abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163551939
Ik las het ook Franny en checkte meteen even, mijn beste vriendin woont daar en haar peuter gaat naar een KDV. Brrrr, echt vreselijk.
Ik heb alles gelezen maar voel me een beetje spuit 11 met een reactie....

B is vandaag hartstikke :) , goed in zijn hum en dat is fijn na een week peuterterror. Vanmiddag even op kraamvisite bij een goede vriendin, B gaat de baby kusjes geven en aaien zegt ie. Ben benieuwd hoe hij het vindt.
Leidster van KDV vertelde gisteren dat B zo'n enorme knuffelkont is, dat hij meerdere keren per dag ineens aan komt rennen en dan vol overgave knuffelt. Zo'n dikke houdgreep O+
pi_163551961
Ik moet bso nog regelen na de zomervakantie ook maar eens doen als ik meer weet. Is op locatie bij school
pi_163552772
Bedankt nog voor een inkijkje in hoe jullie hier de boel georganiseerd krijgen rondom uitstapjes met peuters. O+ Fijn om een klankbord te hebben, want in real life zal ik niet snel bespreken dat ik met zulke kwesties zit (behalve met m'n man). Hoeveelheid werk, (leeftijd van) andere kinderen en bijbehorende 'verplichtingen' spelen inderdaad allemaal mee. Verder is het ook afstemmen op de behoeften van je kind(eren) en die van jezelf. Voor ons is dat toch wel rust in de tent in een verder toch wel druk bestaan. En dan af en toe een uitspatting, mezrlf kennende toch ook nog gepland ;). Beter voor mezelf zorgen heb ik ook uit jullie adviezen gehaald. Zit sterk te denken om toch maar eens een cursus mindfullness te doen; hoewel dat wel weer flink wat extra inspanning vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen m'n kleuter (bijna middenbouwer :o!) naar school gebracht en daarna met aandacht wat kleine boodschapjes gedaan met m'n peutertje. Die wilde een karretje, de scanner, helpen inpakken, uitpakken. En dan thuis samen wat drinken, plantjes water geven, lekker kleuren. We rommelen wat (met in m'n achterhoofd alles wat ik nog in moet pakken voor de vakantie, da's dan toch weer jammer dat ik dat niet uit kan zetten).
pi_163553793
:W ik meld me hier met een echte peuter incl buien en dramatiek plus alles er op en eraan.
2 jaar mama van een SloopKogeltje sinds gisteren O+
pi_163554561
BE gefeliciteerd en welkom!

L begint na de voorjaarsvakantie op school. Ik heb deze week bso geregeld maar ik was net op tijd :@ wachtlijsten! Met psz was ik ook al te laat, ik dacht dat gebeurt me geen tweede keer maar dus toch bijna :+

Geen idee wat ik dan had moeten doen :o
pi_163555412
Ik kom jullie even gedag zeggen. Ik word al tijden gestalkt door mijn broer waar ik geen contact meer heb en hij heeft me hier gevonden. Ik zeg hier geen dingen die niemand mag weten maar ben er nu wel helemaal klaar mee. Het kan zijn dat ik ooit weer terug kom met een kloon maar dat zie ik dan wel weer.
Ik gun het hem niet nog dingen over mij of mn kinderen te weten.
Bedankt voor alle wijze woorden, tips, adviezen en luisterende oren!

:W
*poef* nu is het weg
pi_163555657
Hi BE, welkom bij de peuters en nog gefeliciteerd!
pi_163559229
Kaatje wat vervelend zeg! Hopelijk laten ze je snel met rust
pi_163563708
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:30 schreef BlueEyes het volgende:
:W ik meld me hier met een echte peuter incl buien en dramatiek plus alles er op en eraan.
2 jaar mama van een SloopKogeltje sinds gisteren O+
Jaaaaaaa peuter in da house! *O*
pi_163565929
Een heuse peuter met slaapissues hier!

Dus ben ik as we speak nu slaaptraining begonnen.
Na 2 weken naast meneer op het matras hem in slaap krijgen in de avond
(klim en klauter over me heen, vinger tot aan het einde in m'n neus, speen in mond gefrot krijgen, pets in gezicht, hele verhalen horen, liedjes gezongen door de draak en alles er op en eraan) zijn we nu begonnen met in de stoel op de kamer zitten.
We zijn even consequent nu (MOEILIJK!)
Dus ik op de stoel, oogcontact vermijden, niks zeggen als hij wel uit bed stapt en gek doet en gewoon terugleggen.
Waar we afgelopen weken 2 uur soms bezig waren ligt meneer nu binnen een half uur te tukken :')
Hoop dat dit niet eenmalig is, maar we hebben goede hoop.

Het is trouwens wel machtig interessant hoe we eigenlijk bespeeld worden door hem :+
Hij ligt op bed en ik zie hem vanuit mijn ooghoek met boevenkop van alles uithalen waarvan hij weet dat het niet 'mag'.
Met huh huh huh geluidjes maken en big smile me aan kijken wachten op een reactie.
En aangezien die niet kwam werd het kussen weer in bed geheveld, de speen weer van de grond geplukt en klom hij toch weer terug in bed :')
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:39:45 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163566382
Bedankt voor het meedenken met het step-issue :P Stepje overnemen van schoonouders gaat helaas niet, dan moet ik 5 uur reizen om 'm op te halen (wonen niet in de buurt) en ze komen pas 2 dagen na Nora's verjaardag op bezoek.
Vanochtend nog even kort gesproken, maar we moesten allebei werken. Morgen nog maar eens over beginnen.

Wat een hoop peuters die al bijna kleuters zijn, zeg! Spannende nieuwe fase lijkt me dat.
Ik vond het altijd zo'n cliché, maar de tijd gaat echt snel he.

BE nog gefeliciteerd met je peuter! *O* Welkom hier!
Hopelijk was het snellere slapen niet eenmalig en zet de trend zich voort.

Kaatje, wat stom en ontzettend jammer dat je je niet meer vrij voelt om hier te posten :{ Hopelijk snapt je broer dat je met rust gelaten wilt worden.

Franny, fijn he dat ze op een leeftijd zijn waarin je echt dingen met ze kan bespreken. Ik vind dat echt zoveel prettiger! Al probeer ik altijd te reasonen als ze in een peuterbui zit, maar dat werkt dan niet :P

Ik ben overigens benieuwd hoe het met L-E gaat. Al een tijdje niet meer gezien, toch? Of heb ik over haar berichtjes heen gelezen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Sylver_ op 06-07-2016 20:49:19 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163567121
Goed van jullie om dit aan te pakken, Blue. Je komt heel snel in een neerwaartse spiraal terecht, en dan is het inderdaad zaak om duidelijk en consequent te zijn. I is kampioen tijdrekken geworden de laatste maanden. Haalt soms alles uit de kast om het moment van slaapritueel uit te stellen. Dan wil ze als ze naar boven moet om tanden te poetsen bijvoorbeeld ineens wel op het potje, terwijl ze daar de rest van de dag 0 belangstelling voor heeft. Dus om te voorkomen dat ze we anders een uur of langer bezig zijn om haar in bed te krijgen, hebben we ook zeer duidelijke regels (hoeveel boekjes we voorlezen bijvoorbeeld en ook daar probeert ze iedere avond toch een boekje bij te krijgen :') .). Maar we merken zo duidelijk resultaat van dit consequente beleid. Zodra we ermee gaan schipperen, wordt het slapengaan drama.

Hier werd het slaapritueel wel even langer vanavond omdat ik op haar slaapkamer ontdekte dat ze een splinter in haar handje had. De hele dag buiten geravot met buurkinderen, dan hoort dit er ook bij. ;( . Dus papa erbij gehaald, zij bij mij op schoot en mijn vriend met een pincet aan de slag. Ze hield zich heel kranig, keek zelfs goed mee om te zien of en hoe de splinter eruit ging. Maar ja, dat laatste stuk dat dus echt flink vastzat, was wel even drama. We hebben het er niet helemaal uitgekregen, er zit nog een ienimieni stukje, morgen maar verder zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163569050
BlueEyes, welkom :W
Nog gefeliciteerd met je peuter *O*
Hopelijk was het snelle slapen niet eenmalig.

KJ, wat jammer. Hopelijk tot gauw :*

Franny, wat zielig voor I. :*

Ik ben ook benieuwd naar l-e O+

Vandaag ook drama hier met het naar bed brengen. Op een moment beide boos en verdrietig. En Riley vindt het zo vreselijk als ik boos ben. En dan voel ik me ook weer rot.
Aan het eind nog een boekje voorgelezen. Was met een verdrietig schaapje. Dus benoemde dat ook aan haar. Dat wij ook beiden verdrietig waren. Lief knikje kreeg ik. O+
Na het verhaaltje, kus en knuffel ging ze wel liggen gelukkig O+
pi_163569595
Blue hopelijk is dit het begin, even doorzetten, Wat bij ons met name het probleem was dat meneer smiddags sliep
Vanavond weer gedoe met Jan die niet moe was hij smeert hem gewoon naar zolder en gaat met de lego zitten spelen. Hij was vanmiddag even in slaap gevallen op de bank max 30 minuten en het was weer feest...
pi_163570594
Al die kleine peuters, zo lang geleden alweer hier!

Wij horen hier nog maar 23 dagen, dan is ze 4.
Nu volop in de traktaties enzo. Grote broer is maandag jarig, dus morgen allebei trakteren.

Voor de dame is alles klaar (dino's zijn voor dr broer ;))

Vandaag pre-Party op de 3+ groep
pi_163570694
Dat slaapje 's middags heeft hij echt nog nodig.
Helemaal omdat straks deel 2 van de slaaptraining nog gaat beginnen; 's nachts niet meer om 3/4/5 uur naar papa en mama lopen om daar de boel op stelten te zetten in het grote bed want eigen bed is van lava in de nacht :+
En die slaap kan ik in de middag ook nog goed gebruiken met zwangerschap en slaapgebrek :') dus slapen we samen.
pi_163571897
Son wat een hoop traktaties! Nog even en dan heb je gewoon 2 kleuters. :o Of nouja een kleuter en een middenbouwer. ;)

Franny wat knap hè dat peuters ook gewoon in staat blijken zijn om een 'volwassen' gesprek te voeren en dan ook naar het afgesprokene te handelen. Ik vind dit zo'n heerlijke periode, tussen 2 en 3 jaar, dan leren ze zoveel en sta je keer op keer weer versteld van wat ze allemaal al kunnen. O+

Blue wat zijn die peuters van ons toch spookjes zo af en toe. ;) Wel fijn dat je al zo snel resultaat ziet van jullie nieuwe aanpak.
Oh en welkom met F! *O*

Naar aanleiding van de fietsverhalen hier heb ik vanavond fietsen voor T en S besteld. Ik ben benieuwd of ze er snel mee uit de voeten kunnen. Onderstaande fiets is het geworden en nog zo'n zelfde maar dan in het zwart, want ieder een eigen kleur is ivm verschil in zadelhoogte e.d. wel handig. :)

Ik had eigenlijk een fiets van Alpina op het oog, een heel gaaf soort van retro ding, maar die was 200 euro en dat ging me x2 toch net iets te ver. -O-

Ons duo sliep vanmiddag samen op één kamer en dat ging prima. Eerst even kletsen en daarna dik 2 uur geslapen. Dat geeft in ieder geval hoop voor de vakantie waar ik ze ook graag samen in één slaapvertrek van de tent wil hebben, zodat ze hopelijk een beetje een veilig gevoel hebben en goed zullen slapen omdat broertje in de buurt is. Misschien werkt het helemaal niet zo, maar dat zullen we over 2.5 week wel gaan zien. :P
pi_163573812
Sonnetje, wat is het snel gegaan zeg. Bijna een kleuter O+

BlueEyes, hoe ging het vannacht :*

Nikki, wat een toffe fietsjes O+
  donderdag 7 juli 2016 @ 08:10:21 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_163574212
Binnenkort feest in huize Sonnetje! Leuk die traktaties en de pre-party foto :)

Leuke fietsjes, Nikki! Ben benieuwd wat je jongens er van vinden :)

Hier al een hoop drama in de 2 uur die we op zijn. Even weer wennen want ze was juist zo extreem vrolijk de afgelopen weken.
We hadden al drama omdat papa met mama ging praten, de vlokken verkeerd op het beschuitje lagen, mama ook ging eten, ze een vieze mond had en mama niet snel genoeg door had dat ze een doekje wilde..
Hopelijk gaat het beter als we straks de deur uit zijn :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_163574394
Sylver, wel herkenbaar, soms gaat het hier ook zo. En dan is de deur uit gaan wel een goede optie. Of ze afleveren bij het kdv. _O_ . :D .

I was hier vanochtend wel in een goede bui. Ze mocht een mooie jurk aan, en daar is ze dan megatrots op. Ze vieren vanmiddag suikerfeest op het kdv, en haar nieuwe leidster bij de peutergroep is een moslima dus het leek me wel mooi om I dan ook echt feestelijk aan te kleden. Ze gingen koekjes bakken vanochtend, dus het is echt feest. I vindt het ook geweldig om daarbij te mogen helpen. *O* .

Ik ben zelf alleen nog beroerder dan ik al was. Keelpijn, hoofdpijn, oorpijn. Vanmiddag is de diploma-uitreiking van mijn school maar ik denk dat ik te beroerd ben om daar heen te gaan. Ik ben gelukkig geen mentor in de examenklas dus hoef geen leerlingen toe te spreken. Voor eentje heb ik wel een praatje, omdat hij voor het examen in mijn vak een 9,3 heeft behaald. Maar de mentor kan dit praatje ook namens mij doen, want ik heb het uitgeschreven. Wel klassiek hoor, om bij begin van de vakantie ziek te worden. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163574434
Super toffe fietsjes Nikki!

Son gefelicitaart met je grote kleine!
pi_163574589
Ah nee Franny, wat naar! Ik hoop dat je snel opknapt! Klinkt wel erg leuk om suikerfeest te vieren en dan met een mooie jurk aan.
Gaaf fietsje Nikki, ik koop er nog maar even geen. Mijnheer heeft een loopfiets, traptractor en driewieler waar hij niet naar omkijkt.
Leuke traktaties Sonnetje!

B eet vandaag voor het eerst avondeten op het KDV. Ik heb een bbq op mijn werk en het is de laatste werk\lesdag van mijn vrouw vandaag dus die is laat thuis. Ben benieuwd hoe hij het vindt....

Gisteren zo'n leuke dag met B gehad, ochtend de duplo trein met hem in elkaar gezet. En voor het eerst zette hij hem zelf aan. Hij rende wel weg om op veilige afstand toe te kijken maar het is nogal een verschil met hysterisch gillen op het moment dat de trein beweegt. _O- En hij deed steeds 'fuut, trein vertrekt' en zette dan de trein aan. Heerlijk. Daarna gaan voetballen, alhoewel B ging voetballen en ik mocht toekijken. 's Middags op kraamvisite bij een vriendin. B vond het geweldig, bleef de hele tijd naast mijn vriendin zitten en baby aaien. O+ Op een gegeven moment mocht hij hem vast houden, hij wilde niet meer loslaten.
Heerlijk!
  donderdag 7 juli 2016 @ 10:33:11 #98
73386 Fazz
onderweg
pi_163575855
Oh bah Franny, inderdaad een klassieker, maar geen leuke :+ Beterschap!

Leuke fietsjes Nikki! Ben benieuwd hoe ze het vinden :)

Geen moment om je te vervelen dus Sylver :+ Ik vind zulke ochtenden wel vermoeiend, de deur uit is dan eigenlijk altijd de beste remedie :Y

Ik belde net m'n vriend; hij was vanochtend wakker geworden door de schoonmaakster :') Heeft hij en F ook, uitgeslapen tot 9 uur! Hij zei nog 'Ik dacht even dat jij nog thuis was :? ', uh nee ik was toen al een uur aan't werk :{w :+
pi_163577860
Oh, dat voelt altijd zo heerlijk, als je samen met je kind uitslaapt! Doet hij dat ook wel eens bij jou, Fazz, of bewaart hij dit trucje speciaal voor z'n vader? :') .

I wordt de afgelopen week telkens stipt om 7.20 wakker. Best knap. En dat kan nu ook, want mijn vriend en ik hoeven allebei nu niet heel vroeg weg voor eens werk.

Hier is de schoonmaakster er ook, maar dat is toch wat minder als je ziek bent en probeert je te ontspannen en je nergens iets van aan te trekken en je ook niet lullig te voelen naar je leerlingen omdat je niet bij de diploma-uitreiking bent. ;( .
  donderdag 7 juli 2016 @ 13:56:23 #100
73386 Fazz
onderweg
pi_163579629
Die uitslaap-feature krijgt vooral z'n vader :') Woensdag was hij bijv om 7:15 wakker :( oke, oke, ik weet dat dit voor velen al een droom is maar voor mij net even te vroeg :* :+

Balen hoor Franny, hopelijk helpt deze dag rust om het snel achter de rug te hebben. Ziek zijn in vakantie is gewoon kut.

Gisteren was ik met F even naar Naturalis, zo leuk dat hij steeds anders reageert O+ De vorige keer was een paar maanden geleden maar nu kon hij al veel meer dieren benoemen. Rennen door de gang 'Dag Neushoorn :W O+ ', en dan 'Kijk mama, kijk, papagaai daar!' O+

Hij was zo goed gemutst dat ik het zelfs aandurfde om even te winkelen in de stad. Ik vertelde hem dat ik een mooie jurk wilde. In de winkel wees hij allerlei dingen aan in het rek 'Jij wil deze he mama' en toen ik ging passen in het pashokje 'Die is heel mooi mama' O+ Die outfit heb ik dus ook maar gekocht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')