quote:Mwa....
Op vrijdag 29 november 2002 20:08 schreef Mercurius69 het volgende:
Vinden jullie deze 15 jarige kanjer ook zo goed?
Ik wel...
Dat liedje : "isnt she lovely " blijft maar in mijn hoofd hangen!
Zet hem op !
quote:ik ben jongen trouwens hoor, maarre; ik zing hem ook af en toe (niet zo krachtig als hem ha ha ha, anders had ik ook wel bij Idols gestaan), maar zijn stem was zuiver! Gewoon in mijn hoofd.. die komt er wel.
Ik wel...
Zet hem op !
quote:wie was dat ook alweer...
Ik wel...
Zet hem op !
quote:Dat vraag ik me ook af.
Op vrijdag 29 november 2002 20:22 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
wie was dat ook alweer...
quote:idd.. geen idee over wie ze het hebben..
Op vrijdag 29 november 2002 20:29 schreef StephanL het volgende:[..]
Dat vraag ik me ook af.
Mijn favoriete mannelijke kandidaat.
ps. zat Wayne nou in de "hakken over de sloot" kamer? of wassie ook zo door? (die donkerdere jongen met mooie rastahaartjes en die happy look op z'n gezicht.. (Jullie mogen meeklappen als jullie willen hoor )
quote:Jim is toch gewoon door?
Op vrijdag 29 november 2002 22:40 schreef Mercurius69 het volgende:
Het zal de zenuwen wel geweest zijn...
Weet je zeker dat Jim in 2 zat ?
quote:Ah, mooi
Op vrijdag 29 november 2002 22:39 schreef Baronekke het volgende:
Hij zat er toch echt
Hijs ook gewoon door
quote:Waarschijnlijk wel ja, want
ps. zat Wayne nou in de "hakken over de sloot" kamer? of wassie ook zo door? (die donkerdere jongen met mooie rastahaartjes en die happy look op z'n gezicht.. (Jullie mogen meeklappen als jullie willen hoor)
quote:Ik ben jaloers op Wayne
Op vrijdag 29 november 2002 22:42 schreef Baronekke het volgende:
Mjah, Marieke & Wyane zijn btw wel een leuk stelletje vinden jullie ook niet?
quote:Dat moet haast wel, anders is de jury echt gek. Hij mag van mij nu al een cd volzingen, wat een stem.
Op vrijdag 29 november 2002 22:43 schreef Driftwood het volgende:
jim is door ?
quote:Khoop ut
Op vrijdag 29 november 2002 22:46 schreef Driftwood het volgende:
drift ook,
maar hij zal wel heel hetero zijn
quote:Dat vond ik ook een opvallende kledingkeus.
Op vrijdag 29 november 2002 22:49 schreef Brennie het volgende:
JIM:
Iemand met een blouse onder een trui
Not done
quote:geef niej, wat ie vandaag aanhad was leuk
Op vrijdag 29 november 2002 22:50 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat vond ik ook een opvallende kledingkeus.
Heeftie trouwens al een fansite?
Jim gaat winnen! hihi. Jim is lief.
quote:19 is...
Op vrijdag 29 november 2002 23:21 schreef CJ het volgende:
* Het valt CJ op dat er veel volwassenen zitten te geilen op een kind van 15.
quote:Ik bedoelde het ook niet zo serieus hoor.
Op vrijdag 29 november 2002 23:23 schreef Driftwood het volgende:[..]
19 is...
nou ik geil niet op hem hoor
maar ik zou er geen moeite mee hebben om hem eens te leren kennen
Maar ik vind Jim er voor z'n 15 jaar wel heel erg volwassen uit zien. En lelijk is hij zeker niet.
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 29-11-2002 23:37]
quote:Dat was toch ook de bedoeling!! dress to impress
Op vrijdag 29 november 2002 23:29 schreef SmashBro het volgende:
En over zijn kledingkeuze, die kleren kunnen gewoon uit!.
quote:Ik denk dat die Wayne idd zn gedrag echt aan moet passen, want anders ligt ie er binnen de kortste keren uit.
Op zaterdag 30 november 2002 00:15 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
...Denk je nou echt dat ze hem door laten gaan, nu al arrogant betekent alleen meer problemen als hij verder door zou gaan en zou winnen. Nee hoor dat doen ze niet. Het liedje wat de toekomstige nummer één gaat zingen ligt vast ook al klaar. De jongens moesten een hoog nummer zingen dus de lagere zangstemmen vielen af en de meiden hebben eigenlijk al een hoge stem. Dus het liedje is er al en het toekomstige Idol heeft een hoge stem...man of vrouw en ik vermoed een man.....
quote:Wat een wereld pagina! Ik heb weer 10 adressen erbij van BrEeZaH sletjes
Op zaterdag 30 november 2002 10:45 schreef charmed_angel het volgende:
CU2 van JIM
quote:Wat lul je nou. Idols is hetzelfde als in Engeland en daar lag het nummer NIET klaar, het was een cover. Heel de CD van Gareth Gates staat vol met covers.
Op zaterdag 30 november 2002 00:15 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
Wedden dat Wayne niet doorgaat.
Die jongen is net door de eerste auditie heen gekomen en loopt al rond met een air alsof hij al miljoenen cd's heeft verkocht. Denk je nou echt dat ze hem door laten gaan, nu al arrogant betekent alleen meer problemen als hij verder door zou gaan en zou winnen. Nee hoor dat doen ze niet. Het liedje wat de toekomstige nummer één gaat zingen ligt vast ook al klaar. De jongens moesten een hoog nummer zingen dus de lagere zangstemmen vielen af en de meiden hebben eigenlijk al een hoge stem. Dus het liedje is er al en het toekomstige Idol heeft een hoge stem...man of vrouw en ik vermoed een man.....
quote:Uhm... correct me if I'm wrong... Maar niet Gareth Gates was de nummer één van Idols, maar Will Young was toch de winnaar van Idols in Engeland?
Op zaterdag 30 november 2002 13:35 schreef Chayenn het volgende:[..]
Wat lul je nou. Idols is hetzelfde als in Engeland en daar lag het nummer NIET klaar, het was een cover. Heel de CD van Gareth Gates staat vol met covers.
Oh ja, en als het nummer een cover was, dan lag het dus al klaar.
quote:Yep Mijn dochter vond hem gelijk echt heel leuk, dus hij heeft wel wat van een Idol in zich.
Op vrijdag 29 november 2002 22:40 schreef Mercurius69 het volgende:
Het zal de zenuwen wel geweest zijn...
Weet je zeker dat Jim in 2 zat ?
Dit is een kansheber.
Volgens mij bij de eerste auditie werd er toen niet gezegd dat hij aan zijn uitsraling c.q wijze van presenteren moest werken?
quote:Volgensmij zat Wayne in kamer 3
Op vrijdag 29 november 2002 22:39 schreef Baronekke het volgende:
Hij zat er toch echt
Hijs ook gewoon door
ps. zat Wayne nou in de "hakken over de sloot" kamer? of wassie ook zo door? (die donkerdere jongen met mooie rastahaartjes en die happy look op z'n gezicht.. (Jullie mogen meeklappen als jullie willen hoor)
quote:Groetjes uit Bergen..haha! Jammer dat ie niet 10 jaar ouder is..
Op zaterdag 30 november 2002 11:12 schreef Mercurius69 het volgende:
Wowieeeeeeee blijkt Jim nog in Egmond binnen te wonen ook...
Groetjes uit Alkmaar
quote:Yep, maar Gareth heeft ook een cd gemaakt en inmiddels al vele hits gescoord.
Op zaterdag 30 november 2002 14:11 schreef CJ het volgende:
Uhm... correct me if I'm wrong... Maar niet Gareth Gates was de nummer één van Idols, maar Will Young was toch de winnaar van Idols in Engeland?
Jim heeft iets met Gareth gemeen: je smelt gewoon als hij begint te zingen. Gareth heeft dat ook.
quote:Hehe, dat heb ik dus met Will Young en niet met Gareth.
Op zondag 1 december 2002 11:08 schreef SmashBro het volgende:[..]
Yep, maar Gareth heeft ook een cd gemaakt en inmiddels al vele hits gescoord.
Jim heeft iets met Gareth gemeen: je smelt gewoon als hij begint te zingen. Gareth heeft dat ook.
quote:Tja, smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind Gareth qua uiterlijk een beetje in dezelfde categorie vallen als Billy Crawford. En die vind ik al
Op zondag 1 december 2002 11:22 schreef Driftwood het volgende:
Gareth heeft een cute koppie
vind will toch meer neigen naar dingen uit apenheul
Maarre... Het gaat hier over Jim hoor.
Wanhopige poging weer ontopic te komen:
Hij heeft blijkbaar ook al een harem.
quote:wat doen die snollen bij mijn Jim
Op zondag 1 december 2002 12:28 schreef SmashBro het volgende:
Maarre... Het gaat hier over Jim hoor.
Wanhopige poging weer ontopic te komen:
Hij heeft blijkbaar ook al een harem.
quote:Heb ik gezegd dat ie nummer 1 is dan? Nee! Nummer 2 dat weet ik zelf ook wel, maar ik vind hem veel leuker dan de nummer 1.
Op zaterdag 30 november 2002 14:11 schreef CJ het volgende:[..]
Uhm... correct me if I'm wrong... Maar niet Gareth Gates was de nummer één van Idols, maar Will Young was toch de winnaar van Idols in Engeland?
[afbeelding]
www.will-youngonline.com
Oh ja, en als het nummer een cover was, dan lag het dus al klaar.
quote:Nou, je reageerde anders op de post die ging over het nummer die de nummer 1 zou moeten zingen (die track zou namelijk al klaar liggen). Je zei dat het nummer niet klaar stond en dan begin je ineens over Gareth Gates die een album vol covers heeft uitgebracht.
Op zondag 1 december 2002 16:33 schreef Chayenn het volgende:[..]
Heb ik gezegd dat ie nummer 1 is dan? Nee! Nummer 2 dat weet ik zelf ook wel, maar ik vind hem veel leuker dan de nummer 1.
quote:Een echte idols'fan' weet dat Gareth Gates nummer 2 van engeland is.
Op zondag 1 december 2002 16:42 schreef CJ het volgende:[..]
Nou, je reageerde anders op de post die ging over het nummer die de nummer 1 zou moeten zingen (die track zou namelijk al klaar liggen). Je zei dat het nummer niet klaar stond en dan begin je ineens over Gareth Gates die een album vol covers heeft uitgebracht.
Vind je het vreemd dat ik dat ik daardoor van de wijs werd gebracht?
Ik heb trouwens mijn mening over Wayne herzien na het zien van de aflevering.
Hij zong een stuk minder leuk
.
Ik ben nu jim-fan.
quote:Das Jamai.
Op zondag 1 december 2002 17:30 schreef LoekB het volgende:
Huh? Jim was toch dat gozertje met die bril?
quote:dat joch met die bril heeft geen idol-uitstraling... Meer een gezicht dat ik vind passen bij het Journaal van de NOS!
Op zondag 1 december 2002 17:42 schreef Chayenn het volgende:[..]
Das Jamai.
Vage naam trouwens.
En Joël is nu dus toch nog door!!!
En Jim was wel okee ja!
quote:Jim ziet er echt goed uit. een type waar veel meisjes op zullen vallen, hij zingt leuk, alleen lijkt hij me nog wat onzeker maar ja hij is nog maar 15
Op zondag 1 december 2002 20:06 schreef daniman het volgende:[..]
dat joch met die bril heeft geen idol-uitstraling... Meer een gezicht dat ik vind passen bij het Journaal van de NOS!
En Joël is nu dus toch nog door!!!
En Jim was wel okee ja!
Joel zijn ogen staan te dicht bij elkaar.
vind hem niet aantrekkelijk
quote:Da's vast niet om z'n mentaliteit... wat een loser!
Op vrijdag 29 november 2002 22:42 schreef SmashBro het volgende:
Ik ben jaloers op Wayne
* Sandee.TV vond hem nog wel zo ontzettend goed in de voorrondes...
quote:Cheers!
Op maandag 2 december 2002 00:18 schreef Shirley het volgende:
Jamai heeft wel een prachtige stem, Jim is ook wel leuk en heeft een goeie stem. Joel heeft meer bewezen in de theaterrondes vond ik, al blijft die enge vader van hem in m'n achterhoofd spoken en Wayne... tsja... 't is die attitude,hè...
Maar over Joel ben ik het niet eens... maar hij zal wel in het "format" van Idols passen *grrr...*
alle screens die ik heb van Jim staan allemaal op 1 pagina, dus geen gezoek meer. Deze is hier te vinden.
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 10:57 schreef schwa78 het volgende:[..]
Wat een wereld pagina! Ik heb weer 10 adressen erbij van BrEeZaH sletjes
Op 30 nov , 526 keer bezocht.
Ik ben benieuwd hoe hij dat zelf vind al die aandacht.
GrEeTz Alice
quote:Joepie!!
Op maandag 2 december 2002 01:06 schreef _wie het volgende:
ontopic:alle screens die ik heb van Jim staan allemaal op 1 pagina, dus geen gezoek meer. Deze is hier te vinden.
GreEtZ,
quote:als hij wint dan ligt er binnen een maand een single in de winkel
Op woensdag 4 december 2002 11:04 schreef Mercurius69 het volgende:
Wanneer denken jullie dat zijn eerste cd-single uitkomt?GreEtZ,
wat een lekker ding zeg!!!
quote:Jim zat natuurlijk in kamer 2 dus dies door.
Op woensdag 4 december 2002 22:14 schreef Loesje29 het volgende:
Maarrrrrrrr.... in welke kamer zattie nou???? Zou hij wel door zijn??
Ik denk en hoop van wel!!
MzzzzzLL
RoPo
quote:Mmm, in welke kamer zat hij? die kamer is dan dus door
Op vrijdag 6 december 2002 16:22 schreef DanV het volgende:
Ik weet uit ZEER betrouwbare bron (Mr. Jim himself) dat ie door is. Ook weet ik wat er verder met hem gaat gebeuren, maar dat wordt als het goed is vandaag allemaal bekend gemaakt.
Als hij zing staat hij er als een zoutzak bij vind ik, een beetje je armen wijd en klaar.
Voor de rest wel een mmoie stem, maar niet DE IDOL!
(dat blijft voor mij Dewi!)
quote:ohja die vond ik ookwel goed
Op vrijdag 6 december 2002 17:57 schreef charmed_angel het volgende:
Jim ziet er misschien wel goed uit. Maar ik vind hem eigenlijk niks.Als hij zing staat hij er als een zoutzak bij vind ik, een beetje je armen wijd en klaar.
eigelijk zijn de gene die is de kamer zaten die zeker weten doorgingen
allemaal goed
want anders zitten ze daar niet
GreeTs
quote:edit: verkeerd hoofd bij verkeerde naam gedacht
Op vrijdag 6 december 2002 17:57 schreef charmed_angel het volgende:
Jim ziet er misschien wel goed uit. Maar ik vind hem eigenlijk niks.Als hij zing staat hij er als een zoutzak bij vind ik, een beetje je armen wijd en klaar.
[Dit bericht is gewijzigd door -moi- op 06-12-2002 22:37]
THUMBS UP!!!
GreEtZ, Kirsa
RTL4 leest mee op Fok hoor, dat kan niet anders.
K vind t ook wel gaaf dat die Roger door is. K denk alleen niet dattie t haalt [te alternatief?]
En ARGH Joël .. is.. ook.. door...
quote:Wel een slimme opmerking van Tooske... in het begin zat toch ook de toekomstige winnaar van Idols erbij...
Op vrijdag 6 december 2002 22:53 schreef lindaatje het volgende:
hey, toen Tooske zei: 'bij deze groep zit de toekomstige winnaar van Idols'. Nou, toen dacht ik echt aan Jim hoor. Kan bijna niet anders dat hij niet de winnaar wordt.
Eigenlijk gewoon logisch natuurlijk, maar het klinkt wel stoer.
Als je Jim vergelijkt met Roger , dan was de all round performance van Roger stukke beter.
Voor mij staat Jim nog steeds op 1 maar ik hoop dat hij er nog iets meer show aan gaat geven ,
anders red hij het niet?
Wat vinden jullie?
GreEtZ
quote:Hmmm, ik vermoed dat het feit dat ze eigenlijk maar weinig van Jim laten zien (vorige week ook al, vond ik) erop wijst dat ze denken dat hij ver gaat komen. Het beetje het tegenovergestelde van Sunny en Wayne, als het ware.
Op zaterdag 7 december 2002 13:41 schreef Mercurius69 het volgende:
Ik had ook wel wat meer van Jim willen zien.
Hij heeft een fantastische stem waar hij op kan vertrouwen,
al hoop ik dat hij bij de volgende ronde wat meer show gaat brengen.
Maar goed, ik had ook wel wat meer willen horen, want in die kleine stukjes vind ik zijn stem een beetje eentonig, eigenlijk. Niet slecht of zo, maar ja.... een beetje saai. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als we eens een heel nummer horen.
quote:Ja ik wil hem weleens een heel lied horen zingen... Tot nu toe krijg ik de indruk dat ie alleen voor zijn uiterlijk en zijn eentonige stemgeluid doorging.
Op zaterdag 7 december 2002 14:19 schreef Jane het volgende:[..]
Hmmm, ik vermoed dat het feit dat ze eigenlijk maar weinig van Jim laten zien (vorige week ook al, vond ik) erop wijst dat ze denken dat hij ver gaat komen. Het beetje het tegenovergestelde van Sunny en Wayne, als het ware.
Of hij is natuurlijk verschikkelijk saai, dat kan ook.Maar goed, ik had ook wel wat meer willen horen, want in die kleine stukjes vind ik zijn stem een beetje eentonig, eigenlijk. Niet slecht of zo, maar ja.... een beetje saai. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als we eens een heel nummer horen.
quote:Welke school is dat dan?
Op dinsdag 10 december 2002 21:36 schreef blikgroente het volgende:
Hij zit op de school waar ik vorig jaar examen gedaan heb. Ken hem nog wel van de pauze's: stond ie altijd met een horde meisjes aan zo'n hangtafel... Zal me niets verbazen als het arme kind homo is
quote:Hey Boris.. Jij ook op Fok? Achterneef Danny hier
Op dinsdag 10 december 2002 21:36 schreef blikgroente het volgende:
Hij zit op de school waar ik vorig jaar examen gedaan heb. Ken hem nog wel van de pauze's: stond ie altijd met een horde meisjes aan zo'n hangtafel... Zal me niets verbazen als het arme kind homo is
quote:Ik vind hem fantastisch. En nee niet alleen omdat ie er lekker uitziet.
Op donderdag 12 december 2002 01:40 schreef Edgy het volgende:
Kakker Jim vind ik maar een beetje saai. Goed luisteren, zo goed is ie niet hoor...
quote:Alleen moet hij noig de baart in de keel krijgen da's niet echt een voordeel.
Op donderdag 12 december 2002 11:43 schreef Chayenn het volgende:[..]
Ik vind hem fantastisch. En nee niet alleen omdat ie er lekker uitziet.
quote:Die heeft hij toch allang??? Hij heeft juist een mooie lage zangstem.
Op donderdag 12 december 2002 11:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
Alleen moet hij noig de baart in de keel krijgen da's niet echt een voordeel.
quote:Dat kan iedere man laag zingen... Was hij ook die gozer die de laatste keer op tv een nummer een octaaf lager had lopen zingen?? Dat kan dus echt niet he?? Het kan ook een ander zijn geweest... Die moet er dan wel uit... Maar de stem van Jim is niet zuiver.
Op donderdag 12 december 2002 12:42 schreef schwa78 het volgende:[..]
Die heeft hij toch allang??? Hij heeft juist een mooie lage zangstem.
mvg Edge
quote:En dat is jouw mening als professioneel zanger of talentscout? Ben jij voor je werk veel met zingen bezig? Of heb je zelf zangles?
Op donderdag 12 december 2002 16:10 schreef Edgy het volgende:[..]
Dat kan iedere man laag zingen... Was hij ook die gozer die de laatste keer op tv een nummer een octaaf lager had lopen zingen?? Dat kan dus echt niet he?? Het kan ook een ander zijn geweest... Die moet er dan wel uit... Maar de stem van Jim is niet zuiver.
mvg Edge
Ik vraag me dat namelijk af, omdat je zo stellig beweert dat Jim niet zuiver zingt, terwijl iedereen hier eigenlijk vindt dat hij wel goed kan zingen.
quote:scannen!!
Op donderdag 12 december 2002 19:50 schreef Minnie_ het volgende:
In ons plaatselijke sufferdje BES (=Bergen Egmond Schoorl) Contact staat ie trouwens met interview én foto op de voorpagina. Leuk interview en leuke foto!
quote:Ja, dat was Jim. Alleen, jij zegt 'dat kan echt niet', maar wat had hij dan moeten doen vraag ik me af? Dat nummer van Stevie Wonder is echt hartstikke hoog en lang niet elke man kan dat halen. Zoals ik al in een ander topic zei, verbaast het me ook dat ze net dat nummer gekozen hebben om iedereen te laten zingen.
Op donderdag 12 december 2002 16:10 schreef Edgy het volgende:
Was hij ook die gozer die de laatste keer op tv een nummer een octaaf lager had lopen zingen??
En over dat 'zuiver zingen': dat doet hij tot nu toe dus wel. Alleen is er nog wel een verschil tussen 'niet vals zingen' en 'een geweldige zanger zijn' en om daarover te oordelen moet ik echt wat meer van hem horen, want wat ik tot nu toe gehoord heb is nog niet voldoende om hem tot mijn favoriet te bombarderen.
quote:Nee geen professioneel zanger, maar wel zangles gehad, in groepen en koor gezongen (gospel en popmuziek). Speel verder ook piano. Wil niet zeggen dat ik goed kan zingen, maar weet dus wel het verschil of iemand zuiver zingt, juist ademt, de noten kan halen... Laag zingen is dus niet moeilijk.
Op donderdag 12 december 2002 16:58 schreef schwa78 het volgende:[..]
En dat is jouw mening als professioneel zanger of talentscout? Ben jij voor je werk veel met zingen bezig? Of heb je zelf zangles?
Ik vraag me dat namelijk af, omdat je zo stellig beweert dat Jim niet zuiver zingt, terwijl iedereen hier eigenlijk vindt dat hij wel goed kan zingen.
quote:Tuurlijk zegt dat wel iets over je stem... Hij kan blijkbaar niet zoveel octaven bereiken. Veel mensen die ik ken kunnen aardig zingen. Dat wil dus zeggen: niet vals. Maar stemgeluid moet volume hebben, goed klinken, je juiste noten kunnen halen en zuiver zijn (geen neusklank bijv) Ik zeg nu niet dat Jim dit allemaal niet heeft, maar het kan veel beter. Wat ik dus nu heb gehoord van hem is nog niet indrukwekkend. Een voorbeeldje, die Jamai doet het een stuk beter!
Op vrijdag 13 december 2002 09:47 schreef Jane het volgende:[..]
Ja, dat was Jim. Alleen, jij zegt 'dat kan echt niet', maar wat had hij dan moeten doen vraag ik me af? Dat nummer van Stevie Wonder is echt hartstikke hoog en lang niet elke man kan dat halen. Zoals ik al in een ander topic zei, verbaast het me ook dat ze net dat nummer gekozen hebben om iedereen te laten zingen.
Jim deed het enige dat hij in dat geval kon doen en dat is dus het nummer een octaaf lager zingen. Dat op zich zegt helemaal niks over zijn zangkwaliteiten.
En ik weet zeker dat het nog heel spannend gaat worden wie er gaat winnen...
ps. Edgy toch raar dat jij een van de weinige bent die vind dat Jim niet zuiver zingt?
GreEtZ,
Goed, hij is nog wel wat jong, maar dat zijn volgens mij wel veel van die idolen.
quote:Het Jac. P. Thijsse in Castricum
Op dinsdag 10 december 2002 22:20 schreef Minnie_ het volgende:[..]
Welke school is dat dan?
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:58 schreef DanV het volgende:[..]
Hey Boris.. Jij ook op Fok? Achterneef Danny hier
quote:Tja, misschien verschilt het gehoor misschien bij een ieder een beetje... Met niet zuiver bedoel ik niet dat Jim vals zingt, sorry beetje verkeerde woordkeuze... Was in alle haast getypt. Helder is misschien beter op zijn plaats... Jamai's klank is veel helderder. Uiteraard, voor een knul van 15 doet ie het niet slecht...
Op vrijdag 13 december 2002 17:04 schreef Mercurius69 het volgende:ps. Edgy toch raar dat jij een van de weinige bent die vind dat Jim niet zuiver zingt?
quote:zeker weten..
Op zaterdag 14 december 2002 12:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ga ervan uit dat Jim doorgaat. Je zag het met Jamai ook, die vent is gewoon hartstikke populair.
* Partygurl weet nu al dat haar sms tegoed dr aan gaat
quote:Dat denk ik ook.
Ik ga ervan uit dat Jim doorgaat. Je zag het met Jamai ook, die vent is gewoon hartstikke populair.
Maar ik denk dat als die twee in finale staan, het uiterlijk toch wat belangrijker gaat worden.
Het gaat tenslotte om een "idool", en je kan natuurlijk heel goed idool zijn puur om iemands 'muziek' of 'stem', maar om op posterformaat boven de bedden van tienermeisjes/jongens te hangen moet je toch ook eigenlijk best je uiterlijk mee hebben. Dus Jim heeft een streepje voor op Jamai.
Maar dat laat niet weg dat Jamai zowiezo wel een platencontract krijgt aangeboden, ook al wint hij niet.
Kijk Jamai is ook niet usperknap, maar wat Jamai heeft en JIm weer niet is spontaniteit! En uitstraling! Dat is zo superbelangrijk bij een idool!
Ik ben echt benieuwd wat de jury gaat zeggen als Jim zijn liedje heeft gezongen.....
Want echt....van mij hoef hij niet perse door te gaan!
quote:Ik vind Jim dus totaal NIET knap! Als je zijn foto's eens ziet op zijn CU2, dan schrik je gewoon! Haha!
Op dinsdag 17 december 2002 10:25 schreef CJ het volgende:[..]
Het gaat tenslotte om een "idool", en je kan natuurlijk heel goed idool zijn puur om iemands 'muziek' of 'stem', maar om op posterformaat boven de bedden van tienermeisjes/jongens te hangen moet je toch ook eigenlijk best je uiterlijk mee hebben. Dus Jim heeft een streepje voor op Jamai.
quote:Ik vind hem ook erg goed..en het lijkt me wel dat er veel voor hem gebeld wordt..
Op vrijdag 20 december 2002 14:37 schreef Mercurius69 het volgende:
Jim is goed!
Ik hoop dat iedereen vanavond net zo massaal gaat stemmen op hem als op Jamai!
Succes!!!
GreEtZ,
quote:Dat is helaas gezien de condition humaine een onontkoombaar feit. "Het is het oude verbond: mens, gij zult sterven." Dat zegt de Bijbel erover. Sartre en Camus hebben hier zinnige dingen over geschreven, moet je weten.
Ik ga ervan uit dat Jim doodgaat.
Groetjes,
Dicky Palyama, de existentialistische badmintonner.
quote:Hij is best wel lekker jah
Op vrijdag 20 december 2002 21:49 schreef Partygurl het volgende:
JIM MOET WINNEN
quote:Boeiuh. Die ogen, die glimlach, die stem... die body...
Op vrijdag 20 december 2002 22:17 schreef Chayenn het volgende:
Zeer prettige stem ja!En het liedje was ook leuk gekozen. Alleen vond ik ze haar iets minder.
quote:Ben jij ook een BrEeZaH-MutS?
Op vrijdag 20 december 2002 22:38 schreef Partygurl het volgende:
wowiej, mijn beltegoed gaat dr aan
In dat andere topic werd gezegd dat alleen maar BreEzAhMUtsen zouden bellen voor Jim. Nou, ja... dan maar een muts. Who cares.
quote:Zeik niet, ik vind hem leuk om te zien en de gemiddelde breezermuts is 15, en aangezien ik wat ouder ben
Op vrijdag 20 december 2002 22:41 schreef CJ het volgende:[..]
Ben jij ook een BrEeZaH-MutS?
In dat andere topic werd gezegd dat alleen maar BreEzAhMUtsen zouden bellen voor Jim.
Nou, ja... dan maar een muts. Who cares.
quote:Ik zei niet hoor. Ik heb ook voor Jim gebeld.
Op vrijdag 20 december 2002 22:43 schreef Partygurl het volgende:[..]
Zeik niet, ik vind hem leuk om te zien en de gemiddelde breezermuts is 15, en aangezien ik wat ouder ben
Ik moet wel zeggen, het is een slim ventje van 15... Hij kent zeker zijn gebreken (zang) maar kiest zijn nummers slim uit... Goed klinkende nummers die niet moeilijk zijn maar waar zijn stem wel bij past...
Volgens mij heeft ie dit nummer eerder gedaan. Kan het wat veelzijdiger zijn, want als je steeds dezelfde nummers heeft...
Verder vond ik Marieke wel erg meevallen en Zosja was goed (hoewel ik haar wel beter had verwacht). Sabine en Louise hebben een heel moeilijk nummer gekozen, die waarschijnlijk iets te hoog gegrepen waren. Jammer.
Mijn voorspelling
Jim
Zosja
Marieke
waarvan ik het niet eens ben met de uitverkiezing van Jim qua zang, maar wel qua looks (idol), maar weer niet qua performance (entertainment).
quote:duhuh, het mannetje is 15,
Op vrijdag 20 december 2002 23:52 schreef Verfokker het volgende:
51 percenten...
maar eerlijk is eerlijk, hij kan wel zingen.
quote:Halloooo... ik heb gestemd en naar mijn weten behoor ik echt niet tot het 13 jarig TMF publiek.
Op vrijdag 20 december 2002 23:54 schreef extreme het volgende:[..]
duhuh, het mannetje is 15,
z'n fans zijn het smsend 13 jarig TMF publiek.. geen wonder dat die jongen zoveel stemmen krijgt...maar eerlijk is eerlijk, hij kan wel zingen.
En ik denk dat het best wel mee valt met het stemmen van de pubers. Jim lijkt gewoon de ideale schoonzoon (ook al is-ie nog maar 15). Hij heeft een leuke stem, is niet onaantrekkelijk, is een beetje verlegen, maar als-ie zingt, dan komt het er zeer zeker uit, zonder dat er autotune nodig is om de boel recht te trekken.
quote:Groot gelijk heb je wat betreft het publiek.
Op vrijdag 20 december 2002 23:54 schreef extreme het volgende:[..]
duhuh, het mannetje is 15,
z'n fans zijn het smsend 13 jarig TMF publiek.. geen wonder dat die jongen zoveel stemmen krijgt...maar eerlijk is eerlijk, hij kan wel zingen.
15 jaar is ie pas. Mijn hond is zelfs ouder dan hij...
quote:En mijn hond blaft hoger dan hij!!
Op zaterdag 21 december 2002 00:02 schreef schwa78 het volgende:
Ik vond Jim echt supergoed. Een hele coole stem en de looks heeft ie ook mee. Misschien dat ie nog wat aan zijn performance moet werken, maar het is natuurlijk nog een broekie.15 jaar is ie pas. Mijn hond is zelfs ouder dan hij...
quote:Mijn hond ook, maar die is gecastreerd...
Op zaterdag 21 december 2002 00:04 schreef Edgy het volgende:[..]
En mijn hond blaft hoger dan hij!!
quote:Niet iedereen hoeft een bereik te hebben van 3 octaven of meer.
Op zaterdag 21 december 2002 00:04 schreef Edgy het volgende:[..]
En mijn hond blaft hoger dan hij!!
Hij zingt tenminste niet vals, weet toon aan te houden en dat kun je van veel van die popidooltjes als Justin Timberlake, Nick Carter, Ronan Keating, Enrique Iglesias, Billy Crawford en dergelijke andere tieneridooltjes niet te zeggen. Als je die live hoort zingen, dan valt de hoeveelheid autotune op CD's gewoon op. En Jim zingt gewoon heel erg naturel. Het gaat hem met gemak af en ik twijfel er niet aan dat er nog meer in zit dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Die jongen is nog maar 15 jaar en je kan niet verwachten dat hij z'n stem nu al perfect beheerst. Vooral niet als je net de baard in de keel hebt gehad. Dus ik weet zeker dat er heel erg veel onbenut potentieel in hem zit. En met de juiste begeleiding zal hij het heel erg ver kunnen schoppen.
quote:Ronan Keating kan toch best wel goed zingen??
Op zaterdag 21 december 2002 00:19 schreef CJ het volgende:[..]
Niet iedereen hoeft een bereik te hebben van 3 octaven of meer.
Hij zingt tenminste niet vals, weet toon aan te houden en dat kun je van veel van die popidooltjes als Justin Timberlake, Nick Carter, Ronan Keating, Enrique Iglesias, Billy Crawford en dergelijke andere tieneridooltjes niet te zeggen.
De meeste popidooltjes kunnen trouwens beter zingen dan je denkt hoor. Heb je het duet van Rachel Stevens (van S Club 7) en Gareth Gates (Popidol) gehoord?? Glaszuivere stem.
quote:Live? Of gewoon in de studio?
Op zaterdag 21 december 2002 00:27 schreef schwa78 het volgende:
Heb je het duet van Rachel Stevens (van S Club 7) en Gareth Gates (Popidol) gehoord?? Glaszuivere stem.
quote:Live bij popidol... zoek effe met kazaa...
Op zaterdag 21 december 2002 00:28 schreef CloudBox het volgende:[..]
Live? Of gewoon in de studio?
quote:Wou je wedden? Westlife is juist een van de autotune bandjes... Niet dat ik hun muziek niet leuk vindt, maar tja... zelfs tijdens optredens gebruiken veel artiesten autotune om hun valse noten er uit te filteren (zie bv. Whitney Houston).
Op zaterdag 21 december 2002 00:28 schreef Minnie_ het volgende:
Shane van Westlife wel eens live horen zingen? Daar komt echt geen valse noot uit..
quote:Bij een optreden wordt er vaak veel gedanst... als je dan nog zuiver wil blijven zingen dan ben je echt 1 van de uitzonderingen...
Op zaterdag 21 december 2002 00:32 schreef CJ het volgende:[..]
Wou je wedden? Westlife is juist een van de autotune bandjes... Niet dat ik hun muziek niet leuk vindt, maar tja... zelfs tijdens optredens gebruiken veel artiesten autotune om hun valse noten er uit te filteren (zie bv. Whitney Houston).
quote:Hoezo off-topic?
Op zaterdag 21 december 2002 00:34 schreef CloudBox het volgende:
Hey CJ, ik draaide gisteren het kerstnummer van T-Spoon, welk nummer hebben ze nou gecoverd?
quote:Ik heb hem genoeg live horen zingen om te weten dat hij goed live zingt. Mark daarentegen...Daar schrik ik nog wel eens van.
Wou je wedden? Westlife is juist een van de autotune bandjes... Niet dat ik hun muziek niet leuk vindt, maar tja... zelfs tijdens optredens gebruiken veel artiesten autotune om hun valse noten er uit te filteren (zie bv. Whitney Houston).
quote:Ik had juist het idee dat hij het prototype idool is waar ze naar op zoek zijn. Hij heeft de looks en de stem... zijn optreden kan nog wat beter, maar hij heeft nog wel een paar maanden.
Op zaterdag 21 december 2002 00:36 schreef shiNinG_staR het volgende:
Jaaa, Jim was superlekker koppie, nog lekkerdere stem
hij staat bij mij nu op een gedeelde 1e plaats met Jamai.. alleen het enige: z'n performance was veel beter dan vorige keer, maar een echte idol zag ik er nog niet staan hoor.. maar voor de rest:
quote:Voor zover ik weet hoefden er geen rechten betaald te worden aan een artiest nog hoefde er iets gecleared te worden. Dus wettelijk gezien is er sprake van een eigen compositie.
Op zaterdag 21 december 2002 00:36 schreef CloudBox het volgende:
Evvvery body, merry christmasss, dat stukje is gecoverd.
quote:Oow ben jij zijn vader? Lachen dat jij hier op fok zit!
Op zaterdag 21 december 2002 00:15 schreef Mercurius69 het volgende:
/bow
Ja hij was echt goed he?
Ik vond dat hij goed gewerkt had aan zijn : so called "performance"
Geweldig, raad eens hoe mijn zoon heet?
Weeeee
Thanks all for voting !
quote:Wat een vage conclusie trek jij
Op zaterdag 21 december 2002 02:00 schreef Magics het volgende:[..]
Oow ben jij zijn vader? Lachen dat jij hier op fok zit!
quote:En daarom heeft ie dus een beperkte zangstem... En weet je waarom het niet vals is? Als je altijd binnen je bereik van je stem zingt en een beetje gevoel hebt voor muziek zing je dus nooit vals. Je zal Jim niet betrappen op valse noten omdat hij zijn liedjes zo uit zoekt en dan een octaaf lager gaat zitten zodat hij de tonen net genak haalt... Probeer anders maar eens een hoog nummer en een laag nummer zelf eens te zingen. Wedden dat je bij het lage nummer veel minder moeite hoeft te doen en het ook nog eens beter klinkt, dan een hoog nummer waarvan je de noten net niet kan halen?
Op zaterdag 21 december 2002 00:19 schreef CJ het volgende:[..]
Niet iedereen hoeft een bereik te hebben van 3 octaven of meer.
Hij zingt tenminste niet vals, weet toon aan te houden en dat kun je van veel van die popidooltjes als Justin Timberlake, Nick Carter, Ronan Keating, Enrique Iglesias, Billy Crawford en dergelijke andere tieneridooltjes niet te zeggen. Als je die live hoort zingen, dan valt de hoeveelheid autotune op CD's gewoon op. En Jim zingt gewoon heel erg naturel. Het gaat hem met gemak af en ik twijfel er niet aan dat er nog meer in zit dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Die jongen is nog maar 15 jaar en je kan niet verwachten dat hij z'n stem nu al perfect beheerst. Vooral niet als je net de baard in de keel hebt gehad. Dus ik weet zeker dat er heel erg veel onbenut potentieel in hem zit. En met de juiste begeleiding zal hij het heel erg ver kunnen schoppen.
quote:Inderdaad, ik heb Gareth (die jongen die stottert toch?) eens een keer gehoord, en die klonk echt fantastisch. Inderdaad stem dat zuiver en helder is, en ook nog eens een mooi bereik...
Op zaterdag 21 december 2002 00:27 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ronan Keating kan toch best wel goed zingen??
De meeste popidooltjes kunnen trouwens beter zingen dan je denkt hoor. Heb je het duet van Rachel Stevens (van S Club 7) en Gareth Gates (Popidol) gehoord?? Glaszuivere stem.
quote:CJ, jij plaatst Jim in de categorie van Whitney Houston, Ronan Keating, Iglesias etc? Jim heeft geen autotune nodig en deze idolen wel??
quote:Doe mij maar Will Young. Die vind ik toch beter dan Gareth.
Op zaterdag 21 december 2002 04:03 schreef Edgy het volgende:[..]
Inderdaad, ik heb Gareth (die jongen die stottert toch?) eens een keer gehoord, en die klonk echt fantastisch. Inderdaad stem dat zuiver en helder is, en ook nog eens een mooi bereik...
quote:Begrijp me niet verkeerd. In elke studio wordt autotune gebruikt om de boel recht te trekken. En het scheelt gewoon in het aantal opnames dat je moet doen met de artiest. Gewoon even een valse noot recht trekken et voila.
Op zaterdag 21 december 2002 04:06 schreef Edgy het volgende:[..]
CJ, jij plaatst Jim in de categorie van Whitney Houston, Ronan Keating, Iglesias etc? Jim heeft geen autotune nodig en deze idolen wel??
Maar tijdens live-optredens wordt er ook gewoon gigantisch veel realtime autotune gebruikt door artiesten. Whitney gebruikt het. Britney gebruikt het. Janet gebruikt het. Enrique gebruikt het. Ronan gebruikt het. En daar staat nu toch een jongen die het nu even compleet zonder doet. Zelfde geldt natuurlijk voor de andere artiesten. Dit was gewoon puur natuur zonder inmenging van de a.t. kunstjes.
En ik vind dat je te voorbarige conclusies trekt over Jims zangkunsten. Je hebt 'm nu in totaal maar een aantal keren op tv gezien en je concludeert nu al min of meer dat z'n capaciteiten te beperkt zijn. Dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Het bereik van een vocalist zegt niet alles. Waarom zou je een nummer zingen waarvan je weet dat je bepaalde tonen niet kan halen? Als je je als vocalist bewust bent van je eigen capaciteiten dan ben je naar mijn mening beter bezig, dan dat je je stem overstretched in de hoop om die ene hoge noot te kunnen halen.
Jim mag dan misschien niet die ene hoge noot kunnen halen, maar hij is blijkbaar professioneel en flexibel genoeg om dan een octaaf lager te gaan zingen, zodat het er wel goed uit komt. In jouw ogen kan dat misschien een minpunt zijn, maar in mijn ogen is dat juist een enorm pluspunt. Een idool moet zich bewust zijn van zijn/haar kunnen en vooral zijn/haar zangtalent kunnen aanpassen aan 'het moment'.
Het gemiddelde tienermeisje vind hem knap (ik niet)
het gemiddelde tienermeisje heeft een mobieltje
het gemiddelde tienermeisje weet hoe je een berichtje moet sturen
het gemiddelde tienermeisje gaat allemaal posters van zijn arrogante hoofd boven het bed hangen (ik niet)
Ik vond Igmar duizend keer beter!!!!!
quote:Als je het origineel luisterd weet j dat hij het heel goedg ezongen heeft
Op zaterdag 21 december 2002 08:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
zo goed vond ik hem nu ook weer niet.Het gemiddelde tienermeisje vind hem knap (ik niet)
het gemiddelde tienermeisje heeft een mobieltje
het gemiddelde tienermeisje weet hoe je een berichtje moet sturen
het gemiddelde tienermeisje gaat allemaal posters van zijn arrogante hoofd boven het bed hangen (ik niet)Ik vond Igmar duizend keer beter!!!!!
ik krijg altijd het gevoel dat jij juist het gemiddelde tienermeisje bent maar je anders voor doet
quote:Ik vind ze alletwee goed. Ik vind alleen Gareth iets beter en mijn soort muziek!
Op zaterdag 21 december 2002 04:18 schreef CJ het volgende:[..]
Doe mij maar Will Young. Die vind ik toch beter dan Gareth.
[..]
quote:Ik had het eigenlijk meer over Rachel Stevens. Dat Gareth mooi kan zingen is algemeen bekend. Van S Club 7 dacht ik dat het gewoon zo'n bijelkaar geraapt talentloos zootje was, maar Rachel heeft een stem van een nachtegaal. (en de billetjes van Christina Aguilera
Op zaterdag 21 december 2002 04:03 schreef Edgy het volgende:[..]
Inderdaad, ik heb Gareth (die jongen die stottert toch?) eens een keer gehoord, en die klonk echt fantastisch. Inderdaad stem dat zuiver en helder is, en ook nog eens een mooi bereik...
quote:Had ik al gezegd dat ik alle meiden van Steps ook geweldig vind zingen? Die zijn ook min of meer 'bij elkaar geraapt', maar het zijn wel meiden die er stuk voor stuk live ook wat van kunnen hoor! Ik kreeg gewoon kippevel toen ik ze live "I Know Him So Well" van Chess hoorden zingen.
Op zaterdag 21 december 2002 09:31 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik had het eigenlijk meer over Rachel Stevens. Dat Gareth mooi kan zingen is algemeen bekend. Van S Club 7 dacht ik dat het gewoon zo'n bijelkaar geraapt talentloos zootje was, maar Rachel heeft een stem van een nachtegaal. (en de billetjes van Christina Aguilera
)
quote:Absoluut wel!!
Op vrijdag 20 december 2002 23:59 schreef Edgy het volgende:[..]
Groot gelijk heb je wat betreft het publiek.
En zingen? Tja, het ligt in het gehoor, maar heeft hij een goede, dynamische stem dat veel noten kan bereiken? Absoluut niet!
quote:nou nee, ik denk dat hind wint, zij zingt gewoon zooo mooi en is nie lelijk ook nog!
Op zaterdag 21 december 2002 12:21 schreef Lady_J het volgende:
Ik geloof dat ik verliefd ben......![]()
Wat een schatje is die Jim zeg!!
Ze kunnen wel stoppen met dat programma, I think we have a winner!!!!
quote:Hoezo raar? Waarom zegt ie anders Thanx for voting?
Op zaterdag 21 december 2002 02:12 schreef Mone het volgende:[..]
Wat een vage conclusie trek jij
quote:wie weet is het wel geen vader maar een moeder met een zoon die Jesse heet en dat Jim dat nummer zong zoiets, weetjewelweetjeniet.
Op zaterdag 21 december 2002 12:49 schreef Magics het volgende:[..]
Hoezo raar? Waarom zegt ie anders Thanx for voting?
quote:Klopt!
Op zaterdag 21 december 2002 21:26 schreef Mone het volgende:[..]
wie weet is het wel geen vader maar een moeder met een zoon die Jesse heet en dat Jim dat nummer zong zoiets, weetjewelweetjeniet.
Hebben jullie al een idee hoe de ronde gaat als er tien overgebleven zijn?
Moet Jim dan weer een nummer zingen?
Ik denk dat het dan met een muziek tape gaat ipv piano.
GreEtZ,
quote:Ik zing ook. Als je enigszins je stem kan beheersen zing je dus nooit vals, tenzij de zangnoten buiten je bereik zijn. Als je een damesnummer gaat zingen dan ga je een octaaf lager want een man bereikt dat normaal gesproken niet. Maar als je een nummer doet dat normaal oorspronkelijk wordt gezongen door een vent, mag je wel verwachten dat ie minimaal dezelfde hoogte aanhoudt (behalve nummers van Gerard Joling
Op zaterdag 21 december 2002 04:18 schreef CJ het volgende:[..]
[..]
Begrijp me niet verkeerd. In elke studio wordt autotune gebruikt om de boel recht te trekken. En het scheelt gewoon in het aantal opnames dat je moet doen met de artiest. Gewoon even een valse noot recht trekken et voila.
Maar tijdens live-optredens wordt er ook gewoon gigantisch veel realtime autotune gebruikt door artiesten. Whitney gebruikt het. Britney gebruikt het. Janet gebruikt het. Enrique gebruikt het. Ronan gebruikt het. En daar staat nu toch een jongen die het nu even compleet zonder doet. Zelfde geldt natuurlijk voor de andere artiesten. Dit was gewoon puur natuur zonder inmenging van de a.t. kunstjes.
En ik vind dat je te voorbarige conclusies trekt over Jims zangkunsten. Je hebt 'm nu in totaal maar een aantal keren op tv gezien en je concludeert nu al min of meer dat z'n capaciteiten te beperkt zijn. Dat vind ik een beetje kort door de bocht.
Het bereik van een vocalist zegt niet alles. Waarom zou je een nummer zingen waarvan je weet dat je bepaalde tonen niet kan halen?
Als je je als vocalist bewust bent van je eigen capaciteiten dan ben je naar mijn mening beter bezig, dan dat je je stem overstretched in de hoop om die ene hoge noot te kunnen halen.
Jim mag dan misschien niet die ene hoge noot kunnen halen, maar hij is blijkbaar professioneel en flexibel genoeg om dan een octaaf lager te gaan zingen, zodat het er wel goed uit komt. In jouw ogen kan dat misschien een minpunt zijn, maar in mijn ogen is dat juist een enorm pluspunt. Een idool moet zich bewust zijn van zijn/haar kunnen en vooral zijn/haar zangtalent kunnen aanpassen aan 'het moment'.
quote:Inderdaad, ze kunnen beter stoppen. Die meisjes zijn allemaal verliefd op hem. Tja, dan ben je een idol. Jammer dat de idol niet een beste stem heeft.
Op zaterdag 21 december 2002 12:21 schreef Lady_J het volgende:
Ik geloof dat ik verliefd ben......![]()
Wat een schatje is die Jim zeg!!
Ze kunnen wel stoppen met dat programma, I think we have a winner!!!!
quote:Nee ik hoop op een achtergrond koor. Dan zingt dat koortje gewoon zoals het hoort en bromt Jim er maar op los. Of allemaal een octaafje lager, krijg je subwoofereffecten die mijn tv doen schudden...
Op zaterdag 21 december 2002 21:50 schreef Mercurius69 het volgende:[..]
Klopt!
Naar aanleiding van dit liedje heb ik mijn zoon Jesse genoemd.Hebben jullie al een idee hoe de ronde gaat als er tien overgebleven zijn?
Moet Jim dan weer een nummer zingen?
Ik denk dat het dan met een muziek tape gaat ipv piano.GreEtZ,
quote:Ik vind 't eerlijk gezegd niet echt 'n kwestie van smaak of Jim kan zingen of niet.. Het kan zijn dat men niet van zijn stijl van zingen houd, maar goed en mooi zingen kan ie gewoon! Daar is geen twijfel over mogelijk.. Hij doet 't zonder enige moeite (wat aan de ene kant ook weer beetje jammer is vind ik, aan z'n uitstraling, maar das perfect gecompenseerd met z'n uiterlijk
Op zondag 22 december 2002 00:10 schreef Edgy het volgende:[..]
Inderdaad, ze kunnen beter stoppen. Die meisjes zijn allemaal verliefd op hem. Tja, dan ben je een idol. Jammer dat de idol niet een beste stem heeft.
En over die jonge meisjes die hem bellen, geloof me.. Het zijn niet alleen jonge meisjes Hij heeft gewoon talent & ziet er lekker uit & is nog heel jong. Das 'n idol.
quote:Tja, nu weten we wel dat je 'm niet leuk vind hoor.
Inderdaad, ze kunnen beter stoppen. Die meisjes zijn allemaal verliefd op hem. Tja, dan ben je een idol. Jammer dat de idol niet een beste stem heeft.
Accepteer nou maar gewoon dat iedereen z'n eigen mening heeft. Jij vind dat-ie niet de beste stem heeft. Prima. Jouw goed recht. Maar er zijn genoeg mensen die Jim wel een fantastische stem vinden hebben.
quote:blablablablaaabla, blablablabla.. blablableuhblabla..
Op zondag 22 december 2002 00:07 schreef Edgy het volgende:[..]
Ik zing ook. Als je enigszins je stem kan beheersen zing je dus nooit vals, tenzij de zangnoten buiten je bereik zijn. Als je een damesnummer gaat zingen dan ga je een octaaf lager want een man bereikt dat normaal gesproken niet. Maar als je een nummer doet dat normaal oorspronkelijk wordt gezongen door een vent, mag je wel verwachten dat ie minimaal dezelfde hoogte aanhoudt (behalve nummers van Gerard Joling
). Een octaaf lager duidt op een beperking, want je past het aan zodat het minder moeilijk te zingen wordt. Probeer zelf maar eens een nummer te zingen zoals het hoort en een octaaf lager... begrijp me niet verkeerd. Wat er uitkomt bij Jim is in ieder geval niet vals, maar het is niet moeilijk om zo te zingen. De overige deelnemers die moeilijkere nummers doen (ritme, toonhoogte, afwisselingen in tempo, hoge en lage tonen die elkaar snel afwisselen) maar een beetje daarbij in de fout gaan daarvoor heb ik dus veel meer bewondering voor.
En het is geen kwaliteit een octaaf lager zingen. Ook geen flexibiliteit, want hij heeft geen andere keus, het is een beperking.
Ik heb m inderdaad een aantal keren maar gezien, maar die andere kandidaten zijn ook maar even geweest op de tv. En velen lieten een betere indruk op me achter... Zeker Elton heeft het goed gedaan. Stem, performance etc, alles is beter tov Jim.
quote:Blabla? ik sluit me 100% aan bij het lange verhaal. Van mij mag Jim best winnen, maar dan wil ik hem toch iets meer met zijn stem horen doen dan alleen maar laten zien dat hij heel makkelijk liedjes kan zingen waar geen uithalen inzitten...
Op zondag 22 december 2002 01:02 schreef Taurus het volgende:[..]
blablablablaaabla, blablablabla.. blablableuhblabla..
Dan vind ik enkele damesstemmen en Elton en Jamai (alhoewel Jamai wel vrij schools zingt) toch wat beter.
Maar, ach...leuk koppie he?
Het uiterlijk heeft hij mooi mee zitten en er komt ook nog eens een niet onaangenaam geluid uit. Verder is-ie nog jong en kan er nog flink geschaafd worden aan zowel z'n vocale capaciteiten als aan z'n image.
Zelfs al wint-ie niet, dan kan hij wel op contracten rekenen. Daar zorgt die doos van een Jerney wel voor...
quote:Tuurlijk meid, als jij dat denkt moet je dat vooral doen, ik hou je niet tegen
Op zaterdag 21 december 2002 09:02 schreef Partygurl het volgende:[..]
ik krijg altijd het gevoel dat jij juist het gemiddelde tienermeisje bent maar je anders voor doet
Ben je 1 jaar ouder dan ik? Adolescent in de dop hehe!!!
Duidelijk is dat deze jongen wel kan zingen. Geen twijfel aan.
Wat ik me wel afvraag in hoeverre hij nog de baard in de keel heeft. Hij zingt erg laag en brengt er weinig variatie in. Wat dat beteft vind ik dat zijn volgende liedje daar ook iets meer van moet laten zien. Zodat we een idee kunnen krijgen wat het bereik van zijn stem is. Verder stond hij erbij als een zoutzak. Ik denk dat hij er goed aan doet om de volgende keer wat te bewegen op het toneel. Nou moet ik zeggen dat ik die andere ook vrij statisch vond.
quote:De baard hou je toch in de keel? Als je klein bent praat je hoog en als je gaat puberen als je 13, 14 bent dan krijg je de baard in de keel en ga je laag praten (en zingen). Jim heeft dat dus duidelijk al gehad gelet op zijn zware stem.
Op zondag 22 december 2002 11:58 schreef marky het volgende:
Ik heb het vrijdag voor het eerst gezien maar ik neem aan dat dat knulletje van 15 Jim is.Duidelijk is dat deze jongen wel kan zingen. Geen twijfel aan.
Wat ik me wel afvraag in hoeverre hij nog de baard in de keel heeft.
quote:En idd je bleek gelijk te hebben
Op zaterdag 21 december 2002 21:26 schreef Mone het volgende:[..]
wie weet is het wel geen vader maar een moeder met een zoon die Jesse heet en dat Jim dat nummer zong zoiets, weetjewelweetjeniet.
quote:Mee eens Marky. Mij hoor je niet zeggen dat hij níet kan zingen. Maar hij staat er bij als een heipaal, ik hoor géén emotie in zijn stem. Het is gewoon een hele gladde, gepolijste stem, die op mij heel vlak overkomt. Maar dat is natuurlijk ideaal voor al die plastic popliedjes. Persoonlijk vind ik het mooiste als het gevoel er uit naar voren komt, en daar hoef je niet per se een rauw randje voor te hebben of de meest fantastische uithalen voor te gebruiken, dat heb je of dat heb je niet. Wat mij betreft heeft Hind dat, heeft Zosja dat, heeft Jamai dat, maar Jim heeft dat niet.
Op zondag 22 december 2002 11:58 schreef marky het volgende:
Ik heb het vrijdag voor het eerst gezien maar ik neem aan dat dat knulletje van 15 Jim is.Duidelijk is dat deze jongen wel kan zingen. Geen twijfel aan.
Wat ik me wel afvraag in hoeverre hij nog de baard in de keel heeft. Hij zingt erg laag en brengt er weinig variatie in. Wat dat beteft vind ik dat zijn volgende liedje daar ook iets meer van moet laten zien. Zodat we een idee kunnen krijgen wat het bereik van zijn stem is. Verder stond hij erbij als een zoutzak. Ik denk dat hij er goed aan doet om de volgende keer wat te bewegen op het toneel. Nou moet ik zeggen dat ik die andere ook vrij statisch vond.
quote:Het vervelende is dat je aan het liedje wat hij nu zong ook niet zijn mogelijkheden kon horen. Het zou mooi zijn als hij de volgende keer een liedje neemt wat wat meer van zijn stem vraagt. Opzich is zijn stem namelijk ook wel mooi hij heeft mooie lage tonen. Ik wil hem nu wel eens een harde uithaal horen maken en wat meer de hoogte in om te kijken of het daar ook nog zuiver is.
Op zondag 22 december 2002 13:31 schreef Scope het volgende:[..]
Mee eens Marky. Mij hoor je niet zeggen dat hij níet kan zingen. Maar hij staat er bij als een heipaal, ik hoor géén emotie in zijn stem. Het is gewoon een hele gladde, gepolijste stem, die op mij heel vlak overkomt. Maar dat is natuurlijk ideaal voor al die plastic popliedjes. Persoonlijk vind ik het mooiste als het gevoel er uit naar voren komt, en daar hoef je niet per se een rauw randje voor te hebben of de meest fantastische uithalen voor te gebruiken, dat heb je of dat heb je niet. Wat mij betreft heeft Hind dat, heeft Zosja dat, heeft Jamai dat, maar Jim heeft dat niet.
Qua gevoel is het voor een jonge van 15 denk ik toch moeilijker. Zijn engelse uitspraak was ook van een bedenkelijk niveau en ik denk dat hij dus ook geen idee heeft wat hij zingt en kan daardoor ook geen gevoel erin brengen. Hij heeft wel toekomst volgens mij maar ik denk dat het nog iets te vroeg is.
quote:Exact. Zoals ie in de camera kijkt en lacht, hij is het gewoon helemaal. Hij heeft me vrijdag echt helemaal overtuigd met zijn optreden, voor zover ik dat nog niet was. Want zijn stem zat al goed, maar nu ook gewoon helemaal het totaalplaatje.
Op vrijdag 20 december 2002 22:47 schreef Mike het volgende:
Jim is gewoon een ster
quote:Pardon?? niet een beste stem?? hij zingt het mooist van allemaal!!
quote:Och gut.
Op zondag 22 december 2002 18:39 schreef Edgy het volgende:
Mensen die zeggen dat hij de beste stem heeft hoef ik dus niet serieus te nemen, maar mijn vorige blablabla verhaal is echt niet onzinnig.
Gelukkig neem ik mensen die zo snel conclusies trekken over een tienerjongen die net aan het begin van z'n zangcarriere ook niet echt serieus.
Isn't she lovely
Isn't she wonderful
Isn't she precious
etc.
quote:Leuk nummer idd en hij is ook mijn favo .... Had alleen nooit verwacht dat hij zover zou komen!
Op zondag 22 december 2002 22:42 schreef SmashBro het volgende:
Ik heb nou al sinds Jim het voor het eerst zong Isn't She Lovely in mijn hoofd zitten. En dat is nou alweer 4, 5 weken geleden ofzo? Volgens mij heb ik nog nooit een liedje zo lang in m'n hoofd gehad. En ik vind het niet eens erg!Isn't she lovely
Isn't she wonderful
Isn't she precious
etc.
quote:Dat zong Jim niet alleen; dat werd je ingestampt door 50 jonge zangers. En daarna heb ik het nog op internet een paar keer gecheckt om namen/personen te matchen
Op zondag 22 december 2002 22:42 schreef SmashBro het volgende:
Ik heb nou al sinds Jim het voor het eerst zong Isn't She Lovely in mijn hoofd zitten. En dat is nou alweer 4, 5 weken geleden ofzo? Volgens mij heb ik nog nooit een liedje zo lang in m'n hoofd gehad. En ik vind het niet eens erg!Isn't she lovely
Isn't she wonderful
Isn't she precious
etc.
Idem dito met I'm so excited.
Die liedjes zing ik nog steeds de hele dag. <jammer dat ik niet kan zingen>
quote:kortom, de campagne met jim als het nieuwe idool is al begonnen.
Op maandag 23 december 2002 09:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Hij staat vandaag ook achterlijk groot op de voorpagina van De Telegraaf.
quote:Ja, dat was tijdens de theaterronde toen moest iedereen "Isn't She Lovely" zingen. Maar ook in de allereerste voorronde (jeweetwel waar Tim en Wanda en Lickmypussy ook aan meededen) deed Jim "Isn't She Lovely". Dus het was wel heel toevallig dat ze het later nog een keer moesten zingen in het theater. En daarmee kreeg hij toegang tot de laatste 90.
Op maandag 23 december 2002 08:53 schreef Vamos het volgende:[..]
Dat zong Jim niet alleen; dat werd je ingestampt door 50 jonge zangers. En daarna heb ik het nog op internet een paar keer gecheckt om namen/personen te matchen
Idem dito met I'm so excited.
Die liedjes zing ik nog steeds de hele dag. <jammer dat ik niet kan zingen>
quote:Jim kan niet groot genoeg op de voorpagina staan als je het mij vraagt
Op maandag 23 december 2002 09:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Hij staat vandaag ook achterlijk groot op de voorpagina van De Telegraaf.
quote:Hmmm... Ik moet vandaag dus maar eens even een andere krant kopen.
Op maandag 23 december 2002 13:16 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
Jim kan niet groot genoeg op de voorpagina staan als je het mij vraagt
quote:Precies..... Dit doen ze bij andere idols niet
Op maandag 23 december 2002 11:30 schreef evert het volgende:[..]
kortom, de campagne met jim als het nieuwe idool is al begonnen.
quote:Ieder heeft recht op zijn eigen mening, ik en jij dus ook. Alleen ik ben wel objectief. Ken hem niet, hij heeft mij niets misdaan, dus ik hoef m niet in een kwaad daglicht te stellen. De anderen die m geweldig vinden zijn verliefd op 'm, vinden m lekker, de ideale schoonzoon, komt verlgen over of weet ik veel wat voor reden ze opgeven. Ik wil alleen maar de discussie voeren als je het technisch bekijkt dat zijn stem absoluut niets bijzonders is. Jammer dat iedereen verblind is door andere eigenschappen. Ik begrijp wel dat om een idol te zijn het totaalpakket doorslaggevend is, alleen vind ik het jammer dat zijn zang op de laatste plaats staat. Ik vind het nu maar een beetje oppervlakkige vertoning aangezien mensen die echt kunnen zingen eruit liggen...
Op zondag 22 december 2002 21:58 schreef CJ het volgende:[..]
Och gut.
Gelukkig neem ik mensen die zo snel conclusies trekken over een tienerjongen die net aan het begin van z'n zangcarriere ook niet echt serieus.
hij straalt egt zoiets uit van: jaajaa ik win wel hoor, kijk naar mij kijk naaar mijj!! Ik ben sooo speciaal!!
Terwijl hij er uit ziet als iemand die net uit de hockeyclub gelopen komt.
quote:Haha! Eindelijk een posting van iemand die niet gefocused is op het oppervlakkige...
Op maandag 23 december 2002 14:25 schreef Yolien het volgende:
Oooh god!! TEILTJE mag ik even kotsen
Als dit wint Ga ik mezelf stenigenhij straalt egt zoiets uit van: jaajaa ik win wel hoor, kijk naar mij kijk naaar mijj!! Ik ben sooo speciaal!!
Terwijl hij er uit ziet als iemand die net uit de hockeyclub gelopen komt.
Dat is complete bullshit! Die jongen weet gewoon verdomd goed welke nummers er perfect bij zijn stem horen. Dat is ook een talent als je dat kunt. Igmar en Winne gingen bijvoorbeeld helemaal de mist in doordat ze een nummer kozen wat ze niet aankonden!
Kortom: Jim weet wat hij kan, heeft een prima stem en z'n performance is ook goed! Hij is dus terecht door!
quote:Tsja, en dat is jou mening
Op maandag 23 december 2002 14:47 schreef Elbutre het volgende:
Ok, het wordt tijd dat ik hier eens effe wat neerkalk! Ik heb afgelopen vrijdag ook gekeken en en vond het terecht dat Jim doorging! Ik las hier ergens dat iemand zei dat hij makkelijke liedjes uitkoos.Dat is complete bullshit! Die jongen weet gewoon verdomd goed welke nummers er perfect bij zijn stem horen. Dat is ook een talent als je dat kunt. Igmar en Winne gingen bijvoorbeeld helemaal de mist in doordat ze een nummer kozen wat ze niet aankonden!
Kortom: Jim weet wat hij kan, heeft een prima stem en z'n performance is ook goed! Hij is dus terecht door!
Feit blijft als hij niet goed gezongen had,
dan hadden ze wel op een ander gestemd.
Btw hoe zit het dan met Jamai ?
Omdat Jim toevallig in de ogen van veel meisjes erg knap is,
is nog geen reden om hem daarop aan te vallen?
Misschien zijn jullie wel jalours
GreEtZ,
quote:Het gaat er niet om wat voor liedje hij uitkiest maar het zijn geen liedjes waarbij hij veel van zijn stem moet vragen. Om een echte indruk van de kwaliteit van zijn stem te krijgen heb je gewoon een liedje nodig waarbij hij van hoog tot laag en met uithalen kan laten horen of er meer is dan alleen de beperkte toonberijk wat hij tot nu toe heeft laten zien.
Op maandag 23 december 2002 14:47 schreef Elbutre het volgende:
Ok, het wordt tijd dat ik hier eens effe wat neerkalk! Ik heb afgelopen vrijdag ook gekeken en en vond het terecht dat Jim doorging! Ik las hier ergens dat iemand zei dat hij makkelijke liedjes uitkoos.Dat is complete bullshit! Die jongen weet gewoon verdomd goed welke nummers er perfect bij zijn stem horen. Dat is ook een talent als je dat kunt. Igmar en Winne gingen bijvoorbeeld helemaal de mist in doordat ze een nummer kozen wat ze niet aankonden!
Ik vind het jammer dat blijkbaar zijn uiterlijk weer de boventoon moet voeren. Als hij een puistenkop had gehad dan had hij waarschijnlijk niet zover gekomen dan had de zangkwaliteit er ook niet toe gedaan.
Maargoed ik wacht de volgende ronde af en met wat voor lied hij dan komt. Dan hoop ik dat hij met een stevig nummer komt zodat we kunnen zien uit welk hout zijn stem is gesneden.
quote:Dat is dus helemaal niet nodig. Hij moet gewoon een nummer uitzoeken dat goed bij z'n stem past.
Op maandag 23 december 2002 15:15 schreef marky het volgende:Maargoed ik wacht de volgende ronde af en met wat voor lied hij dan komt. Dan hoop ik dat hij met een stevig nummer komt zodat we kunnen zien uit welk hout zijn stem is gesneden.
Idols is niet op zoek naar de persoon met de beste stem...maar naar een popidool. Jim doet het gewoon op alle gebieden goed en maakt daarom een grote kans uiteindelijk te winnen.
quote:Zoals ik al eerder schreef vind ik dat die gast perfect weet wat hij wel en misschien niet kan! Dat vind ik echte Idol-kwaliteiten!
Op maandag 23 december 2002 15:15 schreef marky het volgende:[..]
Het gaat er niet om wat voor liedje hij uitkiest maar het zijn geen liedjes waarbij hij veel van zijn stem moet vragen. Om een echte indruk van de kwaliteit van zijn stem te krijgen heb je gewoon een liedje nodig waarbij hij van hoog tot laag en met uithalen kan laten horen of er meer is dan alleen de beperkte toonberijk wat hij tot nu toe heeft laten zien.
En wie weet, misschien kan ie dat soort nummers met uiteenlopende toonhoogten wel prima zingen maar vind hij ze gewoon niet mooi om te doen!
Hij heeft nu Stevie Wonder, Train en Joshua Kaddison gezongen! Geen verkeerde nummers dacht ik zo en echt niet zo makkelijk als het misschien lijkt. Dat nummer van Train heeft bijvoorbeeld een hele apart ritme en is vrij moeilijk om te zingen.
Ik vind het niet erg dat Jim vooralsnog niet op de Ricky Martin-toer is gegaan! Daar hebben we Joel namelijk al voor!
quote:Wat lul je nou, kan hij niks aan doen dat ie voorop de telegraaf staat en wat heeft dat met het stemmen maken, mensen kiezen wie ze goed vinden, nie wie in de telegraaf staat
Op maandag 23 december 2002 16:47 schreef drGoeroe het volgende:
Pff, Jim vandaag op voorpagina Telegraaf met foto, lekker eerlijk winnen dan
quote:Daar zou ik bij lezers van de Telegraaf niet zo zeker van zijn!
Op maandag 23 december 2002 16:48 schreef Partygurl het volgende:[..]
mensen kiezen wie ze goed vinden, nie wie in de telegraaf staat
quote:Volgens mij lag jij dan dood op de bank toen Jamai zong,
Op maandag 23 december 2002 15:03 schreef Mercurius69 het volgende:
Iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening,
maar ik vind de laatste reacties toch wel een beetje vreemd.
Zijn laatste preformance was gewoon goed.
Knap of niet knap.
Ik zat met kippenvel op de bank,
ja door zijn zang en het nummer wat hij bracht.
Niet door zijn uiterlijk.
Ik realiseer me dat jonge meisjes idolaat zijn van hem,
je zou kunnen denken dat ze daarom al alleen voor hem gesmsd hebben.Feit blijft als hij niet goed gezongen had,
dan hadden ze wel op een ander gestemd.
Btw hoe zit het dan met Jamai ?Omdat Jim toevallig in de ogen van veel meisjes erg knap is,
is nog geen reden om hem daarop aan te vallen?
Misschien zijn jullie wel jaloursGreEtZ,
Ik vind hem (als meisje) egt niet knap,
hij heeft vind ik een hele verkeerde uitstraling.
Als hij wint hebben we er weer een Jan Smit alleen dan
moderne versie bij
Nouuu WOEHOE!!
Het is gwoon niet mijn smaak, hou meer van aparte en originele
mensen. En niet van standaard; ben ik niet leuk? (nee dus),
mijn moeder zegt dat ik het bestwel kan!! mensen.
Hij zou mij niet opvallen als ik langs hem op straat liep.
Nu kun je zeggen dat dat nix te maken heeft met hoe hij zingt,
Maar het heeft wel te maken met of hij een goed idol zou worden
Ik denk trouwens zoiezo dat de iemand die wint weer net zoiets
als K-otic wordt alleen dan in zijn of haar 1tje.
Beetje zielig ook wel als je beroemd wil worden via RTL4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |