Iets wat zuur ruikt hoeft niet direct geschift te zijn.... maar pas op: Never stick your dick in crazy.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:40 schreef LompeHork het volgende:
Zolang het niet zuur ruikt kun je het wel achterover slaan.
Neuh, maar om frisdrank nog op te drinken als het zuur ruikt... dan doe je wel érg veel moeite voor je statiegeld. Zeg maar.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:43 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Iets wat zuur ruikt hoeft niet direct geschift te zijn.... maar pas op: Never stick your dick in crazy.
Wat heeft dat met statiegeld te maken? Je hoeft het niet met verpakking en al weg te gooien.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Neuh, maar om frisdrank nog op te drinken als het zuur ruikt... dan doe je wel érg veel moeite voor je statiegeld. Zeg maar.
Heb je geen put buiten?quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Neuh, maar om frisdrank nog op te drinken als het zuur ruikt... dan doe je wel érg veel moeite voor je statiegeld. Zeg maar.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:46 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wat heeft dat met statiegeld te maken? Je hoeft het niet met verpakking en al weg te gooien.
Dit ook gewoon compleet serieus nemen, hulde.quote:
We zijn hier in CUL, ik dacht daarom dat je voor de verandering wel een keertje serieus deed.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:47 schreef LompeHork het volgende:
[..]
[..]
Dit ook gewoon compleet serieus nemen, hulde.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:49 schreef vaduz het volgende:
[..]
We zijn hier in CUL, ik dacht daarom dat je voor de verandering wel een keertje serieus deed.
Fanta en cassis vind ik beide best lekker zonder prik.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Als het geen prik meer heeft, is frisdrank sowieso niet te drinken. En de prik gaat er veel eerder uit dan dat de drank kapot gaat.
Da's je eigen probleemquote:Op donderdag 30 juni 2016 23:00 schreef FlyDutchMan het volgende:
Fanta en cassis vind ik beide best lekker zonder prik.
Precies, zo snel gaat dat niet kapot.quote:Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de houdbaarheid trouwens. Frisdrank is nou niet echt een natuurproduct of zo en suiker is een conserveermiddel.
En wanneer gaat de prik eruit?quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Als het geen prik meer heeft, is frisdrank sowieso niet te drinken. En de prik gaat er veel eerder uit dan dat de drank kapot gaat.
Als je geen psssshhhht meer hoort als je de dop opendraait, is de prik eruit.quote:
In een week heb ik die 1,5 liter wel op, anders zou ik het niet kopen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:04 schreef Apekoek het volgende:
Een week aanhouden, dan is het nog lekker. Daarna drink ik het vaak niet meer.
Gebeurt dat ook als de frisdrank dicht is?quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je geen psssshhhht meer hoort als je de dop opendraait, is de prik eruit.
Zodra je de fles opent, gaat de prik eruit. Hoe langer de fles zonder dop staat en hoe langer de fles niet gekoeld wordt, des te sneller gaat de prik eruit.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:06 schreef Firewarrior het volgende:
Gebeurt dat ook als de frisdrank dicht is?
Maar als die dicht in de kelder staat dan gebeurt er toch niks?quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zodra je de fles opent, gaat de prik eruit. Hoe langer de fles zonder dop staat en hoe langer de fles niet gekoeld wordt, des te sneller gaat de prik eruit.
Dicht als in "nog niet geopend", dan gebeurt er niks. Nou ja, misschien dat er over de jaren iets gebeurt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:08 schreef Firewarrior het volgende:
Maar als die dicht in de kelder staat dan gebeurt er toch niks?
Maar in een paar dagen tijd gebeurt er dus niks.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dicht als in "nog niet geopend", dan gebeurt er niks. Nou ja, misschien dat er over de jaren iets gebeurt.
Ja.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:09 schreef Firewarrior het volgende:
Maar in een paar dagen tijd gebeurt er dus niks.
Dan is jouw vraag niet zo heel relevant, want een week is prima met suiker als conserveermiddel.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:06 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
In een week heb ik die 1,5 liter wel op, anders zou ik het niet kopen.
Als je het in je mond hebt is het al te laat als het niet goed meer is.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 02:28 schreef jaipurholic het volgende:
Als je m open maakt is dat wel erg aan te raden ja...
Maar er word nogal snel iets weggegooid als iets over de datum blijkt te zijn. Je bent als mens over het algemeen prima in staat te ruiken of proeven of iets niet meer goed is.
Sommige mensen spugen het dan uit....quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:01 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Als je het in je mond hebt is het al te laat als het niet goed meer is.
Ik gooi het gewoon weg na 4 dagen ofzo.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sommige mensen spugen het dan uit....
Volg gewoon de regel: kijken - ruiken - proeven.
quote:Op zondag 3 juli 2016 22:53 schreef Firewarrior het volgende:
Hoe zit het met sap? Die staat al 3 - 4 dagen in de koelkast, is het nog goed? En is frisdrank met fruit er in zoals 7 up minder lang houdbaar dan cola? Als ik het goed begrijp kan ik die cola een week bewaren? Hoe lang kan ik 7 up en Appelsientje Multivitamine Exotisch Fruit bewaren? En ginger ale?
7up met fruitquote:Op zondag 3 juli 2016 22:53 schreef Firewarrior het volgende:
Hoe zit het met sap? Die staat al 3 - 4 dagen in de koelkast, is het nog goed? En is frisdrank met fruit er in zoals 7 up minder lang houdbaar dan cola? Als ik het goed begrijp kan ik die cola een week bewaren? Hoe lang kan ik 7 up en Appelsientje Multivitamine Exotisch Fruit bewaren? En ginger ale?
Er zit toch limoen en citroen in? En nee, natuurlijk niet, maar ik kan nergens vinden hoe lang die dingen houdbaar zijn.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:55 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
7up met fruitWat een kuttopic is dit. Ben je net geboren?
Er zitten smaakstoffen in............. anyway niet vervelend bedoeld, maar tyf op. Dit is echt triest.quote:Op zondag 3 juli 2016 22:59 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Er zit toch limoen en citroen in? En nee, natuurlijk niet, maar ik kan nergens vinden hoe lang die dingen houdbaar zijn.
Hou je bek is.quote:Op zondag 3 juli 2016 23:01 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Er zitten smaakstoffen in............. anyway niet vervelend bedoeld, maar tyf op. Dit is echt triest.
Een populair misverstand.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 02:28 schreef jaipurholic het volgende:
. Je bent als mens over het algemeen prima in staat te ruiken of proeven of iets niet meer goed is.
volgens mij makkelijk een maand, cola en zo danquote:Op donderdag 30 juni 2016 22:37 schreef Firewarrior het volgende:
Ik las ergens dat frisdrank maar 2 of 3 dagen in de koelkast houdbaar is. Is dat echt waar of kan je het een week bewaren? Want ik drink in 2 dagen echt geen 1,5 liter frisdrank. En hoe zit het met sap?
Na 4 - 5 dagen was de multivitamine sap al niet lekker meer, dus 2 weken lukt niet. Ik heb het weggegooid, er zat nog ongeveer een halve glas in.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:18 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
volgens mij makkelijk een maand, cola en zo dan
sapjes zou ik wel binnen een week of 2 na openen op proberen te drinken
Weet je het zeker? Heb je het wel eens getest?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:47 schreef tailfox het volgende:
Frisdrank kan je echt 2 maanden na openen nog drinken.
Sap niet
zit geen prik meer op dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:49 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Heb je het wel eens getest?
Niet echt. Als je het niet ruikt zie je het wel. Sowieso moet je veel gefermenteerde shit eten. Yoghurt, zuurkool, kefir.... allemaal goeie shitquote:
Ik ga wat vaker yoghurt eten denk ik. Zuurkool lust ik dacht ik niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:57 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Niet echt. Als je het niet ruikt zie je het wel. Sowieso moet je veel gefermenteerde shit eten. Yoghurt, zuurkool, kefir.... allemaal goeie shit
nee verse sapjes zou ik niet doen maar k d8 dubbelfris of crystal clear of zo dat kan meestal wel een week maximaal 2quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:46 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Na 4 - 5 dagen was de multivitamine sap al niet lekker meer, dus 2 weken lukt niet. Ik heb het weggegooid, er zat nog ongeveer een halve glas in.
Maar bijvoorbeeld Appelsientje sap? Niet versgeperst maar uit pak.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:29 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
nee verse sapjes zou ik niet doen maar k d8 dubbelfris of crystal clear of zo dat kan meestal wel een week maximaal 2
cola fanta 7up kan idd wel makkelijk een maand al dan niet langer
Nee, je verwart het met bederf. Bacterieen die botulisme veroorzaken zoals de bacterie Clostridium botulinum of Bacillus cereus die in gekookte rijst en pasta voorkomen kunnen je ongelofelijk ziek maken en kunnen zelfs dodelijk zijn, maar deze proef of ruik je niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:57 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Niet echt. Als je het niet ruikt zie je het wel. Sowieso moet je veel gefermenteerde shit eten. Yoghurt, zuurkool, kefir.... allemaal goeie shit
Zoals zovelen hier op FOK! heb je nog nooit rijst van 2 dagen oud geroken? Dat ruikt naar PIS. Je hebt te veel horrorverhalen gelezen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je verwart het met bederf. Bacterieen die botulisme veroorzaken zoals de bacterie Clostridium botulinum of Bacillus cereus die in gekookte rijst en pasta voorkomen kunnen je ongelofelijk ziek maken en kunnen zelfs dodelijk zijn, maar deze proef of ruik je niet.
Zoals zovelen hier op fok roep je maar wat, maar heb je absoluut geen idee waar je het over hebt. De meesten producten die voedselvergiftiging veroorzaken ruiken en smaken normaal.
En weer verwar je het met bederf.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zoals zovelen hier op FOK! heb je nog nooit rijst van 2 dagen oud geroken? Dat ruikt naar PIS. Je hebt te veel horrorverhalen gelezen.
okquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer verwar je het met bederf.
Wat zij fanta.de?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Van frisdrank of sap zal je niet snel een voedselvergiftiging oplopen trouwens, de kans is veel groter dat het gist en er alcohol ontstaat..
En hoelang duurt het dan voordat het gist?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Van frisdrank of sap zal je niet snel een voedselvergiftiging oplopen trouwens, de kans is veel groter dat het gist en er alcohol ontstaat..
dat verschilt nogal, is afhankelijk van omstandigheden als temperatuur en hoe goed het afgesloten is. Als het gist merk je dat vanzelf, troebel, koolzuurontwikkeling, je ruikt het, je proeft het.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:43 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
En hoelang duurt het dan voordat het gist?
Zit er dan veel alcohol in of bijna geen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat verschilt nogal, is afhankelijk van omstandigheden als temperatuur en hoe goed het afgesloten is. Als het gist merk je dat vanzelf, troebel, koolzuurontwikkeling, je ruikt het, je proeft het.
Hoe langer het gist hoe meer. Als je het een paar weken zou laten gisten zal je ergens tussen de 2 en de 8 procent uit kunnen komen, let wel, het zijn wilde gisten. Na een tijdje zullen dan azijnzuur en andere bacterien het gaan overnemen en de alcohol om gaan zetten in oa azijnzuur. Lekker zal het zeker niet zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 23:11 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Zit er dan veel alcohol in of bijna geen?
En na een week?quote:Op woensdag 6 juli 2016 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe langer het gist hoe meer. Als je het een paar weken zou laten gisten zal je ergens tussen de 2 en de 8 procent uit kunnen komen, let wel, het zijn wilde gisten. Na een tijdje zullen dan azijnzuur en andere bacterien het gaan overnemen en de alcohol om gaan zetten in oa azijnzuur. Lekker zal het zeker niet zijn.
Frisdrank met prik? Niets aan de hand, zolang er nog prik in zit sowieso niet.quote:
Haha. Waarom reageer je hierop?quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Frisdrank met prik? Niets aan de hand, zolang er nog prik in zit sowieso niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |