinig indruk denk ik. ook al die nep accenten maken het net wat moeilijker om te volgen.
Oh, de verschillende personages en verhaallijnen maken op mij wel indruk (anders keek ik het hoogstwaarschijnlijk niet meer)...

Die accenten... tja, daar kun je commentaar op hebben, maar zie niet zo in waarom dat de serie verwarrend zou maken...

Denk zelf eerder dat het (voor mij) ligt aan de (voor ons moeilijk uit elkaar te halen) gezichten en ook de (voor ons lastige) namen...
Tails tell tales
pi_163697736
Inmiddels trouwens aflevering 5 gezien. Ik vind 't spannend. *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
pi_163697959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:48 schreef Forbry het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_163700313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

SPOILER
Nou ja, er zijn slechtere excuses om een gemene meneer te worden :')
Tails tell tales
  woensdag 13 juli 2016 @ 02:58:24 #48
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163705936
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:48 schreef Forbry het volgende:
SPOILER
Dat vond ik ook wat vaag ja :')

Goede milf dan wel _O-
Oh.
  woensdag 13 juli 2016 @ 02:59:54 #49
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163705941
Net de hele serie afgezien, uitermate vermakelijk seizoentje. Al moest ik net als de rest ook weer inkomen wie nou ook alweer wie was (zag wel dat korte stukje van Netflix wat er in seizoen 1 was gebeurd maar dat ging veel te snel).

Was alweer vergeten dat die ene Chinese meneer vorig seizoen dood ging. En wie de kinderen ook alweer waren van Kublai :') Dacht in mijn herinnering dat Jingim juist een kutjong was, maar misschien haal ik het door de war met een andere serie.
Oh.
pi_163739034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
Net de hele serie afgezien, uitermate vermakelijk seizoentje. Al moest ik net als de rest ook weer inkomen wie nou ook alweer wie was (zag wel dat korte stukje van Netflix wat er in seizoen 1 was gebeurd maar dat ging veel te snel).

Was alweer vergeten dat die ene Chinese meneer vorig seizoen dood ging. En wie de kinderen ook alweer waren van Kublai :') Dacht in mijn herinnering dat Jingim juist een kutjong was, maar misschien haal ik het door de war met een andere serie.
Nou een 'kutjong' niet per se, maar in het begin vertrouwde hij Marco niet en deed om die reden niet zo aardig tegen hem. Op een gegeven moment vertrouwde hij hem wel. Toen werden ze vriendjes en bleek Jingim toch wel lief *;
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')