Als Rusland niet mag, komt de eerste reserve in de plaats van Rusland. Dat is bij de waterpolosters Nederland. Ze komen dan terecht in de poule met Italië, Australië en Brazilië (fijne poule zou dat zijn).quote:Op maandag 18 juli 2016 19:31 schreef Homdeck het volgende:
Gaan de waterpolodames nu alsnog als de russen niet welkom zijn?
Helemaal mee eens ja. Ze moeten gewoon uitgesloten worden van de Spelenquote:Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef vaarsuvius het volgende:
Als Rusland hiermee weg komt kunnen ze internationale sport beter afschaffen.....
Goed om te horen dat ze er serieus rekening mee houden. Al had ik dat ook wel verwacht. Ze hebben in ieder geval inderdaad niets te verliezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:48 schreef Snowbomb het volgende:
Havenga is in ieder geval alvast begonnen met de voorbereiding op de OS:
http://www.nu.nl/sport/42(...)horsing-rusland.html
Turnen niet?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:
Overigens, sommige sporten valt weinig te dopen lijkt mij:
golf, schoonspringen, ritmische gymnastiek, turnen en zeilen.
Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
Elke sporter heeft baat bij doping, omdat er namelijk zoveel middelen zijn die een verschillende werking hebben. Bij de een gaat het om het sterker/gespierder maken, bij de ander voor de uithouding, bi de ander om alertheid, maar bovenal veel doping middelen die het herstel bevorderen, wat mede het voordeel oplevert dat je meer en harder kunt trainen en of meer wedstrijden top kunt zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:
Overigens, sommige sporten valt weinig te dopen lijkt mij:
golf, schoonspringen, ritmische gymnastiek, turnen en zeilen.
Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
Best apart dat de naam al naar buiten is gebracht voordat de B-staal gecheckt is.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef tong80 het volgende:
Speerwerper Ihab Abdelrahman is op doping betrapt.De nummer twee van de afgelopen WK is bij een controle bij hem thuis positief bevonden op het gebruik van testosteron en is voorlopig geschorst.
Als de B-staal eveneens positief is kan de Egyptenaar,de huidige nummer vijf van de wereldranglijst,de Olympische Spelen in Rio de Janeiro vergeten.
quote:Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de Italiaanse atleet Jamel Chatbi geschorst voor de Olympische Spelen (5-21 augustus). De 32-jarige Chatbi miste zijn derde dopingcontrole dit jaar en moet een kruis maken over deelname aan de 3.000 meter steeplechase in Rio. Dat bevestigde het CONI donderdag.
“Samen met de Italiaanse atletiekfederatie heeft het CONI beslist om Chatbi uit te sluiten voor de Spelen in Rio, omdat hij voor de derde keer het afgelopen jaar een dopingcontrole heeft gemist”, laat het CONI in een persbericht optekenen.
Chatbi werd op 18 augustus 2009 tijdens het WK atletiek in Berlijn al eens betrapt op het gebruik van clenbuterol. De Italiaan met Marokkaanse roots werd daarop geschorst voor drie jaar.
quote:Olympisch kampioene Miankova loopt bij hertesten alsnog tegen de dopinglamp
Bij het hertesten van stalen van hamerslingerster Aksana Miankova van de Spelen van Peking (2008) en Londen (2012) is gebleken dat de Wit-Russische toch doping had gebruikt. Miankova kroonde zich in Peking tot olympisch kampioene.
Aksana Miankova pakte in 2008 haar enige grote titel. Op de Spelen van Londen eindigde ze als zevende.
Vorige week vrijdag maakte het Internationaal Olympisch Comité (IOC) al bekend dat er bij het hertesten van een tweede reeks stalen van de Spelen van Peking en Londen 45 nieuwe dopinggevallen aan het licht waren gekomen. Bij een eerste reeks hertesten waren al 53 positieve tests onthuld.
Het IOC liet in totaal 1.243 oude stalen hertesten met technieken die nog niet bestonden tijdens die Spelen en op basis van informatie die verzameld werd sinds de zomer van 2015.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Italiaanse volleybalster Viktoria Orsi Toth betrapt op anabole steroiden, morgen uitslag B-staal. Mist zodoende OS maar Italie mag een vervangster invliegen
En Sunfield gaat loesoe:twitter:L_ArmiTstead twitterde op woensdag 03-08-2016 om 11:58:34In my own words. https://t.co/D7ye4NE0IN reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:08:31@L_ArmiTstead Why didn't you fill in your room number in the ADAMS-system? reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:09:07@L_ArmiTstead Why didn't you or your team put a paper with names and room numbers at the hotel reception or next to the elevator, as usual? reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:09:32@L_ArmiTstead Why didn't you, your team of UKAD make your suspension public? reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:09:47@L_ArmiTstead Who paid for your legal defense? reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:11:03@L_ArmiTstead Why didn't you contest the first missed test when BC sat down with you to create a system to avoid missing a third? reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op woensdag 03-08-2016 om 12:14:18@L_ArmiTstead Why do you speak badly about 'the Twitter army' when your boyfriend is behaving himself shamefully on Twitter himself? reageer retweet
Dat vindt hij zelf ook, anders post hij ze niet. Neem aan dat hij geen antwoord verwacht.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:01 schreef Bugno het volgende:
En Thijsje nog steeds niet geblokt? Goeden vragen wel van Sunfield trouwens
Dafnequote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:10 schreef Acheronacis het volgende:
Waar slaat dit op?
Waaom wordt hier Daphne Schippers genoemd?
Slaat nergens op.
Doe niet zo dom....quote:
Een fokker die hier veel post, een fokker die al het dopingnieuws ter wereld leest en hoort, een fokker die ik verdenk van verstand van doping, een fokker die zeker weet dat alle sporters gebruiken. Die fokker, die kwam met de theorie dat acne een gevolg van doping is.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:12 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Doe niet zo dom....
Zij gebruikt net als elke sporter supplementen. En dat kan inderdaad tot uitslag leiden misschien.
Maar wat heeft dat met doping te maken?
Het is dan ook pure speculatie, net als dingen over sporters als Froome. Speculeren mag natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:12 schreef Acheronacis het volgende:
[..]
Doe niet zo dom....
Zij gebruikt net als elke sporter supplementen. En dat kan inderdaad tot uitslag leiden misschien.
Maar wat heeft dat met doping te maken?
Dat begon bij mij sinds Landisquote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:29 schreef Szura het volgende:
We zijn allemaal ooit naïevelingen geweest. Tegenwoordig ben ik een rascynicus.
Ow jaquote:
Wanneer kwam l'Equipe ook al weer met de verhalen over Landis en het zalfje tegen zadelpijn?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Ow jadat zou ik bijna vergeten
Maar vanaf 2006 echt cynisch geworden
twitter:thijszonneveld twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 09:01:51Dit is ook hilarisch. De Braziliaanse atleten werden een maand voor de Spelen - hoe toevallig - niet gecontroleerd. https://t.co/V6WHHTCijU reageer retweet
Fixedquote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:12 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]
Lochte heeft zichzelf de Coupe Frigo/VDB/Gilbert2011/Messi2016 aangemeten.
Nu dus wel bekend. O'Reilly medaillekandidaat kennelijk. http://nos.nl/rio2016/art(...)-reilly-betrapt.htmlquote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:07 schreef heywoodu het volgende:
Ierse bokser positief, nog niet bekend wie.
http://www.irishexaminer.(...)-reports-414161.html
twitter:ADSportwereld twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 21:31:36Griekse atleet uit olympisch dorp na positieve test https://t.co/zc3HyWz7pC reageer retweet
Ik heb wel een paar eurootjes over voor een positieve Mo Farrahahahahaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:38 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd of er Britten positief zullen testen tijdens de spelen.
twitter:OlympicStatman twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:20:23#Olympics As yet unconfirmed but it's believed a Greek swimmer has been sent home after testing positive reageer retweet
Heeft dat consequenties voor haar medaille?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:03 schreef heywoodu het volgende:
Majlinda Kelmendi, Kosovaarse die gisteren judogoud won, is schijnbaar voorlopig geschorst doordat ze in juni in Frankrijk een test geweigerd heeft. Als ik het goed begrijp is dat op advies van haar coach gegaan, die op zijn beurt weer advies kreeg van de judobond omdat ze zich afvroegen of een buitenlands NADO haar wel mocht testen ofzo.
http://www.liberation.fr/(...)re-en-france_1471009
Vooralsnog niet denk ikquote:Op maandag 8 augustus 2016 23:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heeft dat consequenties voor haar medaille?
Da's wel heel erg 1988quote:Op maandag 8 augustus 2016 23:04 schreef heywoodu het volgende:
Gewichtheffer Tomasz Zielinski is schijnbaar betrapt op nandrolon
Golf is een technische sport, doping heeft geen zin.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:59 schreef franklop het volgende:
Geen positieve test, maar ben ik de enige die het gek vind dat golfers blijkbaar pas 4 maanden geleden moesten starten met invullen whereabouts?
wat voor dope zouden golfers nemen dan? Iets voor concentratie zou ik me nog voor kunnen stellen, maar daar begin je niet 4 maanden voor de spelen mee lijkt me.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:59 schreef franklop het volgende:
Geen positieve test, maar ben ik de enige die het gek vind dat golfers blijkbaar pas 4 maanden geleden moesten starten met invullen whereabouts?
Beta-blokkers, om zo een 'vastere' hand te hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:18 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
wat voor dope zouden golfers nemen dan? Iets voor concentratie zou ik me nog voor kunnen stellen, maar daar begin je niet 4 maanden voor de spelen mee lijkt me.
Waarschijnlijk wel maar wie het is, is nog onbekend. De sprintcoach had geen accreditatie en heeft misschien zonder kwade zin deze accreditatie geleend. Hij liep rond en werd toen aangesproken door officials en had toen geen keus.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef PippenScottie het volgende:
http://www.ad.nl/andere-s(...)j-controle~ad90d5da/
![]()
Atleet zelf wordt niet geschorst?
Het is hoe dan ook een vrij bizar verhaal.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel maar wie het is, is nog onbekend. De sprintcoach had geen accreditatie en heeft misschien zonder kwade zin deze accreditatie geleend. Hij liep rond en werd toen aangesproken door officials en had toen geen keus.
Maar dat is ook een beetje gek verhaal want die dopingofficials plukken willekeurige atleten van straat? Andere kant, deze coach is al 61 dus hij lijkt niet eens op een atleet...
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef PippenScottie het volgende:
![]()
Sprintcoach, zal dan wel om Mokamba of Nkanata gaan? Als Nkanata weer terug staat in de olympische systemen na zijn paspoortproblemen danquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef PippenScottie het volgende:
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |