abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163406343


In de nieuwe driedelige WNL-serie De zaak van je leven blikken rechercheurs terug op geruchtmakende onderzoeken. Zij vertellen hun kant van het verhaal.
Rechercheurs werken aan talloze moordzaken, maar één zaak blijft hen voor altijd bij. Dat is waar het allemaal om draait in het nieuwe misdaadprogramma.
Maaike

De serie is bedacht en gemaakt door Maaike Timmerman, bekend van het tv-programma Goedemorgen Nederland. "Ik kijk zelf alle crimi's en politieseries op tv en Netflix, maar wilde heel graag eens laten zien hoe je nou ècht een moord oplost."
Rob Boon

Maaike is samen met Rob Boon 4 juni te gast bij WNL op Zaterdag om te praten over het nieuwe programma. Rob is coördinator van het Coldcases-team Midden-Nederland en één van de hoofdpersonen in de eerste aflevering.
Moord door oude bekende

De eerste uitzending van 29 juni 2016 gaat over de moord op de 11-jarige Arthur. Al snel werd duidelijk dat hij seksueel was misbruikt en later vermoord. Jarenlang zochten de rechercheurs Rob en Jan verbeten naar de dader. Twintig jaar later werd die min of meer bij toeval gevonden en de Utrechtse korpschef bleek hem al veertig jaar goed te kennen.
De zaak van je leven is vanaf woensdag 29 juni om 21.00 uur te zien is bij NPO2.

https://www.televizier.nl(...)e-leven.812680.lynkx
pi_163406394
Meer info over de in de eerste zaak:
http://www.npo.nl/profiel/15-03-2006/KRO_1216546

Ik vond het een hele interessante documentaire.
pi_163415930
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Meer info over de in de eerste zaak:
http://www.npo.nl/profiel/15-03-2006/KRO_1216546

Ik vond het een hele interessante documentaire.
Nice, mooie aflevering. Ben benieuwd naar de rest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163936939
Goed topic, zit nu die van Anneke van der Stap te kijken.

quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Meer info over de in de eerste zaak:
http://www.npo.nl/profiel/15-03-2006/KRO_1216546

Ik vond het een hele interessante documentaire.
Dat hoofd van die broer op het moment dat hij verteld dat het Nederlandse recht niet kan voorzien in L's straf. Het is maar goed dat hij zelfmoord heeft gepleegd, scheelt Julien een celstraf.

[ Bericht 88% gewijzigd door Nober op 23-07-2016 18:39:09 ]
pi_179228511
Net het derde seizoen begonnen. Goeie aflevering weer :Y
pi_179228610
Interessante aflevering weer.

Ik wist ook niet dat de politie zulke verregaande bevoegdheden (en destijds al de mogelijkheden) had tot afluisteren op die schaal bij verdachten die in het beginstadium helemaal nog niet zó verdacht waren (ze hadden eigenlijk nauwelijks aanknopingspunten).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179255891
Wat een vreemd verhaal. Je zou haast denken dat er een persoonlijk motief speelde bij de gruwelijke 'moord' op Gerard. En dat zwijgen van de toen nog verdachten tijdens dat etentje en de autorit naar huis. Alsof iemand ze getipt had dat ze werden afgeluisterd.
pi_179533706
Goede serie blijft dit toch. Hartverscheurende aflevering, vooral vorige week.

Weet iemand vergelijkbare programma's?
pi_179534515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:36 schreef Flitskikker het volgende:
Goede serie blijft dit toch. Hartverscheurende aflevering, vooral vorige week.

Weet iemand vergelijkbare programma's?
ik mistte gisteren alleen het motief, of heb ik niet gied opgelet?
pi_179538793
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:13 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ik mistte gisteren alleen het motief, of heb ik niet gied opgelet?
Ja dat miste ik ook :?
Volgens mij wisten ze het niet zeker:

quote:
Er zijn verschillende verhalen waarom de verdachte dit uiteindelijk gedaan heeft.

Er is een verhaal over een kapotgeslagen spiegel, dat dat de aanleiding zou zijn.

Er wordt gezegd dat Ricardo iets zou hebben gezegd over de kinderen van de verdachte.

We zijn er nooit achter gekomen of dat waar was en wat er dan waar was.
(Uit de transcriptie)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:39:25 #11
46794 Berkery
Fat bastard
pi_179539222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:36 schreef Flitskikker het volgende:
Goede serie blijft dit toch. Hartverscheurende aflevering, vooral vorige week.

Weet iemand vergelijkbare programma's?
Ik heb Investigation Discovery in mijn zenderpakket, da's bijna 24/7 dit soort programma's.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenleider, und lummel mich in Bars
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2018 @ 18:09:08 #12
368283 ato
pi_179542764
Bedankt voor de tip,interessant programma. ^O^
Ook wel emotioneel.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179548542
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:13 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ik mistte gisteren alleen het motief, of heb ik niet gied opgelet?
Ja, dat werd mij ook niet duidelijk. Was trouwens bij enkele andere zaken ook zo, bijvoorbeeld die van de man met de afgezaagde benen, althans als je het verhaal van de dader niet gelooft. Dat was volgens de rechercheurs nogal ongeloofwaardig.
Wat ook bijzonder was, was dat de vriendin een taakstraf kreeg wegens het wegmoffelen van een lijk. Je zou verwachten dat daar een zwaardere straf op staat.
pi_179548764
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:51 schreef nomina het volgende:

[..]

Ja, dat werd mij ook niet duidelijk. Was trouwens bij enkele andere zaken ook zo, bijvoorbeeld die van de man met de afgezaagde benen, althans als je het verhaal van de dader niet gelooft. Dat was volgens de rechercheurs nogal ongeloofwaardig.
Wat ook bijzonder was, was dat de vriendin een taakstraf kreeg wegens het wegmoffelen van een lijk. Je zou verwachten dat daar een zwaardere straf op staat.
Ja ook zo raar waarom zou je benen afzagen,
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_179548873
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:51 schreef nomina het volgende:

[..]

Ja, dat werd mij ook niet duidelijk. Was trouwens bij enkele andere zaken ook zo, bijvoorbeeld die van de man met de afgezaagde benen, althans als je het verhaal van de dader niet gelooft. Dat was volgens de rechercheurs nogal ongeloofwaardig.
Wat ook bijzonder was, was dat de vriendin een taakstraf kreeg wegens het wegmoffelen van een lijk. Je zou verwachten dat daar een zwaardere straf op staat.
Helemaal geen bloedsporen gevonden leverde een milde straf op?
pi_179549033
Is het daarom? Zou kunnen. Ze kan wel goed poetsen, dat wel.
pi_179549434
Voor wie interesse heeft in dergelijk programma's zou eens naar de documentaireserie The Staircase uit 2004 kunnen kijken. Daarin kunnen we het proces volgen van een man die ervan wordt verdacht dat hij zijn vrouw heeft vermoord. Hij zegt dat ze van de trap is gevallen. Al met al nogal intrigerend.
Op youtube kon ik helaas geen afleveringen meer vinden, maar misschien staat ie op Netflix of ergens anders.
Ik weet niet hoe streng ze hier zijn wat betreft spoileren, dus dat doe ik maar niet. Maar als je gaat zoeken, zul je gauw de uitspraak vanzelf zien. Maar er is geen sluitend bewijs, dus er zou twijfel kunnen zijn. Niet bij mij overigens. :)
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2018 @ 23:19:11 #18
368283 ato
pi_179550573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja ook zo raar waarom zou je benen afzagen,
Ja is nooit opgelost, team was hier ook zeer teleurgesteld over.
Toch vind ik het knap dat zij nog de daders hebben gevonden.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2018 @ 23:20:12 #19
368283 ato
pi_179550600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef nomina het volgende:
Voor wie interesse heeft in dergelijk programma's zou eens naar de documentaireserie The Staircase uit 2004 kunnen kijken. Daarin kunnen we het proces volgen van een man die ervan wordt verdacht dat hij zijn vrouw heeft vermoord. Hij zegt dat ze van de trap is gevallen. Al met al nogal intrigerend.
Op youtube kon ik helaas geen afleveringen meer vinden, maar misschien staat ie op Netflix of ergens anders.
Ik weet niet hoe streng ze hier zijn wat betreft spoileren, dus dat doe ik maar niet. Maar als je gaat zoeken, zul je gauw de uitspraak vanzelf zien. Maar er is geen sluitend bewijs, dus er zou twijfel kunnen zijn. Niet bij mij overigens. :)
Die is volgens mij op Netflix, lijkt mij ook interresant.

Vanaf 8 juni.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2018 @ 00:19:51 #20
368283 ato
pi_179551656
Jammer genoeg staat de eerste zaak er niet meer op.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179559308
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:39 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb Investigation Discovery in mijn zenderpakket, da's bijna 24/7 dit soort programma's.
Ah, ik bedoelde vergelijkbare programma's uit Nederland. :@
Wat ik al ken: alles van Kees van der Spek, alles wat online staat van Peter R. de Vries, Doden liegen niet, de documentaire Piet is weg (aanrader!), de 2Doc: De jacht op de match, de documentaire De ontvoering van Gerrit Jan Heijn (Videoland).

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 00:19 schreef ato het volgende:
Jammer genoeg staat de eerste zaak er niet meer op.
Het eerste seizoen is nog wel via 'alternatieve bronnen' beschikbaar.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 23:20 schreef ato het volgende:

[..]

Die is volgens mij op Netflix, lijkt mij ook interresant.

Vanaf 8 juni.
Heb geen Netflix meer (en anders toch slechte ondertiteling). Even kijken of ik hem ergens anders kan vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Flitskikker op 02-06-2018 14:52:23 ]
pi_179559333
-foutje-
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2018 @ 20:45:54 #23
368283 ato
pi_179566309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:44 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ah, ik bedoelde vergelijkbare programma's uit Nederland. :@
Wat ik al ken: alles van Kees van der Spek, alles wat online staat van Peter R. de Vries, Doden liegen niet, de documentaire Piet is weg (aanrader!), de 2Doc: De jacht op de match, de documentaire De ontvoering van Gerrit Jan Heijn (Videoland).

[..]

Het eerste seizoen is nog wel via 'alternatieve bronnen' beschikbaar.

[..]

Heb geen Netflix meer (en anders toch slechte ondertiteling). Even kijken of ik hem ergens anders kan vinden.
Eerste seizoen is wel terug te vinden, maar niet meer de aflevering dat over 11 jarig jongetje.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2018 @ 21:27:28 #24
368283 ato
pi_179567111
Dmv Google, toch de eerste aflevering over Arthur terug gevonden.
Bijzondere zaak, ook mooi hoe de politie zich vastbijt op zo'n zaak.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179592881
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef nomina het volgende:
Voor wie interesse heeft in dergelijk programma's zou eens naar de documentaireserie The Staircase uit 2004 kunnen kijken. Daarin kunnen we het proces volgen van een man die ervan wordt verdacht dat hij zijn vrouw heeft vermoord. Hij zegt dat ze van de trap is gevallen. Al met al nogal intrigerend.
Op youtube kon ik helaas geen afleveringen meer vinden, maar misschien staat ie op Netflix of ergens anders.
Ik weet niet hoe streng ze hier zijn wat betreft spoileren, dus dat doe ik maar niet. Maar als je gaat zoeken, zul je gauw de uitspraak vanzelf zien. Maar er is geen sluitend bewijs, dus er zou twijfel kunnen zijn. Niet bij mij overigens. :)
Deze is een paar dagen geleden op ID uitgezonden.
pi_179596450
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 03:45 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Deze is een paar dagen geleden op ID uitgezonden.
Wanneer? :o Ik kan hem niet vinden in de gids.
Dan kan ik hem terugkijken (7 dagen gemist)

EDIT:
Gevonden, het gaat hier om het driedelige "An American Murder Mystery: The Staircase" uit 2018. "The Staircase" is uit 2004. Zo jammer dat Netflix die serie heeft gekocht...
pi_179601646
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:02 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Wanneer? :o Ik kan hem niet vinden in de gids.
Dan kan ik hem terugkijken (7 dagen gemist)

EDIT:
Gevonden, het gaat hier om het driedelige "An American Murder Mystery: The Staircase" uit 2018. "The Staircase" is uit 2004. Zo jammer dat Netflix die serie heeft gekocht...
Oh er zijn meerdere docu's.. jammer.
pi_179611906
Naar mijn mening is de originele uit 2004 de beste. Dat zijn 8 afleveringen.
Als die nu inderdaad op Netflix staan, zou je een gratis proefabonnement kunnen overwegen.
En dan -net als ik- tot de conclusie komen dat ze dezelfde shit hebben als die die ook op t.v. te zien is.
Met één van de weinige uitzonderingen dus deze serie. Maar je kunt de afleveringen dus bekijken.
pi_179613080
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 23:13 schreef nomina het volgende:
Naar mijn mening is de originele uit 2004 de beste. Dat zijn 8 afleveringen.
Als die nu inderdaad op Netflix staan, zou je een gratis proefabonnement kunnen overwegen.
En dan -net als ik- tot de conclusie komen dat ze dezelfde shit hebben als die die ook op t.v. te zien is.
Met één van de weinige uitzonderingen dus deze serie. Maar je kunt de afleveringen dus bekijken.
Bedrijven die zo bar weinig om de kwaliteit van ondertiteling geven, geef ik geen geld meer. Maar dat is een andere discussie.
De serie zal na verloop van tijd wel elders verschijnen.
pi_179669956
Vrij bizarre dubbele NPO programmering gisteren ja. :{
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')