De AH glutenvrije crackers zit rijstmeel, maīsgriesmeel, maīskiem en zout in en vind ik best lekker!quote:Op donderdag 25 mei 2017 12:28 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand tips voor eetbare crackers of brood zonder tarwe en soja? (Misschien uiteindelijk ook zonder spelt en rogge)
En sowieso nog tips voor een allergie voor oa tarwe en soja?
Dank je, ik was nu toevallig bij de Jumbo en heb daar ook glutenvrije crackers met rijst- en maismeel gevonden. Kijken of dat in de smaak valt hier.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De AH glutenvrije crackers zit rijstmeel, maīsgriesmeel, maīskiem en zout in en vind ik best lekker!
Soya?quote:Op donderdag 22 juni 2017 10:21 schreef Mies_poes het volgende:
Hoi,
Weer even een vraag. Mijn dochter van negen maanden heeft dus koemelkallergie. Ze zit uiteraard op een dieet en dat gaat helemaal prima. Ik zou haar alleen graag iets van yoghurt of kwark willen geven waar ze wel tegen kan. Heb alleen mijn twijfels of bijv kokosyoghurt wel zo goed voor haar is. Gaven 'jullie' je baby van rond dezelfde leeftijd iets in deze trant?
Vanaf de basisschool. Op het kdv hebben ze als het goed is wel wat, je betaalt immers all inclusief.quote:Op woensdag 6 september 2017 19:49 schreef Hupje het volgende:
Ben ik weer...
Vanaf welke leeftijd zorgde je voor je allergische kind voor een trommeltje met iets lekkers ter vervanging van een traktatie? En wat voor dingen doe je daar in? (Natuurlijk afhankelijk van het allergeen)
hey wat fijn!!quote:Op woensdag 6 september 2017 22:42 schreef Vanyel het volgende:
Vanaf het kdv. Daar was het alternatief een koekje dat ze sowieso altijd al kregen, mocht best ook iets speciaals zijn vonden wij. Al wordt het nee hier steeds minder nu de pinda-allergie eraf is.
Wow, je moet het wel voor ze uitspellen he? Maar goed dat je dat hebt gedaan. Ik hoop dat E en klasgenoot hebben gesmuld van hun luxe ontbijt.quote:Op donderdag 7 september 2017 14:35 schreef mignonne het volgende:
<knip>
Om mn punt te maken bij het eerstvolgende klassenontbijt (waarbij dus weer rijstwafels waren ipv brood), ben ik naar de GV bakker gegaan in den haag en heb k taartjes, wafels en koekjes en croissantjes gehaald voor E en haar klasgenootje die ook coeliakie heeft. "oh... ja maar dit is misschien niet zo leuk voor de andere kinderen." EXACT!
Sindsdien snapt iig de juf het punt geloof ik.
Ja hahaquote:Op donderdag 7 september 2017 14:55 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wow, je moet het wel voor ze uitspellen he? Maar goed dat je dat hebt gedaan. Ik hoop dat E en klasgenoot hebben gesmuld van hun luxe ontbijt.
Bij Leyla knijp ik ook veel vaker een oogje dicht als ze ongezond snoept. Je hebt van die glutenvrije twix dingen, prima die haal ik wat vaker in huis.quote:Op donderdag 7 september 2017 15:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja hahaze vonden zichzelf heel stoer dat zij al dat lekkers mochten en hun klasgenootjes niet. Waren de rollen een keer omgedraaid. (en voor de tere zieltjes
![]()
ik geloof niet dat de klasgenootjes er iets aan overgehouden hebben verder.)
Vooral voor dat jongetje vind ik het sneu, E. weet niet beter maar hij heeft pas een paar maanden een diagnose en heeft er best wel moeite mee dat hij dingen nu ineens niet meer mag. Als je dan anderen ziet eten wat jij ook graag at en jij krijgt een rijstwafel tsja. Dat ze zelf niet snappen dat dat niet leuk is is me een raadsel.
Ja hier ook. En de oudste weet dat ook dus die vraagt het gewoon zelf of het wel gv is.quote:Op donderdag 7 september 2017 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij Leyla knijp ik ook veel vaker een oogje dicht als ze ongezond snoept. Je hebt van die glutenvrije twix dingen, prima die haal ik wat vaker in huis.
Ik ben thuis wel van als we ergens heen gaan en er geen alternatief voor Leyla, dan de andere kinderen ook niet. Ze hoort al vaak genoeg nee.
Hier vraagt zelfs Bram of iets wel glutenvrij is, hij ziet vaak de bui wel hangen.quote:Op donderdag 7 september 2017 19:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja hier ook. En de oudste weet dat ook dus die vraagt het gewoon zelf of het wel gv is.
Die twix dingen vinden ze hier ook lekker ja!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |