het valt me nog mee dat lou dit nu pas doet eigenlijkquote:Op woensdag 6 juli 2016 22:02 schreef Skittles het volgende:
Mijn kind kreeg zweepslagen als ze het waagde te kruipen. Daarom liep ze al met 10,5 maand. Zouden jullie ook moeten doen![]()
Annie en de soepstengel![]()
wat een geduld ook en blij blijven kijken
![]()
Mauwjullie
![]()
Stuiterdreumes van Kris![]()
De afgelopen paar dagen heb ik thuis een thema ontdekt. "Nee" en "niet". Het liefst de dramatische zin "Nee, niet doen! Genoeg!" Uit haar mond natuurlijk. Hoe durf ik het in mijn hoofd te halen mee te kleuren zonder toestemming van madame
Nah, das Mellie in zijn blootje! Zie je wel dat ze even groot waren!quote:Op woensdag 6 juli 2016 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mauw gisteren zelf maar opgemeten, aangezien we voorlopig nog niet naar het cb hoeven. Kwam op 88 centimeter met schoenen aan
hahaha, omgquote:Op woensdag 6 juli 2016 22:43 schreef Skittles het volgende:
Ze kon hiervoor ook wel goed nee zeggennu is alleen álles nee
Oh en leuke anekdote
In huis zwerven er overal pennen. Lou krijgt die wel eens te pakken.
Afijn, wij gingen naar de hema en mijn briljante kind flasht daar iedereen om haar mooie buik te laten zien. Men keek me nogal boos aan, dus ik dacht dat ze haar buik niet zo volmaakt vonden als ik.
Komen we thuis, blijkt dat ze met een rode pen op haar buik had getekend. Het zag eruit of ik daadwerkelijk met een zweep m'n kind had bewerkt![]()
![]()
flinke bonk ja! Maar ja zn hooft weegt al vijf kilo natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2016 22:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nah, das Mellie in zijn blootje! Zie je wel dat ze even groot waren!
(Vandaag gemeten bij de kinderarts, 88cm en 13,9 kilo. Hij is dus tussen januari en nu maar 1 kg bijgekomen en wel 6 cm gegroeid. Ter referentie, tussen december en januari was hij ook 1kg bijgekomen en 3 cm gegroeid
)
Hoi ik ga nu even echt bijlezen
Hihi ja begrijp ik. Ik weet het niet. Ik had echt zo'n gevoel van ik daag mijn kind niet genoeg uit terwijl ik er maar eentje heb en de hele dag aan tijd heb, maar ík heb gewoon nergens zin in en me dan weer schuldig voelen. En dan niet eens echt buitenshuis want we zijn wel even naar buiten gegaan. Maar gewoon ín huis. Ik vind het soms maar donders moeilijk, dat hele opvoeden en met een kind omgaan, in de zin van vermaken, niet vermaken, soms vermaken. Ik haal altijd heel veel uit jullie ideeën om binnenshuis te doen!quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:
...
Eh Hilmo, waar voel je je precies schuldig overDat klinkt als een gemiddelde dag hier thuis hoor. Wij gaan eigenlijk helemaal niet zo vaak weg, vind het nogal een gedoe met twee kleintjes en uiteindelijk zijn ze allebei toch het gelukkigst in Eigen Huis en Tuin
.
"Hoi AMK. Mw C heeft haar kind met lichte verhoging pcm gegeven en naar het kdv gebracht zodat ze vandaag heerlijk kan opladen."quote:Op donderdag 7 juli 2016 09:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had om 7.00u nog 'maar' 38,2 graden, dus pcm gegeven en ik heb hem toch weggebracht(laat de AMK-meldingen maar komen, ik voel me heel schuldig naar hem toe)
Dat. Slecht voor jezelf zorgen waardoor je uiteindelijk ook niet meer voor Sjaak kunt zorgen is misschien een melding waard, dit nietquote:Op donderdag 7 juli 2016 11:23 schreef McLaura het volgende:
[..]
"Hoi AMK. Mw C heeft haar kind met lichte verhoging pcm gegeven en naar het kdv gebracht zodat ze vandaag heerlijk kan opladen."
"........... Ja èn?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja +1 op de homies hier Cac, je moet echt uitrusten en bijkomen en opladen. Daar was het voor bedoeld toch? En je stuurt geen kind met buikloop aan twee kanten en 40 graden koorts weg. Een beetje verhoging kunnen ze best handlen daar. Dus hop, lekker in de tuin prutsen en even excusezlebraakterm me-time.
Soeze met haar Noenauw![]()
heerlijk!
Hilmo, ik vermaak Annie ook nauwelijks hoor, helemaal geen tijd voor met huishouden en Tas erbij. Dus zij dreutelt wat rond met haar speelgoed, leest boekjes. En als Tas slaapt lezen we samen een boekje en dat is al heel fijn. Ik ben mama, en geen entertainment-machine. Niet te druk om maken.
Hahahahahahahahahahaha LOU! Thee over m'n beeldscherm maar het was het waard
. Briljant. Heb je al telefoon gehad van het AMK?
En nu een raadsel voor de dreumes-kenners. Wat deed ik hier fout?1. Je baby binnen bereik van je dreumes zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Je dreumes een bord geven met eten erop.
![]()
Heb je ook de foto van erna?
Ik heb een uur geleden Sjaak opgehaald. Hij had geen goede ochtend, nog steeds verhoging en wilde niet eten. Arm jungske.
Ik heb een redelijke ochtend gehad en kan nu ook weer even van hem genieten gelukkig![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2016 13:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja +1 op de homies hier Cac, je moet echt uitrusten en bijkomen en opladen. Daar was het voor bedoeld toch? En je stuurt geen kind met buikloop aan twee kanten en 40 graden koorts weg. Een beetje verhoging kunnen ze best handlen daar. Dus hop, lekker in de tuin prutsen en even excusezlebraakterm me-time.
En nu een raadsel voor de dreumes-kenners. Wat deed ik hier fout?Redenerend vanuit hoe mijn dreumes was: niet op tijd door hebben dat broodje op was (volgens mij liggen er alleen nog korstjes? En die at/eet die van mij niet) en niet heel snel een nieuwe boterham maken, waardoor dreumes wel genoodzaakt is om eerst subtiel een beetje met hand op het bordje te slaan maar als dat niet binnen een seconde het gewenste resultaat oplevert (omdat mama zo nodig een foto moet maken omdat het zogenaamd zo gezellig is), het bordje ferm van zich af te werpen. Per ongeluk richting baby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ik meen dat liggen en doorkomende tandjes geen fijne combinatie is. Dus daar kan het aan liggen. Speen in de Dentinox dippen?quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:42 schreef Selvaria het volgende:
Aah, zo zorgzaam die Annie. "Hier Tas, een boterham, dan heb je vannacht niet weer zo'n honger."![]()
Lou!![]()
![]()
Cactus, beterschap voor Sjaak.Fijn dat je ochtend oké was en dat je nu nog even lekker kan knuffelen.
![]()
Zo, ik ga weer naar bed. De nachten zijn hier onverminderd ruk. Oké, N. slaapt door van 20.00-07.00, maar dat doet ze al kreunend, woelend en zoekend naar haar speen. 20x huilen (elke keer maar 5 seconden oid tot ze haar speen weer heeft gevonden) per nacht is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Dit gaat nu 5 weken zo en ik ben gesloopt. Man en ik slapen afwisselend beneden en boven bij N., waarbij man zeker 5 van de 7 nachten voor zich neemt ivm mijn zwangerschap, maar eigenlijk trek ik die 2 nachten per week helemaal niet want ik slaap dan dus helemaal niet, ook niet gebroken.![]()
Er is nu 1 kies half door, ik kan alleen maar hopen dat die andere twee die ik al aan zie komen er ook snel zijn.. Vreemd is wel dat ze overdag de vrolijkste, leukste, liefste ooit is en nergens last van lijkt te hebben.![]()
Sorry, ik moest even spuien.![]()
Welterusten.
Pfff, dat is inderdaad een merkwaardig verhaal. Hier vertellen ze zulke dingen ook, maar nooit op een verwijtende of norse toon. Meestal zeggen ze gewoon dat het iets opvalt ('Het valt ons op dat I geen korstjes eet' en dan zeg ik: oh, dat klopt, dat doet ze thuis ook niet). Dat praat een stuk prettiger. Het klinkt inderdaad alsof ze toe is aan een volgende stap.quote:Op donderdag 7 juli 2016 14:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh en zo fijn te lezen dat I ook geen korstjes at! Ik kreeg gisteren een beetje een naar gevoel bij het ophalen van A van het KDV. De juf was een beetje nors. Wat er allemaal niet goed was?
• Annie was een beetje bazig tegen de baby's. (Ja, zet haar dan ook in een groep hoger.. )
• Annie klom steeds in de wipstoeltjes van de baby's. (Dat mag ze thuisoeps)
• Annie wilde niet haar korstjes opeten. (Nee.. doet ze thuis ook niet. Nou en. Laat haar.)
• Annie klom buiten steeds in het klimrek. (Ja gek hè, dat doen bijna-peuters. Help haar dan.)
Ik heb maar gewoon uitgelegd dat ik denk dat Annie wat meer uitdaging nodig heeft en dus best een groep hoger kan. Maar die zit vol en daarbij is ze nog geen 2. En blijkbaar doet het KDV niet echt aan flexibel omgaan met dit soort dingen en naar het kind kijken enzo.
Nouja ach. Ze gaat nog tot september daarheen - dat is nog 9 keer - en dan naar de PSZ. En ze is altijd vrolijk als ik haar ophaal. En ze knutselen daar fijn en ze mag met de peuters mee naar buiten. Dus we zitten het gewoon uit en dan is het straks ook klaar.
Ja klopt, wij hebben een aantal buurmeisjes in de leeftijd van 4 tot 8 en die zijn dus allemaal zo.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:29 schreef Skittles het volgende:
In de speeltuin vind ik bazige (meestal meisjes) kinderen niet zo leukVan een dreumes/peuter is dat nog schattig, maar daarna.. Dat bemoeien met hoe m'n kind speelt of iets niet kan. Gevolgd door naar mij een "Kijk, ik kan dat wél" of "Dat moet zóóhóó"
Oh dat haat ik minstens even erg als kinderen die naar volwassenen kijken terwijl ze iets van het gedrag van een ander zeggen. Zo van "Thijhijhijssssssss"(kind kijkt mij aan)"niet doehoehoeeeeeen". Bah.quote:Op donderdag 7 juli 2016 16:29 schreef Skittles het volgende:
Hahaha Annie en Tas verhalen![]()
![]()
Vervelend dat ze haar niet meer uitdaging kunnen geven door haar een groep hoger te zetten
In de speeltuin vind ik bazige (meestal meisjes) kinderen niet zo leukVan een dreumes/peuter is dat nog schattig, maar daarna.. Dat bemoeien met hoe m'n kind speelt of iets niet kan. Gevolgd door naar mij een "Kijk, ik kan dat wél" of "Dat moet zóóhóó"
Oh dat vind ik juist wel weer leuk, zulke opmerkingenquote:Op donderdag 7 juli 2016 18:22 schreef Krisvc het volgende:
O god, andere moeders en andere kinderen uit de speeltuin. Hoe moet dat met mijn sociale isolement?![]()
Het ergste vond ik nog toen ik L. voor de tweede of derde keer ofzo ging ophalen van de opvang. Ik stond te kloten met de maxi cosi, zwaar bezweet (want standje sauna op de opvang) en helemaal opgelaten. Komt er zo'n kleine wijsneus van bijna 4 naast me staan. Gaat kijken wat ik doe. Kijkt me vervolgens strak aan en zegt: Volgens mij kan je het niet zo goed he?![]()
Razz, frustrerend. Maar nog 9 keer uitzitten lijkt me te overzien. En korstjes zijn ook vies.![]()
MC, ik hoop dat je weer opgeladen bent en Sjaak een fijne dag heeft gehad.
Sel, je sliep al met oordoppen geloof ik? Anders zou ik dat proberen op de nachten dat je boven slaapt.
Whipped LoutjeIk snap de vreemde blikken.
Ik ging L. vandaag ophalen van de opvang. Toen ik aankwam liep ze met een lepel en een bakje in d'r handen in alleen een luier over de vloer te stampen met een grote evil grijns.
Ze heeft besloten dat slapen letterlijk voor baby's is want ze heeft vandaag gewoon niet geslapen overdag. Dat is van 6 tot 6 wakker aan één stuk.Dat belooft wat voor vannacht.
Ja, dat kunnen ze goedquote:Op donderdag 7 juli 2016 19:03 schreef Krisvc het volgende:
Ach, ze wist de situatie precies te benoemen. Tegen het zere been kennelijk.
Ja, doe ik inderdaad al. Het gesnurk van man, het gekakel van de kippen van de buren, alles houden ze buiten, behalve elke zucht van N.quote:Op donderdag 7 juli 2016 18:22 schreef Krisvc het volgende:
Sel, je sliep al met oordoppen geloof ik? Anders zou ik dat proberen op de nachten dat je boven slaapt.
Het was niet zo erg hoor, ik heb sowieso door de zwangerschap dat ik extreem licht slaap, dus dat helpt in deze ook niet echt mee natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2016 20:10 schreef LuDann het volgende:
Ah ja, ik wilde ook oordopjes voorstellen. Ik slaap zelf ook met oordopjes (Wolk ligt 3 meter verder met 1 deur ertussen) en nu word ik niet meer van elke zucht wakker maar wel zodra ze echt gaat huilen.
Misschien tijdelijk een vuilniszak voor haar raam plakken totdat de zonwering gemonteerd is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |