Dit vraag ik me ook afquote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Samzz het volgende:
Hoe kun je seks hebben als je niet aan seks voor 't huwelijk doet?
Eerst trouwen lijkt me.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Samzz het volgende:
Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Samzz het volgende:
Bedankt! De eerste en hopelijk niet laatste serieuze opmerking. Ik heb wel heel veel onderzoek gedaan naar relaties met ptss en wat het kan doen met de partner maar kon weinig vinden over de gemeenschap. Ik ben een begripvol persoon en kan omgaan met iemands problemen maar heb moeite met een saaie bed partner of iemand wiens libido laag is. Vroeg me af of de ptss hier invloed op kan hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:15 schreef zovty het volgende:
Ik zou me om de sex niet zo'n zorgen maken.
Maar probeer eens een beetje uit te vinden wat PTSS voor een relatie zou kunnen betekenen.
Je kan mensen met ptss niet allemaal vergelijken met elkaar, de symptonen zullen het zelfde zijn, maar het karakter bepaald wat voor invloed het op 't persoon heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:32 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[..]
Bedankt! De eerste en hopelijk niet laatste serieuze opmerking. Ik heb wel heel veel onderzoek gedaan naar relaties met ptss en wat het kan doen met de partner maar kon weinig vinden over de gemeenschap. Ik ben een begripvol persoon en kan omgaan met iemands problemen maar heb moeite met een saaie bed partner of iemand wiens libido laag is. Vroeg me af of de ptss hier invloed op kan hebben.
Ps: heb je ervaringen die je wil delen? Met iemand met ptss
Ja oké, idd niet zo over nagedacht. Maar met die nieuwe persoon doe je dus helemaal niks voor je getrouwd bent?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:12 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Samzz het volgende:
[/quot4e]
Euhmm... Volgens mij kan je ex ook je ex(vrouw) zijn?
Nee, niet echt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:32 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[..]
Bedankt! De eerste en hopelijk niet laatste serieuze opmerking. Ik heb wel heel veel onderzoek gedaan naar relaties met ptss en wat het kan doen met de partner maar kon weinig vinden over de gemeenschap. Ik ben een begripvol persoon en kan omgaan met iemands problemen maar heb moeite met een saaie bed partner of iemand wiens libido laag is. Vroeg me af of de ptss hier invloed op kan hebben.
Ik zou heel graag voorbeelden willen van mensen met ervaring zodat ik me erop kan voorbereiden mocht ik er nog in geloven dat ik dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Maar kun je nog begrip opbrengen voor volkomen irrationeel gedrag?
Niet enkel irrationeel gedrag, emotionele buien, afsluiten van de wereld, mogelijk (zware) agressie o.a. ...quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Maar kun je nog begrip opbrengen voor volkomen irrationeel gedrag?
ja, tegenvaller he.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:06 schreef mootie het volgende:
Ik vind deze TT zo verwarrend. Steeds lees ik 'psst, zin in seks?'
Absoluut niet. Was ook niet grappig bedoeld. Meer om aan te geven dat mensen die hier eventueel ervaring mee zouden hebben het topic niet aanklikken omdat de TT apart is.quote:
Bedankt voor je begrip en het meedenken.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 15:09 schreef mootie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Was ook niet grappig bedoeld. Meer om aan te geven dat mensen die hier eventueel ervaring mee zouden hebben het topic niet aanklikken omdat de TT apart is.
Ik heb een tijd terug de diagnose PTSS gekregen. Mijn eerste zoen en eerste keer seks gebeurde pas halverwege mijn 20e, allemaal met dezelfde partner. Onze eerste zoen heeft een maand op zich laten wachten, onze eerste keer seks een half jaar (wel 'seksuele handelingen' in de tussentijd, als in orale seks (ik steeds de ontvanger) en handwerk).quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:32 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[..]
Ik ben een begripvol persoon en kan omgaan met iemands problemen maar heb moeite met een saaie bed partner of iemand wiens libido laag is. Vroeg me af of de ptss hier invloed op kan hebben.
Mag ik je vragen hoe oud je nu bent en of je nog steeds een hoog libido hebt?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:18 schreef Schone_Lei het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug de diagnose PTSS gekregen. Mijn eerste zoen en eerste keer seks gebeurde pas halverwege mijn 20e, allemaal met dezelfde partner. Onze eerste zoen heeft een maand op zich laten wachten, onze eerste keer seks een half jaar (wel 'seksuele handelingen' in de tussentijd, als in orale seks (ik steeds de ontvanger) en handwerk).
Ongeveer een jaar na mijn eerste keer seks had ik het libido van een vent met 7 kloten.
Een laag libido hoeft je partner dus niet per se te hebben, maar hou er rekening mee dat je heel veel geduld met haar moet hebben.
Eind 20. En ja, dat heb ik nog steeds. Als ik naar mezelf kijk, denk ik dat PTSS niet per se invloed heeft op je libido; volgens mij is dat biologisch bepaald, en is PTSS van invloed op de manier waarop je met dat libido durft om te gaan en daadwerkelijk seks durft te hebben. Ik heb dankzij een zeer geduldige partner in ieder geval geleerd dat seks normaal gesproken geen pijn hoeft te doen en dat ervan genieten niet slecht is of vies.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:20 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[..]
Mag ik je vragen hoe oud je nu bent en of je nog steeds een hoog libido hebt?
Ik wou dit ook nog vragen. Het klinkt niet heel logisch..alsof je weer opnieuw maagd wordt nadat een relatie uitgaat? Of lees ik het nu compleet verkeerd?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Je bent altijd een keer getrouwd geweest, dus je hebt al een huwelijk gehad. Je mag nu dus gewoon seks hebben ook al ben je niet meer getrouwd. Want alles is nu seks na het huwelijk.
Of ga je dit vreemde ritueel iedere keer opnieuw volhouden?
De OP is misschien wat ongelukkig geschreven, maar zoals ik het lees wil TS alleen seks met iemand als de relatie uiteindelijk tot een huwelijk uitloopt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wou dit ook nog vragen. Het klinkt niet heel logisch..alsof je weer opnieuw maagd wordt nadat een relatie uitgaat? Of lees ik het nu compleet verkeerd?
Op die fietsquote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:16 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
De OP is misschien wat ongelukkig geschreven, maar zoals ik het lees wil TS alleen seks met iemand als de relatie uiteindelijk tot een huwelijk uitloopt.
Lijkt me ook wel een lastige combi omdat in de OP staat dat de nieuwe vriendin PTSS heeft. Je weet nooit van te voren of de PTSS een storende factor gaat zijn tijdens de seks. Wel weet je op de voorhand dat iemand met psychische problemen een wat grotere gebruiksaanwijzing heeft dan iemand zonder die problemen. Als TS nog geen seks wil zou hij misschien het alleen bij voorspel kunnen houden (ik weet niet of dat ook een probleem voor hem is). Zo kan hij erachter komen of de PTSS de seks zou gaan beïnvloeden.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op die fiets![]()
Ik zou dat niet kunnen. Je weet immers nooit hoe een relatie gaat lopen en of beide partijen überhaupt willen gaan trouwen. Maar als het werkt
Stap dan eens af van je geen seks voor het huwelijk, dan weet je beter waar je aan begint.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 14:32 schreef Anoniemand123454321 het volgende:
[..]
Dat mag je hopen ja als iemand een huwelijk overweegt zonder dit soort shit met de meid in kwestie te bespreken..quote:Op dinsdag 28 juni 2016 20:17 schreef isax het volgende:
Gaat bij niemand anders troll belletjes rinkelen?
Omdat dat jouw heilige graal is? Respecteer het gewoon.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Stap dan eens af van je geen seks voor het huwelijk, dan weet je beter waar je aan begint.
Seks voor het huwelijk is op zich niet belachelijk, al vind ik het niet meer in dit tijdsbeeld passen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:11 schreef alors het volgende:
[..]
Maar de fokkers staan al in de rij om het belachelijk te maken. Zó ruimdenkend.
Vind jij, genoeg mensen die het wel doen en het echt uit overtuiging doen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:20 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Seks voor het huwelijk is op zich niet belachelijk, al vind ik het niet meer in dit tijdsbeeld passen.
Maar tweemaal geen seks voor een huwelijk, vind ik wel tegen het absurde aan.
Als het uit geloofsovertuiging is; volgens mij is het sowieso niet de bedoeling om te scheiden. Dus om dan seks te hebben voor een tweede huwelijk, kan je dan toch ook wel door de vingers zien lijkt me.
Ok, en je denkt echt dat een eventuele God er een reet om geeft of je nou wel of geen seks met iemand hebt voor je getrouwd bent?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:24 schreef alors het volgende:
[..]
Vind jij, genoeg mensen die het wel doen en het echt uit overtuiging doen.
Volgens mij mag je best scheiden als je partner vreemd is gegaan bv.
En als je vindt dat seks binnen een huwelijk hoort dan is het wel zo principieel om dat de tweede keer ook te doen. Vind ik weinig raars aan, het heeft niet enkel met maagdelijkheid te maken.
Waarom zou dit alleen religieus ingegeven kunnen zijn? Zat mensen die los van geloof en/of strikte huwelijksnachtgrens enige zelfrestrictie, geduld en exclusiviteit kunnen waarderen dus dat lijkt me geen verrassende motivatie, ook al denk je er zelf anders over..quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:30 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ok, en je denkt echt dat een eventuele God er een reet om geeft of je nou wel of geen seks met iemand hebt voor je getrouwd bent?
We stammen allemaal af van mensen die seks hebben gehad zonder getrouwd te zijn.
En op een gegeven moment is door de kerk bedacht, dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben. Dit is dus door mensen bedacht en vervolgens houden hele stammen zich er aan alsof het ook maar iets met God te maken heeft.
Wat is er exclusief aan om jezelf te bewaren voor iemand die geen maagd meer is terwijl je zelf ook geen maagd meer bent? In het geval van tS.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom zou dit alleen religieus ingegeven kunnen zijn? Zat mensen die los van geloof en/of strikte huwelijksnachtgrens enige zelfrestrictie, geduld en exclusiviteit kunnen waarderen dus dat lijkt me geen verrassende motivatie, ook al denk je er zelf anders over..
Wat is er niet exclusief aan niet neuken? Wat verandert er aan de beslissing om niet te neuken als je voorheen wel de weg hebt ontdekt met een ander?quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:57 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Wat is er exclusief aan om jezelf te bewaren voor iemand die geen maagd meer is terwijl je zelf ook geen maagd meer bent? In het geval van tS.
Je zou dus beiden maanden/jaren moeten wachten totdat je getrouwd bent en als de seks straks tegenvalt, zit je er aan vast of moet je weer gaan scheiden?
Lijkt jou ja en anderen denken daar soms kennelijk anders over. Dat maakt ze niet per definitie religieus en/of achterlijk.quote:Weinig voordelen om geen seks te hebben voor het huwelijk lijkt me. Try before you buy.
Kan je een paar voordelen noemen dan?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:11 schreef Scary_Mary het volgende:
Lijkt jou ja en anderen denken daar soms kennelijk anders over. Dat maakt ze niet per definitie religieus en/of achterlijk.
Samen eens zijn over een dergelijke principe en daar zo goed mogelijk naar leven kan bijdragen aan een mooie basis. Sommigen vinden het getuigen van respect voor zichzelf en de ander. Bevestiging van exclusiviteit naar elkaar vanaf het hier en nu (verleden al dan niet niet meegerekend), meer aandacht voor het mentale dan het (voor hen eventueel afleidende) fysiek-seksuele aspect. Samen ergens naar de voor hen extra speciale (huwelijks)nacht toe leven, gevoelsmatig echt een drempel naar een nieuwe fase over stappen en zich aan elkaar geven. Ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:17 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Kan je een paar voordelen noemen dan?
En dit kan allemaal niet als je wel seks voor het huwelijk hebt?quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:24 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Samen eens zijn over een dergelijke principe en daar zo goed mogelijk naar leven kan bijdragen aan een mooie basis. Sommigen vinden het getuigen van respect voor zichzelf en de ander. Bevestiging van exclusiviteit naar elkaar vanaf het hier en nu (verleden al dan niet niet meegerekend), meer aandacht voor het mentale dan het (voor hen eventueel afleidende) fysiek-seksuele aspect. Samen ergens naar de voor hen extra speciale (huwelijks)nacht toe leven, gevoelsmatig echt een drempel naar een nieuwe fase over stappen en zich aan elkaar geven. Ofzo.
Denk niet dat ze dat willen zeggen met hun keuze om het niet te doen. Sommige mensen kunnen prima scheiden wat zij vinden wat voor hen zelf werkt en willen daar graag een partner bij die er min of meer hetzelfde over denkt. Dat hoeft geen kut te zeggen over de correctheid in het algemeen danwel haalbaarheid bij anderen, het is gewoon een overtuiging en een invulling die iedereen hier godzijdank voor zichzelf mag beslissen.quote:Op woensdag 29 juni 2016 01:28 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
En dit kan allemaal niet als je wel seks voor het huwelijk hebt?
Door gewoon nooit te trouwenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:53 schreef Samzz het volgende:
Nee, wel omdat hij klaagt over het seksleven met zijn ex en nu ook vooraf bang is dat de seks niet goed zal zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2016 00:11 schreef alors het volgende:
[..]
Omdat dat jouw heilige graal is? Respecteer het gewoon.
TS geeft aan dat hij zich flexibel op wil stellen wat seks betreft. Hij is nieuwsgierig naar of PTSS van invloed is op seks. Niet meer of minder. Maar de fokkers staan al in de rij om het belachelijk te maken. Zó ruimdenkend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |