Nee ik ben niet van het publiekelijk bashen van bedrijven dus dat laat ik achterwege. Wil alleen weten of ik in mijn recht sta. Domeinnaam is dus wel geregistreerd bij kvk. Webwinkel helemaal in Nederlands.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:39 schreef Nerdslayer het volgende:
Maar met welke organisatie heb je de overeenkomst? Kun je een naam of kvk-nummer hier plaatsen?
Okequote:Op zondag 26 juni 2016 20:48 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Nee ik ben niet van het publiekelijk bashen van bedrijven dus dat laat ik achterwege. Wil alleen weten of ik in mijn recht sta. Domeinnaam is dus wel geregistreerd bij kvk. Webwinkel helemaal in Nederlands.
Dat doet er niet toe, is de onderneming in Nederland gevestigd?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:48 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Nee ik ben niet van het publiekelijk bashen van bedrijven dus dat laat ik achterwege. Wil alleen weten of ik in mijn recht sta. Domeinnaam is dus wel geregistreerd bij kvk. Webwinkel helemaal in Nederlands.
Daar staat geen kvk in dus dan geen idee.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:52 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Oke
Zoek de factuur op, als het goed is staat daar een Kvk-nummer op. Ga naar www.kvk.nl en zoek op het kvk-nummer. Als het in Nederland staat ingeschreven vind je ook een adres. Bevindt dit adres zich in Nederland? Dan heb je een overeenkomst met een Nederlands bedrijf en heb je recht op 14 dagen bedenktijd.
Ben hun site wat dieper gaan bekijken en het lijkt Frans te zijn. Maar dan hebben ze zich alsnog te houden aan Nederlandse regels. Ze verkopen hier via een Nederlands domeinnaam, heel de site in het Nederlands. Domeinnaam die valt onder een buro die wel geregistreerd is bij kvk.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, is de onderneming in Nederland gevestigd?
In de Algemene Voorwaarden van de webwinkel moet het KVK nummer en de volledige bedrijfsnaam staan.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:04 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Daar staat geen kvk in dus dan geen idee.
Daar staat dus een Frans kvk nummer. Ja had ik dan idd van te voren beter moeten checkenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de Algemene Voorwaarden van de webwinkel moet het KVK nummer en de volledige bedrijfsnaam staan.
quote:Op zondag 26 juni 2016 21:10 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Daar staat dus een Frans kvk nummer. Ja had ik dan idd van te voren beter moeten checken
Ze hebben zich alsnog te houden aan Nederlandse regels als ze hier willen verkopen.
https://www.consuwijzer.n(...)erzendkosten-betalenquote:U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
Dat hebben ze laten weten maar het was nog niet duidelijk dat het naar Frankrijk gestuurd moest worden bij retour. Ik wacht hun antwoord even af. Bedanktquote:Op zondag 26 juni 2016 21:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
[..]
https://www.consuwijzer.n(...)erzendkosten-betalen
Zij mogen best een NL website hebben en een NL domein zonder zelf in Nederland te zitten. En dus ook zonder NL retour adres. Als je dat maar zou kunnen weten als je er naar zoekt op hun site. Bijvoorbeeld bij contactgegevens of bij informatie over retourneren.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:10 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Daar staat dus een Frans kvk nummer. Ja had ik dan idd van te voren beter moeten checken
Ze hebben zich alsnog te houden aan Nederlandse regels als ze hier willen verkopen.
Dit ga ik doen idd. Idd met PayPal. Thanks.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:20 schreef Burdie het volgende:
Heb je met PayPal betaald toevallig? Want dan geldt deze actie:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Zeg maar gedag tegen je geld dan.quote:Op zondag 26 juni 2016 21:04 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Daar staat geen kvk in dus dan geen idee.
Je moet (ook in dit gevalquote:Op zondag 26 juni 2016 22:28 schreef Peejtur het volgende:
Dat sowieso Nuget. Maar als ik het fout heb, wat nu zo lijkt, wordt het uiteraard op een normale manier geregeld en stuur ik het geheel op eigen kosten naar Frankrijk. Betalen ze uiteindelijk niet terug, zal ik een geschil maken bij PayPal
I knowquote:Op zondag 26 juni 2016 22:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je moet (ook in dit geval) die link even goed doorlezen, want je krijgt het geld dus van PayPal terug, niet van de webwinkel.
quote:
Precies, ik zou het lekker zo latenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:34 schreef Peejtur het volgende:
Heb inmiddels de verzendkosten retour gekregen van Paypal. Goede regeling. Nu het betaalde bedrag nog maar dat kan ik terugclaimen als het bedrijf moeilijk gaat doen.
Ben ik snel klaarquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:09 schreef Peejtur het volgende:
Ga je al mijn oude topics hier omhoog kicken?
Wow ik wilde bijna serieus reageren. Iets als goed dat je het hebt laten storneren. Maar toen zag ik deze post en dacht ik, ouwe poep. Stelletje trolls.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:09 schreef Peejtur het volgende:
Ga je al mijn oude topics hier omhoog kicken?
Zal snel afgelopen zijn weer!quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wow ik wilde bijna serieus reageren. Iets als goed dat je het hebt laten storneren. Maar toen zag ik deze post en dacht ik, ouwe poep. Stelletje trolls.
Yup. Ben al opzoeken hoeveel postzegels er op een nieuwe mod moeten voor retourzending.quote:
genotequote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Precies, ik zou het lekker zo laten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |