In Amerika is het Community College geloof ik wat gelijk staat aan mboquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:37 schreef Flippiee het volgende:
Heeft alleen Nederland een schoolsysteem met een mbo, hbo en wo variant? Ik weet dat Duitsland wel een hogeschool iets heeft maar ook dat komt meer neer op een wo iets dan een hbo achtig.
stop er ook mee hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Jawel, maar jij zit op een theologische school en niet op een universiteit alwaar je theologie studeert.
VK heeft dat in de praktijk ook, je hebt goede uni's en mindere uni's, daar zit niveauverschil in. Sommige Engelse universiteiten zouden hier niet eens hbo zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:37 schreef Flippiee het volgende:
Heeft alleen Nederland een schoolsysteem met een mbo, hbo en wo variant? Ik weet dat Duitsland wel een hogeschool iets heeft maar ook dat komt meer neer op een wo iets dan een hbo achtig.
Als je in de laagstgerankte zit kan je net zo goed stoppen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
VK heeft dat in de praktijk ook, je hebt goede uni's en mindere uni's, daar zit niveauverschil in. Sommige Engelse universiteiten zouden hier niet eens hbo zijn.
Dat vind ik ook, ik doe het voor het papiertje. Vandaar dat ik het jammer vind dat ik daar op aangevallen wordt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
stop er ook mee hoor
Verder kan ik me echt niet drukmaken om wat andere vinden van een niveau. Tis maar school.
Tis maar banter omdat mensen er op reagerenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, ik doe het voor het papiertje. Vandaar dat ik het jammer vind dat ik daar op aangevallen wordt.
mehquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:39 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tis maar banter omdat mensen er op reageren
Best gek eigenlijk. Al die soorten onderwijssystemen en daarmee het verschil in niveau. In Duitsland is het zoals ik het begreep bijna makkelijker om universiteit te doen dan hier.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In Amerika is het Community College geloof ik wat gelijk staat aan mbo
Zeker technische hbo's zou ik hoger inschatten dan tig wo studies hier.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:41 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Best gek eigenlijk. Al die soorten onderwijssystemen en daarmee het verschil in niveau. In Duitsland is het zoals ik het begreep bijna makkelijker om universiteit te doen dan hier.Hier heb je zoveel eisen. Belgie is dan weer gelijk aan Nlse systeem. In Denemarken verschilt het ook weer. Waar hbo hier echt lager is dan wo is dat elders in Europa niet altijd zo.
omdat het lijkt alsof je hbo neer zet voor domme mensen omdat het een zwak niveau isquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:39 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe mensen zich daar op aangevallen kunnen voelen.
Dat maken die mensen er zelf dan van.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:42 schreef supersof het volgende:
[..]
omdat het lijkt alsof je hbo neer zet voor domme mensen omdat het een zwak niveau is
hoezo, je zegt toch dat het een zwak niveau isquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat maken die mensen er zelf dan van.
Ah zo. Dat verduidelijkt de boel weer een beetje.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
VK heeft dat in de praktijk ook, je hebt goede uni's en mindere uni's, daar zit niveauverschil in. Sommige Engelse universiteiten zouden hier niet eens hbo zijn.
Klopt ja. Belgie is wel veel voordeliger toch?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:41 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Best gek eigenlijk. Al die soorten onderwijssystemen en daarmee het verschil in niveau. In Duitsland is het zoals ik het begreep bijna makkelijker om universiteit te doen dan hier.Hier heb je zoveel eisen. Belgie is dan weer gelijk aan Nlse systeem. In Denemarken verschilt het ook weer. Waar hbo hier echt lager is dan wo is dat elders in Europa niet altijd zo.
Hier ook niet, alleen op de gebieden die op beiden worden aangeboden. In principe is het gewoon zo dat hbo meer praktisch is en wo meer academisch. Dat is niet minder. Al is het wel zo dat bijvoorbeeld hbo rechten of hbo psychologie wel een stuk makkelijker is dan het wo equivalent.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:41 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Waar hbo hier echt lager is dan wo is dat elders in Europa niet altijd zo.
Ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:43 schreef supersof het volgende:
[..]
hoezo, je zegt toch dat het een zwak niveau is
hm okequote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja.
Niet dat mensen die het volgen een zwak niveau hebben.
Mijn opleiding is niet echt van een zwak niveau, het is sowieso niet echt te vergelijken met een wo studie.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:44 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ja.
Niet dat mensen die het volgen een zwak niveau hebben.
Ik vind waar ik zit ook zwak niveau.quote:
Nogmaals, als iemand daar met volle overtuiging voor heeft gekozen maakt mijn meninkje toch niet veel uit, ongeacht het niveau. Al was het gender studies.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Mijn opleiding is niet echt van een zwak niveau, het is sowieso niet echt te vergelijken met een wo studie.
Ik doe het vooral voor het diploma eigenlijk. Het is niet zo dat ik elke dag zingend en juichend aan de slag ga.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nogmaals, als iemand daar met volle overtuiging voor heeft gekozen maakt mijn meninkje toch niet veel uit, ongeacht het niveau. Al was het gender studies.
story of my lifequote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik doe het vooral voor het diploma eigenlijk. Het is niet zo dat ik elke dag zingend en juichend aan de slag ga.
De functie van uni/hbo puur om kennis vergaren is sowieso in veel vakgebieden een pak minder geworden dan vroeger.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:49 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik doe het vooral voor het diploma eigenlijk. Het is niet zo dat ik elke dag zingend en juichend aan de slag ga.
Ja. Duitsland ook zo goed als gratis. Geloof Denemarken ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt ja. Belgie is wel veel voordeliger toch?
Ik vergaar zelf kennis door veel te lezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De functie van uni/hbo puur om kennis vergaren is sowieso in veel vakgebieden een pak minder geworden dan vroeger.
beetje werkenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:51 schreef Flippiee het volgende:
Ik ga wss volgend jaar wel (pre)master doen.Nu nog knoop doorhaklen wat in de tussentijd.
hoe duur is dat?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:51 schreef Flippiee het volgende:
Ik ga wss volgend jaar wel (pre)master doen.Nu nog knoop doorhaklen wat in de tussentijd.
Waar lees je veel over?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nogmaals, als iemand daar met volle overtuiging voor heeft gekozen maakt mijn meninkje toch niet veel uit, ongeacht het niveau. Al was het gender studies.
Politiekquote:
Oh die was voor JD die quotequote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:52 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Politiek
Religie
Eigenlijk van alles wel wat me interesseert
ga je echt stoppen?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:34 schreef Insomnia_ het volgende:
Stop er ook mee hoor, school is zeg maar echt niet mijn ding.
Educatie in het algemeen.
cest la vie (dat is het leven)quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:51 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
beetje werken
beetje kermis
beetje snuiven
Dat doe ik ook al. (op het snuiven na, ben geen Volendamse).quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:51 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
beetje werken
beetje kermis
beetje snuiven
Inclusief de zelfstudies die ik nu thuis doe denk ik wel zeker 3000 euro in totaal.quote:
Is het Westfries? Beste borrels wel. Vroeger bij familie in Grootebroek altijd borrelenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:53 schreef JanCees het volgende:
kwam er laatst achter dat kermisborrel een westfrieze term is
wat een goden term
En daarna kan je een uni master doen toch? Hoe duur is dat? Dat is toch paar duizend euro?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:56 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat doe ik ook al. (op het snuiven na, ben geen Volendamse).
En
Beetje festivals.
[..]
Inclusief de zelfstudies die ik nu thuis doe denk ik wel zeker 3000 euro in totaal.
naja als je kermisborrel zoekt op youtube krijg je alleen maar westfrieze borrelsquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:57 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Is het Westfries? Beste borrels wel. Vroeger bij familie in Grootebroek altijd borrelen
Iets van 2000 ook denk ik? Durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik moet komend jaar maar hard werken nu we dit zo besprekenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:57 schreef supersof het volgende:
[..]
En daarna kan je een uni master doen toch? Hoe duur is dat? Dat is toch paar duizend euro?
Wat voor masterquote:Op zaterdag 2 juli 2016 14:59 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Iets van 2000 ook denk ik? Durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik moet komend jaar maar hard werken nu we dit zo bespreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |