abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163543437
In dit topic kunnen verslagen geplaatst worden die een live weergave zijn van wat er op de streams was te zien. Dat is handig voor mensen die het één en ander gemist hebben. Ze kunnen dan snel even bijlezen. We willen dit topic schoon houden van posts die geen streamverslagen zijn. Reacties op de verslagen die hier worden geplaatst kun je daarom hier kwijt.

Het advies is om hier niet te veel caps of gifjes te plaatsen, zodat het laden van deze pagina niet te lang gaat duren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ebinas op 06-07-2016 07:27:15 ]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:50:35 #2
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_163547521
Utopia, 5 juli 2016
Brief van de moeder van Rowena.
Donderdag gaat Rowena naar haar vader in Oostenrijk.

"Lieve Rowena,
We willen je via deze brief laten weten dat papa tijdens onze reis naar Kroatië onwel is geworden. In Oostenrijk kreeg hij opeens last van hoge koorts. We hebben toen meteen een ambulance gebeld en hij ligt nu in het ziekenhuis in Oostenrijk. Hier wordt hij goed in de gaten gehouden en hij heeft ook al verschillende onderzoeken gehad. De artsen denken aan een infectie in zijn bloed en trombose in zijn maag. Hij moet nog zeker tien à veertien dagen in het ziekenhuis blijven.
Liefs van je mam,"

Rowena: Ik ben vrijdag weer terug, ik wil er niet over nadenken, maar ik denk dat ik niet eens meer terug kom.
Ruud: Denk er maar over na.
Rowena: Donderdag eerst maar even Oostenrijk, ik moet nadenken, het is wel mijn papa, er hoeft niet veel te gebeuren, weet je mama ging altijd werken, papa deed alles met ons, zoals naar school brengen, er is nog zoveel wat ik met papa wil delen, ik ga nog trouwen, kindjes krijgen,
Ruud: Ga jij trouwen?
Rowena: Jij misschien ook wel, wanneer er een oud-inwoonster binnenkomt.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:15:10 #3
384473 Tuinfluitert
pi_163606337
Een brommer, een aanhangwagen,
Bas kreeg zaterdag 2 juli een brommer voor zijn verjaardag, was maar 100 euro, nu kan Bas dus met zijn brommer naar het werk in Utopia. Van de week kwam er een aanhangkar voor achter de brommer.
Do: het aanhangkarretje is prima, je hebt de leukste uitgekozen, ik wil er echt niet meer uit, hij is prachtig, een topaankoop, en dan zo'n stoere brommer ervoor, wat hebben we toch leuke spullen, jij en ik, we wonen in Utopia, we hebben een caravan, leuke spullen, echt fantastisch, het is elke keer zo leuk om iets nieuws te hebben, eerst een atelier, toen een vogelparadijs en nu een aanhangwagen.
Bas: De aanhangwagen past ook precies,
Do: Ik zie me in de buitenwereld ook wel zo zitten wanneer we gaan shoppen in Haarlem.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:30:50 #4
384473 Tuinfluitert
pi_163606591
Utopia, vrijdag 8 juli 2016.
Vader van Rowena werd tijdens vakantie onwel in de camper. Moeder wilde de ambulance bellen, maar vader zei: " "Er is iets mis, ik moet dan gewoon op mijn bed blijven liggen. " Ze reden na wat rust weer verder, na een uurtje was het weer hetzelfde toen heeft moeder gezegd: "ik bel de ambulance." Nee, mijn vader wilde naar een lokale arts. Kort daarna werd hij onwel en zag hij dat hij in de ambulance lag. Toen hebben ze hem naar het ziekenhuis gebracht. Vader ligt in het ziekenhuis in Oostenrijk. Barry was als eerste in Oostenrijk en daar is Rowena hem heel erg dankbaar voor. Rowena heeft haar vader bezocht en is vandaag weer terug in Utopia.
Romy: Liefie
Karin: Hoe gaat het?
Rowena: Ja goed.
Karin: En met je vader?
Rowena: Dat ga ik zo allemaal vertellen.
Karin: Oke.
Rowena: Mijn vader is gewoon nog heel erg ziek momenteel, hij ligt op de intensive care, dat wist ik eigenlijk niet, hij is wel aanspreekbaar, gelukkig dat wel,
Romy: Moet ik even op de toeter drukken?
Rowena: Rustig aan, ik ben gewoon weer terug.
Bas: Wil je wat eten Rowena? Rijst, bonen?
Rowena: Dat zou wel lekker zijn.
Ramona: Heb je wel zin in een feestje, ik ben 31.5 kilo kwijt.
Rowena: Wat! Gruwelijk. Gefeliciteerd. Ja ik heb wel zin in een feestje, maar ben gewoon met mijn gedachten bij papsie. Hij is heel erg ziek.
Ramona: Is je zus daar?
Rowena: Hij ligt op een intensive care in Duitsland, of uh in Oostenrijk in het ziekenhuis,
Victoria: Wil je alles in een keer vertellen voordat je het straks nog een keer moet vertellen?
Rowena: Nee, doe maar niet, ik vertel het nu gewoon, maar ik wist ook niet dat hij op de intensive care lag, maar dat zegt al een hele hoop en hij moet gewoon rust hebben en aansterken, hij was heel blij dat ik er was, maar in het begin was het natuurlijk een drama om je vader daar zo te zien liggen, heel confronterend en hij moest huilen, ik ook natuurlijk. Ja hij is sterk. Maar hij is wel ziek en hij heeft bloedvergiftiging en zijn dikke darm is ontstoken en bovenop de trombose hoe zeg je dat en hij heeft een gaatje in zijn darm ook. En nu heeft hij lucht in zijn lever en in zijn buikwand, maar ze proberen het met gewoon antibiotica het beter te maken, want anders krijgt hij misschien een operatie, nog aan zijn buik, maar dat liever niet. Dus ze zijn nu per dag aan het kijken wat hij onder de leden heeft weet je. En binnen nu en een of twee weken, als hij wilt dan kan hij naar Nederland, ik heb dat liever ook zelf, als er dan wat is dan ben ik sneller bij hem en mijn zus is er dan ook. Mijn zus is er vandaag al. Maar het positieve is dat hij heel slaperig was en ik kom daar aan en binnen tien minuten was het alweer oude jongens krentenbrood, lachen en grapjes maken.
Romy: Leuk om weer grapjes te maken.
Rowena: Ja, maar hij was geel.
Romy: jeetje.
Rowena: ja, nu is het gewoon afwachten. Sterk zijn.
Victoria: En denk je dat hij naar Nederland toe gaat komen?
Rowena: Ja, zoals ik het hoor aan hem. Want in Kroatië, kijk mijn moeder is in Kroatië nu, maar dat komt omdat mijn oom en tante daar nu ook op vakantie zijn,
Victoria: ja?
Rowena: Mijn ouders zijn met de camper en weet je wel, en mijn oom en tante vliegend, en mijn oom is ook ziek, prostaatkanker helaas en daar moeten ze allemaal dingen regelen enzo, aan gas, water, het gaat daar niet zo snel. Dus nu is mijn zus bij mijn vader, mijn moeder dus in Kroatië, dan kan zij in Kroatië mijn oom en tante opvangen, en je weet hoe mijn vader is, die zegt gewoon ga maar naar het vakantiehuis in Kroatië tegen mijn moeder, ja en mijn vader ligt daar gewoon in zijn uppie, vind ik hartstikke zielig natuurlijk, ik kwam binnen en ik dacht waar is iedereen?
Karin: Ja,
Rowena: Maar hij weet dat ik nooit terug zou gaan naar Utopia wanneer de situatie voor hem zo blijft, maar hij wilde dat ik terug ging. Dat ik blijf, en ik maak het hier af.
Get-Jan: Dan lijk je toch wel op je vader.
Rowena: Maar al mijn kracht en mijn gedachtes zijn daar, bij mijn vader. En hij moet gewoon beter worden, ik accepteer niets anders dan dat, klaar. Maar ik ben blij dat ik hem heb gezien. En jullie krijgen allemaal de lieve groetjes van hem. Mijn zus is de komende vier dagen bij hem en dan komt mijn moeder uit Kroatië.
Cee: Hoelaat vertrok je vanochtend?
Rowena moet even nadenken: Uh 06:30 uur stond ik alweer naast mijn bedje.
Romy: Wil je wat drinken?
Rowena: Ja graag. He Ruud blijf je op afstand?
Ruud: Nee, nee, natuurlijk niet.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:23:28 #5
384473 Tuinfluitert
pi_163610332
Utopia, vrijdag 8 juli 2016.
Rowena en Cemal verzorgen de koeien, Ruud zit in de caravan met Do en Bas.
(Barry, vriend van Rowena was gelijk de eerste dag bij haar vader in het ziekenhuis in Oostenrijk.)
Cemal: Maar heel lief van Barry hoor, jullie houden heel veel van elkaar. Echt heel bijzonder.
Rowena: Is echte liefde.
Cemal: Ja, klopt. Heb je Barry nog gezien?
Rowena: Nee.
Cemal: Wanneer komt Barry weer?
Rowena: Eerst afwachten tot mijn ouders weer in Nederland zijn,
Cemal: Heb je nog met Barry kunnen bellen?
Rowena: Nee, was niet mogelijk.
Cemal: Zullen we voortaan weer samen de koetjes doen?
Rowena: Ja is goed.
Cemal: Komt je zus volgende keer op bezoek?
Rowena: Ja ook. Maar nu is mijn zus bij papa in Oostenrijk. We kregen gasten, dus mijn moeder moest naar het huis in Kroatië. Ja, weet je, zo zorgen wij voor elkaar.
Cemal: Moet ook, klopt ja.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 21:26:47 #6
384473 Tuinfluitert
pi_163610417
Utopia, vrijdag 8 juli 2016
Ramona is ruim 30 kilo afgevallen, er is nu een 30 kilo feestje. Romy is chagrijnig, ze wil een wijntje maar dat mag niet van Cemal, Romy gebruikt zware pijnstillers.
Cemal: Ja dat kan niet met die pijnstillers.
Romy: Ik heb het helemaal gehad met die buik.
Iemand: Welke jurk doe jij aan Romy?
Romy: Kan niet ik heb een dikke buik.
Gina: Nou die heb ik ook.
Ramona: Deze schoenen heb ik toen gekocht in Amsterdam, ik woog toen nog 140 kilo, toen deden ze pijn.
Gina: Rowena, draag je hieronder geen B&H?
Rowena: Nee, Wanneer ik er sexy, maar toch classy er uit wilt zien in mijn mooie strapless blouse, is er niks vervelender dan zichtbare B&H bandjes.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:33:11 #7
384473 Tuinfluitert
pi_163612060
(Nog een streamverslagje van vanmiddag 12:30 uur.

Utopia, vrijdag 8 juli 2016
Drie dagen leven op 100 gram rijst, 400 gram spinazie en water.
Het is de laatste dag van de Afrika actie voor Het Nederlands Rode Kruis.
Benjamin: Ik wil de actie afsluiten met 1 minuut stilte voor de 42 miljoen Afrikanen die leven met te weinig voedsel.
Gert-Jan: Ik vond het bizar om te realiseren hoeveel eens mens eigenlijk bezig is met eten gedurende een dag.
Victoria: We did it,
Benjamin: De honger had effect op mijn lichaam, het brein, spraakvermogen en de concentratie.
Ramona: Super goed gedaan Benjamin, we gaan zo lekker eten.
Victoria: Ik ben kapot.
Benjamin: Ik ben heel dankbaar. Utopia op zijn best.
Cemal: Is echt heel zwaar, maar we hebben het wel gedaan.
Rianne: Vic, je hebt het echt goed gedaan.
(Ramona neemt een glas cola.)
Ramona: Ruud wil je alsjeblieft nu niet over mijn cola praten?
Ruud: Nee, is goed.
Gert-Jan: Oh broodje pindakaas, ik kan niet wachten.
Karin: Heb je daar nou zo zin in?
Gert-Jan: Broodje pindakaas is zo lekker.
Cees: Hahaha, dat zal best wel.
Cemal: Ik pak die joppiesaus, is er nog rostbief?
(Gina komt met een schaal Le Luifel eten)
Gina: Voor Cees heb ik een fricandelletje.
Rianne: Echt rustig eten, anders ga je zitten schransen en heb je over een uur ontzettende pijn in je buik. Heb je er Cayennepeper in gedaan?
Gina: Ja echt heel veel.
Romy: Gina niet normaal, hoelang hebben we nu niet gegeten?
Benjamin: Van dinsdag 12 uur.
Dominique: Was dit zwaarder dan de Ramadan?
Victoria: Het was anders en ik ben twee kilo afgevallen.
Cemal: Ik ben 2 1/2 kilo afgevallen,
Karin: Ja gossie.
Gert-Jan: Op de televie lijken we toch wel dikker.
Jessie: Hier ligt nog een fricandelletje.
Karin: Van Cees. Wil jij er ook een Jessie?
Jessie: Nee, ik neem even niets, ik heb net gesport. Cemal hoe is je Joppiesaus?
Victoria: Ongekend zo lekker.
Cees: Wat een leuk vest Gert-Jan,
Gert-Jan: Ja op een site waar ik normaal nooit op zou kijken, ik dacht dat ze daar alleen kinderkleding hadden, Cool Cat, vest kost 15 euro, vroeger wilde ik ook kleding van Cool Cat, maar ik moest van mijn ouders altijd in McGregor en Benetton lopen.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 23:58:00 #8
384473 Tuinfluitert
pi_163614055
Gedumpt door je ex, liefdesverdriet,
Ruud: Het was een beetje een vernedering, daar heb ik wel twee, drie maanden last van gehad.
Romy: Dat snap ik.
Ruud: Maar dat is normaal,
Romy: Nou Ruud bij mij duurde het anderhalf jaar dat ik over die gast heen was, toen dacht ik op een gegeven moment, wanneer is het nu eens klaar,
Ruud: Ja, je moet er niet meer mee bezig zijn, dus niet meer op face book, fora, op je telefoon, dan vergeet je hem het snelst.
Romy: Is echt zo Ruud, ik ging hem elke dag nog checken,
Ruud: Dat moet je niet doen, dan hou je het in leven,
Rianne: Wat?
Ruud: In stand,
Victoria: Die verbinding,
Ruud: Ja. En dat is moeilijk om niet meer te kijken, te checken,
Victoria: Poeh, dat is zo moeilijk wanneer je gemeenschappelijke vrienden hebt,
Ruud: Weet je waar je snel liefdesverdriet vergeet?
Victoria: Door opnieuw verliefd te worden?
Ruud: Nee, door in Utopia, stel het gaat buiten uit en je gaat Utopia in en je bent helemaal,
Romy: ja dat geloof ik wel, want je bent hier in een hele andere wereld,
Ruud: Ik ging hier het eerste jaar erin en was het binnen een week kwijt.
Victoria: Ja, maar dat kwam omdat je hier heel erg werd afgeleid,
Ruud: Ik was er niet meer mee bezig, geen telefoon,
Romy: Dat is echt het medicijn,
Ruud: Utopia ja,
Victoria: Utopia, ja, dat is heling van de wereld.
Romy: Maar dat komt echt doordat je in Utopia afgesloten bent, dat is voor veel Utopianen fijn.
Ruud: Heling voor jezelf ook.
  zondag 10 juli 2016 @ 14:49:20 #9
384473 Tuinfluitert
pi_163641757
Utopia, zondag 10 juli 2016
Bender het zwart/witte stiertje woont sinds zaterdag 9 juli 16:30 in Utopia. Bender is pas twee weken jong en is afgestoten door zijn moeder. Bender heeft nooit melk bij zijn moeder kunnen drinken. Ruud sliep bij Bender in het oude hok, maandag maakt hij een ander hok, hij mag nu niet timmeren vanwege herrie en het toneelstuk van Cees. Ruud gaf rond 06:10 uur een fles melk. Vandaag loopt Bender ook wel los, maar Ruud laat het hek van het tijdelijke vertrek open staan, Bender liep er net naar binnen en nam wat rust. Hij kreeg om 12:50 uur een fles melk en de volgende voeding is om 19:00 uur.

foto door Gizmogirl28
  zondag 10 juli 2016 @ 15:09:20 #10
384473 Tuinfluitert
pi_163642240
Cees in het toneelstuk "ik ben onschuldig" geschreven door monoloog auteur Daniel Quintens. Daarna een afterparty. Ramona is de regisseuse van het toneelstuk "ik ben onschuldig".
Vanaf 15:00 uur tot en met 20:00 uur inclusief, drankje, patat eten en afterparty. Cees kreeg om 11:30 uur een mail dat er opnieuw 4 kaarten zijn verkocht, mensen komen van heel ver, ruim 2 1/2 uur rijden, Cees kreeg ook de geboortedata door.
Cees: Mensen met een geboortejaar van 1994, 1995 en 1996, dat zijn mensen van in de twintig jaar, die komen hier voor het toneelstuk van Cees en dan leggen ze ook nog 12,50 neer. Wanneer je daar bij stil staat, hoe mooi is dat. Als dat geen oplaad punten zijn dan weet ik het niet meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuinfluitert op 11-07-2016 02:14:58 ]
  zondag 10 juli 2016 @ 16:34:56 #11
384473 Tuinfluitert
pi_163644529
Cees in het toneelstuk "ik ben onschuldig" geschreven door monoloog Auteur Daniel Quintens. Daarna een afterparty.
(Pauze)
Cees: Ging het wel goed?
Romy: Is goed gedaan, ik heb mee gelezen,
Ramona: Cees, je speelt de sterren van de hemel, knallen, de mensen wil ik zo voor je zien opstaan.
Cees: Weet je dat ik helemaal duizelig ben,
Ramona: Wil je wat eten?
Cees: Nee, weet je wat ik wel wil, een koekje, staat zit in mijn snoepdoos.
Romy: Ik pak het voor je.
Cees: Hoe laat zijn we begonnen? Ging het wel goed.
Romy: Ja, ik lees toch mee,
Ramona: Wij gaan zo het decor doen,
Cees: Ik zweet me kapot, zet die koek maar weg.
Ramona: Hoor je het? We staan allemaal achter je. Moet je nog water? Heb je ook een aansteker,
Cees: Hoe ging het?
Ramona: Dit was de beste, je liep als een pauw rond, de Utopianen zeiden dit was 1000 keer maar de beste.
(Lamp is kapot)
Ramona: Heel raar, de lamp is net nieuw, laat maar Romy, jij hebt last van je buik.
Romy: Ja maar toch vind ik het frappant.
Cees: Wat warm, mijn hele haar zit in de war.
Romy: Ik heb een waaiertje voor je.
Cemal: Cees, dit was de beste, dit ging grandioos, lekker uitbundig vertellen, dit was de beste, op de dag dat je moet,
Cees: Ja, dat hoort ook. Wil jij kijken of iedereen nu zit, stonden net nog mensen bij bar,
Cemal: Iedereen zit,
Cees: Zit iedereen?
Cemal: Vergeet je hoed niet.
Cees: Die heb ik in scene 2 niet.
Cemal: Moet je zien Cees, ik heb mij vanochtend nog geschoren, ik zweet helemaal.
Cees: Ik ook.
Romy: Iedereen zit,
Cees: Oh heb ik nog een doekje?
Cemal: Kijk eens wat een mooi aanstekertje.
  zondag 10 juli 2016 @ 23:36:01 #12
384473 Tuinfluitert
pi_163657413
Mensen op de afterparty toneelstuk Cees, en het kalfje Bender.
Vrouw: Hoe vaak geef je een flesje?
Ruud: Drie keer per dag.
Vrouw: Voor de rest niets?
Ruud: Hij kan gras eten.
Man: Hij heeft de ruimte.
Ruud: Ja, heeft vanochtend over het hele terrein gelopen.
Vrouw: Hij is mooi bruin.
Man: Waar gaan al die beesten heen wanneer het hier afloopt?
Ruud: Naar boerderijen.

Het stiertje Bender was bijna de hele dag buiten, hij liep zelfs bij de poort en lag net een tijdje in de stal bij Bief, Klaver, Sacha, geitjes en de kippen. Ruud vertrouwde het toch niet om Blender vannacht in de stal te laten en heeft Bender begeleid naar de plek waar hij ook zaterdag de nacht doorbracht. Ruud slaapt vannacht niet bij het stiertje, maar in de loods. Hij kan het toch niet helemaal loslaten en loopt opnieuw naar het kalfje.
  maandag 11 juli 2016 @ 00:55:27 #13
384473 Tuinfluitert
pi_163659170
Op de afterparty toneelstuk Cees.
Vrouw: Nog drie maanden Cees dan ga je naar huis.
Cees: Ja, maar we hebben eerst nog een belangrijke nominatie op 9 augustus.
  maandag 11 juli 2016 @ 01:20:26 #14
384473 Tuinfluitert
pi_163659401
Quad als verjaardagscadeau? Dinsdag is Gina jarig.
Gina: En ik hoop dat mijn cadeautje lukt met mijn verjaardag.
Karin: Hoezo?
Gina: Kost best veel, maar ik kan wel heel goed kletsen.
  maandag 11 juli 2016 @ 22:52:19 #15
384473 Tuinfluitert
pi_163677982
Helaas vandaag niet kunnen kijken.
Utopia, maandag 11 juli 2016
22:45 uur.
Ruud: "Bender, kom maar, kom, lopen maar, ga maar even daarheen, lopen maar, je bent wel bang voor Sacha, loop maar, kom even daarheen, ja, ga maar daarheen, kom, lopen maar, alle dieren lopen mee. Ja schatje ik weet het, lopen maar. (Ik hoor Gerda de geit roepen.) Bender gaat naar haar nachtopvang? Het oude kippenhok? Ruud: "Goed zo Bender, ja. Het is toch iets te gevaarlijk voor jou in de stal Bender. (Hoor Bief roepen.) Ruud loopt met een bord rijst en bruine bonen over het weiland. Ruud: "komt goed. He Sacha. "
  maandag 11 juli 2016 @ 23:13:31 #16
384473 Tuinfluitert
pi_163678660
Utopia, maandag 11 juli 2016
23:05 uur
Ruud bij Rowena in de studio: Hoe gaat het?
Rowena: Sorry dat ik zo saai ben,
Ruud: Geeft niet.
Rowena: Ik ben zo moe.
Ruud: En om 24 uur denk een hoop lawaai want Gina is jarig.
Rowena: Ja, maar zie je hoe lekker donker het hier is, heerlijk.
Ruud: Ik ga ook een lounchehoek maken in mijn caravan.
Rowena: Moet je doen.
Ruud: Hoor je Stuk (Bief) die denkt dat ze de moeder is. Ik heb Bender weer apart gezet.
Rowena: Dat kun je toch niet blijven doen?
Ruud: Nu even wel, ik vertrouw het niet.
(Bief maakt veel geluid, lijkt overstuur, verdriet te hebben, het kalf werd verwijderd?)
Ruud tegen de volwassen koe: Zal je dan wel goed op Bender letten?
(Haalt Bender weer op en brengt hem naar het weiland)
Ruud: Bender kom maar, lopen maar, he schatje, kom maar Bender. Ja ga maar, goed zo,
(Bief snuffelt aan Bender, geeft een lik, Bender lijkt dolblij, huppelt, rent,)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:34:38 #17
384473 Tuinfluitert
pi_163703365
Utopia, dinsdag 12 juli 2016
Gina is jarig en er was vanavond ruim twee uur muziek. Gina krijgt morgen een quad. Gina zegt Mark te missen, ze wil dat Mark terug komt. Nou volgens Rowena kan dat wel kijk, maar naar Ruud die is ook weer terug. Nee, Gina wil toch maar niet dat Mark terug komt, ze moet haar tijd pakken.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:52:42 #18
384473 Tuinfluitert
pi_163703858
Utopia, dinsdag 12 juli 2016
Ruud heeft een caravan, en heeft de bedden, keuken en tafel eruit getrokken en getrapt. Rowena en Victoria willen de caravan schoonmaken, Ruud: ik wil naast de caravan een hok voor Bender bouwen. Ruud heeft het plan om er een leuke loungehoek en slaapkamer van te maken, Rowena voelt wat stof in haar neus en vraagt: "het is toch geen asbest?" Jessie zit achter de pc en leest een mail, zet deze in Word en print het uit. Vervolgens loopt hij naar Ruud en geeft de mail:

"Hallo Ruud,
Ik zie dat je de caravan aan het slopen bent, maar ik heb het even opgezocht en in oude types kan asbest zitten. Ik denk niet dat het een goed plan is als je hierin gaat slapen. Je moet het zelf weten maar gezond is het niet. Hoe meer je gaat slopen des te meer rommel je tegenkomt."

Ruud vraagt is dit een grap? Nee Jessie maakt geen grap Om er zeker van te zijn wil Jessie een asbestspecialist uitnodigen. Tot die tijd mag er niemand in de buurt van de caravan komen. De asbestspecialist was bij de caravan en er is een asbestvermoeden, morgen is de uitslag. Ruud kocht de caravan van een caravanbedrijf. Het is een Munsterland 380 uit het jaar 1975. Mocht er asbest in de caravan zitten dan moet de caravan weg.
Jessie: Is Bender ook in de caravan geweest?
Ruud: Nee, Bender niet.
Jessie: Het is beter dat we er nu zijn achter gekomen,
Ruud: Anders had ik er steeds ingelegen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:03:51 #19
384473 Tuinfluitert
pi_163704080
Utopia, woensdag 13 juli 2016
Cemal vertrekt vrijdag rond 12:45 uur richting Turkije, zaterdag ontmoet hij zijn vader.
Benjamin: Spannend Cemal.
Cemal: Nog drie nachtjes slapen dan ga ik naar mijn vader, ik ben zo zenuwachtig.
Benjamin: Jouw vader is nu net zo zenuwachtig.
Cemal: Mijn vader weet van niets.
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:14:29 #20
384473 Tuinfluitert
pi_163704258
Eend Face.
Het ging vandaag niet goed met Face, de dierenambulance heeft hem opgehaald, morgen mag Bas opbellen naar collega Eric, dan hoort hij wat de dierenarts heeft gezegd.
Victoria: Face was gisteren nog zo vrolijk, hij liep naar de akker.
Romy: Misschien is hij gebeten door een vis, hij had een wondje.
Victoria: Dat komt door het weinig vet dan vallen de veren uit.
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:23:16 #21
384473 Tuinfluitert
pi_163704424
Utopia, nog van dindag 12 juli 2016
Karin had een t-shirt en klaar gehangen voor feestje Gina. Na het douchen was het shirt weg. Alleen het hangertje hangt er .
Karin: Heb ik een t-shirt hang deze op en weg is die.
Cees: Hoe kan dat nou?
Karin: Het is vreemd!
Jessie: Nee het is niet zo vreemd.
Karin: Is wel vreemd, mijn shirtje hing op de kamer,
Jessie: Dan kan die toch niet weg zijn? Ik ben voor je aan het zoeken, er ligt er een op Romy haar kamer met spagettie erop, of heeft zij die zelf ook?
Karin: Ja, Romy heeft ook zo'n shirt.
(Op zoek naar het t-shirt van Karin)
Victoria: Rianne heb jij een grapje uitgehaald met het shirt van Karin?
Rianne: Nee?
Vitoria: Goed, want anders ben ik mijn tijd aan het verdoen, ik zal de beelden opvragen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 00:29:49 #22
384473 Tuinfluitert
pi_163704520
Utopia, nog van dinsdag 12 juli 2016
Referendum.
Jessie: Ruud, ben je al bezig met je joker?
Ruud: Uhh ja, maar jullie gaan er geen last van krijgen.
Jessie: Waarom zou je het dan gebruiken?
Ruud: (reageert niet)
Jessie: Oja, we hebben het er al over gehad.
  woensdag 13 juli 2016 @ 01:37:34 #23
384473 Tuinfluitert
pi_163705310
In snackbar Le Luifel.
Gina: Ik ben een prinsesje en heb mijn mannetje gezien, en nu moet je een beetje geduld hebben, ik ben een prinsesje, want ik ben mevrouw Elgers. En ben 27 jaar, ik ben een prinsesje. En ik ben nu 1 uur en 15 minuten geleden jarig geweest, ik kom zo terug, even Benjamin halen.
(Benjamin en Rianne zitten achter de PC)
Gina: Benjamin, wil je meekomen naar Le Luifel, ik voel me eenzaam, want de mensen zitten naar me te kijken.
Benjamin: Nee, ik ben de boodschappen aan het doen.
(Terug in Le Luifel, bakt een volle schaal fricandellen en zingt, roept, schreeuwt,)
Gina: Want ik een prinsesje mevrouw Elgers. En je moet niet zo naar mijn snackjes kijken. He ben jij hier?
Gert-Jan: Ja ik kom even kijken.
Gina: Ik was aan het zingen dat ik een prinsesje ben en ik ben mevrouw Elgers ben, want ik heb bezoek gehad, ik heb Markie gezien. Ik ben Gina Elgers. Wacht ik ben een beetje moe aan het worden.
(Rowena komt ook even kijken in snackbar Le Luifel)
Rowena: Is er nog een broodje ofzo?
Gina: De chefkok hier achter heeft dit vet ook gebruikt. (mensen van snackbar Febo)
Rowena: Jij Gert-Jan?
Gert-Jan: Nee, ik was dat niet.
Gina: Sorry Mark, de fricadellen zijn geknapt, maar ik mag dat want ik ben een prinsesje Gina Elgers, we gaan trouwen en we gaan in Haarlem wonen. Ik ben een prinses. Gert-Jan, wil je niets zeggen dat de fricandellen kapot zijn?
Gert-Jan: Geef mij maar de schuld.
Rowena: Waar gaan we naar toe?
Gina: Naar de vide en ik ben een prinses en ik ben Gina Elgers. Ik sta vandaag niet goed op beeld, maar ik ben een prinses en ik ben Gina Elgers. Maar ik voel me wel een beetje rot. Victoria, ik heb een beetje raar gedaan.
Victoria: is niet erg.
(Romy en Cemal eten ook een fricandel)
Gina: Eet maar mee en weet je wie ik ben?
Rianne: Gina Elgers, de prinses.
Gina: En ik krijg een tatoeage, dat heeft mijn vriendinnetje geregeld.
Rowena: Jongens nu dat we samen aan het snacken zijn, heeft iemand het shirt van Karin gezien?
Gina: Nee, ik ben mijn nieuwe oorbellen kwijt.
Cees: Wat is dit hier?
Gina: Ik ben een prinsesje Cees.
Cees: Ja ik zie het.
Rowena: Ik krijg morgen post dan weet ik eindelijk hoe het is met mijn vader.
Gina: Krijg jij morgen post?
Cees: Nou ik wens iedereen welterusten en wens iedereen een wilde nacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuinfluitert op 13-07-2016 12:30:07 (Cap door PoezeligDing.) ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:07:29 #24
384473 Tuinfluitert
pi_163720231
Eend Face.
Het ging niet goed met Face, de dierenambulance heeft hem gisteren opgehaald, Face verblijft in het Vogelhospitaal in Naarden. Bas belt met een medewerkster.
Update:
Verzorgster: Hij zag er nu wel beter uit dan de laatste keer dat ik hem zag. We hebben hem gespoeld met glucose, hij krijgt een antibiotica voor 1 week, dezelfde kuur die hij de eerste keer ook heeft gekregen, sinds gisteravond zien we geen verslechtering en ook geen verbetering.
Bas: Zou het een idee zijn dat Duck ook naar het vogelhospitaal toe komt? Daar kan Face van opknappen.
Verzorgster: Op zich een goed idee, geen probleem, voor nu hoeft het nog niet,
Bas: Maar weten we eigenlijk al waar het door komt?
Verzorgster: We weten niet waar het door komt, in december was het een loodvergiftiging, we willen even kijken of het beter gaat. Als het slechter gaat moet de dierenarts komen.
Bas: Ik heb het een en ander opgezocht en ik las over een draainekziekte?
Vogelhospitaal: Ik denk het niet, draainekziekte ziet er anders uit.
Bas: Ik heb een verzoekje, ik wil graag dat hij elke dag geföhnt wordt, daar knapt hij heel erg van op
Verzorgster: Doe je dat zelf nog steeds?
Bas: Ja, maar als het wat warmer is, hoeft dat niet elke dag.
Verzorgster: Dat is geen probleem, ik zal het doorgeven.
Bas: Dan bel ik over een weekje wel terug.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:11:22 #25
384473 Tuinfluitert
pi_163720305
Bender het stiertje is al drie weken.
Ruud: Kom maar Bender, kom maar.
(Neemt Bender mee de loods in)
Streamlock
Dominique: Mag Bender dit al eten?
Ruud: Ja, dat is luzerne. (Luzerne is een plant met trosjes kleine blauwe bloemen, en wordt verbouwd als veevoer.)
Dominique: Wil je zelf wat eten of drinken Ruud?
Ruud: Nee, dank je.
Rianne: Gaat het goed met Bender?
Ruud: Heel goed.
Rianne: En hoe gaat Bender met Stuk en Klaver om?
Ruud: Heel goed.
Rianne: Mooi beestje is het.
Ruud: Hij moet een beetje leren eten, hij wil alleen maar sabbelen.
Rianne: Mooi man.
Gert-Jan: Is Bender van de melk af?
Ruud : Nee allebei.
Romy: Ruud geef je Bender de fles?
Ruud: Nee, gras.
  woensdag 13 juli 2016 @ 21:12:51 #26
384473 Tuinfluitert
pi_163720343
Boodschappen.
Cees: Ik wil nog boodschappen doorgeven, ik was er te laat mee. Wil jij het doorgeven aan de Plus?
Dominique: Ja en wat wil je hebben?
Cees: Een pakje Samson.
Dominique: Verder nog iets?
Cees: Nee, dat is het, nou doe dan maar twee chocoladerepen, dan heb ik die voor reserve.
Dominique: Puur?
Cees: Nee hazelnoot.
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:07:39 #27
384473 Tuinfluitert
pi_163740774
Utopia, donderdag 14 juli 2016
Boer John en zijn vrouw Anita komen kijken naar het kalfje Bender. ex-Utopiaan/ex-vriendin Ruud, Billy, is meegereden, draagt een zender.
Billy: Ruud, kom effe.
Ruud: Wat?
Billy: Ik heb maar tien minuten, ik ben met boer John en Anita meegereden, kun je heel even praten? Kom ik wil heel even met je praten. Dit is zo raar, ik moet heel even de tijd hebben.
(Ruud huilt)
Billy: Sorry, ik wil je niet overvallen. Sorry. Het spijt me zo. Ik kan het allemaal niet in vijf minuten zeggen. Sorry.Ik weet niet wat ik moet zeggen nu. Ik wil het goed maken, maar luister, ik mis je, echt, ik ben helemaal in de war, ik mis je, laten we heel even die kant opgaan, ik wil niet bij die mensen. (Buiten bij de rotonde yogales onder leiding van Afke Reijenga , Afke is yogalerares, model, actrice -ONM, presentatrice, kunstenaar, )
(Ruud huilt nog steeds)
Billy: Lieverd, ik wil je geen verdriet doen. Ik wil je juist laten zien dat ik echt heel veel om je geef, echt.
Ruud: Het is goed.
Billy: Nee,het is niet goed. Het kan niet zomaar goed zijn. Luitster ik wil het heel graag goed met je maken, gewoon vrienden, weet je die relatie hoe het is uitgegaan, ik ben helemaal dicht, ik weet niet wat ik moet doen, er is zoveel gebeurd, ik heb je zo gekwetst en dat wil ik niet, dat verdien je niet. Lieverd het spijt me zo. Het spijt me zo, je bent zo lief voor me geweest. Ik heb het zo verprutst, oh lieverd. Weet niet of dat jij dat wilt, dan kunnen we het in ieder geval proberen om er gewoon over te praten, ik ben hier maar even, boer John komt even naar Bender kijken, maar mag ik alsjeblieft terug komen, ik wil me weer opgeven voor Utopia, ik wil de tijd nemen om het tussen ons weer goed te laten maken, echt.
Ruud: Ja.
Billy: Ik het je zo gemist. Je hebt het echt niet verdiend. Wil je me alsjeblieft nog even vasthouden
Ruud: Is goed.
Billy: Is niet goed, we moeten er goed over praten. Dat kan alleen maar wanneer ik weer hier naar toe kom.
Ruud: Rustig.
Billy: Nee, ik ben niet rustig. Ik ben echt niet rustig.
Ruud: Het is mij ook gelukt om terug in Utopia te komen dus,
Billy: Maar zou je het oke vinden? Als ik me opgeef?
(Ruud huilt)
Billy: We gaan het proberen dat ik terug mag komen ja? Gewoon proberen dat ik alles kan uitspreken en kan vertellen. Ik ben zo in de war, er is zoveel gebeurd de afgelopen tijd. Er is echt heel veel gebeurd. Ik heb het niet goed afgesloten met je.
Billy: Nee, is niet goed, ik heb me walgelijk gedragen.
Billy: Je ziet er goed uit man?
Ruud: Ja weet ik. Weet ik.
Billy: Zou je het echt oke vinden dat ik me opnieuw opgeef voor Utopia?
Ruud: Ja hoor.
Billy: Echt? Want ik wil er echt alles voor doen om terug te komen.
Boer John: Ga je mee Billy?
Billy: Ja ik moet weg.
(Ruud en Billy knuffelen elkaar)
Billy: Sorry voor alles.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 08:48:36 #28
384473 Tuinfluitert
pi_163751983
Utopia, nog van donderdagmiddag 14 juli 2016
Na het bezoekje van Billy aan Ruud in Utopia.
Jessie: Als je wilt praten dan hoor ik het wel?
(Gert-Jan wast een auto)
Jessie: Ruud vertelde net dat "de laatste keer dat Billy naar haar werk ging heb ik haar uitgezwaaid, ze kwam niet meer terug en daarna hebben we elkaar een jaar niet meer gezien "en net pas weer voor het eerst.
Gert-Jan: Wat? Was dat Billy net? Ik dacht dat die blonde veearts hier was.
Jessie: Heftig he.
Gert-Jan: hoe kan Billy nou hier het terrein op zijn gekomen dat is geen toeval?
Jessie: Maf he?
Gert-Jan: Maar hoe reageert Ruud erop dan?
Jessie: Moet je straks maar aan Ruud vragen, een beetje verward.
Gert-Jan: Ja, dat snap ik. Maar wat denk je? Billy gaat toch niet terug komen?
Jessie: Je weet het niet. Maar de verrassing is er nu wel af, zou veel meer zijn dat Billy hier met haar kistje had gestaan.
Gert-Jan: Haha, Billy als zestiende inwoonster?
Jessie: Ja en dat er de komende stemming, op maandag 15 augustus er alleen maar iemand weggaat. (dus geen twee aspirant inwoners)
Gert-Jan: Heel bizar dit.
Jessie: Moet wel heel maf zijn wanneer je elkaar zolang niet hebt gezien.
Gert-Jan: Ja zeker, er gebeuren hier steeds gekkere dingen.
(Yogales buiten bij de rotonde onder leiding van yogalerares/actrice Afke Reijenga)
Bas: Ramona kom je nou?
Ramona: Ik doe niet meer mee met yogales, ik moet helemaal op mijn rug liggen.
(Rokersbank)
Ramona: Maar ik wist dat Billy terug zou komen,
Rowena: Ja echt he?
Ramona: Ja ze komt volgende week wel ofzo. Dat wordt zijn Joker!
Romy: Heb je Billy gezien? Ze had lang haar man. En mooi. Zo'n mooie vrouw! En allebei huilen man.
Ramona: Ik ga weg dan.
Rowena: Nou?
Ramona: Ik ga weg, schijnbaar.
Romy: Waarom?
Ramona: Blijkbaar zijn wij niet goed genoeg.
Romy: Maar Ruud huilen man.
Rowena: Maar wat denk je man die twee hebben elkaar tien jaar niet gezien.
Ramona: 10 jaar?
Rowena: Uh, 1 jaar niet gezien,
Romy: Maar wat doet Billy in een keer hier? Ze was mee met boer John.
Rowena: Nou, ze komt terug, kutzooi, ik heb Billy niet gezien. Dit is gekke shit. Het geeft mij op een of andere manier kracht,
Jessie: Dat er dingen mogelijk zijn.
Rowena: Ja. (Barry, roadmanager/vriend nieuwe inwoner?)
(Verder op het rokersbankje)
Bas: Kom je nou Ramona, verder met de yoga?
Ramona: Nee, ik stop ermee.
Jessie: Ruud snapt er niets van, hij loopt helemaal verward rond.
Ramona: Ben je wel scherp Jessie? Je weet het toch gewoon?
Jessie: Ja, je hoeft mij niets uit te leggen.
(Ruud in de badkamer, ik hoor hem snikken, lijkt het benauwd te hebben)
Rowena: Ruud, ben je oke?
Ruud: Ja. Ik moet een beetje bijkomen.
Rowena: Was het wel fijn voor je?
(Achter de pc)
Jessie: Heb je Billy lang gesproken?
Ruud: Vijf of tien minuten.
Jessie: Maar ze gaat haar best doen om terug te komen?
Ruud: Ja. Het is mij ook gelukt wie weet lukt het Billy ook.
Jessie: Zou wat wezen als Billy de volgende stemmingsronde naar binnen komt?
Jessie: Denk je dat het jouw tijd in Utopia beter gaat maken?
Ruud: (denkt na)
Jessie: Het kan alle kanten op en het kan ook een vreselijke zit worden,
Ruud: Kan ik nu niet weten natuurlijk.
Ruud: Maar het is meer, ik heb veel met Billy meegemaakt, wat dat betreft heb ik het wel verwerkt.
Jessie: Bedoel je hebt het verwerkt om door te gaan als vrienden?
Ruud: Ja. we hebben echt veel meegemaakt,
Jessie: Dat bouwt wel een speciale band op, ik zie het aan je,
Ruud: Heel veel meegemaakt en dan is het gewoon kut geëindigd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tuinfluitert op 16-07-2016 12:03:19 (Aangevuld.) ]
  vrijdag 15 juli 2016 @ 23:53:40 #29
384473 Tuinfluitert
pi_163773257
Utopia, vrijdag 15 juli 2016
(Ruud heeft een referendum aangevraagd.)
Ruud: Ik kan wel wat advies gebruiken van jou Jessie en ook van Vicky.
Jessie: Ik haal Vic erbij.
Victoria: Wat is er?
Jessie: Ik laat Ruud het jezelf wel vertellen.
Victoria: Oke?
Jessie: Het heeft in ieder geval met een referendum te maken en advies.
Ruud: Ja, ik had advies van je nodig.
Victoria: Vertel?
Ruud: Billy is natuurlijk gisteren geweest. Ik heb er een nachtje over geslapen en wat Billy zei was "ik ga mijn best doen om terug te komen" daar heb ik over nagedacht, van kan ik zelf wat doen?Toen dacht ik aan het referendum. Met de vraag Billy als zestiende inwoner,
Jessie: En ik had Ruud net gevraagd, gaat er dan iemand weg of zijn het er nu dan 16 inwoners, moet zij iemand wegstemmen? Maar Ruud's idee is de kijker mag beslissen en mocht iemand het hier niet trekken en weggaan dan gaan we weer terug naar 15 inwoners.
Victoria: Dus wanneer het Ja zou zijn dan komt Billy terug.
Ruud: Doordat dit idee een verandering is van originele format, kunnen de inwoners hier niet over stemmen. En Billy hoort gewoon in mijn Utopia.
Victoria: Ja, waarom niet?
Jessie: Ik gun het je.
Victoria: Het is jouw joker. Ik zou het gewoon doen.
Ruud: Ik denk er nog heel even over na.
Jessie: In principe gaat een referendum maandag 10 uur online en dan moet je het de groep van te voren inlichten en dan ligt het lot van jou en Billy in de handen van de kijkers. Dan gaan we kijken of zij het je gunnen, maar ik denk het wel.
Victoria: Ik zou het heel leuk vinden.
Jessie: Ik heb Billy nog nooit gezien,
Victoria: Ik in een vogelvlucht. Ik zou zeggen doe het gewoon Ruud.
Jessie: Denk erover na.
Ruud: Dank je wel.
Victoria: Ik zeg wacht niet te lang,
Jessie: De groep hoeft niet mee te beslissen.
Victoria: Hun mening is niet belangrijk.

Ruud drukt op de sirene. Alle inwoners komen bij elkaar. Ruud zegt dat hij zijn joker inzet om Billy terug te halen in Utopia, als tijdelijke zestiende inwoner. Doordat dit idee een wijziging is van originele format, kunnen de inwoners hier niet over stemmen. De keuze ligt bij de kijkers thuis. Alle inwoners reageren positief.

Vanaf maandag 18 juli 10:00 uur tot en met vrijdag 22 juli 12 uur kun je je stem uitbrengen op het referendum omtrent de mogelijke terugkeer van ex-inwoner Billy.

Cees: Er kan ook wat mee spelen met Billy erin, meer reuring,
Victoria: Ik vind het leuk.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:34:48 #30
384473 Tuinfluitert
pi_163783359
Utopia, zaterdag 16 juli 2016
Cemal is in Turkije voor een ontmoeting met zijn vader. De sirene gaat aan, Gert-Jan heeft iets mede te delen met betrekking tot Cemal. Hij zit waarschijnlijk nu alweer in het vliegtuig en is onderweg naar Nederland. Dit vanwege een poging tot staatsgreep in Turkije. Het ging er gisteravond heftig aan toe in Turkije. Als gevolg hiervan heeft Cemal zijn vader helaas niet kunnen zien.

Gina: Zet de douche even uit en luister mee.
Gert-Jan: het is voor Utopiaanse begrippen nog wat vroeg, maar ik haal iedereen even bij elkaar, alles is goed met Cemal,
Romy: Wat fijn,
Gert-Jan: Maar hij is wel onderweg terug naar Nederland. Een groep van 1.500 militairen heeft geprobeerd een coup te plegen in Turkije. Cemal zit nu waarschijnlijk in het vliegtuig en zal vanmiddag of vanavond hier weer zijn,
Romy: Heeft hij zijn vader niet gezien?
Gert-Jan: Nee. Ze gaan kijken wanneer hij een andere keer zijn vader kan ontmoeten. Waarom ik ook ben aangeschoten omdat mijn dochter met haar moeder daar ook zit, wel dan in het veilige gedeelte, de meeste mensen wisten al dat ik het daar moeilijk mee had, ik vind het heel moeilijk, maar het gaat goed met onze Cemal. Er zijn wel doden gevallen en expolosies,
Cees: Wat klotuh voor Cemal dat hij zijn vader niet heeft gezien, hij heeft heeft zich er zo op verheugd.
Gina: Ja, omdat daar een ramp bezig is.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:33:33 #31
384473 Tuinfluitert
pi_163805709
Zaterdag 16 juli, rond 22:30 uur, Cemal is weer terug.
Cemal zou zaterdag zijn vader ontmoeten in Turkije, dit is niet gelukt. Er was een militaire coup in het Turkije. Cemal besloot om zo snel mogelijk terug naar Nederland te reizen.
Romy: Ik ben zo blij dat je er weer bent.
Cemal: Anders ik wel.
Karin: Ik ben blij dat je weer terug bent.
Cemal: Ik ben veilig. Ik ga mijn vader sowieso zien, het was nu niet zo'n geschikt moment. Ik ben echt heel erg geschrokken, het was onwijs bizar.
Romy: Ben echt zo blij dat je er weer bent liefie.
Rowena: Wil je wat drinken?
Cemal: Doe maar een glaasje water. Echt heel bizar, 'hè Ruud.
Ruud: Ha man welkom terug.
Cemal: Het is voor mij ook heel spannend om het weer na te vertellen want echt het is heel bizar allemaal, hè Ceesie.
Cees: Welkom.
Cemal: Ik wacht tot Rowena zit, maar echt ik ben echt blij om weer terug te zijn in Utopia. Ik heb gewoon dit hierin Utopia gemist, de groep, is zo raar om na vijf maanden hele andere dingen te zien. Het normale leven.
Karin: Dus je bent blij?
Cemal: Ja haha. Nou na het vertrek vrijdag was het natuurlijk spannend, ik heb mijn broer vrijdag weer gezien, het vertrek ging allemaal goed, vliegveld ging ook allemaal goed en uiteindelijk zit je in het vliegtuig dan krijg je helemaal niets mee en dan kom je aan in Turkije in Dibuli, ik was 20 minuten van mijn vader vandaan, en dan zie je inene iedereen zijn telefoon pakken en iedereen in paniek, mensen beginnen allemaal te bellen, schreeuwen naar elkaar en dan liep ik naar buiten en zag de marechaussee al staan met wapens en toen kwamen we naar buiten en dan zie je iedereen naar taxi's rennen want alle vluchten Istanboel waren geannuleerd. Uiteindelijk kregen we een taxi en zo snel mogelijk naar het hotel toe. Waren aan het denken wat moeten we nu doen, snel oplossingen bedenken van hier moeten we weg, het is hier niet veilig meer, dus je denkt dan moet ik de boot hebben, dus toen zijn we gaan kijken of we de boot naar Griekenland konden krijgen,
  zondag 17 juli 2016 @ 13:38:33 #32
384473 Tuinfluitert
pi_163805849
Deel 2
Zaterdag 16 juli, rond 22:30 uur, Cemal is weer terug.
Cemal zou zaterdag zijn vader ontmoeten in Turkije, dit is niet gelukt. Er was een militaire coup in het Turkije. Cemal besloot om zo snel mogelijk terug naar Nederland te reizen.

Romy: Ohh.
Cemal: Ja, om via Griekenland verder te reizen, toen we daar aan kwamen was het half 3,
Romy: Dus je bent dus naar Griekenland gegaan.
Cemal: Ja, we moesten nadenken, terwijl we even snel iets aan het eten waren zag je ook overal politie rijden, er was in heel het land een avondklok ingesteld, we mochten niet meer op straat, moesten na het eten zo snel mogelijk naar het hotel toe, toen was het alweer kwart voor vijf en toen met een taxi 3 1/2 uur rijden naar een havenstad verderop rijden, daar aangekomen, kwamen we bij de haven aan en daar was het ook een chaos, er werd ook een helicopter uit de lucht geschoten, ja, echt van alles en nog wat, ja iedereen wou weg, auto's reden allemaal door elkaar heen, echt paniek was er, alle toeristen zaten natuurlijk vast in Turkije, dus wij moesten met zijn allen naar de boot toe, daar hebben we ook 1 1/2 uur staan te wachten denk ik, toen met de boot naar een Grieks plaatsje, weet niet meer waar dat was, een kustplaats, daar een vliegtuig moeten pakken voor naar Athene, dat duurde ook een uurtje of 1 1/2 uur ongeveer.
Romy: Jee.
Cemal: Toen waren we op de luchthaven Athene en toen nog vijf uren wachttijd om een volgende vlucht naar uh Amsterdam toe. Ja het was zo bizar.
Rowena: Ben je alleen maar onderweg geweest?
Cemal: Alleen maar onderweg geweest, ik heb niets meer gezien dan de luchthaven, paar restaurantjes, een tankstation, dat was ook nog iets, we moesten tanken, maar er stond denk 1 1/2 uur wachttijd voor het tankstation. Iedereen wou weg. En dan zit je in een restaurant en op 20 minuten van mijn vader vandaan en dan ben je zo dichtbij, maar toch zo ver weg.
Romy: Oh schatje toch.
Cemal: Maar ik kon echt niet naar mijn vader, het werd alleen maar erger. De politie reed ook de hele tijd alleen maar rondjes, kijken of dat iedereen wel naar binnen ging.
Romy: Maar je was constant samen met de broer.
Cemal: ja, echt mijn broer, heel veel respect voor hem, hij heeft alles geregeld tot aan taxi's aan toe tot inderdaad handelen van ik moet een taxi hebben, rennen naar elke taxichauffeur toe, paar keer terug gegaan van ik moet nu echt een taxi hebben , we moeten hier weg, hij heeft alles voor ons geregeld inderdaad.
Victoria: Wauw.
Cemal: Echt heel veel respect voor. Hij is heel zorgzaam.
Romy: Ja dat dacht ik, het is echt een lieve man. Echt.
Cemal: Maar ik heb gewoon echt, je weet uiteindelijk ook niet meer wat je moet doen, toen ik het nieuws kreeg was ik kapot, maar dacht onze veiligheid staat wel bovenop. En het enige wat ik vrijdag in het hotel heb gedaan is mijn schoenen strikken en toen moest ik alweer weg. Ik heb niet eens de tijd gehad om te douchen, ging allemaal zo snel, je gaat in noodoplossingen denken. Ik denk dat ik 32 uur of 34 uur alleen maar met reizen bezig ben geweest.
Rowena: Hoe voel jij je?
Cemal: Ik ben heel blij dat ik hier weer ben. Het luchtruim werd ook gecontroleerd door de luchmacht. Ik wilde heel graag langs gaan naar mijn vader, maar de politie reed door de straten met sirenes, mensen werden naar binnen gestuurd. Je voelt je echt een vluchteling van hoe kom ik hier weg. Ik was heel blij dat ik uiteindelijk in Griekenland was. En mijn broer heeft echt super veel gedaan. Echt een broer. Een steun en toeverlaat. Hij vond het ook heel moeilijk.
Romy: Natuurlijk, hij had je het liefst naar je vader gebracht.
Cemal: Was ook zo raar toen we daar aankwamen, ik wist van niets want heb geen telefoon, je zag iedereen rennen, ik dacht dat is normaal en dan hoor je dit inene dat dit een staatsgreep is, maar je weet niet hoever dat door zal trekken. Ik was zo blij dat ik uiteindelijk op het vliegveld van Athene was.
Rowena: je bent nu veilig,
Cemal: Ik ben echt heel blij dat ik terug ben en ik weet zeker dat ik mijn vader ga ontmoeten.
Mijn reis komt nog wel.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:35:41 #33
384473 Tuinfluitert
pi_163832064
Utopia, zondag 17 juli 2016
Gabriëlle en Naomi aan het hek.
Naomi: Benji!
Gabriëlle: Hai Benji, hoe gaat het?
Benjamin: Ik mis jullie wel hoor.
Naomi: Ja, ik mis jullie ook.
Gabriëlle: Ik jou ook schatje. Ceesie.
Cees: Hai, hoe is het nou?
Gabriëlle: Gina, ik moet de groeten doen van Wim.
Naomi: Jullie doen het allemaal zo goed.
Rowena: Schatje, Gabs, we zijn nog getrouwd hoor.
Naomi: Ik vind het zo leuk om jullie te zien, mijn hart gaat sneller.
Rowena: Gabs, heb je nu een pappie? ( vriend?)
Bas: Haha, heb je een vriend?
Ramona: Heb je een pappie?
Romy: Wat ben je mooi schat, wat ben je mooi!
Jessie: Gerrit heb je shag in je zak?
Naomi: Ik mis jullie.
Rowena: I know, I know.
Benjamin: Ja buiten is ook maar buiten.
Rowena: Het is hier wel leuk, maar ik mis jullie wel. Ik ben zo blij om jullie te zien. Ik houd zoveel van jullie.
Naomi: Ik ook van jou.
Gabriëlle: Tot later. Ik houd jullie in de gaten.
Gina: Kom gewoon in november! ( ? Eind feest? )
Rowena: Wat zagen ze er mooi uit.
Jessie: Nee. Ik val op mooie vrouwen, maar echt mooie vrouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuinfluitert op 19-07-2016 10:16:49 (Tikfouten.) ]
  maandag 18 juli 2016 @ 16:37:46 #34
384473 Tuinfluitert
pi_163832118
(Napraten over bezoekje van Naomi en Gabriëlle aan het hek van Utopia.)
Ruud: Nou ik ken ze niet.
Jessie: Het is weer mooi geweest.
Domenique: Ruud was jij hier toen Gabriëlle erin zat?
Jessie: Nee.
Ruud: Nee, ken ze niet. Ik heb denk wel drie honderd keer het woord mammie gehoord
Romy: Echt he. Conjo, Conjo,
Domenique: Wat zei ze net tegen jou?
Bas: Weet ik niet.
Ruud: Wat werd er gezegd net?
Jessie: Niks spannends. Ze komen weer terug.
Ruud: Van mij hoeft dat niet elke keer al die mensen aan het hek.
Jessie: Nee. Familie is leuk. Dit niet.
Bas: Dit is ook wel leuk.
Ruud: Die tijd is geweest.
Ramona: Tijd is geweest?
Ruud: Die tijd is geweest! Dit is het nu.
Ramona: Nou jij bent ook weggeweest en nu weer terug.
Ruud: Verleden is verleden.
Jessie: Zo vasthouden aan het verleden.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:48:00 #35
384473 Tuinfluitert
pi_163832364
Stukje kaler/weggeschoren haar van Rowena? Dit haar droeg Rowena thuis ook al zo. Ala Victoria)
Ruud: Dat andere haar was toch veel mooier?
Cees: Ja.
Rowena: Cees, jij bent ook een meeloper.
Cees: Nee, dat zei ik gisteren al. Heb ik al gezegd. Zei ik je van de week nog. Ook qua kleur niets aan doen.
Cees: En geen fratsen.
Rowena: Ja, en ik moet naar die verdoemde jas van jou kijken Ruud, waar ik al drie maanden tegen aan kijk, die eerste dag kwam je hier nog wel leuk aan met een leren jasje, wit shirtje, mooi broekje, mooie schoentjes en nu totaal verlept, totaal verlept.
Cees: He zeg dat nog eens van dat jasje,
Rowena: Wat?
Cees: Over dat jasje.
Rowena: Dat lelijke jassie wat je de hele tijd aan hebt.
Cees: Nee, helemaal vanaf het begin,
Rowena: Cees kom op jongen,
Cees: Het was een rap! Heb je hem niet door! (Cees rapt) Het lelijke jassie, wit shirtje, broekie en mooie schoentjes toen was het nog wat, en nu totaal verlept, totaal verlept,
Rowena: Waar is dat mooie leren jasje Ruud? Nooit, nooit meer gezien.
Ruud: Ik weet niet waar die leren jas is man.
(Ruud schijnt hele leuke kleding te hebben, Dominique draagt een trui van Ruud. Ramona kwam een tui lenen en Romy ziet een leuke trui naast het bed van Ruud liggen. Maar draagt het liefst zijn geblokte wollen vest, want zegt dat hij vier kilo is afgevallen, wilt eerst weer gaan trainen)
Cees rapt: Hij komt binnen met zijn leren jassie, ik denk het is een jongen vol met passie,
Rowena: Waar is die jas?
(Rowena heeft net een uurtje gesport, had een woordenwisseling met Jessie en haar twee shirts zijn nat van het zweet.)
Ruud: Nou door lopen verzopen katje.
Cees: (Rapt) "Hij komt daar met binnen met zijn leren jassie, een jongeman vol met passie."
  maandag 18 juli 2016 @ 16:51:18 #36
384473 Tuinfluitert
pi_163832469
Gabriëlle en Naomi waren zondagmiddag aan het Utopia hek.
Rowena: Mijn vrouwtje was er,
Rianne: Ja heel leuk om haar eens in het echt te zien.
Rowena: Mijn vriendinnetje.
Rianne: Heel leuk voor jullie. Want ik heb haar natuurlijk niet meegemaakt.
Rowena: Gabs zag er goed uit, Naomi ook.
Rianne: Heel leuk .
Rowena: Ja dat waren nog eens mooie tijden.
Ruud: Nu niet dan?
Rowena: Nee, dit is ook leuk.
Ruud: Stel dat ik eens de hele tijd ga zeggen "in Utopia jaar 1 was het pas leuk''?
Rowena: Sorry hoor kijk eens wat jij terugbrengt,
Ruud: Wat?
Rowena: Om een beetje hier je level te vinden,
Ruud: Utopia jaar 1 was best leuk,
Rowena: Wat breng jij terug?
Ruud: Ik dacht dat je het wel snapt?
Rowena: Een oud Utopiaan, je ex-vriendin Billy breng je terug om het een beetje leuk te vinden hier.
Rowena: En dan ga je over mij beginnen. Ja!!
Rowena: Ja, daar heb je nog niet over nagedacht?
Ruud: Ik dacht dat je het wel snapt Rowena?
Rowena: Zo van "iemand die me begrijpt, waar ik een ervaring mee deel, die snapt hoe het was in Utopia 1",
Ruud: Haha. Ik dacht dat jij het wel snapt?
Rowena: Want toen was het zo anders.
Ruud: Ik dacht dat je me wel snapt?
Rowena: Kijk eens wat jij terugbrengt?

[ Bericht 13% gewijzigd door Tuinfluitert op 18-07-2016 21:10:57 (Tikfouten,) ]
  maandag 18 juli 2016 @ 16:54:02 #37
384473 Tuinfluitert
pi_163832551
Utopia, maandag 18 juli 2016
Centraal
10:40 Centraal.
Jessie vertelt dat het vandaag een kort centraal zal zijn. Iedereen is blij dat Cemal weer terug is uit Turkije.

11:00 Referendum: "Billy moet terugkeren in Utopia als 16de inwoner."
Het belangrijkste punt van vandaag is dat het referendum net online is gegaan om Billy terug naar Utopia te halen. Jessie kent haar zelf niet heel goed maar hij heeft gehoord dat het een pittige tante is. Rowena zegt dat het vooral voor Ruud leuk zou zijn als ze terug zou komen.

11:15 Stemmen
Jessie vindt dat er voor de B&B, de merchandise en voor evenementen best iets extra's betaald mag worden. Er wordt gestemd en de meerderheid is het met Jessie eens.

11:20 Investeren
Cemal vindt dat er een nieuw potje moet komen zodat er gebouwd kan worden aan Utopia. Dus als er iets verdient wordt met b.v. de B&B dan wordt een percentage daarvan in een apart potje gestopt. Hiermee kan er dan geinvesteerd worden in de verrijking van Utopia. Vic is het er niet mee eens. Ze wil wel investeren in Utopia maar er zijn al zoveel verschillende potjes. Cees is het ermee eens dat er niet teveel verschillende potjes moeten komen, veel kan gewoon door de BV betaald worden. Ramona en Benji vinden ook dat als er genoeg geld is in de BV, dat er dan presentaties gehouden worden en dat er geinvesteerd wordt in het beste idee.

11:30 Koelkast
Gert-Jan vertelt dat hij gisteren de koelkast uitgeruimd heeft. Hij verzoekt iedereen vriendelijk om eerst de oude spullen op te maken voordat ze nieuwe pakken.

11:35 Evenementen
Gert-Jan's volgende punt zijn de evenementen. Ramomy's was een succes en de kaartverkoop van de hippiemarkt gaat goed. De kaartverkoop van Motopia is net opgestart en het gaat goed met de kaartverkoop en de voorbereidingen. Volgende maand is er weer een Live In De Loods in het thema: Hollandse Avond.

11:40 Billy
Ramona wil nog even kwijt dat ze niet snapt waarom mensen aan haar gevraagd hebben of ze Billy als concurrentie ziet. Ze ziet het juist als een verrijking dat er nog een artistiek persoon in Utopia komt. Kunst brengt mensen bij elkaar dus ze hoopt dat Billy terug komt in Utopia. Over kunst gesproken, Victoria kan ook nog wat extra handen gebruiken voor de bouw van de liefdesbrug. Jessie heeft ook nog een punt over kunst. Hij vindt dat de akker opgeruimt moet worden want anders komen de beelden daar niet goed tot zijn recht.

11:42 Extra inkomsten
Jessie's laatste punt gaat over de B&B. De afgelopen dagen vroegen sommige inwoners zich af of je 10% extra kon krijgen als je in de B&B werkt. Cees en Jessie vinden dat er voor deze discussie een speciaal centraal voor gehouden moet worden. Toch ontstaat er een discussie over of je voor bepaalde diensten extra inkomsten moet krijgen, of dat iedereen hetzelfde salaris moet krijgen. Ze gaan de kring rond en iedereen mag zijn zegje doen. Vooral Benji is erg fel met zijn mening. Hij wil dat iedereen hetzelfde krijgt. Ramona staat lijnrecht tegenover hem. De meningen zijn verder erg verdeeld en daarom wil Jessie graag stemmen.

11:45 Theatervoorstelling
Benji vertelt over 'Benji's Brein Life'. Dit wordt een theatervoorstelling over de collums van Benji, geregisseerd door Ramona. Het brooddiner voor het rode kruis is niet aanstaande donderdag maar zal verplaatst worden. De nieuwe datum volgt nog.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:58:56 #38
384473 Tuinfluitert
pi_163832687
Wie waren de Utopia favorieten van deze week?

1. Bas 25,91 %
2. Gert-Jan 18,41 %
3. Dominique 9,88 %

4. Cees 9,56 %
5. Gina 9,04 %
6. Ruud 7,11 %

7. Jessie 5,87 %
8. Cemal 4,56 %
9. Rowena 2,52 %

10. Karin 1,85 %
11. Rianne 1,67 %
12. Benjamin 1,26 %

13. Romy 1,09 %
14. Ramona 0,72 %
15. Victoria 0,56 %
  maandag 18 juli 2016 @ 17:15:52 #39
384473 Tuinfluitert
pi_163833101
Cemal was met zijn broer in Turkije voor een ontmoeting met zijn vader, er kwam een poging tot een staatsgreep, ontmoeting is niet doorgegaan. 11 augustus gaat zijn broer weer naar Turkije, dan hoopt Cemal ook weer mee tegaan.
(Heden)
Romy: Ik vind Cemal, nee. Ik kan niet tot hem komen.
Benjamin: Soms is het nodig om alles een plekje te geven.
Romy: Maar Cemal is echt niet in zijn humeur, hij sluit zich af.
Benjamin: Je kan best een arm om hem heen slaan, maar hem wel de ruimte geven.
Romy: Vannacht wilde ik steeds met Cemal praten, maar hij zei "ik praat liever niet over mijn gevoel".
Benjamin: Geef Cemal de tijd.
Romy: Nou ik zal vanavond wel wat leuks verzinnen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 00:57:59 #40
384473 Tuinfluitert
pi_163846906
Gesprek Romy en Cemal.
Utopia, dinsdag 19 juli 2016
Cemal: Ik heb last van paniekaanvallen.
Romy: Dat zijn allemaal hele logische emoties he, die je hebt.
Cemal: Amerika heeft nu ook ruzie met Turkije.
Romy: Je ziet alleen maar beren in het bos, ik voel dat het allemaal goed komt daar in Turkije.
Cemal: Ik hoop dat Utopia in december ophoudt.
Romy: Echt waar?
Cemal: Dan kan ik naar mijn vader toe.
Romy: Dit maakt je gewoon een harde vent.
Cemal: Het gaat even duren voor ik het een plekje kan geven. Ik voel me al iets beter. Ik moet ook wat positiever zijn, ik ben niet iemand die over zijn gevoelens praat, maar er wordt aan gewerkt, binnenkort start ik met Turkse les.
Romy: Je hoeft je nooit te schamen bij mij, al poep je in je broek, voor mij hoef jij je nooit ergens voor te schamen.
Cemal: Ik ben iemand die altijd gauw angstig is. Bedankt Liefie, en ik moet gewoon in mijn achterhoofd houden dat ik mijn vader ga bezoeken.
Romy: Het is goed om over je gevoel te praten, dat maakt je sterker.
Cemal: Ik vind het moeilijk om over mijn gevoel te praten, die eigenschap heb ik van mijn vader, dat zegt mijn broer.
Romy: Lieverd, zullen we lekker in bed gaan liggen, ik begin een beetje moe te worden.
Cemal: Ik ga morgen even kijken wat we voor dat kastje kunnen vragen.
(Lopen langs de caravan met asbest)
Romy: Ik durf hier haast niet te ademen, caravan met asbest.
(In het cortwood)
Romy: Zo warm hier, lijk wel alsof ik op de vide lig.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:40:13 #41
384473 Tuinfluitert
pi_163864081
Kinder Quad van Gina komt morgen.
Cees: Hoe gaat het met de betaling van de Quad van Gina?
Jessie: Gina wilde een lening van de BV, maar dat kon niet, toen heb ik haar naar jou doorgestuurd.
Cees: Dat is niet gebeurd.
Jessie: En toen zei jij "ik wil precies weten wat de Quad kost" en daarna heb ik Gina niet meer over de Quad gesproken. Dus hoe Gina het gaat financieren, ik denk op afbetaling.
Cees: Dat kan niet anders".
Jessie: Nee. En ik wist ook niet de de Quad morgen komt. Maar daar is geen geld beschikbaar voor.
Cees: Toch vind ik het niet passen in de geest waar we mee bezig zijn, echt niet.
Jessie: Wat?
Cees: We houden hier acties voor Lesbos, Nepal, voor het Rode Kruis, voor dit en dat en dan gaan we zo'n apparaat aanschaffen voor 1000 duizend euro en wat kan je ermee, heen en weer rijden tot het hek? En dan? Ik vind het iets aparts.
Jessie: Ik begrijp wat je bedoelt.
Cees: Ze zei: "Ja ik wil die Quad hebben". Ik zei: Ja Gina, ik wil ook weleens wat.
Jessie: Ja.
Cees: Ik snap het niet helemaal. En ook hoe je Utopia dan weer buiten neerzet. De mensen horen ons praten dat het niet zo best gaat, maar dit doen we wel.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:23:23 #42
384473 Tuinfluitert
pi_163867265
Waterbed.
Karin slaapt op een waterbed en daar zit een klein gaatje in die waarschijnlijk na het bed verschuiven iets groter werd.
Cees: Is het waterbed echt lek?
Rianne: Cees wat stel jij voor, helemaal leeg laten lopen en dan plakken of helemaal,
Cees: Maar is die echt lek?
Cemal: Hij heeft een heel klein gaatje.
(Rianne kijkt naar het gaatj en Karin zegt dat Rianne eigenwijs is)
Karin: Ik hoop alleen dat jullie mij begrijpen, iedereen gaat over mij beslissen, is nu afgelopen,
Rianne: Ik kan hem gewoon niet zo repareren, niet met het water erin.
Karin: Schattebout weet je wat er met die zak gebeurt, leeg laten lopen, dan weer vol laat lopen, het hele model van het waterbed is dan weg, ik heb 15 jaar een waterbed gehad, een hele dure, je kunt gewoon een plaksetje kopen en het waterbed plakken,
Ramona: Ik ga wel even kijken voor een plaksetje.
Karin: Ik kan niet achter de computer want die is bezet anders had ik allang zo'n plaksetje bestelt.
(Ramona zit nu achter de PC)
Karin: Ramona wil je alleen even kijken bij waterbed? En dat water hoeft er dan niet uit.
Ramona: Ja natuurlijk, ik ga er achteraan.
Karin: Waterbedsetje of zoiets, weet je wel, en die kunnnen gewoon, uh, die kost maar een paar centen of zo. En dan ga ik vannacht gewoon ergens anders op liggen.
Ramona: Ja,
(Op het rokersbankje)
Karin: Rianne, ik kom zo met je praten, maar rook eerst even een sigaretje.
Rianne: Is goed.
Karin: Is heel apart, mensen beslissen gewoon over je. Ik heb het vijf keer tegen Rianne gezegd, snap je, maar ik ga zo wel met haar praten, ik snap het gewoon niet, het is toch mijn bed?
Bas: Er is ook een soort kit wat hard wordt onder het water.
Romy: Daarom er zijn meerdere opties, maar eerst even ontspannen,
Karin: Snap je nou wat ik bedoel?
Romy: Ik snap het en hoop dat het bed gemaakt kan worden, hoe dan ook, al gooi je hem op zijn kop al gooi je hem leeg. Poepie en je nagels heb ik vandaag ook niet voor je kunnen doen. Je bent me der een.
Karin: Ik ga effen naar Rianne toe, dat vind ik ook zielig,
Romy: Bender!
Karin: Rianne, ik wilde je echt niet kwetsen.
Rianne: Dat heb je wel gedaan.
Karin: Maar luister, mag ik eerst mijn verhaal vertellen, er staan vier mensen om mijn bed heen en ik sta hier, het enige wat ik heb gezegd, ik wil niet dat het waterbed omhoog, omlaag wordt gezet of leeggemaakt. Ik zeg alleen maar "ik heb 15 jaar een waterbed gehad en er zijn van die setjes en ik uh ga vannacht in de Cortwood uh weetjewel, maar er is niemand die naar mij luistert, maar het is wel mijn bed en daar staan vier mensen en dit, het moet zo en zo, en ik zeg weer nog een keer, maar luister "ik ga zo'n setje bestellen" snap je en ik ken deze waterbedden dat zijn van die goedkope wanneer je die leeg laat lopen, dan blijft er niets meer van over Haha. Hou je zo'n ding over en voordat je die netjes in de bak hebt zitten dan kun je hem net zo goed weggooien want dan ben je 1 week verder en het kost alleen maar tijd en energie, want dan neem ik het liefst een gewoon matras. "
Rianne: Maar heb jij niet in de gaten gehad dat iedereen het met je beste voor heeft gehad? En je noemt mij eigenwijs, terwijl ik op dat moment enkel en alleen,
Karin: Maar je luisterde niet naar mij,
Rianne: Ik luister heel goed naar jou, maar wat ik aangaf was dat wanneer je het wil plakken
het droog moet zijn om te kunnen plakken,
Karin: Ik wil jou echt niet,
Rianne: en dan flik je me dit,
Karin: Nee, ze flikken mij dit,
Rianne: Ja. Ik denk serieus dat met het verplaatsen van het bed het gat groter is geworden,
en ik wil het bed nog steeds voor je repareren, maar ik geef je aan, ik vind het absoluut niet fijn hoe je me net behandeld hebt,
Karin: Ik heb je net mijn excuses aangeboden en ga dat niet nog een keer doen, wanneer ik zeg jongens luister eens het is mijn bed,
Rianne: Is goed dan laten we het zo, maar er waren vier man die jou allemaal probeerden te helpen.
Karin: Nou snap je nog niet waar het om gaat.
Rianne: Jawel. We zijn het er allemaal over eens dat we een officieel plaksetje bestellen,
Karin: Dat is mijn beslissing, ik ben geen klein kind, ik ben een vrouw van 59 jaar,
(Ramona belt met een waterbed onlineshop)
U spreekt met Ramona, de oude vrouw die hier woont heeft een waterbed, ik dacht, ik bel u want u zit ook in Laren. Er zit een gaatje in het waterbed, kunt u op korte termijn een waterbed leveren?
Man: Nee, we zitten in Duitsland.
Ramona: Heeft u geen waterbed in de showroom staan?
Man: Ook onze showroom is in Duitsland, het enige wat ik kan leveren is morgen een matras.
Ramona: Wat zijn de kosten?
Man: Heb je een afmeting?
Ramona: Het is 1 persoons.

P.s, heb niet verder kunnen kijken, ken de afloop dus niet,
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:33:51 #43
384473 Tuinfluitert
pi_163894737
Utopia, woensdag 20 juli 2016
Quad voor Gina,
De prijs voor de quad is van 1000 euro gestegen naar 3000 euro. Dit gaat niet door.
Gina belt met een brommerzaak: U spreekt met Gina uit het tv-programma Utopia, vrijdag zit ik hier 15 maanden, nou is het zo dat we niet heel veel budget hebben, een Vespa zou ik graag willen, roze of goud, ik wil shinen want is wel op de televisie etc.

Binnenkort een scooter voor Gina, kost 1.500 euro.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:37:12 #44
384473 Tuinfluitert
pi_163894808
Skiduim Gert-Jan. Gips is eraf.
Ruim een week geleden bezeerde Gert-Jan zijn duim tijdens het dansen en dit resulteerde in een zogenaamde skiduim. Sindsdien loopt Gert-Jan rond met rood-wit-blauw gips om zijn hand.
Het gips is er vanaf. Het gaat goed, maar is wel wennen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:42:27 #45
384473 Tuinfluitert
pi_163894961
Het presidentschap.
Jessie kondigt aan dat hij het aflopen van de proefperiode van het presidentschap morgen tijdens het centraal wil bespreken. Er zijn drie mogelijkheden: Jessie zijn presidentschap wordt verlengt, iemand anders wordt verkozen tot president, of het presidentschap wordt afgelast.
Rowena: Nou meiden wat doen we morgen?
Romy: Ik heb net al met Jessie gepraat,
Ramona: Ik vroeg hem hoe hij het zelf vond gaan,
Rowena: Gina morgen is het al,
Ramona: Jessie praat met mensen die hij om kan laten gaan,
Romy: Nou mij praat hij niet om hoor, ik blijf bij mijn standpunt,
Ramona: Het gaat sowieso morgen een heftige dag worden.
Romy: Ik zei al het gaat morgen 50/50 worden,
Jessie: Het gaat mij om de structuur.
Gina: Nu zijn we steeds meer een groep aan het worden,
Ruud: Ik vind het prima hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuinfluitert op 21-07-2016 00:28:37 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:50:14 #46
384473 Tuinfluitert
pi_163895167
Busje komt aanrijden, mensen van het waterbedden bedrijf.
Victoria: voor wie komen jullie?
Man: Voor Ramona,
Victoria: Ik zal haar even halen.
Man: Haha, ik zie dat de patatkraam dicht is.
Romy: Ik ben Romy.
Man: Hai, ik ben Henri.
Victoria: Hai, ik ben Victoria, wat is het fijn he om mensen blij te maken.
Ramona: Geweldig dat jullie dat willen doen voor ons, hij moet daar in die kamer naar binnen en dan ga ik nu de desbereffende vrouw roepen,
Ramona: Kijk dit is de mevrouw waar het bed voor is.
Karin: Hoi ik ben Karin,
Gina: Heb je een bed?
Karina: Ja het is geweldig.
Romy: Ja, wacht, ik ga nog een keer met een dweil er doorheen. Effe snel met een dweil er doorheen.
Ramona: Karin haal je effe een tuinslang.
Romy: Haal anders Rianne er maar bij, wanneer je de tuinslang niet kan vinden,
Ramona: Ja want ik heb er geen verstand van allemaal.
Romy: Nou doe maar niet.
Karin: Wat snel he Romy?
Romy: Maar dat is zelfs heel goed Karin.Ik ben blij voor je hoor.
Karin: Ik ook. Ik ben ook blij voor mij.
(In de slaapkamer)
Rianne: Moeten we niet eerst de kamer schilderen en dan pas het waterbed opzetten?
Ramona: Nee. Wij gaan er omheen schilderen.
Rianne: Er omheen?
Ramona: Ja.Want karin wil vannacht gewoon in het bed slapen.
Romy: En nu geen punaise meer in laten vallen.
Karin: Nee. Denk wel dat het een punaise was.
Rianne: Met het verschuiven van het bed is er denk ik een punaise in gegaan.
Karin: Er er is een keer iets van glas gevallen, dus uh, ja, je weet het niet.
Romy: Ik ben nu even aan het dweilen en kijk ik vind weer een punaise, als alles nou maar gewoon weg is dan ben ik al harstikke blij.
Karin: Wat een leuke mannen.
Man: We zijn zo klaar hoor, met een uurtje zijn we weer weg.
Karin: Gaan jullie nog op vakantie?
Man: Nee, want ik heb nog een bedrijf. Dus daar heb ik geen tijd voor.
Karin: Je moet wel een beetje genieten hoor.
Romy: Ja.
Karin: Het is niet alleen maar werken.
Man Henri: Ik ben ook nog Kermisexploitant,
Karin: Echt waar? Met wat voor?
Man: Ja, met een draaimolen.
Romy: Leuk!
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:55:11 #47
384473 Tuinfluitert
pi_163895314
Deel 2 . Waterbed Karin.
Man: Dus ik ben gisteren speciaal voor jullie nog even naar Duitsland gereden om dat bed op te halen,
Karin: Echt waar?
Man: Ja, want de bestelling kwam vrij laat binnen,
Romy: Ja dat klopt,
Man: Ik was al thuis, dus moest weer terug naar Duitsland, want ik was al geladen voor de hele week,
Karin: Jeetje,
Romy: Wat is het hier warm.
Man: Nou hier binnen valt dat erg mee.
Andere man: Hier binnen is het lekker koel.
Romy: Toch wel raar voor u om nu in een tv-programma te zijn.
Man: We zijn het gewend, we zijn laatst bij een ander tv-programma geweest, " bizarre slapers". Weet niet of je dat kent, is van RTL 5 een programma over mensen met slaapstoornissen.
Romy: Ja dat ken ik.
Man: Daar hebben we ook een waterbed gemonteerd.
Karin: Wat grappig.
Cees: Dag ik ben Cees,
Man: Dag, ik ben Henri.
Cees: Gisteren contact en nu is het waterbed er al, waar komen jullie vandaan?
Man: Enschede,
Cees: Nou dat is niet dichtbij, en dat voor die prijs,
Karin: Ja het is fantastisch.
Cees: Hoeveel liter water gaat erin?
Man: 200 tot 300 liter water.
Do: Hoi ik ben Do, heb je een bedje Karin, ik ben blij voor je scheet.
Karin: Ik heb vroeger altijd een waterbed gehad, een hele dure.
Cees: Wilt u koffie of thee?
Karin: Dat heb ik al gevraagd Cees.
Cees: Wanneer u iets nodig heeft dan roept u maar.
  donderdag 21 juli 2016 @ 00:00:12 #48
384473 Tuinfluitert
pi_163895495
Rowena: Ben zo moe, ga vroeg naar bed.
Ruud: Het is veel te warm op de vide.
Rowena: Vooral in de avond ja.
Ruud: Ik heb nog wel een slaapplek vrij,
Rowena: Waar?
Ruud: In de suite, mag wel,
Rowena: Ik kan het niet handelen, doe maar niet.
(Buiten)
Romy: Ruud, in Utopia zijn is leuk he Ruud?
  donderdag 21 juli 2016 @ 01:35:22 #49
384473 Tuinfluitert
pi_163897228
Utopia, donderdag 21 juli 2016
Ontmoeting Cemal en zijn vader kon niet doorgaan. Poging tot staatsgreep Turkije,
Cemal: Ik had graag anders terug willen komen, ik heb mijn vader nu niet kunnen ontmoeten.
Romy: Je gaat sowieso terug naar Turkije.
(Hij huilt)
Cemal: Ik had graag een vader op zoon gesprek willen hebben.
Romy: Is moeilijk lief. Wat zou je willen vragen aan je vader?
Cemal: Ik had het me zo anders voorgesteld, ik wil weer terug.
Romy: Het komt goed liefie. Je krijgt die hoop en de zin weer terug om daarheen te gaan.
Cemal: Het gaat slecht in Turkije, er hebben al 1000 mensen hun baan verloren, het is al zwaar om daar naar toe te gaan.
Romy: Ik weet dat je het kan. Ik geloof echt in je liefie, maar probeer niet alles negatief te zien dat het hele land kapot gaat. En wanneer we uit Utopia zijn dan gaan we vaak genoeg naar Turkije, probeer nu iets meer te genieten en minder te mokken.
  donderdag 21 juli 2016 @ 19:42:32 #50
384473 Tuinfluitert
pi_163912258
(Quad gaat niet door, Gina zoekt verder en belt met een brommerzaak, haar budget is 1.500 euro)
Gesprek Victoria en Jessie. Benjamin zit iets verderop en volgt het gesprek)
Jessie: Ik hoor Gina net aan de telefoon, ik hoor dat meerdere mensen er vraagtekens bij hebben,
Victoria: Is met het waterbed ook gebeurd, is ook gewoon in een deel aangeboden,
Jessie: Ik dacht dat daar gewoon 100 euro voor betaald was?
Victoria: Ja, maar daar worden ook dingen voor afgeproken,
Jessie: Als dat altijd al op die manier gebeurd is dan laten we het voor wat het is, maar je snapt wel waar die vraag vandaan komt toch?
Victoria: Ja, maar die vraag zou ik aan Gina zelf stellen.
Jessie: Daarvoor informeer ik eerst bij jou.
Victoria: Maar even over het geld, dat zijn de verdiensten die zij zelf heeft, verjaardagsgeld plus het geld wat zij krijgt om een 15 maanden cadeau uit te zoeken,
Jessie: Maar voor dat 15 maanden geld van 300 heeft ze toch al juwelen uitgezocht? Die al zeven weken geleden zijn besteld?
Victoria: Ik heb geen idee wat precies het ding daar van is,
Jessie: Voor die 300 euro heeft Gina al wat besteld,
Victoria: Dan moet je gewoon even bij Gina vragen wat de deal is. Gina heeft namelijk een heel plan met al die verdiensten. Gina heeft al overlegd. Gert-Jan heeft zelfs toen ook al voor haar opgebeld. Alles van die Quad loopt al drie weken,
Jessie: Ja, ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar weet niet hoe ze het gaan financieren, ik vind dat je dat soort dingen wel transparant kan overleggen.
Victoria: Nou ja, dat heeft ze.
Jessie: Heeft Gina al 1.500 liggen?
Victoria: Dat heeft ze.

Foto Gina door Urb
  donderdag 21 juli 2016 @ 19:51:40 #51
384473 Tuinfluitert
pi_163912521
Deel 2, Quad gaat niet door, nu op zoek naar een scooter)
Gina belt: Vrijdag 22 juli ben ik hier 15 maanden, nu is het zo dat we niet veel budget hebben, ik zoek een Vespa, roze of goud,
Jessie: Hoe wil je die scooter bestellen?
Gina: Op zijn Gina's.
Cees: Wat is op zijn Gina's?
Gina: Gewoon geld dat heb ik leggen dus er komt niets van de BV.
Cees: Hoe komt iemand aan 1.500 ?
Gina: Gewoon door te werken. Ik hoef niets uit te leggen.
Jessie: Heeft dat te maken met verdiensten dat je hier nog gaat verdienen?
Gina: Ja. Ook. Ik ben keihard aan het werk dus, ik verdien het ook en het heeft niets met Le Luifel te maken, dus,
Cees: Goh, hoe doe je dat dan?
Jessie: Is het van mensen intern?
Gina: Ja is ook van mensen intern, hier.
Jessie: Oke, maar in principe is het natuurlijk het geld van ons, tenzij het om opgespaard zakgeld gaat,
Gina: Niet helemaal, want het is niet het zakgeld, dus,
Cees: Het is niet het zakgeld?
Jessie: Bonusgeld?
Gina: Ja, nogmaals, ik onttrek de BV niets, is investment,
Jessie: Dan is het dus investmentgeld,
Gina: Dat is uiteindelijk nooit van de BV geweest, het is bonusgeld,
Jessie: Maar wie heeft er dan nog een potje van 1.500 euro, want ik weet niet beter dat er een potje leeg is gegaan voor het mengpaneel, waar zelfs 500 euro tekort voor was, en is bijgelegd vanuit het potje van Victoria, dus ik heb al meerdere keren gehoord dat een potje leeg is en dan vervolgens is er weer een nieuw potje,
Gina: Bij mijn weten is het potje niet leeg,
Jessie: Is het dan misschien handig om daar helderheid over te geven,
Gina: Ik weet alleen dat het geld er is en dat ik op dit moment met mijn zakgeld erbij en ik krijg nog vijftig euro verjaardagsgeld, dan nog 10 procent van Le Luifel en dan zit ik op 600 euro van wat ik heb afgespaard.
Jessie: We moeten dan wel eerst kijken waarom wij hier niet van op de hoogte zijn,
Gina: Omdat zolang ik nog niets heb kunnen regelen, hoef ik niemand op de hoogte te stellen, zolang ik nog niets heb,
Jessie: Anders ben je afspraken aan het maken gebaseerd op iets wat niet kan,
Gina: Weet helemaal niet of het lukt,
Jessie: En uiteindelijk komen we er achter dat dit niet kan, tijdverspilling van de mensen die je hebt gebeld,
Gina: Nee hoor is niet tijdverspilling, want hoelang ben je met zo'n telefoontje, vijf minuten? Uiteindelijk verspil ik dan altijd nog mijn tijd,
Jessie: En zijn tijd, maar waar het om gaat, ik weet niet of het wel de bedoeling is dat potje van de Investmentbank,
Gina: Ja maar er werd ook een waterbed besteld voor 100 euro, en een asbestonderzoek, dat zijn uiteindelijk ook persoonlijke,
Jessie: Wat? Meen je dit, asbest verwijderen dat is voor veiligheid van de inwoners lieve Gina.
Gina: Dat snap ik goed, maar op het moment dat er hier een caravan komt is dat ook een persoonlijk ding toch? Daar draait nu ook de BV voor op en ik vraag niets van de BV, maar om heel eerlijk te zijn, ik heb er vandaag niet zo'n veel zin in, dus alsjeblieft,
Jessie: Ik wil je wel de volgende keer adviseren om transparant te zijn. Je werkt hard, maar je kan niet je eigen regels maken.
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:03:54 #52
384473 Tuinfluitert
pi_163912804
Deel 3, Gina, de Quad, scooter en een geldbedrag van 1.500.
Jessie: Ik vind het te onduidelijk voor woorden. Er worden hier gewoon spelletjes gespeeld
Ruud: Is toch ook raar,
Jessie: Eerst is het potje leeg, nu ineens is het potje vol. Dat potje was al twee keer leeg.
(Dat potje wat eerder door Bjorn werd beheerd. En nu in beheer van Victoria is.)
Jessie: Gina had het erover dat we wel geld uitgeven aan asbest verwijderen, maar dat is toch voor onze veiligheid, er is daadwerkelijk asbest, gaat toch nergens over, er worden hier spelletjes gespeeld Ruud,

Bas: Hoe is het Jessie?
Jessie: Goed ja.
Bas: Wil je een helicopter kopen?
Jessie: Waarom, je kan toch niet van het terrein af.
Bas: Wel jammer dat je niet bent ingelicht.
Bas: Je laat zelf zien wie je bent. Ik had het anders gedaan,

Gert-Jan: Ik houd de carwash voor mezelf, en dat geef ik aan het ouderenfonds.

Cees: Ik snap dat je net wegliep,
Jessie: Ik zeg net al tegen Bas, ik had het anders gedaan,
Cees: Zo maar dingen doen,
Jessie: Je bent wat je doet, je moet het eens van een andere kant bekijken, stel dat iemand anders het had gedaan?
Cees: Heb ik al bij zoveel mensen gezien dat ze van de een wel en de andere het niet accepteren.
Do: Jessie kan ik zo even met je praten?
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:15:29 #53
384473 Tuinfluitert
pi_163913098
Jessie is geen president meer.
Jessie vertelt de groep dat hij bij deze uit het presidentschap stapt en dat hij zich vanaf maandag hard wil maken voor dezelfde structuur zonder de titel. "Dat is waar ik voor sta, dat is wat ik wil."
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:11:00 #54
384473 Tuinfluitert
pi_163916401
Utopia
Libido, (Rianne is biseksueel, maar haar voorkeur gaat uit naar vrouwen. Rianne had drie jaar een relatie met een jongen en daarna vier jaar met haar ex-vriend.
Ramona: Welke vrouw zou jij hier lekker willen nemen?
Rianne: Niemand.
Ramona: Met geen enkele vrouw hier?
Rianne: Nee.
Ramona: Ik wel hoor. Ik zou Gina nemen, zou ik echt lekker nemen.
Rowena: Victoria.
Ramona: Oja Vicky ook.
Romy: Vicky is mooi.
Rianne: Nee, niemand.
Ramona: Ben je niet lust behoevend?
Rianne: Nee. Absoluut niet.
Ramona: Dan is dat het misschien.
Rianne: Ik zei toch al eerder, mijn Libido is volledig foetsie.
Romy: Wat is Libido?
Ramona: Sex.
Rianne: Libido. Ja, dat is iets wat bij jou heel hoog is, echt, echt, extreem hoog,
Romy: Hoog?
Rianne: Ja konijntje wiebelen, begeerte, geslachtsdrift,
Ramona: Ik vind het wel jammer hoor Rianne, je bent nog zo jong, pas 28 jaar
Romy: Hoezo denk jij dat ik Libido heb Rianne?
Rianne: Nee joh, ik maak maar een geintje.
Ramona: Wat nou geintje, het klopt wel.
Rianne: Nou ik ga weer hout zagen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 00:16:56 #55
384473 Tuinfluitert
pi_163919821
Ruud liep vandaag door het bos, hij had rust in zijn hoofd nodig en wie komt hij in het bos tegen? Sacha de pony, ze liep heel relaxed en volgens Ruud genoot ze van de boswandeling, leek de bosroute op haar hoefje te kennen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 00:21:17 #56
384473 Tuinfluitert
pi_163919886
Utopia, vrijdag 22 juli 2016
Billy terug in Utopia Ja of Nee?
Ruud heeft afgelopen maandag een referendum uitgeroepen om Billy te laten terugkeren als zestiende inwoner. Het referendum zal vijf dagen open blijven en vrijdag om 11:00 uur in de ochtend sluiten. Kort daarna wordt de uitslag bekendgemaakt.

Victoria: Maar nog even wat anders, over 12 uren weten wij of dat Billy terug komt.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:43:05 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163926001
http://www.utopiatvshow.n(...)rug-keren-in-utopia/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:55:43 #58
384473 Tuinfluitert
pi_163926209
Het referendum. 'Billy moet terugkeren in Utopia als 16de inwoner.'"
De uitslag: Billy Ja of Nee terug in Utopia?
Ruud haalt de envelop en roep Henk, Piet en Bender.
Benjamin: Denk jij dat Billy erin komt?
Gert-Jan: Ja de hele groep, volgens mij was ze ook heel populair.
Ruud: Piet, kom, ga je mee? Kom Piet!
Bas: Ja Ruud, jongen, hopen dat onze achterban goed gestemt heeft,
Ruud: Kom Piet, kom maar jongen, Henk, Bender, kom maar.
Ruud: Het is alweer een week geleden, vandaag heb ik de uitslag, sh.t,
Rowena: Ruud kan goed liegen.
Ruud leest: "Beste Ruud,
Hierbij de uitslag van het door jouw aangevraagde referendum. Let op: deze uitslag is bindend en zal moeten worden uitgevoerd. De stelling luidt; 'Billy moet terugkeren in Utopia als 16de inwoner.'"
Romy: Spannend.
Ruud: 70,49% van de kijkers is vóór de terugkeer van Billy.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:00:20 #59
384473 Tuinfluitert
pi_163926296
Het referendum. 'Billy moet terugkeren in Utopia als 16de inwoner.'"
De uitslag: Billy Ja of Nee terug in Utopia? Deel 2.
Ruud: 70,49% van de kijkers is vóór de terugkeer van Billy.
Romy: Ruudje, morgen hebben we een 16e inwoner.
Ramona: Leve de kunst.
Romy: Als een malle hebben ze gestemd.
Rowena: Dit is nostalgie, wanneer je een ding herinnert aan Utopia is het Ruud&Billy.
Romy: Morgen ja.
Ruud: 29.9 voor nee.
Victoria: Ik denk morgen, ik voel het.
Romy: Morgen hebben we een 16e inwoner.
Jessie: We zijn hartstikke blij, maar we moeten het nog maar afwachten. Heeft er al iemand bij het hek gekeken?
Gert-Jan: Toch wel raar na twee jaar elkaar weer zien.
Ruud: 1 jaar niet gezien en vorige week vijf minuten, ik weet ook niet hoe het verder gaat.
Romy: Laat Billy maar komen
Ruud: Dus Billy komt in Utopia. Ik had een uitslag verwacht zo net iets boven de 50%,.
Rowena: de 16e inwoner.
Ruud: Met 70 procent.
Cees: Dat is ruim twee derde.
Ruud: En ook bedankt voor jullie steun!
Rowena: Ruud, je hebt gewonnen,
Ruud: 70 procent.
Rowena: Ik ga bijna van mijn stokkie, ik moet echt wat eten.
Ruud: Zal ik groenten voor je maken?
Rowena: Is goed, ik moet echt wat eten.
Domenique: Leuk voor je, ze woont hier straks weer he, ben je blij, je kan niet meer terug, komt Billy voor Utopia of voor jou?
Ruud: Nee, Billy komt voor heel Utopia. Onze relatie is uit.
Victoria knuffelt Ruud: Ik ben zo blij voor je.
Ruud: Heerlijk dat je gewoon een idee oppert en het lukt.
Gina: Maar het was zo schattig om je te zien Ruud, je handen trilden.
Ruud: Dat heb ik niet vaak.
Jessie:Yeah. Let the show begin.
Ruud: Ik voel dat Billy maandag komt of dinsdag.
Bas: Ja ik denk het ook.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 23:45:43 #60
384473 Tuinfluitert
pi_163944373
Utopia, vrijdag 22 juni 2016
Gina woont vandaag 15 maanden in Utopia. Gaat ze nu naar huis?
Moeder Gina: Ik heb alleen zo iets van, je moet wel goed nadenken.
Gina: Hoe bedoel je dat? Dat het hier verder nutteloos voor me is?
Moeder Gina: Ik weet het niet, je moet zelf denken van, kijk, als jij denkt: ik wil nog blijven?
Gina: Je weet toch waarom ik graag wil blijven?
Moeder: Ja. Maar ik heb gewoon dat ik denk dat er buiten meer voor je is. Dan ben ik heel eerlijk. Maar ik laat het wel aan jou over. En dat meen ik echt, ik bedoel, ik kan me voorstellen dat als je hier zo zit, het is hartstikke gezellig en leuk,
Gina: Ik heb het ook hartstikke naar mijn zin, mijn vesten komen er nu aan, er komen nu heel veel dingetjes zoals het 1000 dagen feest op 23 september, dan vieren we dat, vanaf dat moment tot nu ben ik daar mee bezig en nu het heel mooi weer is, plan ik zo dat ik in de ochtend bezig ben en in de middag ga ik lekker in de zon nu.
Moeder: Dat doe je goed ook, waarom zou je dat niet doen. Ja, dat vind ik echt. En de dingen die je doet, doe je hartstikke goed, je bent toch hard aan het werk,
Gina: Natuurlijk heb ik er ook over nagedacht om naar huis te gaan, vorige maand heb ik dat heel erg gehad, daarom wilde ik eigenlijk aan je vragen hoe of wat, vorige maand had ik best wel dat ik me verveelde, dat ik dacht wat doe ik hier, van, ik kan buiten veel meer.
Moeder: Dat snap ik.
Gina: Ik weet gewoon dat ik vanuit hier binnen een grote kans maak om de titel Utopiaan van het jaar 2016 te winnen. Dus dat is het een beetje. Snap je.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 23:53:40 #61
384473 Tuinfluitert
pi_163944634
Do zingt in de slaapkamer.
Billy: Wil je ook zingen Do?
Do: (....versta het niet, geen zender om, komt net uit de douche)
Stem: Do zendercheck.
Do: Ik zeg helemaal niets, zitten jullie me te volgen jongens,
Billy: Ja natuurlijk. Wat denk je? Je bent half naakt.
(Billy ruimt de slaapplek op.)
Do: Jij en Rowena zijn echt lief.
Billy: Dit doe ik vooral uit eigenbelang, dit gore stinkhol, leuk shirt heb je aan?
Do: Van Cool cat.
Billy: Ja Cool Cat is een hele ordinaire winkel, daar koopt mijn neefje altijd, maar een beetje ordinair vind ik dan wel oke.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:06:18 #62
384473 Tuinfluitert
pi_163944948
Utopia, zaterdag 23 juli 2016
Gina heeft diamanten besteld.
Rianne: Wanneer krijg je die?
Gina: Nou ik krijg net door, de levertijd is nog zes tot acht weken.
Rianne: Moeten die uit een ander deel van de wereld komen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:47:27 #63
384473 Tuinfluitert
pi_163945711
In de slaapkamer.
Cees: Je was inene weg, maar we hadden het net over mijn familie, ik heb twee zusjes verloren, ze waren 43 en 46 jaar,
Billy: Waaraan?
Cees: Die waren ziek,
Billy: Hoe oud ben jij nu?
Cees: 62,
Billy: Mijn vader is 62 jaar geworden,
Cees: Mijn vader is maar 53 jaar geworden. Maar dit vertel ik nog wel een keer, maar waarom ik mij heb opgegeven voor Utopia is dat ik nog wat geks wilde doen, ik had geen baan, ik solliciteerde, kwam niet aan de bak, boven de 50 jaar tel je gewoon niet meer mee, je moet tot 67 jaar werken en de mensen zitten met hun handen in het haar want ze komen niet meer aan de bak,
Billy: Ga jij ook zo slapen Cees?
Cees: Nee, nog niet.
Billy: En je flikt het me niet om hier binnenkort weg te gaan.
Cees: Ik heb mijn kinderen beloofd, 10 oktober dan ben ik weg,
Billy: Maar wanneer zij zeggen, " pap je kunt wel langer blijven",
Cees: Dat denk ik juist niet dat ze dat zeggen. En Susan woont bij mij in huis, die huurt een kamer, we gingen samen naar het theater, eten samen, maar nu beseft Susan echt wat ze mist, maar er zijn natuurlijk dingen gebeurd, ja, maar dat vertel ik niet. Ik ben niet meer op zoek naar een vriendin, al die verhalen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:48:11 #64
384473 Tuinfluitert
pi_163945721
In de slaapkamer
Rowena: Dit is precies het bedje wat ik voor Ruud heb gemaakt, ga lekker slapen, hij heeft hier maar een keer in geslapen. We spreken elkaar morgen.
Billy: We gaan morgen babbelen, want ik heb je helemaal nog niet gesproken.
Rowena: Doen we, hebben alle tijd, je blijft hier nog 15 maanden.
Gina: Die meid heeft een hele zware dag achter de rug, ze moet nu slapen.
  zondag 24 juli 2016 @ 00:47:56 #65
384473 Tuinfluitert
pi_163967605
Utopia, zondag 24 juli 2016
In de slaapkamer.
Billy: Ik vind dit een super gezellige kamer.
Jessie: Ik kan jou niet zien Billy.
Billy: Maar Jessie mocht je willen praten dan kan je ook met je hoofd aan de andere kant liggen. Ben weer klaarwakker, maar ik zal niet meer praten Jessie. Welterusten.
Jessie: Ik praat in mijn slaap gewoon terug.
Billy: Lijkt net of dat ik hier al 20 dagen ben.
Jessie: Wat nou wanneer Ruud over 4 maanden weg moet?
Billy: Ik blijf 15 maanden, ik ga niet mee, misschien stem ik Ruud er zelf wel uit.
Jessie: Zo van, bedankt voor alles.
Billy: Nee, hoor, maar ik blijf deze keer, ik moet het echt afmaken.
Jessie: Ik kijk steeds meer tegen je op Cees!
Cees: Omdat ik nu sta en jij in je bed ligt? Haha.
  zondag 24 juli 2016 @ 00:50:48 #66
384473 Tuinfluitert
pi_163967640
Cees: Een van de B&B gasten wil douchen, maar er zijn geen handdoeken en nog sterker, ik had mijn handdoek klaar gehangen aan de deur en Ruud pakt gewoon mijn handdoek.
Jessie: Het is allemaal vreselijk.
Cees: En zijn handdoek ligt gewoon daar.
Jessie: Dat was te ver lopen.
  zondag 24 juli 2016 @ 00:52:42 #67
384473 Tuinfluitert
pi_163967669
Een lege maag.
Gina met babystem: Ik heb honger.
Cees: Neem anders een appel.
Gina: Zal ik een ei bakken?
Cees: Het is al kwart voor een.
Gina: Weet het al, ik neem Brinta,
Cees: Er ligt hier nog een varkenslap.
Gina: Nee, ik eet geen varken.
Cees: Er lag net weer een plas water in de koelkast, je weet wel dat dingetje was verstopt.
Gina: Ik ben zo kippig als de pest, heb mijn lenzen niet in.
Cees: Wat zoek je?
Gina: Suiker.
  zondag 24 juli 2016 @ 14:03:12 #68
384473 Tuinfluitert
pi_163973405
Jessie krijgt zo visite.
Billy: Je moet niet te knap worden hoor Jessie.
Jessie: Moet alleen nog meer afvallen.
Cees: Heb je die foto gezien van Jessie, toen was hij een voetballer, ik zag die foto, ik vroeg ben jij dat, hij is nu al 11 kilo kwijt,
Billy: Gewicht doet zoveel met een mens, maar Cees ga je vanmiddag mee zwemmen?
Cees: Dat is een goed idee.
(In de slaapkamer)
Cees; Waar is die foto nou? Hangt hier niet meer.
Billy: Ga het zo wel even aan hem vragen.
(Foto's bekijken)
Cees: Kijk dat is zijn moeder,
Billy: Wat een mooie vader.
Cees: Hoe laat komen ze Jessie?
Jessie: 14:00 uur, kan niet lang meer duren.

[ Bericht 15% gewijzigd door Tuinfluitert op 25-07-2016 00:00:19 (tikfouten) ]
  zondag 24 juli 2016 @ 14:07:34 #69
384473 Tuinfluitert
pi_163973520
Romy voelt zich down.
Rowena: Mis jij je moeder?
Romy: Ik denk doordat er nu visite is voor Benjamin en Jessie.
Rowena: Wat mis je?
Romy: Ik mis thuis niet, maar wel mijn familie.
Rowena: Ik zat net ook te denken aan mijn moeder en dat ik altijd met Barry naar de biologische winkel in Enkhuizen ging,
Romy: Ik ben down.
Rowena: Ik weet echt wel hoe jij je voelt, dat je gewoon veilig thuis wilt zijn. Ik snap je wel, ik mis mijn mama en papa ook.
Romy: Het duurt soms zo lang voordat ik het eruit gooi.
Rowena: Ik zag het al aan je, ik liep al achter je aan, nou vlinder kom je de volgende keer wel naar me toe?
Romy: Ja, ik voel me al iets beter.
  zondag 24 juli 2016 @ 21:55:21 #70
384473 Tuinfluitert
pi_163986025
Utopia. zondag 24 juli 2016
Romy had een klant, er kwam een pakketje voor Cemal, zijn Turkse lessen, Romy geeft het Turkse lespakket, is gehaast en gaat snel weer naar haar klant. Cemal piekert over hun relatie en vraagt zich af of ze wel verder moeten met de relatie.
Romy: Ja Cemal was net heel para, maar ja ik kon niet praten, ik had net een klant.
Rowena: Rustig maar.
Romy: We zitten niet op hetzelfde level.
Romy: Ik snap het allemaal niet, we hebben vannacht een heel goed gesprek gehad, ik ben heel transparant, ik heb geen geheimen voor hem,
Rowena: Cemal is nu woest.
Romy: Maar ik zat in mijn hoogste emotie en dan wil hij met mij praten. We praten elke avond,
Ramona: Jullie moeten zo toch samen praten.
Romy: Cemal kan je even meekomen?
Cemal: Eindelijk.
Romy: Jongen wat maak jij je toch druk, ik snap er helemaal niets van. Ik had eerst een aanvaring met Karin over haar vloeitjes en aansteker, toen werd ik verdrietig en ging even het bos in, daarna kreeg ik hele erge heimwee. En nu ik hoor net verhalen van anderen dat je zegt dat je niet weet of dat we wel verder moeten. Ik ben heel transparant tegen je, hebben elke nacht gesprekken.
Cemal: Ik weet niet wat jij wil, ik hou van jou, maar ik mis iets op dit moment.
Romy: Je hebt wel gelijk, er is iets mis.
Cemal: En ook wat jij mij vertelde over niet op dezelfde level zitten?
Romy: Ik heb alleen gezegd dat we op sommige dingen niet op dezelfde level zitten, ik heb veel meegemaakt, maar wanneer ik een gesprek met Benjamin heb dan vraag ik me weleens af of ik die gesprekken ook met jou kan hebben? Maar dat is niet om je af te vallen.
Cemal: Je hebt altijd gezegd dat je iemand zoekt die volwassener is, een vaderfiguur.
Romy: Ik word gek van die onzekerheid van jou. Ik moet je iedere keer overtuigen, je moet het los laten,
Cemal: Deze week was je zo afstandig.
Romy: Jij ziet mijn emotie niet. Ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Ik heb het idee dat het wel goed gaat, ik heb nu een leuke tijd, maar jij dus niet. We zijn heel transparant naar elkaar.
Cemal: Nee.
Romy: Je hebt wel een beetje gelijk dat er wel wat speelt,
Cemal: Dat is jouw proces. Je bracht me net een pakketje, je was gehaast,
Romy: Misschien moeten we vanavond nog even kletsen,
Cemal: Ja we moeten vanavond maar even kletsen. Ik denk dat door de zware tegenslag in Turkije ik niet in orde ben, ik zit in mijn hoofd met heel veel onzekerheid, misschien moet ik me wat minder druk over ons maken en meer over andere dingen.
Romy: Je weet toch dat ik van je hou?
Cemal: Ik ben heel onzeker. Ik denk te veel na. Sorry dat ik met mezelf bezig ben.
Romy: Je hebt wel gelijk , maar we leven hier met 16 mensen en ik heb net een operatie gehad. Kom we gaan lekker vanavond bij het kampvuur zitten. Schrijf me anders.
Cemal: Ja, ik schrijf je wel.
Romy: Ik word steeds sterker,
Cemal: En ik steeds zwakker.
Romy: Ik help je Cemal, nu ga je aan alles twijfelen. Na elke tegenslag moet je weer omhoog klimmen.
Cemal: Ik ben zo onzeker.
Romy: Ik hou echt van je, ik blijf echt bij je hoor.
Cemal: Ik moet echt snel uit de put komen, elke keer denk ik dat het lukt , dan zak ik er weer in.
Rowena: Ik zei het al tegen Ramona, we moeten Cemal in de gaten houden.
Romy: Dank je wel liefie.
Rowena: Je hoeft mij niet te bedanken, maar ik ben blij dat jullie weer samen zijn.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:07:11 #71
384473 Tuinfluitert
pi_163986333
Eind augustus, begin september naar vader in Turkije.
Cemal: Ik heb mijn Turkse les beginnen,
Victoria: Ik hoop dat je er een beetje aanleg voor hebt.
Cemal: Is niet zo moeilijk, ga vanavond mee beginnen, kan nu ruim een maand leren, acht uren per week.
Victoria: Je vader spreekt gelukkig ook Nederlands.
Cemal: Ja zou mooi zijn dat ik samen met mijn vader Turks kan spreken en dat ze het in de uitzending ondertitelen.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:12:31 #72
384473 Tuinfluitert
pi_163986468
Victoria heeft vreselijke rugpijn.
Ruud: Weet je waar het van komt?
Victoria: Nee, ik voelde het wel opkomen, is aan de rechterkant,
Romy: Hoe is het met je Vic?
Victoria: Niet best.
Romy: Kun je geen pijnstillers slikken?
Victoria: Mag ik zo weer, maar het helpt niet.
Romy: Ik had vanmiddag heimwee joh, huilen Vic, komt denk dat er vandaag bezoek was voor Benjamin en Jessie, ik heb nu moeite met de hekken die dicht zijn, ook al heb ik goed geslapen, ik voel me gewoon niet goed.
Victoria: Wat rot voor je, ga anders vanavond maar gezellig bij het kampvuur zitten.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:15:01 #73
384473 Tuinfluitert
pi_163986520
Utopia, zondag 23 juli 2016
Helen, moeder van Ruud.
Ruud: Mijn moeder is vandaag jarig.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:20:40 #74
384473 Tuinfluitert
pi_163986682
Vader van Rowena lag op de IC in Oostenrijk.
Rowena: Ik ga kijken wanneer ik mijn bezoek kan aanvragen, dan weet ik ook hoe het met mijn vader is.
Billy: Is je vader nu in Nederland?
Rowena: Ja hij is per ambulance naar Nederland gehaald.
Billy: Dat is fijn.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:54:03 #75
384473 Tuinfluitert
pi_163987669
Gesprek Billy en Ruud.
Billy: Ik heb het zo verprutst.
Ruud: Ik heb je wel teruggehaald naar Utopia.
Billy: Dat weet ik.
Ruud: Als ik echt zo boos geweest was had ik dat niet gedaan.
Billy: Ik zou het fijn vinden dat je niet mijn zwaktes deelt met andere mensen, ja?
Ruud: Tuurlijk.
Billy: Is dat stom dat ik dat zeg?
Ruud: Is niet raar, helemaal niet raar.
Billy: Het zit me allemaal een beetje hoog, het is pas dag drie.
Ruud: Je hebt hier alle tijd, je bent hier de hele dag en ik ben de hele dag om je heen.
Billy huilt: Jij bent gewoon verder dan ik. Ik ben mezelf niet. Het is zwaarder dan ik dacht.
Ruud: Wanneer het een relatie zo abrupt stopt en je elkaar een jaar niet ziet en nu alweer drie dagen,
Billy: Maar ik ben mezelf niet, het is zwaarder dan ik dacht. Ik had gehoopt dat ik het zou kunnen tillen, maar het klapt gewoon in. Waar jij nu bent, ben ik nog niet,
Ruud: Daar kom jij ook, je hebt alle tijd. Weet je wat het is, ik zal altijd in je leven zijn,
Billy: Ik heb gewoon heel veel met gevoelens gedaan, ik heb je heel erg gekwetst, ik ben heel dankbaar dat ik hier mag zijn, maar dat ik zoveel om je geef maar je niet meer heb. Ik had gehoopt dat ik iets sterker zou zijn.
  zondag 24 juli 2016 @ 22:57:15 #76
384473 Tuinfluitert
pi_163987766
Deel 2. Gesprek Billy en Ruud.
Ruud: Ik denk dat wij als vriendschap er heel veel uit kunnen halen,
Billy: Ik zou dat graag willen, ik ben er nog niet, je moet wel zo zien, dat ik iets heb weggedaan waar ik heel veel om geef.
Ruud: Neem je tijd. Ik ben lekker in je buurt.
Billy: Ik zou niets liever willen dan met jou een vriendschap.
Ruud: Er is niets kapot, geef het wat tijd en ik ben gewoon hier. Ik denk dat er uiteindelijk iets veel mooiers uit gaat komen.
Billy: Je moet niet denken dat ik verliefd op je ben. Ik houd gewoon heel veel van je.
Ruud: Ik hou ook heel veel van je.
Billy: Weet je Ruud, ik heb je echt verdriet gedaan. Ik wil echt niets liever dan dat we vrienden zijn,
Ruud: Zorg voor jezelf, eet goed, drink veel water en laat het verdriet eruit komen,opkroppen is niet goed.
Billy: Is niet niets wat wij samen hebben gedeeld, is heel bijzonder.
Ruud: Het is bijzonder dat we het over mogen doen en je bent hier pas, zoveel indrukken.
Billy: Ik heb heel erg de drang om aan je te zitten en met je te knuffelen,
Ruud: Dat mag toch,
Billy: Wanneer ik je zie, heb ik een schuldgevoel. Ik heb heel erg liefdesverdriet.
Ruud: Het enige wat ik er over kan zeggen dat ik me ook zo heb gevoeld.
Billy: En dat vind ik zo erg.
Ruud: Liefdesverdriet heeft tijd nodig.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:39:29 #77
384473 Tuinfluitert
pi_163988721
Eend Face verblijft in het vogelhospitaal in Naarden.
Billy: Hoe gaat het met Face?
Bas: Minder wankel, hopelijk was het een tijdelijke terugval. Ik vind het vervelend voor alle twee, Face heeft al twee keer moeten leren lopen. En als de arts zegt dat het weer goed komt, wie ben ik om te zeggen dat het niet goed komt.
Billy: Maar kan je nu niet bellen?
Bas: Ik heb er wel vertrouwen in, maar ik kan nu niet bellen die post is zondags gesloten.
Billy: Hoe gaat het met de andere eend Duck?
Bas: Die heeft meer aandacht nodig.
Eend Face.
Jessie: Hoe gaat het met de eend? Ik hoor er nooit meer wat over.
Gina: Niet best.
  maandag 25 juli 2016 @ 23:53:39 #78
384473 Tuinfluitert
pi_164012110
Utopia maandag 25 juli 2016.
Uitslag favoriete inwoners.

1. Bas 23,36 %
2. Gert-Jan 13,42 %
3. Billy 11,76%

4. Jessie 9,82 %
5. Dominique 8,92 %
6. Cees 8,08 %

7. Gina 7,82 %
8. Ruud 5 %
9. Cemal 2,99 %

10. Rowena 2,48 %
11. Rianne 1,8 %
12. Benjamin 1,57 %

13. Karin 0,96 %
14. Romy 0,73 %
15. Victoria 0,68 %

16. Ramona 0,61 %

.
  maandag 25 juli 2016 @ 23:57:08 #79
384473 Tuinfluitert
pi_164012178
Utopia, maandag 25 juli 2016
Een slaapplek.
Billy: Jessie mag ik vanavond de suite opeisen?
Ruud: Jessie dan kan jij in de Cordwood.
Jessie: Slaap jij niet lekker in de Cordwood?
Billy: Maakt mij niet uit, als ik maar niet dichtbij de keuken slaap.
Jessie: Ik slaap kut in de suite,
Billy: Maar schat ik vind het prima, dan ga ik in de Cordwood.
Ruud: Maar het kutte ervan is, Gert-Jan ligt niet meer in die auto,
Jessie: Die ligt in de studio.
Ruud: Maar waar moet ik dan gaan liggen?
Jessie: In de caravan.

Streamlock, weet niet hoe het is afgelopen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:22:26 #80
384473 Tuinfluitert
pi_164012728
Een Hippiemarktbonus van 50 euro.
Do: Het enige wat ik nog over de markt wil zeggen is, omdat de markt is uitverkocht heb ik even met Jessie een discussie gehad , we krijgen zakgeld en deze keer krijgen we daar 50 euro Hippiemarktbonus bij.
Rowena: Ja!!
Do: Om iets te kopen voor op de markt,
Rowena: Komen er kledingstandjes?
Do: Heel veel.
Jessie: Dit klinkt net of ik dat besloten heb, ik heb niets besloten, ik heb gezegd dat het mij een prima idee leek en Do denkt dat ze dit vanuit de markcomissie kan beslissen,
Do: Nee, Jessie,
Jessie: Dus ik wil duidelijk zijn dat ze dit met de groep moet bepalen,
Do: Oke laat ik dan heel even een ding zeggen, ik wist niet dat Jessie de boeren kleding voor de Bio-boerenmarkt, ik dacht omdat hij in de marktcommissie zit heeft hij dat besloten, maar dat is niet zo, dat heeft hij besloten uit presidentschap, dus ik had dit verkeerd begrepen, dus ik dacht ik stel geld beschikbaar,
Jessie: Nee,
Do: Jessie, je kan nu wel weer nee schudden, dat is toch hoe ik dit ervaren heb?
Jessie: Je draait het helemaal verkeerd om, ik zal je vertellen waarom wij die boerenkleding hebben besteld, voor de promofoto, ik heb het niet besteld uit presidentschap, iedereen is er volgens mij bij betrokken geweest,
Do: Ik zeg toch duidelijk dat ik het verkeerd begrepen heb?
Rowena: Maar wat is nu precies de vraag?
Jessie: Dat ik in allerlei verhalen betrokken werd en zogenaamd besloten heb vanuit het presidentschap, ik wil even duidelijk maken dat dit niet het geval is.
Do: Jessie, ik heb ervoor gekozen om geen hippiepakjes uit een carnavalswinkel te bestellen omdat ik die dingen er goedkoop uitzien, dus ik dacht als iedereen voordat de markt begint denkt dat is leuk een harembroek, dat is ook leuk voor de standhouders en voor ons, het is wel leuk voor de dag zelf. En ik ben gewoon een beetje tegen carnavalskleding, want daar maak je het thema Hippiemarkt ook een beetje belachelijk, vind ik.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:24:36 #81
384473 Tuinfluitert
pi_164012771
Bonus Hippiemarkt. Deel twee
Jessie: Je hoort mij niet zeggen dat ik het geen leuk idee is, ik probeer duidelijk te maken dat ik de boerenkleding dragen op de boerenmarkt niet uit presidentschap heb besloten.
Benjamin: Ik vind 50 euro bonus wel veel geld eigenlijk,
Do: Daar kunnen we dan over discussiëren,
Benjamin: 50 euro per persoon klinkt leuk, maar
Romy: Keer 15 inwoners,
Victoria: 16,
Benjamin: De kaartverkoop is 100%, maar er moet wel een deel vanaf voor Anne en Anthony die ons buiten helpen met de promotie van de Hippiemarkt.
Ramona: Hoeveel procent krijgen zij?
Benjamin: Dat hoeven we nu niet allemaal in dit centraal te bespreken, maar om nu zomaar 800 euro bonusgeld uit te delen, daar kunnen we wel ander halve week boodschappen van doen. En superleuk, maar ik vind 50 euro bonusgeld wel veel.
Do: Oke dan kunnen we het altijd nog op een bedrag gooien waar iedereen wel mee eens is.
Jessie: Do, je begon met een mededeling, maar nu ga je het toch nog overleggen?
Do: Ja, oke, dan overleggen we het. Ik ben daar geheel flexibel in Jessie.
Jessie: Iets wordt medegedeeld, ik ben het trouwens volledig met Benjamin eens. Ik vind 19,00 voor kleding boerenmarkt een heel ander verhaal en dan vind ik het ook geen verplichting om de 50 euro bonus op de markt uit te geven. Want ik hoef die spullen niet.
Do: Oké, weet je dan doen we het lekker niet. Maar ik vind best dat we een beloning mogen krijgen.
Gina: laten we de beloning pas doen na de markt, dan zouden we kunnen zeggen, we hebben keihard gewerkt de afgelopen drie dagen en doe dan een bonus dan weten we ook precies wat we hebben overgehouden aan de markt en natuurlijk we kunnen het dan niet op de markt uitgeven, maar ook die mensen hebben een webshop.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:25:21 #82
384473 Tuinfluitert
pi_164012792
Bonus Hippiemarkt? Deel drie
Dominique: Oh, ik heb al een nieuw thema voor de augustus markt, vintage.
Victoria: Vintage. Dat is wat ik had bedacht, wat goed Do.
Benjamin: Ik vind dat we een bonus kunnen krijgen,
Jessie: Ik wil er gelijk op in haken, het kan niet, het kan gewoon niet.
Ramona: Nu opeens kan het niet.
Jessie: Ik weet toevallig dat er afspraken zijn met organisator Anthony, daar gaat ook nog een deel vanaf, buiten het percentage wat we hebben afgesproken,
Ramona: Hoeveel gaat daarvan af?
Jessie: Ook voor de bonus voor Anthony,
Dominique: Bonus? Daar hebben we nooit een bedrag aangegeven.
Jessie: Maar dat is wel iets wat jij Anthony hebt beloofd.
Dominique: Ja dat klopt,
Jessie: Daar moeten we dan ook serieus eens naar gaan kijken, alles bij elkaar hebben we nu nog facturen die we moeten betalen, moeten we een buffer hebben omdat we misschien geen winst gaan draaien met Live in de loods,
Dominique: Maar Jessie de markt is uitverkocht,
Jessie: Maar we geven ook een bonus aan Anthony.
Rowena: Ik ben het ermee eens om onze bonus na de markt te doen,
Bas: Het is voor de standhouders ook fijn wanneer wij in hun kleding lopen,
Jessie: Jongens met alle respect, ik denk dat het waarschijnlijk niet mogelijk is,
(Boerenkleding boerenmarkt)
Dominique: Jessie mag ik even weten wat jij voor die apepakjes hebt betaald voor de boerenmarkt?
Jessie: 19 euro per persoon.
Dominique: Nou dan vind ik dat we dat bedrag nu ook kunnen doen.
Jessie: Maar toen gaven we geen 10% aan Anthony en geen bonus,
Dominique: Ik vind dat er voor hetzelfde bedrag,
Jessie: Ik ga hier over de financiën,
Dominique: Mag ik even uitpraten,
Jessie: En dat je op de ochtend van de markt allemaal gaat winkelen, daar hebben we het veel te druk voor?
Rowena: Dat winkelen, dat doen we vaker, dat kan gewoon, wanneer je om 07:00 opstaat en 08:00 klaar staat dan kan je best een rondje over de markt maken,

P.s. niet af kunnen kijken.

Er moet een foto worden gemaakt voor de hippiemarkt.
Dominique wil graag dat alle inwoners een Tie Dye shirt aantrekken. Vlak voor het fotomoment stapt Jessie op Dominique af.
Jessie: Do, ik heb het shirt aangetrokken niet omdat ik het leuk vind , maar doe het voor de groep en daarbij wil ik je wel helpen herinneren dat jij mij vorige maand rond de Utopia Bio-Boerenmarkt in de steek hebt gelaten.
Dominique: Meen je dit nou dat je dit tegen mij gaat zeggen op dit moment?
Dominique: Fokking triest. Wat is nou de toegevoegde waarde ervan?
Bas: Was zei Jessie? Wat zei die schat?
Dominique: Jessie zegt net "ik heb het shirt aangetrokken voor de groep, maar ik wil je wel even herinneren dat ik jou toen nodig had voor de groep je er bij het thema Bio-Boerenmarkt niet was.
Dominique: Ach flikker toch op.
Bas: Schat, schat, je laat je toch niet gek maken.
Dominique: Een onmogelijke vent, gadverdamme.
Jessie: Ik geef alleen maar aan dat ik het voor de groep doe, voor de groepsfoto en niet dat ik het zo leuk vind, ik heb het shirt uiteindelijk toch aan nu?
(In de badkamer)
Dominique: Ik werk echt mijn tenen uit mijn lijf.
Rowena: Liefie laat je niet, je weet het.
Dominique: Ik ben nooit agressief, maar die vent, die jongen kan mij zo opnaaien,
Rowena: Mij niet gelukkig,
Dominique: Wat is de toegevoegde waarde om mij op dat moment dit te zeggen?
Rowena: Daarom, hij wil je nog een steek onder water geven, Do dat is het en daar moet je rekening mee houden, je weet hoe Jessie is, hij kan ook zo bot uit de hoek komen.
Dominique: Tief op, niet tegen mij alsjeblieft, want ik heb je niets gedaan.
Rowena: Ik dacht dat jullie vrienden waren?
Dominique: Ja, dat dacht ik ook. Maar zo gaat hij schijnbaar om met zijn vrienden,misschien heeft hij er daarom maar twee. Tief op.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tuinfluitert op 26-07-2016 18:00:06 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:27:19 #83
384473 Tuinfluitert
pi_164012832
Napraten over het centraal over de bonus Hippiemarkt,
Do: Bas heeft altijd gelijk.
Karin: Hoe kan dat?
Bas: Ik zit hier al een tijdje.
Do: Ik houd er niet van wanneer Jessie mijn woorden steeds weer verdraaid,
Karin: Juist, daarom is Jessie ook geen minister, of hoe heet dat, president meer.
Bas: Do, ik ga even mijn voorraad checken bij Baas beach, ga je mee? Ja.
Do: Nee laat me even maar.
Karin: Ga maar lekker met Bas mee.
Bas: Of zullen we eerst even roken.
Do: Dat kan altijd.
Bas: Wil je nog iets tegen me zeggen?
Do: Dat je de shag zelf even moet pakken.
Bas: Nou, ik ben juist zo lief tegen je.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:25:39 #84
384473 Tuinfluitert
pi_164023745
Utopia, dinsdag 26 juli 2016.
Zondag 31 juli is er Hippiemarkt, vandaag het terrein opruimen, onkruid verwijderen.
Billy: Ik help ook mee met onkruid verwijderen.
Cees: Dat is een plant schat.
Billy: Oh sorry Cees.
Gina: Ja eigenlijk moeten we dit elke maand doen.
Billy: Het scheelt wel Gina, is al een stuk netter.
Gina: Ja, is maar een paar uurtjes.
Romy: Had je geen klantje Gina?
Gina: Nee, die had afgezegd.
(Planten of onkruid?)
Romy: Gert-Jan is dit onkruid?
Gert-Jan: Anders even aan Cees vragen.
Romy: We hebben denk al een kruidenplant eruit getrokken, dachten dat het onkruid was, maar ik heb de plant alweer in de aarde teruggezet.
Gina: Ja was denk ik een kruidenplant.
Romy: Karin is dit onkruid?
Karin: Denk maar niet zo moeilijk, het is Utopia, dat en dat en gewoon hoppa.
Gina: Hoe was je post?
Romy: Leuk, mijn moeder is aan het daten, maar daar mag ik niets over vertellen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:36:22 #85
384473 Tuinfluitert
pi_164025302
Utopia, dinsdag 26 juli 2016
In caravan van Ruud,
Billy bekijkt de kastjes, deuren, de bedden. In de opbergruimte zit zelfs een aanbouwtent met een rondoppervlakte van 5 x 3 m.
Billy: Volgens mij moet dat wel kunnen. Gordijntjes kunnen er ook wel af, lekker wassen, is niet zo moeilijk. Daar kan ik wel mee beginnen. Oké, dat moeten we gewoon na de Hippiemarkt doen. Daar hoeft niet zoveel aan te gebeuren. Dat scheelt. Ja hartstikke mooi.
Caravan met asbest.
Bas: Zou wel fijn zijn als de asbest caravan vóór de Hippiemarkt weg zou zijn.
Jessie: De caravan is veilig, de laborant is geweest, maar moet wel gesaneerd worden, en bij de gemeente een aanvraag gedaan worden.
Billy: Ruud, ik heb in je caravan gekeken, maar die asbest caravan gaat toch weg?
Ruud: Nee, die gaat gesaneerd worden, dan heb ik twee caravans.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:55:24 #86
384473 Tuinfluitert
pi_164025641
Utopia, dinsdag 26 juli 2016
Twee borden voor bij Baas Beach.
Dominique: Ik wil roken, maar die bank is zo ver weg.
Bas: Ga je zo verven?
Dominique: Nee, vandaag niet.
Bas: Wat zit je ernstig naar me te kijken.
Bas: Ja dat bord verven,
Dominique: Ik ga dat vandaag echt niet meer doen, ik ben kapot, kan het niet met stift? Waar wil je het hebben?
Bas: Hier.
Dominique: En dan wil je dat ik dat eerst nog met de hand ga schrijven?
Bas: Is wel mooier.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:18:10 #87
384473 Tuinfluitert
pi_164043409
Utopia, dinsdag 26 juni 2016
Gesprekje Jessie en Billy over de verhouding Do en haar vriend/begeleider/opvanger Bas.
Jessie: Ze gaat ooit hier weg en dan heeft ze Utopia niet gezien.
Billy: Do is binnen gekomen als een groupie, ze kwam eerst op de markt.
Jessie: Weet hoe vaak je nog in de nesten buiten komt,
Billy: Zeg je echt heel goed, wanneer je dingen uit de weg gaat,
Jessie: Ik vind hier moet je wel doorheen gaan.
Billy: Dat vind ik ook.
Jessie: Anders is het niet meer de juiste plek.
Billy: Dat zeg je echt heel goed. Als je dingen uit de weg gaat wordt je daar niet harder van.
Jessie: Op het moment dat je tien keer in een situatie komt en er tien keer goed uit komt dan denk je, waar maak ik me eigenlijk druk om.
Billy: Ja zonde, ik heb het ook al geprobeerd. Is onbegonnen werk.
Jessie: Een keer in de paar weken probeer ik het weer en dan vraag: zie je het zelf niet? Maar Ze ziet het niet.
Billy: Nou ja, ik denk dat Do gewoon heimelijk verliefd is. Maar dat het zonde is dat ze dat zo ver laat doorvoeren. Tuurlijk het hoort erbij in Utopia, je kan verliefd worden, dat werkt nou eenmaal zo, maar je moet wel je eigen ding eruit halen.
Jessie: Ja verliefdheid en is de verhouding dan nog goed, dan is het een ander verhaal, maar ik heb niet meer het gevoel dat het zo is.
Billy: Ze heeft hier ook wel stemmen voor gehad van Gina, dat vertelde ze net. Ook wel terecht. Maar ja, ik weet het niet Jessie. Misschien krijgt Do spijt.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:19:22 #88
384473 Tuinfluitert
pi_164043434
Utopia, woensdag 27 juli 2016
Dikke bulten op het lichaam.
Rowena: Heb je uitslag op je lichaam?
Ramona: Ja, het zijn muggenbulten.
Rowena: Zo veel, zelfs op je buik, lijken me eerder galbulten.
Ramona: Ik dacht echt dat ik allemaal muggenbulten had.
Rowena: Laat er naar kijken, het kan ook een soort schimmel zijn, niet schrikken, krijg je gewoon een zalfje.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:21:20 #89
384473 Tuinfluitert
pi_164043473
Utopia, woensdag 27 juli 2016.
Italiaanse markt La Dolce Utopia op zondag 11 september.
(Cees had het over de Italiaanse markt. Wel of niet door laten gaan? Hoorde Benjamin over te veel evenementen, nog weinig kaarten verkocht voor Live in de loods, 18 augustus verjaardag Rianne/Hollandse avond etc.)
Ramona: Baasie en Do, we hebben morgen centraal over de markt Italia.
Victoria: Laten we er vooral veel over lullen en ruzie over maken.
Rowena: Dat is goeie promo.
Victoria: Daarom deed ik het ook.
Do: Wat ik wel wil zeggen, ik wil de markt niet alleen blijven doen, ik doe het samen met Karin, maar die had ook andere dingen te doen. Nee, het was echt te heavy voor me.
Ramona: Jessie, ik ga het niet in je schoot werpen, maar Cees kan het niet alleen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:40:16 #90
384473 Tuinfluitert
pi_164057185
Utopia, woensdag 27 juli 2016
Eend Face verblijft nog steeds in het vogelhospitaal.
Bas is benieuwd hoe het met eend Face gaat en belt Erik van het vogelhospitaal in Naarden. Eend Face is net gestart met een nieuwe kuur die nog tien dagen duurt. Het is even afwachten hoe hij hierop reageert. De mogelijkheid is er dat Face blijvende hersenbeschadiging heeft. Erik zegt dat als Face niet helemaal beter wordt dat Bas moet nadenken of het nog wel zin heeft voor Face. “Als hij toch blijvende hersenbeschadiging heeft, in hoeverre doen we Face dan een plezier”. Bas vraagt of er mogelijkheden zijn voor een operatie. Dit is helaas niet het geval. Aan een hersenbeschadiging kunnen ze niks doen. Bas geeft aan dat als de dierenartsen zeggen dat het beter is om Face te verlossen uit zijn lijden hij daar vrede mee zal hebben.
Voor nu spreken ze af om af te wachten hoe Face op de nieuwe kuur reageert.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:40:34 #91
384473 Tuinfluitert
pi_164057193
Utopia, woensdag 27 juli 2016.
Alsnog profvoetballer worden.
Jessie: Mijn nieuwe doel is, ik kom hier topfit uit, ik word alsnog profvoetballer, dan ben ik 25 als ik eruit kom, dat voetballen kan ik wel, en mentaal ben nu sterker dan ik toen was, dus ik hoef alleen nog maar fit te worden,
Victoria: Nou dat is toch mooi.
Jessie: Dus ik ga alsnog profvoetballer worden jongens.
Vitoria: Why not.
Jessie: Stoppen met roken, maar als ik een doel heb,
Victoria: Alles is haalbaar als je maar wil, zo is het, mooi,
Do: Je bent 24 jaar,
Jessie: Nou over twee dagen 25 jaar, maar ik heb het altijd gewild, nu heb ik de kans, afvallen,
Do: Doorzettingsvermogen laten zien,
Jessie: Knallen en Ruud gaat me fysiek trainen, ik voel me ook heel goed bij de gedachten
Victoria: Dat is heel belangrijk ook,
Jessie: Misschien is dat wel de reden dat Utopia op mijn pad is gekomen om alsnog profvoetballer te worden.
Ruud: Wat kijk je opgelucht?
Jessie: Ik ga alsnog profvoetballer worden.
Ruud: Ja doen.
Billy: Ik ben voor.
Jessie: Karin, ik kom hier topfit uit en ga alsnog profvoetballer worden,
Karin: Oke?
Jessie: Dat is mijn nieuwe doel, ik zit al zo in mijn hoofd van jongens wat ga ik hierna doen, weet je, ik heb dit altijd gewild in mijn leven, profvoetballer worden,
Karin: En je bent hier zo goed bezig,
Gert-Jan: En je bent nog jong,
Karin: Hij is 24 jaar,
Jessie: Nou over twee dagen 25 jaar.
Karin: Ben je over twee dagen jarig, hebben we een feest met muziek?
Jessie: Nee, maandag of dinsdag na de markt.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:49:05 #92
384473 Tuinfluitert
pi_164078622
Utopia, donderdag 28 juli 2016
Jessie is vrijdag 29 juli jarig, Billy maakt een ontbijtje voor Jessie.
Jessie: Omdat ik zo jarig ben, twee broodjes pindakaas zonder boter.
Billy: En op elkaar of los van elkaar.
Jessie: Op elkaar met dezelfde kanten naar elkaar.
Billy: Wil je in lingerie of zonder lingerie?
Jessie: In alleen lingerie.
Billy: Wat wil je er bij drinken?
Jessie: Koffie en een glaasje water.
Billy: Goed. Nou ik ga nog even verven.
Jessie: Zet um op.
Billy: Dank je, ben blij dat je zo in mijn buurt bent.
Jessie: Goed gevoel.
Billy: Ja fijn.
Jessie: Ik kijk nu al uit naar mijn ontbijt.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:50:44 #93
384473 Tuinfluitert
pi_164078653
De boodschappen zijn binnen, er zit ook een pakje XL bij.
Ramona: Ruud heeft een grote.
Romy: Wie heeft er XL condooms besteld?
Ramona: Gert-Jan heeft volgens mij ook best wel een grote.
Jessie: Maar wat is Gert-Jan van plan hier?
Ramona: Ruud, heb jij grote condooms besteld?
Ruud: Nee, is van Kemel denk.
Romy: Nou dat is raar, want wij hebben die nog liggen, is toch raar wie gaat die dure dingen bestellen?
Ruud: Misschien is het wel van Cees?
Jessie: Van die grote XL voor Cees?
Ruud: Ja weet ik veel.
Romy: Het zal altijd een raadsel blijven.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:53:08 #94
384473 Tuinfluitert
pi_164078695
Het regent, Bender, het stiertje.
Cemal: Het regent.
Romy: Ik wil nu naar Bender toe, die ligt in de regen, vind ik zielig, even een groot stuk zeil over het gaas heen leggen,
Cemal: Ik wil morgen een hok maken voor Bender, een paar grote palen in de grond plaatsen en daar een hok op bouwen.
Romy: Niet zo veel geluiden maken anders schrikt Bender, ja trek het zeil maar door, ja, oke niet te ver,
Cemal: Rustig maar Bender.
Romy: Hai Bender, dan wordt je iets minder nat.
Cemal: Bender is bang voor ons.
Romy: Ga er maar onder staan Bender, niet in de regen.Hij is bang. Ik ben blij dat we even naar hem toe gingen.
Cemal: Bender moet sowieso een eigen hok hebben, slaat helemaal nergens op.
Romy: Waar gaan wij nou slapen?
Cemal: We kunnen gaan chillen in de bus.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:55:15 #95
384473 Tuinfluitert
pi_164078721
Gesprekje Romy en Cemal in het busje.
Cemal: Ik wil weer een opleiding beginnen, zo stom dat ik ben gaan werken, maar mijn moeder had niet veel geld,
Romy: Is mijn haar mooi Cemal?
Cemal: Je bent super mooi.
Romy: Ik zit soms ook te denken om nu gewoon met jou samen naar buiten te gaan, mijn eigen leventje.
Cemal: Dat heb ik ook steeds dat ik naar buiten wil. Ik zit hier 16 augustus alweer 6 maanden.
Romy: Steeds het zelfde schuitje. Ik wil ook weer naar school en ook mijn rijbewijs halen.
Cemal: Ik sta te popelen om weer naar buiten te gaan.
Romy: Ik wil ook weer naar school.
Cemal: Eindelijk hebben we een diepgaand gesprek.
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:59:05 #96
384473 Tuinfluitert
pi_164078792
In de keuken
Rowena: Het gaat goed met Jessie?
Rowena: Ik ben blij voor je.
Jessie: Volgens mij sinds Billy hier is.
Rowena: Nee volgens mij sinds je ouders hier zondag waren daarom vraag ik het,
Jessie: Heimwee naar mijn ouders,
Rowena: Dat bedoel ik, weet nog dat jij je zaterdag niet lekker voelde, je presidentschap ten einde ging,
Jessie: Ja daar was geen houden meer aan,
Rowena: Ik zie je nu veel meer genieten, ik ben blij dat je veel lacht.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 00:07:36 #97
384473 Tuinfluitert
pi_164078956
Utopia, vrijdag 29 juli 2016
Vandaag is Jessie jarig.
Karin: Jessie welk luchtje heb jij op?
Jessie: Jean Paul Gaultier parfum .
Karin: Zie je wel die had mijn ex-vriend ook.
Stem: Jessie zendercheck.
Gina: Is het al 24:00 uur?
Stem: Jessie zendercheck.
(Inwoners zingen lang zal hij leven.)
Gina: Nou Cees jouw horloge klopt niet, is maar goed dat we een check kregen.
Jessie: Jongens volgend jaar ben ik profvoetballer.
Cees: Ik wens je nog vele jaren en dit is mijn eerste cadeautje voor je, daarmee kan je iedereen aan de haak slaan.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 01:24:04 #98
384473 Tuinfluitert
pi_164080126
Utopia, vrijdag 29 juli 2016.
Houden van, snurken, en een kip-caravan met bordes.
Karin: Ik hou van jullie allemaal op een andere manier, dat had ik nooit verwacht,
Benjamin: En in de nacht liggen snurken,
Karin: Wanneer jullie echt last van mijn gesnurk hebben dan wil ik wel een kleine kip-caravan met een bordes, trapje, hek en schutting ervoor, dan maak ik de caravan roze, als jullie echt last van me hebben, dan geef ik het waterbed af, ik weet dat ik snurk, doe mij maar een kip-caravan en iedereen mag bij mij op visite komen.
Benjamin: Je mag er overdags gewoon uit hoor.
Karin: Weet nog dat ik bij mijn familie logeerde in de Jordaan, ik hoorde de buren snurken.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 01:35:31 #99
384473 Tuinfluitert
pi_164080319
Jessie en Billy lopen hand en hand.
Ruud: Nou wat gaan we doen? In het Cordwood, wat doe je. Wanneer kom jij je matras ophalen? Ik wil slapen.
Billy: Nou ik ga bij Jessie slapen, vind ik wel zo gezellig.
Jessie: Zullen we eerst even dat matras ophalen?
Billy: Ruud, ik kom het matras zo ophalen.
Ruud: Nee, ik tief hem nu naar buiten.
Jessie: Is Ruud nou boos?
Billy: Ik vind het heel raar, maar ik wil het zoals ik het wil.
Jessie: Natuurlijk.
Billy: Ik vind jou echt leuk, heb je het naar je zin op je verjaardag?
Jessie: Enorm naar me zin.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:56:36 #100
384473 Tuinfluitert
pi_164090169
Vannacht Billy en Jessie.
Jessie: Waarom denk je dat ik altijd naar je toe trek sinds je hier bent? Ik vind je een leuke meid, ik vind je een lieve meid, ik vind je spontaan, en ik hoorde de laatste twee dagen niets anders dan "Jessie wat ben je vrolijk."
Billy: Echt?
Billy: Ben je verliefd?
Jessie: Op wie?
Billy: Ben je verliefd op mij.
Jessie: Geef me eerst eens een knuffel.
(Billy huilt.)
Jessie: Ik wil je niet zien huilen.
Billy: Maar snap je dat ik hier een beetje van baal?
Jessie: Tuurlijk.
Billy: Omdat ik het ook met Ruud meen. Ik had gewoon met mezelf een deal van effe niet.
Jessie: Dat is ook een domme afspraak.
Billy: Maar ja , ik vind je echt leuk , ik vind je ook vertrouwd. Ik vind je zo'n toffe gast. Ik wil je echt beter leren kennen. En die tijd moeten we elkaar effe gunnen.Het overvalt me gewoon, ja dat is het, het overvalt me echt,
Jessie: Is goed lieverd.
Billy: Ik vind je zo ontzettend leuk.
Jessie: Ik ben ook een topper.
Billy: Echt. En je ruikt ook lekker. En ik vertrouw je 100% procent daar zit het niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')