abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 november 2002 @ 01:25:45 #1
28789 Chiwappo
Sperma par tutti
pi_7070255
Voor de gelukkige bezitters van een omgebouwde ps2 is het nu mogelijk om divx te kijken op je pleesteesjun.

Er is een programmaatje gemaakt die als een bootdisk wordt opgestart daarna de divx film erin en spelen maar.
Het werkt als een tiet alleen speelt deze versie geen xvid

een kleine request is iemand op de hoogte van een proggie dat xvid codecs in andere codecs kan omzetten?
Zo ja let me know.

pi_7070260
Joh...
Tja...
ok...
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_7070293
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:25 schreef Chiwappo het volgende:
een kleine request is iemand op de hoogte van een proggie dat xvid codecs in andere codecs kan omzetten?
Zo ja let me know.

Je zou de stream kunnen decoden en opnieuw encode, maar ik denk dat je daarna gillend wegrent van de kwaliteit... Met behoud van kwaliteit weet ik het zo niet. Maar even wachten op de volgende versie lijkt me misschien verstandiger

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPlatypus op 30-11-2002 17:40]

pi_7070506
mmkay, wat meer details over het programma zou wel fijn zijn, aangezien ik het best interessant vind
pi_7070547
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:30 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]
Je zou de steam kunnen decoden

Ben toch reuze benieuwd naar hoe je dat zou doen

stoom decoderen lijkt mij een ingewikkeld proces

Maar goed, zal niet te lullig doen over typfoutjes... voor ik 't weet maak ik er zelf één en dan krijg ik dat weer te horen natuurlijk!

Maarreh... mijn PS2 is niet omgebouwd en ik zie er het nut ook niet zo van in. Ik koop gewoon de games die ik wil hebben en that's it...

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_7070564
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:58 schreef Musiquence het volgende:

[..]

Ben toch reuze benieuwd naar hoe je dat zou doen

stoom decoderen lijkt mij een ingewikkeld proces

Afkoelen, dan wordt het water
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7070568
je kan de stream gewoon in virtualdub openen en opnieuw comprimeren, als je het goed doet heb je geen zichtbaar kwaliteitsverlies
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_7073108
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 01:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
Joh...
Tja...
ok...
Ker> ik weet dat je geen fan bent van ombouwen maar je moet toegeven dat jij ook wel divx zou willen afspelen op je tv beneden
pi_7073127
oh en moet ie echt volledig omgebouwd zijn (messiah chip ofzo) of is iets simpels als zo'n usb-mod ook goed?

laatste zou ik namelijk nog wel willen overwegen als ik daardoor divx kan afspelen op tv

zaterdag 30 november 2002 @ 13:39:22 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_7073151
Bah divx... huur toch gewoon een dvd of koop er 1 sloebers!
The truth was in here.
pi_7073557
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 13:39 schreef Bastard het volgende:
Bastard
α & Ω
  zaterdag 30 november 2002 @ 14:19:23 #13
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_7073563
Kan die psx2 dan ook vcd afspelen?
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
  zaterdag 30 november 2002 @ 14:21:39 #14
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_7073584
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 13:39 schreef Bastard het volgende:
Heb ik ook wel knuppel |
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
pi_7074101
hoe heet dat proggie dan waarmee je divx kunt afspelen op de ps2
pi_7074117
voor de gelukkige mensen die van geld houden, er is een plek waar je ongelimiteerd geld kan krijgen ....
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  zaterdag 30 november 2002 @ 15:42:43 #17
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_7074384
Werkt goed, DIVX3 alleen getest tot nu toe. XVID vreet ie inderdaad niet... komt wellicht nog. Mirrortje
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  zaterdag 30 november 2002 @ 15:49:47 #18
17702 DaMSWer
pi_7074447
Ohja, contrast is ook netjes af te stellen, en er is ook nog een zoom functie aanwezig. 't begin is er dus iig. Nu nog xvid en vcd/svcd support
PoGo uitgespeeld LVL 40
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
pi_7074463
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:18 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Bastard

Grapje hoor

Bastard

α & Ω
  zaterdag 30 november 2002 @ 16:25:37 #20
17702 DaMSWer
pi_7074784
Divx 5 speeld ie ook (al bemerkte ik een kleine hakkel soms...)
PoGo uitgespeeld LVL 40
pi_7077147
Moettie er voor omgebouwd worden??
Zoniet ga ik volgende week een PS2 halen... heb alleen geen zin in ombouwen
  zaterdag 30 november 2002 @ 20:44:01 #22
17702 DaMSWer
pi_7077257
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 20:12 schreef MAY-be het volgende:
Moettie er voor omgebouwd worden??
Standaard leest een ps2 geen gecopierde cd's.. dus ja.
Maar dat heb je naar mijn mening ook met een xbox.
PoGo uitgespeeld LVL 40
pi_7077271
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 20:44 schreef DaMSWer het volgende:

[..]

Standaard leest een ps2 geen gecopierde cd's.. dus ja.
Maar dat heb je naar mijn mening ook met een xbox.

Sjit... naja...
is het ombouwen lastig?? of kan ik dat ergens laten doen?

-edit
hij leest trouwens wel gekopieerde audiocd's.... dus vandaar dattik het me afvroeg

zaterdag 30 november 2002 @ 21:17:18 #24
17702 DaMSWer
pi_7077467
Je hebt ombouw dingen met veel solderen, maar tegenwoordig ook met insteek dingen oid. volgens mij. En waar je dat moet doen...
Geen idee, rond zoeken, maar niet hiero op et forum iig.
PoGo uitgespeeld LVL 40
pi_7086516
en als je dit programma op een dvd brand?
pi_7089452
En hoe zit het met de kwaliteit? Is dat ongeveer hetzelfde als via een S-video tv-out vanaf de pc, of nog beter?
.
pi_7125920
Hoe meot je em spelen dan? Ik heb via dat programmatje een iso gemaakt met die 3 bestanden en met de film en dat geburnd. How start ik hem op dan? Ik heb DVDRegionX..bvd
pi_7130383
Ik zal ff uitleggen wat ik doe: ik open die exe die erbij zit, sleep die 3 bestanden er heen en de avi zelf, maak iso burn em met nero
start dvdregion x op, wacht tot ie geladen is, dan cd wisselen en als de lade bijna dicht is op start (zo start ik ook spellen op) maar dat doet het dus niet..weet iemand het wel?

Snok

pi_7140722
Niemand?
pi_7731045
Ik speel eigenlijk nooit spellen ofzo, maar DIVX films kijken op de playstation van mijn broetje leek me wel wat dus...

Ik ben even op zoek gegaan en inderdaad het werkt perfect...
Hieronder even de soort van handleiding waaraan ik me gehouden heb, volgens mij moet het op deze manier altijd werken:

The use is very easy, first you download this program and unzip it anywhere

Now start the CDgenps2.exe file which allows you to add any file to the image you want.
copy a divx movie to it, as well as the 3 files: CDVD.IRX, SYSTEM.CNF and MPLAYER.ELF

now create the image. (bin)

now you must use a tool called cdmage, just look it up in google, you will find it!
open the created image in cdmage and let it scan for errors, it will probably find somewhere between 16 and 30 errors, let the program correct them all when finished.

Now finally burn the image using clonecd or nero, burn the bin, do not use the stupid cue file in nero, choose data mode 2 and go

I tried two movies, the matrix and mr deeds, the first somehow didn't succeed and only played the first 5.7 seconds of the movie, but mr deeds plays just fine! WOW!!!!!

oh, one tip, after putting all the files in CDgenps2.exe you can sort them. this is the order I used
SYSTEM.CNF
CDVD.IRX
MPLAYER.ELF
MrDeeds.avi

it seems to matter in what sequence the files are in

pi_7732605
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:51 schreef Harald het volgende:

it seems to matter in what sequence the files are in

Ik heb al op vele manieren geprobeerd om Divx te kunnen af te spelen op mijn PS2! Ik heb een PS2 (neo4) en een PS2 (messiah2).
Ik heb precies jouw aanwijzingen gevolgd en het lukt maar niet.
Mijn Divx film is Ninja Sroll (manga) kan je mij uitleggen wat ik verkeerd doe aangezien ik precies jouw aanwijzingen hebt gevolgd.
pi_7748604
OKe dat dvdregion...is dat een cd? Waar kan je die kopen? Ik gebruik AR2 en dat werkt niet lekker bij mij. Wie kan me helpen?

En als iemand weet hoe het werkt in AR2 graag uitleggen, want ik gebruik AR2 ook niet voor mijn spellen maar een andere boot cd

pi_7750616
Iemand die mij helpen kan? Ik ben er nog niet achter of dvd region hardware matig is of software matig en hoe werkt dat dan? Met ar2 komt ik er niet uit, omdat ik ar2 nooit gebruik met de ps2.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 00:34:47 #34
40528 Hyriand
crime against humanity
pi_7751889
d'r is een speciaal programma voor (uiteraard te koop) het heet. Region X (ofzo)... stop CD in PS2, start PS2... Stop DVD in PS2... En kijken maar... Ik heb het bij de game-winkel in Den Haag gezien, dus het is gewoon in winkels te koop...
tick tack tick tack - madness comes tonight - what's reality compared to me?
pi_7754211
Maar werkt het programma dan zeker weten met DVDregion? Want ik krijg zoals hierboven vermeld het niet aan de praat met AR2.

Wie heeft ervaring met AR2 op dit gebied en wie kan dit ff goed uitleggen aan mij? En dvdregion als datbeter werkt...wat kost dat en waar is dat te krijgen.

Bvd

pi_7754223
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 00:34 schreef Hyriand het volgende:
d'r is een speciaal programma voor (uiteraard te koop) het heet. Region X (ofzo)... stop CD in PS2, start PS2... Stop DVD in PS2... En kijken maar... Ik heb het bij de game-winkel in Den Haag gezien, dus het is gewoon in winkels te koop...
Je hebt het hier over een dvd, maar werkt het ook met een divx cd zoals hier in dit topic?
  dinsdag 7 januari 2003 @ 09:08:50 #37
12221 Tijn