abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163359429
Hey,

Binnenkort studeer ik af aan de uni na mijn thesis presentatie. Als ik dat haal moet ik mijn diploma zelf aanvragen. De universiteit zal dan aan DUO doorgeven dat ik ik mijn diploma behaald heb en een einddatum doorgeven.

Wat ik mij afvraag.. als ik direct mijn diploma aanvraag betekent het dat ik nu al mijn OV stop moet zetten. Kan ik mijn diploma ergens in augustus aanvragen zodat ik wat langer mijn OV kaart kan houden?
And remember, respect is everything!
pi_163359790
Zo lang je stufi krijgt heb je recht op ov. daar moet je naar zoeken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:30:11 #3
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_163361484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:35 schreef killfrenzy het volgende:
Hey,

Binnenkort studeer ik af aan de uni na mijn thesis presentatie. Als ik dat haal moet ik mijn diploma zelf aanvragen. De universiteit zal dan aan DUO doorgeven dat ik ik mijn diploma behaald heb en een einddatum doorgeven.

Wat ik mij afvraag.. als ik direct mijn diploma aanvraag betekent het dat ik nu al mijn OV stop moet zetten. Kan ik mijn diploma ergens in augustus aanvragen zodat ik wat langer mijn OV kaart kan houden?
Zolang je als voltijdsstudent ingeschreven staat, heb je recht op studiefinanciering (= ook lenen en het studentenreisproduct).

We kijken hierbij naar de situatie op de eerste van de maand. Sta je op de eerste van de maand ingeschreven? Dan heb je die maand recht op je studiefinanciering.
Sta je op de eerste van de maand niet meer geschreven/word je op de eerste van de maand uitgeschreven? Dan heb je geen recht meer op de studiefinanciering en mag je niet meer reizen met het studentenreisproduct. Zet je studentenreisproduct stop vóór of op de 5e werkdag van de 1e maand waarin je er geen recht meer op hebt. .

Voorbeeld:

Uitgeschreven per 3 juli > doorgeven einddatum via Mijn DUO > per 1 augustus geen recht op studiefinanciering en niet meer reizen met studentenreisproduct > uiterlijk 5 augustus studentenreisproduct stopzetten bij een automaat.

Uitgeschreven per 15 augustus > doorgeven einddatum via Mijn DUO > per 1 september geen recht op studiefinanciering en niet meer reizen met studentenreisproduct > uiterlijk 7 september studentenreisproduct stopzetten bij een automaat.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')