exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 11:49 |
![]() Na een matig boeiende vertoning in Azerbeidzjan, gaat het Formule 1-seizoen deze week verder in Oostenrijk. Op de Red Bull-ring zal klassementsleider Nico Rosberg proberen om zijn voorsprong op teamgenoot Lewis Hamilton te verdedigen. De voortekenen voor de Duitser zijn uitstekend te noemen want de afgelopen twee jaar wist hij de race te winnen. Hamilton won daarentegen nog nooit in Oostenrijk, al moet daarbij vermeld worden dat hij daar slechts twee kansen voor heeft gehad. Na een lange afwezigheid kwam de race immers pas in 2014 weer terug op de kalender. De Grand Prix van Oostenrijk kent echter wel een lange historie. In 1970 stond het Alpenland reeds voor het eerst op het Formule 1-menu. De Belg Jacky Ickx zegevierde op de inmiddels legendarische Österreichring. De hogesnelheidsbaan werd in de jaren die volgden populair bij rijders en fans door diens grote hoogteverschillen en waanzinnige bochtensnelheden. Critici meenden echter dat de baan te gevaarlijk was en in 1987 kregen zij gelijk na een reeks zware ongevallen. Het circuit werd in de ban gedaan, van de kalender gehaald en onderging een flinke facelift. Architect Hermann Tilke kortte de baan in tot 4,3 kilometer en het bochtenaantal werd verlaagd van achttien naar negen. De bochten die overbleven werden korter en strakker en de hoge snelheden werden daarmee omlaag gebracht. Het circuit werd omgedoopt tot A1-ring, kwam in 1997 terug op de kalender, maar werd er in 2003 andermaal afgehaald. Twee jaar later kocht Red Bull-opperhoofd Dietrich Mateschitz het op. De plannen om een deel van de oude Österreichring in ere te herstellen haalden het niet, maar in 2014 maakte de Formule 1 alsnog zijn langverwachte rentree. Max Verstappen deed het vorig jaar uitstekend in Oostenrijk: met zijn Toro Rosso kwalificeerde hij zich als zevende en beëindigde hij de race als achtste. In beide sessies troefde hij daarmee de Red Bulls af. Of hij dit jaar weer zal vlammen valt nog te bezien. Ondanks het feit dat de huidige baan een stuk langzamer is dan de oorspronkelijke Österreichring is het nog altijd een hogesnelheidscicruit. Zoals gezegd telt de baan immers slechts negen bochten en dat geldt als nadeel voor de Red Bull van Verstappen. De Nederlander zal dan ook alles uit de kast moeten halen om op het thuiscircuit van zijn werkgever zijn zesde plek in het WK vast te houden. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Oostenrijk Informatie ![]() ![]() ![]() ![]() Constructeur: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Red Bull Ring | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 11:50 |
Laat hem lekker azijnzeiken. | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 11:50 |
TT ![]() | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 11:50 |
Ik had beach als eerste verwacht | |
potjecreme | maandag 4 juli 2016 @ 11:51 |
Domme TT | |
Beach | maandag 4 juli 2016 @ 11:52 |
| |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 11:54 |
Wat een gezeikstraal. Nog 3 nachtjes ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 11:56 |
Dan is mijn enige hertentamenloze dag van de week ![]() Oh, en dan nog 2 nachtjes tot vakantie ![]() | |
Tijn | maandag 4 juli 2016 @ 11:56 |
De komende races op de kalender zijn echt stuk voor stuk toppertjes ![]() Silverstone, Budapest, Hockenheim, Spa-Francorchamps, Monza, de een nog mooier dan de ander! ![]() | |
Greys | maandag 4 juli 2016 @ 11:59 |
![]() | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 12:04 |
Leuk om te zien: http://www.dumpert.nl/med(...)1_coureur_naar_.html | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 4 juli 2016 @ 12:18 |
TT ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 4 juli 2016 @ 12:18 |
Rosberg zet wonderboy Hamilton op zijn plaats. - Beach tijdens de GP van Oostenrijk | |
Rossdale | maandag 4 juli 2016 @ 12:20 |
Mooi podium van Max! Helaas wel weer extreem slecht voor de sport... Net zoals in voorgaande races is het wederom een coureur die het beste zijn banden kan sparen degene die een podiumplaats pakt. Afschuwelijk ![]() | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 12:23 |
Het omgaan met de banden is toch gewoon een belangrijk onderdeel in de autosport? | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 12:23 |
precies dalijk krijg je nog klachten omdat een coureur zo goed kan remmen op de juiste punten | |
#ANONIEM | maandag 4 juli 2016 @ 12:25 |
Tja, formule 1 is nog steeds geen jurysport, waarbij je punten krijgt voor stijl. | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 12:26 |
Vroeger had je benzine sparen, tegenwoordig hoeft dat niet meer omdat we wel elke race een safety car, of een ongelovelijke saaie kutrace *kuch*Baku*kuch* hebben ![]() Zelfs in 2004 had de zuinigste rijder een enorm voordeel. Schumacher was daar echt meester in. | |
Greys | maandag 4 juli 2016 @ 12:26 |
Spannend juist voor een wedstrijd vind ik, redt 'ie het wel of redt 'ie het niet op die banden nog. En bij de één redt ie het dan net niet en ploft er een bandje en is het einde race en de ander pakt door het nemen van dat risico en goed bandenmanagement het podium. Ik vond het een nagelbijter mede door de bandenrisico's juist dit keer. | |
tja77 | maandag 4 juli 2016 @ 12:26 |
Wat is dit nu voor sneue reactie? Ongeveer hetzelfde om iemand te verwijten wanneer hij de 800 meter wint op het WK atletiek, vanwege een goed ingedeelde race. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:28 |
Banden managen is gewoon een van de dingen die je als coureur zou moeten beheersen. Maargoed..![]() ![]() | |
Greys | maandag 4 juli 2016 @ 12:37 |
Oeh. Lekker. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:41 |
laptop mee, wifi in het huisje waar we zitten geloof ik, maar ook natuurlijk iphone foto's om jullie vanaf donderdag jaloers mee te maken ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 12:42 |
Hopelijk gaat het het hele weekend regenen ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:43 |
Nou. | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 12:43 |
/dagboek | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:43 |
Ik dacht dat zuur zijn iets voor ex-mods was. | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 12:44 |
vergeet niet te kijken | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 12:46 |
Karma slaat wel toe hoor, als ik op Spa rondloop ![]() Vorig jaar enorme mazzel gehad met het weer, want zondagavond gingen alle sluizen open. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:52 |
Naar wat? | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:53 |
Zondag een regenrace zou niet erg zijn, maar hoop dat we donderdag, vrijdag en zaterdag toch wel lekker rond kunnen lopen en ook in de GA areas kunnen kijken en foto's maken. Het belooft iig wel goed weer te worden ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 12:54 |
Overdekte tribune? | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:55 |
Yup ![]() | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 12:57 |
De race etc. het gebeurt vaak dat mensen zo bezig zijn met vastleggen dat ze alleen door de lens kijken | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:57 |
Je sarcasmeradar is stuk ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 12:59 |
Maar ik ben niet een van die telefoonfilmers/lenstuurders hoor (een van de redenen dat ik concerten tegenwoordig echt kut vind, al dat gefilm de hele tijd, geniet toch gewoon!!!) Maar dat neemt niet weg dat ik graag mooie foto's wil maken van 't weekend. Al was het maar om m'n pa een mooi aandenken te kunnen geven. We nemen hem mee voor zo'n 60e verjaardag, en dat laat ik echt niet ongedocumenteerd voorbij gaan ![]() | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 13:01 |
Tijdens de trainingen kan je genoeg foto's maken ![]() Ik had tijdens de training al iedere coureur minstens 3x mooi op de foto. Tijdens de race nog geen 10 foto's gemaakt ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 13:01 |
Ik denk dat je daarvoor juist de vrijdag en zaterdag hebt om veel vast te leggen, de zondag heb je je dan om samen van te genieten.. ![]() | |
V-for-Vendetta | maandag 4 juli 2016 @ 13:01 |
![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:01 |
Dat was ook het plan ja. Afhankelijk van hoe hoog we zitten op de tribune zit je dan toch niet goed genoeg voor foto's ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 13:01 |
Als je een heel weekend gaat, heb je tegen zondag echt wel genoeg hoor ![]() Ik heb op zondag enkel de eerste ronde van de voorprogramma's gefilmd en een vroege foto voor het thuisfront, en dat was het. | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 13:03 |
het is ook geen grap helaas | |
opgebaarde | maandag 4 juli 2016 @ 13:12 |
Mooie foto. Jammer dat het niet meteen 100% duidelijk is dat de dame in het blauw tegen het hek, ook een telefoon in haar hand heeft... Die oma ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 13:14 |
Ondanks dat kijkt ze tenminste niet door het schermpje ![]() | |
Rossdale | maandag 4 juli 2016 @ 13:19 |
![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 4 juli 2016 @ 13:21 |
Ik vind bandenmanagement prima tenzij Mercedes erdoor wint, dan ben ik redelijk mad. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:22 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:30 |
Max weer DotD ![]() | |
tja77 | maandag 4 juli 2016 @ 13:31 |
In plaats van het te onderschrijven, kun je het wellicht beter weerleggen? | |
aapnoodmies | maandag 4 juli 2016 @ 13:31 |
![]() | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 13:32 |
Ja inderdaad. Moet je niet willlen. Maar als degene wint die toevallig het beste kan gasgeven ook niet natuurlijk, bleeegh. Of degene die z'n stuur het beste heen en weer draait, ook horror! | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 13:36 |
![]() Gunde het Wehrlein meer. | |
Peterselieman | maandag 4 juli 2016 @ 13:38 |
Dit en vrijwel iedereen hier heeft ook op Wehrlein gestemd. Kende een zeer goed weekend en punten halen met de Manor is een grotere prestatie dan een tweede plek met de Red Bull | |
Tijn | maandag 4 juli 2016 @ 13:38 |
Ja, ik ook. Ik vond het echt leuk voor 'm dat-ie ool eens wordt gevraagd voor interviews enzo. Hij komt hartstikke sympathiek over ![]() | |
trein2000 | maandag 4 juli 2016 @ 13:39 |
Ik had WEH gestemd bummer dit. | |
franklop | maandag 4 juli 2016 @ 13:40 |
![]() | |
franklop | maandag 4 juli 2016 @ 13:41 |
Laatste 5 GP's; Max Perez Max Perez Max ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:42 |
Had ook op WEH gestemd ja. Maar het ging voor mij wel tussen hen twee, Button op 3 imho ![]() | |
THEFXR | maandag 4 juli 2016 @ 13:42 |
zou horner nu klaarkomen in zijn broek, zo van, "we struck gold with this kid"? | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 13:43 |
Ik vind het bij AMS ook leuker Max Verstappen: 9/10 - Verstappen machte eigentlich alles richtig. Überragend sein Reifenmanagement. Faszinierend seine Rennübersicht. Abgeklärt sein Zweikampfverhalten. Wenn es überhaupt eine Schwäche gibt, dann die Qualifikation. Ricciardo war wieder schneller. Daniel Ricciardo: 7/10 - Die Red Bull-Piloten hatten im Training nur eine Runde auf abtrocknender Bahn. Ricciardo setzte sich gegen Verstappen im fünften Trainingsduell durch. Doch im Rennen verlor er gleich in der zweiten Runde seinen Platz an den Teamkollegen. Und er verbrauchte mehr Reifengummi. Pascal Wehrlein: 10/10 - Der Schlüssel zum ersten Punktegewinn waren der 12. Startplatz und 48 Runden auf dem dritten Reifensatz. Und das in einem Auto, das als Reifenfresser gilt. Der Red Bull-Ring war die erste GP-Strecke, auf der Wehrlein schon einmal ein Rennen gefahren war. voor de rest: http://www.auto-motor-und(...)h-2016-11476969.html | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:44 |
Dat hebben ze ook. Beste deal in tijden, los van hoe goed een Wehrlein en een Sainz zijn, met Max hebben ze op dit moment gewoon dé béste deal. Zowel rijderstalent en imago. | |
antiderivative | maandag 4 juli 2016 @ 13:49 |
Inderdaad. Al die Red Bull accounts (twitter/insta/facebook) zijn ook zo'n leuke plaatsen met al die 'Max Fans'. Ricciardo beledigen/kleineren, max merchandise spammen. Was ook al zo bij Toro Rosso. Je schaamt je echt als je dat soort onzin ziet. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 13:50 |
Ach, er zijn nog steeds Henken die denken dat 'ie bij Toro Rosso zit en daar op de pagina gaan lopen spammen ![]() | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 13:56 |
Zijn er al teamradio fragmentjes voorbij gekomen na de finish van RBR? Ik heb ze volgens mij helemaal gemist. | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 13:56 |
Ik krijg ze vanaf m'n iPhone niet hier hoor haha. Heb ze inmiddels op FB staan (van m'n iPhone). Dus kan die vanavond op de laptop hier op zetten. Straks even een SDkaart lezer kopen en dan de foto's van de camera ergens zetten, iemand een idee waar ik die kan uploaden? | |
opreis | maandag 4 juli 2016 @ 13:58 |
Ik kan me herinneren dat Max zn starts vaak wel een puntje was waar op verbeterd kon worden, maar deze keer had ie meteen bottas al te pakken terwijl hij ook nog Vettel van zich af hield | |
VacaLoca | maandag 4 juli 2016 @ 14:01 |
Hier de inhaalactie op Ricciardo in bewegend beeld : https://mobile.twitter.co(...)657583988736/video/1 Geniale move dus, stom dat dat niet op tv goed in beeld kwam. Wel risicovol want hij raakt denk ik nog de gele kerbs. Iemand postte trouwens vorig topic het aantal keer dat Max snellere ronde reed in alle GPs bij Red Bull vergeleken met Ricciardo. Maar Ricciardo heeft in drie races een stop extra gemaakt waardoor hij dan die stint sneller kon zijn. Op gelijke banden is het verschil nog groter dus in voordeel Max. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 14:01 |
Je zat trouwens wel echt perfect voor de laatste inhaal op een limping Rosberg daar in de verte zeg... Kippenvel van het gejuich in je filmpje ![]() ![]() | |
VacaLoca | maandag 4 juli 2016 @ 14:04 |
Ik had trouwens ook op Wehrlein gestemd. In Facebook comments gister van wie dod zou moeten worden had iedereen het ook over wehrlein op aantal Henk en Ingrids na. Denk dat veel Nederlanders hebben gestemd die het voetbalelftal missen | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 14:05 |
Ja hij staat inmiddels ook bij de GoMax FB :-) Heb mooie foto's gemaakt met een goede spiegelreflex. Maar moeten nog de laptop op :-) | |
opreis | maandag 4 juli 2016 @ 14:09 |
Ik begrijp wel waarom er voor Max gekozen wordt ipv Wehrlein, behalve de uitslag dan is hij nauwelijks in beeld geweest, ik denk dat zijn resultaat door veel kijkers dan ook over het hoofd gezien wordt of dat mensen gewoon te weinig formule 1 kijken om te beseffen dat een punt voor manor iets speciaals is. Zo zullen sainz, perez en grojean ook weer mooie dingen hebben gedaan maar niemand die er iets van heeft meegekregen omdat ze nauwelijks in beeld zijn geweest. | |
V-for-Vendetta | maandag 4 juli 2016 @ 14:12 |
Hoe groot achten jullie kans dat Sainz bij Ferrari rijdt komend seizoen? Ik vind die auto nog altijd stuk beter dan die van RBR, dus zou niet zo mooi zijn. | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 14:12 |
0,0% kans. Echt niet, dat zou Ferrari nooit doen. | |
antiderivative | maandag 4 juli 2016 @ 14:13 |
Ik heb nog niet gekeken, maar onder het dotd bericht op @F1 zullen wel een hoop anti-max berichten staan. Was ook zo na Canada. | |
Greys | maandag 4 juli 2016 @ 14:16 |
Photobucket bv. Misschien zijn er inmiddels betere opties hoor, maar ik ben in de wat oudere optie blijven hangen die voor mij nog steeds goed werkt. | |
Greys | maandag 4 juli 2016 @ 14:17 |
Zulke mensen zouden wat dat betreft sowieso niet moeten stemmen op DotD wat mij betreft ![]() | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 14:19 |
ja echt he, net als politiek. Alleen slimme mensen morgen stemmen. En mannen. | |
opreis | maandag 4 juli 2016 @ 14:20 |
Zeer klein, Kimi heeft momenteel het zelfde aantal punten als Vettel die toch wel als benchmark wordt gezien. Daarnaast denk ik ook dat perez en grojean(en misschien zelfs bottas) een betere kans maken dan sainz, bovendien heeft rb niet zo heel veel andere coureurs achter de hand als vervanging voor sainz en ze zouden eerder Kvyat weg doen dan Sainz. En ik denk dat Ferrari juist zorgen moet gaan maken om red bull, die maken veel meer progressie dan ferrari, het verschil zit vooral in de motor. En zelfs op circuits die red bull niet zo goed ligt doen ze het nu blijkbaar ook gewoon goed. Ik zie niet waarom RB volgend jaar niet het te kloppen team zou kunnen zijn volgend jaar. | |
opreis | maandag 4 juli 2016 @ 14:21 |
Inderdaad, iedereen weet dat vrouwen niet kunnen rijden, dus waarom zouden ze hier iets van snappen? | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 14:21 |
Sainz vh weekend toch ook bijgetekend bij TR ? | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 14:22 |
jep | |
opreis | maandag 4 juli 2016 @ 14:24 |
Ik weet niet in hoeverre je van bijgetekend kan spreken. volgens mij heeft red bull gewoon een optie in zijn contract geligt waarin staat dat zijn contract met een jaar verlengt wordt, zonder dat Sainz er verder inspraak in heeft gehad. Misschien dat het helpt om de vraagprijs wat te verhogen evt maar ik denk dat hij gewoon alsnog volgend jaar bij TR rijdt | |
THEFXR | maandag 4 juli 2016 @ 14:26 |
http://imgur.com/ je kan ze slepen of cp-en | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 14:26 |
contract dus. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 14:29 |
-100% | |
Fir3fly | maandag 4 juli 2016 @ 14:32 |
Wat kan Duits toch een mooie taal zijn ![]() | |
antiderivative | maandag 4 juli 2016 @ 14:53 |
Hier op terug komen, ja dus. Ook: Weliswaar met een knipoog, maar toch. | |
tralalala | maandag 4 juli 2016 @ 14:55 |
Hier een wat betere kwaliteit, wel echt link. Gewoon vol over de gele autoslopers heen. ![]() https://streamable.com/pwfy | |
Rossdale | maandag 4 juli 2016 @ 15:06 |
Illegal overtaking dus eigenlijk, al is het maar net wat je nog tot de inhaalactie zelf rekent | |
Wolve000 | maandag 4 juli 2016 @ 15:07 |
Beetje een divebomb, gegeven dat hij eigenlijkd e bocht niet red. Maar dat hij er zo snel voorbij was heeft wel heel veel verschil gemaakt in het uiteindelijke resultaat. Anders had hij waarschijnlijk een stuk meer slijtage gehad en een grote kans op een extra stop gehad. Laat staan dat hij dan niet zoveel tijd had verloren dat hij sowieso achter Raikkonen was geeindigd. | |
Rossdale | maandag 4 juli 2016 @ 15:10 |
De gele vlaggen in de laatste ronde hebben hem natuurlijk ook wat geholpen, met dank aan perez ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 15:11 |
Dat heeft 'ie zelf ook al gezegd natuurlijk, dat die gele vlag wel heel mooi uitkwam ![]() ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 15:22 |
Ik vind dit stiekem best een toffe foto, gewoon los van al die teamshit gewoon nog goed met elkaar om kunnen gaan.![]() En deze ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sked | maandag 4 juli 2016 @ 15:25 |
![]() Jammer dat het geen filmpje is, had een leuk gifje kunnen opleveren | |
opgebaarde | maandag 4 juli 2016 @ 15:32 |
Hey even een vraag. Aangezien ik ern F1 junkie aan het worden ben.. Ik probeer bochten nu ook te pakken zoals onze helden, dus op de in- en uitvoegstroken pak ik even de vluchtstrook mee om de apex mee te nemen ![]() Slipper doe ik natuurlijk niet ![]() | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 15:57 |
Hij komt wel met 4 wielen buiten de baan | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 16:05 |
Ligt er ook aan per spel. Alhoewel GT6 een arcadegame is, zijn de physics van het spel zo fijn dat je zelfs met controller de auto kan voelen wbt over/onderstuur en bodyroll etc. In de officiele F1 games weet ik dat niet. Wat ik vaak doe is om een auto eest helemaal te leren kennen, abrupt remmen, slalomen, achteruit rijden, bochten nemen zonder te remmen.. rondjes draaien en dan steeds harder gaan rijden etc etc. Dan leer je de auto kennen en kan je tot het gaatje gaan. Wat ik persoonlijk een erg fijne baan (om te testen) vind is Hongarije. Fijne flow, veel bochten en door de bomen dicht op het circuit ook een hoog snelheidsgevoel. In GT6 was dat Tsukuba, erg kort maar leuk baantje. | |
Operc | maandag 4 juli 2016 @ 16:07 |
Volgens mij bedoelt hij 'in het echt'. ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 16:09 |
Dan is hij een baas en zit hij dus ook in de autosport? ![]() ![]() Edit.. begrijpend lezen is niet altijd aanwezig bij mij ![]() | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 16:10 |
![]() Edit: Oh je was er al achter ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 16:11 |
Jaja, lekker jezelf voor schut zetten op 'n klaverblad.... | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 16:13 |
Sorry.. ![]() Maar als ik in F1 mood ben ga ik dat niet in de praktijk brengen op asfalt maar pak ik liever het stuurtje bij de pc ![]() ![]() | |
franklop | maandag 4 juli 2016 @ 16:14 |
Hoorde Ricciardo al iets zeggen over 'I didn't know that we were also overtaking in turn 8' op licht sarcastische toon. Weet alleen niet in welk interview het was. | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 16:18 |
Dat is nou net z'n probleem. 'goh, kan je daar ook inhalen, dat hoort toch helemaal niet?' | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 16:18 |
Als het zijn teammaat niet was geweest had hij er misschien wel meer van gehoord | |
Operc | maandag 4 juli 2016 @ 16:23 |
Verstandig. ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 16:26 |
Niet omdat ik een oranje bril op heb, maar het lijkt haast wel dat Ricciardo nu al meer onder druk staat dan Max zelf. Max heeft weinig te verliezen, zolang hij elke race top 6 scoort, doet hij het in verhouding al 'goed'. Ricciardo hoort het met zijn staat van dienst beter te doen, maar laat het tot nu toe niet echt blijken. Ik ben fan van de man in rijden en persoon, hij is ook echt geen pannekoek of middelmatige coureur en zo goed als gelijk aan een Vettel of Raikkonen. Maar als hij constant voorbij word gereden door die snotaap, weet ik niet of Ricci de goede keuze heeft gemaakt om nog 2 jaar bij RB te blijven. Hij doet zichzelf er geen lol mee gok ik zo. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 16:36 |
Mag ik wel zeggen dat ik dat hele ge-oranje op die tribune en die pakken en leeuwen echt ontzettend triest vind? ![]() ![]() ![]() ![]() Maargoed, ik houd dan ook echt niet van ultiem ge-fanboy voor wie of wat dan ook... | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 16:37 |
same here, helemaal mee eens | |
Fir3fly | maandag 4 juli 2016 @ 16:38 |
Ach, mooi toch? Alsof mensen over het algemeen voor de sport kijken. | |
VacaLoca | maandag 4 juli 2016 @ 16:39 |
Ja ben wel beetje bang voor dat f1 fans richting niveau voetbal fans gaan. Straks krijgen we nog rellen. Boe geroep bij Hamilton was ook tenenkrommend | |
Tijn | maandag 4 juli 2016 @ 16:39 |
Hoe groter de hype, hoe beter ![]() | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 16:43 |
Je wilt toch inderdaad niet dat oranje voetbal publiek in de bekende carnavalskleren daar hebben. Oranje heb ik geen problemen mee, maar dat 'het kan niet grappig(lees: dom) genoeg zijn' erger ik me dood aan. | |
tjaptjoep | maandag 4 juli 2016 @ 16:43 |
Kwam voornamelijk, omdat de race commentator op het circuit zat te bleren dat Hamilton, Rosberg eraf had geramd. | |
Tarado | maandag 4 juli 2016 @ 16:45 |
het is wachten op de Teletoeters ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 16:45 |
Ik snap wel wat je bedoelt en alhoewel ik er het zelfde over denk (joh, carnaval is in Februari), vind ik het stiekem ook wel weer tof om al dat oranje te zien. Al die gekkies vertegenwoordigen toch een natie, net als al die leuke Ieren op het EK, soort van feel-good-kuddes, saamhorig feestvieren en favoriet aanmoedigen. En in F1 is er nietzoveel haat en gedoe als in het voetbal. Moet je nagaan hoe Spa straks zal zijn.. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 4 juli 2016 @ 16:45 |
9 van 10 keer rost Hamilton Rosberg van de baan af | |
Swetsenegger | maandag 4 juli 2016 @ 16:51 |
Niet, Toro Rosso heeft hem vastgelegd | |
Sjemmert | maandag 4 juli 2016 @ 16:55 |
Natuurlijk staat die onder druk. Daniel ziet alle data en die ziet ook dat Max gewoon veel sneller is in de race en beter met zijn banden weet om te gaan. En dat terwijl hij de grote man was bij redbull. | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 16:57 |
Werd door andere toeschouwers weer ontkend. | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 16:57 |
Dat was dus onzin. | |
franklop | maandag 4 juli 2016 @ 16:57 |
er was 1 half dronken toeschouwer bij ted's notebook die het ontkende | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 16:58 |
Daar refereer ik ook aan, waren met z'n drieeen toch? Nou ja, ik hoop dat dat omgeroepen is, anders vraag ik me af waar het vandaan kwam. | |
Swetsenegger | maandag 4 juli 2016 @ 16:58 |
Mjah, een hele tribune vol met fans. Dat is tegenwoordig bijna ongekend in F1. Denk dat Red Bull én de FIA er heel blij mee is. En laten we niet vergeten dat voetbal fans van Nederlands Elftal ook overal lof krijgen voor de goede sfeer. Overigens heb ik ook op Max gestemd voor DotD. van 8 naar 2 en 3 plaatsen voor je teammaat eindigen waar je er 3 plaatsen áchter gestart ben. 56 ronden op een setje banden en als 2e eindigen. Ik vond het een enorme prestatie. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 17:01 |
Je hebt fans en fans. Die tribune: top ding. Maar al die debiele pakken en weetikveelwat, nee. Ik vind 't 3 keer niks. Maargoed, dat is dus mijn mening. ![]() | |
opgebaarde | maandag 4 juli 2016 @ 17:03 |
Zuur hoor
| |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 17:04 |
In zo'n Leeuw pak staan en alleen maar als mascotte rondlopen en zwaaien is triest, maar de rest is toch gewoon prima? Zie het verschil tussen een oranje t shirt en een Ferrari Polo of jasje niet echt. Die gast in het Leeuwen pak heb ik zaterdag wel eens van de tribune af willen gooien doordat hij steeds in het zicht ging staan. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 17:05 |
Ja, je vindt maar een eind weg hoor! Da's je goed recht. Ik vind 't persoonlijk 3x niks ![]() | |
opgebaarde | maandag 4 juli 2016 @ 17:05 |
Ik vind het bij wielrennen altijd wel machtig mooi als de wielrenners klimmen tussen een haag van supporters. Dat zouden ze ook eens moeten introduceren in de autosport en supporters die mee rennen zal me dunkt geen probleem worden | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 17:05 |
Het was een Max tribune zoals Rossi die ook heeft. Je kreeg ook oranje shirtjes bij je tickets. Net zoals Sainz die had in Barcelona. Die leeuw enzo, volgens mij werd die gesponsord (kijk maar eens goed op foto's). Het had wel wat maar je zit tussen allemaal Nederlanders, dat was wel ff wennen. Er was gewoon een goede sfeer alleen dat boe geroep Tjah, maar op tv hoorde je dat van ons echt niet. Dat was bijna een kilometer verder op. | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 17:05 |
Foto's? | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 17:08 |
De prijs van een normaal kaartje is een redelijke filter. En laten we wel wezen ik denk 95% had enkel dat oranje shirtje aan en iets van een teammerchandise. Slechts enkelen waren wat "feestelijker" uitgedost. | |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 17:11 |
Ga ik vanavond even naar kijken. Maar ben niet zo'n beste fotograaf dus zullen wel veel mislukt zijn. Overigens ook weer mensen gezien die met een 10 inch tablet aan het foto's maken waren. Dat heb ik nou echt nog nooit begrepen. Hoeveel kost het nou om een beetje fatsoenlijke camera te kopen. Daarnaast neem je een voor veel mensen een groot deel van het zicht af. | |
tralalala | maandag 4 juli 2016 @ 17:11 |
Over een paar jaar overal oranje vakken, oranje fakkels bij de opwarmronde. Net als het geel bij Rossi. Is toch mooi man. ![]() | |
tjaptjoep | maandag 4 juli 2016 @ 17:12 |
Nee | |
Sjemmert | maandag 4 juli 2016 @ 17:22 |
Die gozer die die merchandise verkoopt is ook dezelfde als in de tijd van Jos. Die heeft het ook maar weer goed voor elkaar nu ![]() | |
opgebaarde | maandag 4 juli 2016 @ 17:24 |
Zie je ook wel eens bij concerten en festivals. Zo'n debiel zal maar voor je staan ![]() | |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 17:25 |
Oke kon het niet laten een foto dan ![]() ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 17:26 |
Blijft toch wel een superstrakke livery zeg .. ![]() ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 17:29 |
Vind dat matdonkerblauw echt mooi. ![]() | |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 17:31 |
Oja Jacques Villeneuve nog tegen gekomen achter de hoofdtribune dat was ook wel leuk ![]() | |
BeamofLight | maandag 4 juli 2016 @ 17:35 |
gestompt? | |
Peterselieman | maandag 4 juli 2016 @ 17:41 |
Je zei zeker: Hé Sjaak, ouwe gabber. Geniet je van de prestaties van Max? | |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 17:45 |
Haha nee heb hem lekker laten lopen.![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 17:55 |
yep, als ie stilstaat kan je nog langer genieten van die livery.. ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 juli 2016 @ 18:03 |
Lekker zo doorgaan, dan doe je vanzelf je username eer aan. | |
daNpy | maandag 4 juli 2016 @ 18:07 |
Gelukkig, want die Sainz is ook een soort zelfmoordpiloot ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 18:08 |
Ja hoor. | |
daNpy | maandag 4 juli 2016 @ 18:10 |
Wat Rosberg bij Hamilton deed was naar goed voorbeeld van onze makker Carlos die met 4 blokkerende wielen iemand binnendoor wilde inhalen ![]() | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 18:14 |
Als deze mislukt was, had je echt naar je camera moeten kijken ![]() | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 18:15 |
Of naar de doktor gaan voor een Parkinsons test. | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 18:21 |
Hier zijn ze dan:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *geupload via Facebook (FB maakt ze wat slechter helaas) | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 18:24 |
Wel de Jong, maar niet opkomend Mercedes-talent Nyck de Vries op de foto ![]() | |
Waffle | maandag 4 juli 2016 @ 18:30 |
Correctie McLaren talent ![]() | |
THEFXR | maandag 4 juli 2016 @ 18:30 |
gave foto's ![]() | |
nils7 | maandag 4 juli 2016 @ 18:32 |
Heb 800 foto's gemaakt, heb even snel een selectie op Facebook geüpload | |
Nattekat | maandag 4 juli 2016 @ 18:33 |
Dat is ja-ren hetzelfde geweest ![]() En zo lang die er maar langzaam achteraan hobbelen, zit ie nu prima. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 18:34 |
Tof! ![]() | |
exile79 | maandag 4 juli 2016 @ 18:59 |
Nice! Max die gewoon even de tribune op gaat, wat een held, hahaha. | |
Klummie | maandag 4 juli 2016 @ 19:02 |
Mooi nils! ![]() | |
Fir3fly | maandag 4 juli 2016 @ 19:12 |
Zijn dat BMW M1 Procars ![]() | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 19:18 |
Jep, dat zijn het inderdaad.. verdomd weinig materiaal van te vinden van afgelopen weekend ![]() Gevonden ; | |
Fir3fly | maandag 4 juli 2016 @ 19:25 |
Bedankt voor de beelden. Mooi dat er nog zoveel van over zijn. | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 19:32 |
Maar te weinig gok ik om er echt mee te racen.. ![]() | |
buzz1291 | maandag 4 juli 2016 @ 19:41 |
Dat dus! | |
loveli | maandag 4 juli 2016 @ 19:47 |
Geil. | |
Dutchguy | maandag 4 juli 2016 @ 19:48 |
Ik heb er ook geen problemen mee. Geeft alleen maar meer sfeer. | |
buzz1291 | maandag 4 juli 2016 @ 19:54 |
Een beter ingedeelde race kun je vergelijken met slipstreamen, precieze rem- en acceleratie punten. Bandenmanagement is zoiets als het wel of niet opbranden van het loopvlak van je schoenzolen. Ik vind dat ze voor iedere race een aantal verplichte bandenwissel stops moeten vaststellen dan heeft dat ook niets meer met strategie te maken. Want die 22-25 seconden van een extra stop rij je toch zelden of nooit nog dicht. En dan blijft alleen de strategie van in druk verkeer of tijdens een SC nog over. Dat laatste kun je ook nog verbieden. | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 20:00 |
Strategie IS onderdeel van het racepakket. Waarom denk je dat er ook een teamprijs te behalen valt? Undercuts en de kat uit de boom kijken en verschillende opties open houden en dan die beslissing maken maakt wat het godzijdank nog wat spannend maakt. Het pakt niet altijd goed uit, maar zo werkt dat. Als je eenheidsworst wilt moet je naar andere klassen gaan kijken. | |
Re | maandag 4 juli 2016 @ 20:09 |
wat is het toch heerlijk om topics na de race terug te lezen, genieten hoe de diverse experts met borden voor hun kop discussiëren, en ja de expertise is best hoog van verschillende users maar het gelijk ligt toch meestal wel ergens in het midden lekker spannende race en Max niet ver achter de Mercedessen eigenlijk maar ze missen nog wel dat extra vermogen wat hopelijk volgend jaar weg is en dan met een beter chassis gewoon volop mee doen. Denk ook wel dat Max beslissend gaat zijn in het kampioenschap door punten weg te scoren voor anderen | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 20:10 |
Even een ander dingetje.. Is volgens mij niet besproken, maar hadden meer mensen hier niet het idee dat er wellicht meer in zat voor Max dan deze 2e plek ? Kijk, resultaat is geweldig hoor, maar ik had tussen ronde 51 en 56 echt het idee dat hij bij Rosberg en Hamilton een undercut kon doen en met ultrasofts dicht op de huid kunnen zitten tot einde race. Nu gaan die ultra's ook niet echt geweldig onder de RB, maar dat lek schijnt toch al boven te zijn? | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 20:11 |
Dat denk ik ook. Zoals het nu gaat, zou ik bijna gaan wedden op een p3 of p4 einde van het jaar. Vóór Vettel, vóór kimi en pijnlijkste.. voor Ricci. | |
Klummie | maandag 4 juli 2016 @ 20:28 |
Nee, joh, doe ff normaal. ![]() | |
Klummie | maandag 4 juli 2016 @ 20:28 |
Beter chassis? Je bedoelt neem ik aan betere motor? | |
buzz1291 | maandag 4 juli 2016 @ 20:28 |
Wacht maar, De Generaal en die Indiaan met z'n trommel zie je vanzelf straks wel ergens verschijnen want die hebben tijdens het EK nogal wat overgehouden. ![]() | |
Klummie | maandag 4 juli 2016 @ 20:30 |
Gewoon aan elke raar uitgedoste mallot vragen of wat voor plek Schumacher vandaag zal eindigen. Wie daar serieus op ingaat, de toegang weigeren. | |
Meike26 | maandag 4 juli 2016 @ 20:48 |
Ja, het is ook idioot om meer te verlangen, zeker nu na deze 2e plek. Maar tussen de 51e en 56e ronde zat ik wel op de bank en te denken "Ga nou naar binnen, dit houdt je niet vol". Wetende dat hij die ultra softs nog had. Achteraf is het goed zo, maar op dat moment van de race leek mij een undercut / 2e stop naar ultra's wel logischer dan op de softs door te blijven rijden. | |
Peterselieman | maandag 4 juli 2016 @ 20:57 |
mij niet, want ik had al door dat hij het gat met Kimi nimmer dicht zou kunnen rijden omdat Kimi's banden niet alleen tien ronden verser waren, maar hij ook nog niet echt gepusht had | |
Monolith | maandag 4 juli 2016 @ 21:01 |
Ik had ook wel het idee dat hij beter naar binnen kon gaan, maar dan vooral omdat hij anders nog achterhaald zou worden door Kimi. De race had wat dat betreft ook geen ronde langer moeten duren. | |
SnowOokami | maandag 4 juli 2016 @ 21:02 |
Die BMW M1 procars /hijg /kwijl ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Klummie | maandag 4 juli 2016 @ 21:04 |
Natuurlijk mag je verlangen naar meer maar of het ook reeël is? Of ben je er zo 1 die het raar vind dat Max geen wereldkampioen wordt? ![]() | |
Fer | maandag 4 juli 2016 @ 21:06 |
Als die undercut gewerkt had, zou Ricciardo wel op die 3e plek gestaan hebben en Rosberg kwam in de problemen omdat hij geen softband meer over had en Hamilton wel, de soft was gewoon de beste raceband de Ultra en Super pieken gewoon voor een of twee rondjes. | |
SnowOokami | maandag 4 juli 2016 @ 21:08 |
Loop je nou serieus Meike te stangen? ![]() | |
Monolith | maandag 4 juli 2016 @ 21:18 |
Het was wel grappig dat HAM pissig was dat ROS een zachtere banden kreeg, maar dat hem uiteindelijk wel de winst heeft opgeleverd. | |
fathank | maandag 4 juli 2016 @ 22:07 |
Want F1 is alleen voor de die-hard elite Manmanmanrobgeus.jpeg | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 22:54 |
Ik zal zo ook nog even wat van mn foto's uploaden. Waar kan dat het snelst zonder account? | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 23:07 |
imgur | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 23:23 |
Daar kan je alleen maar kleinere afbeeldingen uploaden? Ze zijn te groot ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 juli 2016 @ 23:26 |
tinypic gebruik ik vaak | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 23:28 |
Die paar die er door zijn gekomen.. ![]() Foto's Barcelona, een beetje laat.. ik weet het ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Fopje op 04-07-2016 23:43:56 ] | |
Gezicht | maandag 4 juli 2016 @ 23:35 |
Mooie foto's jungs ![]() | |
Fopje | maandag 4 juli 2016 @ 23:44 |
![]() Deze vond ik ook erg goed gelukt, Haas heeft sowieso fotogenieke auto's ![]() | |
AnneX | maandag 4 juli 2016 @ 23:51 |
Fraaie foto's ook van diehards die de gp's bezoeken ook. Ook van jullie comments steek ik veel op. Ná de jos periode was de belangstelling bij mij een beetje ingezakt. Alleen...hoe zien jullie zo snel het onderscheid van de mannen in een rb car: Max of Ric. Ja, ik weet, dat ergens 33 staat. Verder dat Max meestal ![]() En verder zie je dat aan ? | |
motorbloempje | maandag 4 juli 2016 @ 23:54 |
gele camera vs zwarte camera. Dat hebben alle teams als verschil tussen hun twee coureurs. | |
Tijn | maandag 4 juli 2016 @ 23:54 |
Max heeft een gele balk boven z'n hoofd: ![]() En Daniel een zwarte: ![]() | |
AnneX | maandag 4 juli 2016 @ 23:57 |
OK. Duidelijk ! Merci ![]() | |
Justevo | dinsdag 5 juli 2016 @ 00:13 |
Door al die foto's kan ik niet wachten tot Spa, eerste F1 race ooit ![]() | |
Waffle | dinsdag 5 juli 2016 @ 01:21 |
Ik herkende Max aan de rode bovenkant van zijn helm. Die van Daniel is blauw. Overigens had ik het idee dat er Red Bull dichter bij de Mercedes zat dan het leek. Verstappen was sneller even snel als Rosberg in het begin van de race. Pas na de stop had ik het idee dat hij tijd verloor. Denk dat daar kwam doordat ze van een tweestop strategie naar een stop gingen. | |
Wolve000 | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:13 |
Toffe foto's! Kan niet wachten tot we er zelf ook bij zijn komend weekend. Ik ben 1 keer eerder geweest. Jos Verstappen zien rijden op de GP van Europa 1996 (op de Nurburgring), die toen helaas uitviel halverwege. Nu, 20 jaar later, is het tijd om de volgende generatie maar eens te aanschouwen. ![]() | |
Geralt | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:23 |
Heb je die Lancia Delta nog, of verwar ik je nu met iemand anders? ![]() | |
Afhaalchinees | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:24 |
kaarten voor hungaroring binnen! ![]() | |
Meike26 | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:25 |
Dit dan.. Bron Echt, Sauber..of nee Kaltenkut,, ![]() ![]() Als je dit nu pas ziet aankomen, of je oogjes nu pas opengaan, dan ben je echt niet meer met F1 bezig. Iedereen zag dit al voordat het seizoen uberhaubt van start was gegaan al aankomen. Ik mag nu hopen dat het team snel failliet gaat en het weer word gekocht door een team/persoon wel met hart voor de autosport. Hopelijk word het voormalige Sauber dan ooit nog wat. | |
motorbloempje | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:27 |
Tegen wie heb je 't? | |
Wolve000 | dinsdag 5 juli 2016 @ 10:55 |
Als je 't tegen mij hebt, bij je in de war. Ik heb zelfs nog nooit een Lancia overwogen. | |
ondeugend | dinsdag 5 juli 2016 @ 11:02 |
Prachtige foto's! | |
TheFreshPrince | dinsdag 5 juli 2016 @ 11:23 |
Dat was een Vosss, geen Wolf ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 11:24 |
Het is ook een Vosss die dat vraagt. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 5 juli 2016 @ 11:50 |
Nice, nog meer FOK!kers aanwezig dus ![]() | |
Rossdale | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:08 |
![]() | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:35 |
Volgens mij heeft kaltenborn al nieuwe investeerders gevonden die het project nieuw leven gaan inblazen. De salarisen zijn nu op tijd betaalt en er is weer geld. Kaltenborn blijft voorlopig nog wel aan het roer tijdens de overgang maar zal uiteindelijk ook plaats gaan maken voor iemand die wordt aangedragen door deze nieuwe groep van investeerders. | |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:55 |
Zo zonde dat Sauber zo afgegleden is. Vroeger was het een geweldig team, nu zou ik ze echt niet missen. | |
tjaptjoep | dinsdag 5 juli 2016 @ 14:57 |
Verkeerd | |
Beach | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:07 |
http://www.motorsport.com(...)istake-lauda-795726/![]() | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:10 |
roid rage | |
opgebaarde | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:25 |
En Lauda gooit nog even wat olie op het vuur, willen ze van Hamilton af? | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:35 |
Het schijnt dat Kaltenborn met hulp van investeerders de aandelen van Peter Sauber overneemt en (voor langere tijd) CEO blijft. | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:38 |
Hmm dat zou ik wel minder vinden dan. Kan het artikel ook even niet meer vinden helaas. In ieder geval hebben ze weer wat geld gevonden om nog even door te gaan. | |
potjecreme | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:38 |
Lijkt het wel op. | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:39 |
Nee, dat denk ik niet. Deze rivaliteit is goed voor de F1, dus ook voor Mercedes. | |
loveli | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:57 |
Linkje naar fragment: http://www.servustv.com/a(...)-zertruemmert-Zimmer | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 5 juli 2016 @ 15:57 |
Toch lijkt me dat de rivaliteit zoals die er dit seizoen geweest is, ten einde is gekomen. Kwalificaties zullen nog belangrijker worden, want Mercedes zal racen weer gaan verbieden. Op een cleane manier een teamgenoot inhalen / ingehaald laten worden zonder brokken te maken (zoals Max en Ricciardo dat wel lijken te kunnen) is de egootjes bij Mercedes niet gegeven. | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:02 |
ik denk niet dat Hammie dat gaat opvolgen, doet gewoon zijn eigen zin. | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:03 |
De rivaliteit zal dan niet ten einde zijn, alleen zal er minder vuurwerk op de baan te zien zijn. | |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:10 |
Ik zie dit kampioenschap nog wel beslist worden doordat Mercedes besluit Wehrlein een race in te zetten na weer een botsing tussen die twee. | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:29 |
En dan Ham of Ros voor straf in de Manor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:30 |
Dan wint Wehrlein een race en eindigt HarrieJantje nog steeds achteraan ![]() | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:33 |
lijkt me niet en zolang beiden kans hebben op de titel zullen de coureurs dat ook niet accepteren. | |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:46 |
Ze hebben het wel te accepteren, Mercedes is een team dat honderden mensen in dienst heeft, waaronder Hamilton en Rosberg. Het is gewoon personeel. Voor Mercedes is het Constructeurskampioenschap het allerbelangrijkste en als dit er voor gaat zorgen dat Ferrari dichtbij komt/ze inhaalt dan zullen ze daar ook zeker wat aan gaan doen. En dat zal niet direct ontslag zijn maar als een Hamilton dan tegen de baas zegt "fuck you ik wil kampioen worden, dan worden we maar 2e in het CK" en hij rost de race erna Rosberg eraf dan gaat Wehrlein echtwel in die auto. | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:50 |
nee hoor | |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:55 |
![]() Er zijn topcoureurs voor minder ontslagen, neem ene Prost. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 5 juli 2016 @ 16:58 |
Rosberg en Hamilton zijn beiden prima vervangbaar. Mercedes is niet vervangbaar voor Rosberg en Hamilton. Slechte onderhandelingspositie. Enige puntje is misschien de commerciële waarde van Hamilton, maar denk dat Mercedes daar niet hun beslissing op maakt (want dan zouden ze de mannen ook gewoon laten battlen ondanks de schade). | |
Tijn | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:18 |
Het wereldkampioenschap is voor Mercedes minder belangrijk dan de constructeurstitel. Het is duidelijk dat Toto Wolff klaar is met de botsingen en teamorders gaat geven. Als Hamilton vervolgens besluit die in de wind te slaan, is zijn positie bij het team onhoudbaar geworden. | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:33 |
nou nou het is wat, ze gaan toch geen maatregelen nemen die publicitair slechter zijn dan het niet winnen van de constructeurstitel voor zover die überhaupt in gevaar is. Storm in een glas water dit, waait wel weer over | |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:44 |
Publicitair slechter? Over 50 jaar kunnen ze 2016 nogsteeds noemen in het rijtje constructeurstitels. En ze kunnen moeilijk een klein regeltje eronder zetten "in 2016 hadden we ook moeten winnen, maar dit hebben we niet gedaan omdat onze twee coureurs botsten". | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:51 |
Lijkt me ook. Zelfde geldt trouwens voor Rosberg. Overigens ben ik het er niet zonder meer mee eens dat de rijderstitel minder belangrijk is dan de constructeurstitel, maar die rijderstitel halen ze bij Mercedes sowieso wel als de coureurs elkaar niet van de baan af rossen. Niet als ze dat wel doen, en dan missen ze mogelijk ook nog de constructeurstitel. Dus voor Mercedes zal het vrij simpel zijn: "elkaar niet meer inhalen, en de eerste die dat probeert te doen zonder expliciete toestemming staat de volgende race ernaast." | |
Tijn | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:54 |
Dat is niet de indruk die Toto Wolff op mij maakte in elk geval. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 17:59 |
Zijn gezicht stond op onweer. | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:03 |
als een van de coureurs geblesseerd raakt, dan wel. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:07 |
Nou, ik denk dat ze het nu wel volledig gehad hebben bij Mercedes. Ik denk dat het gehakketak tussen de coureurs al een punt of 100 gekost heeft. Alleen Spanje was al 43 punten. En daar komt al het plaatsverlies nog bij doordat ze elke keer elkaar van de baan drukken als ze naast elkaar een bocht ingaan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 18:08:30 ] | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:09 |
vorige jaar misschien, maar deze bom is zich al lang aan het ontwikkelen. | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:10 |
Het gaat niet over 50 jaar, het gaat om nu. Dus wat dat betreft geef ik Tarado wel gelijk. Alleen denk ik dat de publiciteit en het geld dat de constructeurstitel eind dit jaar oplevert belangrijker is dan de publiciteit van de rivaliteit nu. Sowieso zal die publiciteit er wel zijn over de rivaliteit buiten de baan. Want die blijft. | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:10 |
daarmee bedoel ik, dat ze gewoon zeggen tegen een van de coureurs, je bent geblesseerd, je doet even deze race niet mee, jaaa!! | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:12 |
En een boze Toto lijkt me geen gemakkelijk figuur. | |
THEFXR | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:12 |
dat is niemand op die positie. | |
sasquatsch | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:13 |
Gewoon beide een race naast de kant zetten en vervangen door Wehrlein en Ocon. ![]() | |
Operc | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:17 |
Zijn er beelden van? | |
tjaptjoep | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:18 |
Weet niet of je deze al hebt gezien, maar daar staat die wel een beetje op ontploffen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:19 |
Lijkt me niet zo verstandig, want dat verslechterd de kampioenschapspositie van Rosberg en Hamilton. En Mercedes zal wel degelijk ook de rijderstitel willen hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:21 |
Rosberg zal zich wel braaf aan de orders houden en wanneer Hamilton niet luistert heeft ie een probleem. | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:23 |
dat was op het moment zelf en ook niet meer dan logisch maar als je dan kijkt naar de opties die hij heeft zijn dat er niet zo bijster veel, dus dreigen en hopen dat de storm weer gaat liggen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:25 |
Het is een Duitser, die kennen geen poldermodel. | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:26 |
![]() | |
VacaLoca | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:28 |
Onboard overtake Max op Ricciardo. http://www.formula1.com/e(...)on-from-austria.html Mag toch echt wel van geluk spreken dat ie niet meteen ophanging afbreekt op de baguettes | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:31 |
In feite dus wel weer inhalen buiten de baan. Hoewel hij de inhaalactie niet buiten de baan uitvoert, is het wel dankzij het uitstapje dat 'ie er voorbij komt. | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:35 |
daarom denk ik ook dat als het niet zijn teammaat was geweest er nog wel een protestje naar de wedstrijdleiding was gegaan | |
Tarado | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:38 |
| |
Tijn | dinsdag 5 juli 2016 @ 18:52 |
Nog een keertje dus... zou het in Silverstone al raak zijn? Die wil Lewis als Brit natuurlijk *zeker* winnen. | |
Sinister-D- | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:15 |
die "breeihnluss" vond ik zondag wel goud waard ![]() Sowieso wel een gaaf interview met Toto die Ted even op zijn plaats zet ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 05-07-2016 19:37:32 ] | |
Swetsenegger | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:28 |
Iedereen en zijn moeder kwam in het weekend wel een keer buiten de baan waarvan ook met voordeel. Niemand is daarvoor bestraft. | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 19:30 |
Mwah dat uitstapje maakt die omdat die een moment van overstuur moest corrigeren halverwege de bocht. Het is niet dat die daar expres zo wijd gaat zodat ie er voorbij kan raken. Maar als het niet zijn team maat was geweest had die denk wel een protest aan zijn broek inderdaad. | |
Operc | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:00 |
Ah bedankt. ![]() ![]() | |
potjecreme | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:06 |
Deze met Toto is ook leuk. | |
kareltjoo | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:11 |
Als Mercedes er bij de volgende crash (die er hoe dan ook gaat komen) kiest om met Rosberg verder te gaan heeft Hammie wel een probleem; Ferrari gaat hem niet naast Vettel zetten, Red Bull zit al goed met Ricciardo en Verstappen + salarisverschil McLaren heeft Alonso al, die liggen elkaar niet zo Williams heeft het salaris ook niet voor Renault/Sauber/Haas en Manor voelt meneer zich vast en zeker te groot dan blijven er toch weinig opties over voor Lewis ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:13 |
Dan gaat ie rappen. | |
XL | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:15 |
Die willen minimaal 1 Duitser houden, maar aangezien ze Rosberg ook met Wehrlein kunnen vervangen kan Hamilton mooi blijven. | |
Niox | dinsdag 5 juli 2016 @ 20:31 |
Dit. Hamilton heeft ook een doorlopend contract en Rosberg niet. Wolff kan wel roepen dat dit incident geen effect heeft op de lopende gesprekken met Nico maar ik kan me niet voorstellen dat er deze week bij Mercedes geen serieus overleg is over de vraag of Hamilton en Rosberg in 1 team nog wel houdbaar is. Ik denk dat het antwoord op die vraag 'nee' is. Dit gaat niet meer beter worden, alleen maar erger. Ik heb ook niet het idee dat Rosberg iets extra's brengt waar het team niet zonder kan. Hij is zeker niet slecht, hij is vooral niets heel bijzonders. Schoolvoorbeeld van een grijs muis. Als Mercedes graag een Duitser wil dan staat Wehrlein klaar als opvolger. Mochten ze dat nog niet aandurven dan heeft Perez volgens mij een aflopend contract? | |
WEST | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:25 |
Mercedes gaat Hamilton echt niet weg doen. Zie Rosberg eerder gaan. | |
XL | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:33 |
Je kunt Rosberg ook Spanje prima aanrekenen. Tuurlijk opportunistisch van Hamilton, maar hij zit er wel ruimschoots naast als Rosberg de deur dicht gooit. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 juli 2016 @ 21:50 |
https://www.instagram.com/p/BHaH-k_APqH/![]() | |
Fer | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:12 |
![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Fer op 05-07-2016 22:21:19 ] | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:23 |
Nou nou, ruimschoots ? Dat rosberg begon met de deur dicht gooien zat hamilton er toch echt nog achter. Hamilton zijn voorvleugel was net voorbij Rosberg zijn achterwiel toen die noodgedwongen het gras op moest. Spanje vond ik toch echt een race incident. | |
Tijn | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:32 |
Volgens mij zat-ie er juist nog níet goed naast. Anders had Rosberg ruimte voor 'm moeten laten, maar daar was nog geen sprake van. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:34 |
Daar moet je geen klap van krijgen. | |
XL | dinsdag 5 juli 2016 @ 22:54 |
Ja, maar wie zou je de schuld geven? Vanuit een gewone wereld verzekeringsperspectief zit je er niet langer achterop (dan is het duidelijk) en Rosberg rijdt daar een rare lijn! Uit verdediging logisch, maar als je daar ronde 1 bij optelt, wat niet echt het moment is voor zo'n actie. Hamilton had hard moeten remmen op een recht stuk om een crash te voorkomen en Rosberg komt door een eigen fout in die situatie. Ik zou zeggen dat daarmee Rosberg Mercedes de meeste punten kost. Zowel Spanje als Oostenrijk em aangezien hij makkelijk door een andere Duitser te vervangen is zou hij zich de meeste zorgen moeten maken. Dat hij de opzichte Oostenrijk fout niet toegeeft is misschien ook omdat hij intern ook de Spanje schuld heeft gekregen. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:02 |
Gaat nog een mooie soap worden met die 2. | |
kareltjoo | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:16 |
als je vanuit een verzekeringsperspectief kijkt is Hamilton schuldig, hij is degene die er achterop klapt en rekening had kunnen houden met het harvesting lampje van Rosberg | |
Sjemmert | dinsdag 5 juli 2016 @ 23:55 |
Nou ja ik zie het juist compleet anders dan jij ![]() Rosberg rijd helemaal geen rare lijn. Hij merkt in t3 dat die power miste en gaat daarom zodra die de bocht uit komt naar rechts om track positie te verdedigen en de instelling goed te zetten. Hij gaat al naar rechts ver voordat Hamilton er naast zit. En dat is compleet logisch vanuit Rosberg zijn perspectief. Hamilton zag dat rosberg naar binnen kwam en het gat dicht ging gooien maar koos er toch voor er op het allerlaatst in te duiken. Ik ben van mening dat Hamilton het niet goed ingeschat heeft en hij juist teveel risico nam in lap 1. Hamilton hoefde ook helemaal niet op de remmen maar had het ongeluk kunnen voorkomen door even te liften en naar links te sturen. Hij had al genoeg voorsprong op Ric dat dat makkelijk kon zonder daardoor zelf ingehaald te worden. En misschien had ie Rosberg zelfs nog buitenom kunnen pakken. Als ik echt iemand zou moeten aanwijzen zou het dus Hamilton zijn. Maar ik ben het eigenlijk eens met de stewerds dat het een race incident was. Nico maakte de fout door zijn wagen niet in de juiste stand te zetten. Maar Lewis schatte de situatie verkeerd in en had het ongeluk kunnen voorkomen. [ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 06-07-2016 00:01:28 ] | |
Fer | woensdag 6 juli 2016 @ 00:01 |
Het punt is meer dat afgezien wie meer of inder schuld heeft, andere coureurs schijnbaar wel normaal kunnen strijden. Vettel/Ricciardo ging ook goed en Button/Alonso kunnen ook hard, maar fair strijden. Maar afgezien van Bahrein 2014 heb ik amper kunnen genieten van een goede strijd en gebeurt er niks of belanden ze naast de baan. | |
THEFXR | woensdag 6 juli 2016 @ 00:07 |
nee, rosberg volgt 70 ronden een lijn, alleen nu week hij er vanaf en het gevolg was een botsing met zijn teamgenoot. gewoon rosbergs schuld, jammer dat hij een pr straf kreeg ipv een echte. | |
MT10 | woensdag 6 juli 2016 @ 00:40 |
Het is toch heel normaal dat je een andere lijn rijdt wanneer je moet verdedigen dan wanneer ee niemand voor of achter je rijdt? | |
Nattekat | woensdag 6 juli 2016 @ 00:43 |
De stewards snappen er ondanks al hun extra informatie helemaal niks van ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 00:45 |
Hij hield het stuur wel erg lang op rechtdoor. | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 00:52 |
Dit ging over spanje he ![]() | |
THEFXR | woensdag 6 juli 2016 @ 00:53 |
jeetje, nog niet daarover uitgepraat? | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 00:58 |
Kwam weer ter sprake door de alsmaar hoger oplopende rivaliteit tussen die twee. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 01:02 |
Rosberg wordt brutaler maar niet echt op handige manier. | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 01:06 |
Het idee is goed en hij zal ook wel moeten wil die ooit Lewis kunnen verslaan. Alleen is de uitvoering wat minder inderdaad. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 01:07 |
*btw wat Max deed om teamgenoot in te halen was ook aardig gewaagd. Dat liep goed af maar ook daar ligt een strijd tussen 2 goede coureurs op de loer, | |
Sjemmert | woensdag 6 juli 2016 @ 01:13 |
Had ook in tranen kunnen eindigen ja. Had wat overstuur halverwege de bocht (koude banden nog misschien in lap 2 ?) waardoor die wijd ging op de exit over de beruchte gele broodjes. Voor het zelfde geld rij je je ophanging weer kapot en is het afgelopen. Gelukkig liep het goed af. | |
opreis | woensdag 6 juli 2016 @ 07:09 |
Bij Red Bull gaan ze kijken of Ricciardo zn set up niet te veel op de kwalificaties richt. Zou op zich een logische verklaring zijn en natuurlijk ook bemoedigend voor max zn kwalifcatie prestaties. Ricciardo is bijna altijd lager gefinished dan dat gestart is. | |
Geralt | woensdag 6 juli 2016 @ 07:17 |
Lekker op tijd ook 🙈 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 07:52 |
Ik denk dat het bij Mercedes ook niet alleen om Spanje en Oostenrijk gaat, maar dat ook al die keren dat de een de ander bij de start naar buiten (en van de baan af) dringt, waardoor die nog eens 5-10 plaatsen extra verliest, zoals Hamilton bij Rosberg deed in Austin (vorig jaar) en Canada dit jaar. Ook Rosberg heeft dat diverse malen gedaan. Alles bij elkaar kost dat Mercedes gruwelijk veel punten. Overigens kun je daarbij dan misschien nog stellen dat Rosberg er dan (in het algemeen) nog tijdig zich eruit terugtrekt, waardoor er niet gecrasht wordt, maar Hamilton door blijft drukken, waardoor er schade ontstaat. Ja, Hamilton mag dat in een aantal gevallen doen, maar of dat verstandig is tussen teammaten is punt twee. | |
Geralt | woensdag 6 juli 2016 @ 07:59 |
Dit jaar maakt dat nog niet zo veel uit. Als de rest er volgend jaar korter op zit wel, maar ook dat is maar de vraag of de rest beter zn huiswerk gedaan heeft tegen die tijd ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 6 juli 2016 @ 08:01 |
Volgens de stewards was het een 'incident involving car number 6'... Geen race-incident dus want dat betreft een incident tussen twee auto's. | |
Sunri5e | woensdag 6 juli 2016 @ 08:28 |
Dat zou ik persoonlijk wel erg dom vinden. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 6 juli 2016 @ 08:30 |
Inderdaad niet clean. Zo zie je maar hoe dun de lijn tussen succes en mislukking is; tweede crash in vijf races en hij stond er niet goed op. Nu fantastisch. | |
opreis | woensdag 6 juli 2016 @ 08:32 |
wat is precies dom en waarom Ik neem aan dat dat intern besproken is, in welk geval dat risico genomen mag worden en wanneer niet.De buitenwacht zou het hem aanrekenen maar RB misschien niet | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 08:51 |
Klopt, maar ze kunnen beter het risico niet nemen. Volgens mij zei ik hier een paar races geleden al dat als Mercedes slim is, ze het contract met Rosberg niet verlengen. Simpelweg omdat de verhouding teveel verstoord is en Hamilton al vastligt. Als die twee blijven, gaat het ze volgend jaar geheid weer punten kosten en het is afwachten of ze het zich dan nog kunnen permitteren. De ontwikkeling van motoren wordt dan vrijgegeven, dus dat betekent dat de anderen meer mogelijkheden krijgen om het gat te dichten. | |
MT10 | woensdag 6 juli 2016 @ 08:51 |
Ik vind het uiteindelijk denk ik ook wel Rosberg zijn fout omdat Hamilton er al langs was, maar tegelijkertijd vind ik het wel een randgevalletje. Je mag toch gewoon de hele baan gebruiken om te verdedigen? Hoe lang hij zijn stuur recht houd moet hij dan zelf weten lijkt me, we hebben de afgelopen jaren ook wel gezien dat iemand de baan uitdrukken gewoon mag.. | |
#ANONIEM | woensdag 6 juli 2016 @ 08:54 |
Volgens Tom Coronel is het duidelijk : http://www.autoblog.nl/ni(...)-nico-en-lewis-88797 | |
Mexicanobakker | woensdag 6 juli 2016 @ 09:35 |
Dan moeten ze een duidelijke nummer 2 hebben. Een jongen die weet dat ie Ham niet kan hebben. En dat is ook niet echt gunstig in de constructeursstrijd |