abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163627065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:35 schreef Faxie het volgende:
Ik ben ondertussen weer met een klein modelletje begonnen :)

[ afbeelding ]
Gundam?
pi_163627083
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:26 schreef Charged het volgende:

[..]

Gundam?
Een high grade :Y

Heb een perfect grade gekocht, maar die moet ik nog laten verzenden.

Ik ga binnenkort toch ook maar eens een Macross van Bandai halen denk ik... die lijken me ook erg tof. Heb nu nog een Hasegawa liggen.
pi_163627152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:27 schreef Faxie het volgende:

[..]

Een high grade :Y

Heb een perfect grade gekocht, maar die moet ik nog laten verzenden.

Ik ga binnenkort toch ook maar eens een Macross van Bandai halen denk ik... die lijken me ook erg tof. Heb nu nog een Hasegawa liggen.
Tof chief
Ben benieuwd wat je mening van het Macross spul is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 19:31:54 ]
pi_163627257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:31 schreef Charged het volgende:

[..]

Tof chief
Ben benieuwd wat je mening van het Macross spul is.
Deze Gundam heeft voor zover ik kan zien ook erg veel panellines, dus die kan in mooi zwart maken. Dan kan ik ook een hele mooie voor- en na-foto laten zien :)

Ik ben ook benieuwd. De Hasegawa is een standaard model dat gelijmd en geschilderd moet worden, inclusief enorm veel decals dus dat gaat wel een projectje worden. Hoe het met kwaliteit en fitment zit van de Hasegawa modellen weet ik niet.

De Bandai transformeert, is in kleur, geen lijm nodig, en ook erg veel decals (hoewel geen waterslides volgens mij) en fitment en kwaliteit van Bandai is zeer goed. Maar zal nog wel even duren voordat ik die heb hoor.
pi_163627567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:37 schreef Faxie het volgende:

[..]

Deze Gundam heeft voor zover ik kan zien ook erg veel panellines, dus die kan in mooi zwart maken. Dan kan ik ook een hele mooie voor- en na-foto laten zien :)

Ik ben ook benieuwd. De Hasegawa is een standaard model dat gelijmd en geschilderd moet worden, inclusief enorm veel decals dus dat gaat wel een projectje worden. Hoe het met kwaliteit en fitment zit van de Hasegawa modellen weet ik niet.

De Bandai transformeert, is in kleur, geen lijm nodig, en ook erg veel decals (hoewel geen waterslides volgens mij) en fitment en kwaliteit van Bandai is zeer goed. Maar zal nog wel even duren voordat ik die heb hoor.
Aah tof,een Hasegawa maagd,het zal je echt niet tegenvallen,beetje geduld en zulks,naast Tamiya perfect qua pasvorm.
Mag ik je bedanken btw voor het aanwakkeren van de hobby?
pi_163627996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:53 schreef Charged het volgende:

[..]

Aah tof,een Hasegawa maagd,het zal je echt niet tegenvallen,beetje geduld en zulks,naast Tamiya perfect qua pasvorm.
Mag ik je bedanken btw voor het aanwakkeren van de hobby?
Ben benieuwd :) Geduld is het probleem niet in ieder geval ;)

En alsje :P Vind het ook wel leuk dit topic levend te zien :Y
pi_163628781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 20:21 schreef Faxie het volgende:

[..]

En alsje :P Vind het ook wel leuk dit topic levend te zien :Y
Helemaal mee eens,
pi_163698827
Verder aan de Eduard MiG-21.
Gedeelte aan de cocpit en front wheelbay gedaan,ben serieus op zoek naar de juiste kleur voor de cockpit,emerald green achtig iets..
Engine/turbine gaat iets beter..alles gelakt/gespoten en klaar voor de wash van AK.
Nog niet eerder mee gewerkt,zal me benieuwen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 21:26:58 ]
pi_163702412
Da's gewoon een kant en klare wash toch dan? Lijkt me wel handig, hoef je niet telkens te doseren.

Ik heb vandaag weer een modelletje binnengekregen, maar wat een kleine doos zeg _O-

Ben benieuwd hoe groot die gaat worden uiteindelijk. Ik gok een cm of 8. Wel erg veel panellines zag ik :9
pi_163704235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:04 schreef Faxie het volgende:
Da's gewoon een kant en klare wash toch dan? Lijkt me wel handig, hoef je niet telkens te doseren.

Ik heb vandaag weer een modelletje binnengekregen, maar wat een kleine doos zeg _O-

Ben benieuwd hoe groot die gaat worden uiteindelijk. Ik gok een cm of 8. Wel erg veel panellines zag ik :9
Panellines zijn tof,voegt zoveel toe aan een model.
Heb de achter wheelbay van de MiG gedaan en weer een dry fit met wat andere delen,alles past goed dus op 1 romphelft gelijmd en de 2-de helft er droog tegenaan zodat het recht blijft.

Paar uur laten drogen,morgen weer verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 00:15:01 ]
pi_163704843
Kusje kroel van de Saab en MiG
pi_163761848
Morgenvroeg eens bij Interhobby loeren..ze hebben een mooie voorraad lak,spuitbusjes enz..
Met wat geluk hebben ze de juiste kleur voor de cammo van de Saab en de cockpitkleur voor de MiG. Kan ik wat meer gaan afbouwen.
pi_163762148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 00:57 schreef Charged het volgende:
Kusje kroel van de Saab en MiG
[ link | afbeelding ]
Ze gaan ongeveer tegelijk klaar zijn zo te zien he? ;)

Hier ligt het even op een laag pite... even verslaafd aan een spelletje :') (nee geen Pokémon _O- )
pi_163762568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ze gaan ongeveer tegelijk klaar zijn zo te zien he? ;)

Hier ligt het even op een laag pite... even verslaafd aan een spelletje :') (nee geen Pokémon _O- )
Ow nee,de Draken is niet heel ver er vanaf maar de MiG ben ik nog wel even zoet mee. De juiste cammo kleuren vinden van hem is een echte uitdaging en daarbij wil ik hem zelf volledig met de airbrush doen aangezien ik te horen kreeg dat een collega uit het lab een spuit heeft liggen welke hij niet meer gebruikt..schijnt een heel mooi duur dingetje te zijn geweest.
Dus een compressor met de rest zou dan de minder dure aankoop zijn...hmmmzz,zou leuk zijn.

Heb nog wat spul staan om te oefenen in de vakantie zoals een oude F104 en wat robotech spul voordat ik me op de MiG ga storten.
De Saab is hard edge cammo en is met de juiste spuitbus en afplakking goed te doen,mag namelijk ook niet volledig dekkend zijn.
Panel lines en dergelijke worden dan ook niet teveel opgevuld.

2-de MiG (maar dan een 23 Flogger) ben ik al aan het zoeken voor de vrouw,ook 1/48 en dan aanvullen met Eduard spul.
Zij is erg gecharmeerd van de F104 en de MiG23.
pi_163763917
Je vrouw bouwt ook? :o
pi_163764497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:54 schreef Faxie het volgende:
Je vrouw bouwt ook? :o
Helaas niet,ik voor haar en geloof me dat ik het haar graag zou willen zien doen.
Ze is de dochter van een luchtmacht officier in de tijd van de F104,vandaar haar intresse daarvoor.
Heeft veel gezien en meegemaakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 19:28:51 ]
pi_163764522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:25 schreef Charged het volgende:

[..]

Helaas niet,ik voor haar en geloof me dat ik het haar graag zou willen zien doen.
Probeer een van de Gundam Bear Guys :P

pi_163764592
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Probeer een van de Gundam Bear Guys :P

[ afbeelding ]
post aangevuld
pi_163764639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:30 schreef Charged het volgende:

[..]

post aangevuld
Haha oke :P

Mja vrouwen kunnen schattige dingen toch meestal niet weerstaan ;)
pi_163764684
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 19:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

Haha oke :P

Mja vrouwen kunnen schattige dingen toch meestal niet weerstaan ;)
De mijne wel,of het moet een witte herder pup zijn,of duvelkeshoorntjes hebben of een combi.
(witte herder pup ga ik ook door de knieen)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2016 19:35:52 ]
pi_163764757
While we speak ben ik zuurstoftanks aan het verlijmen die geen hond ooit zal zien,damn,love Eduard meuk. :')
pi_163781140
Score van vandaag..

Paasche single action airbrush ,kosten een kratje bier ^O^

En weer wat lakken,mengbekertjes en putty voor evt. naadjes op te vullen.

De voorraad begint mooi te worden.
Eens op zoek gaan voor een nette compressor voor de airbrush.
pi_163787432
Pffff...ben er even klaar mee voor vandaag...

Spul gehaald bij Interhobby,daar alles samen uitgezocht qua kleuren en gedoe met de handleiding..terug naar huis,na een paar uur zoeken erachter komen via een belletje dat ik de handleiding daar heb laten liggen.
Shit happens,niet? Kan gebeuren.
Dan maar met behulp van i-net de kleur gaan mengen voor de cockpit,klopt die Revell meng verhouding niet...Grmbl..dan maar bij benadering.

Fuck it,ik laat het maar zo,dan maar kijken of de MiG kleuren kloppen,proefstukken gespoten,mwoah..not bad.
Trek de sloper uit de kast om daar op te oefenen,vergeet ik om het ding af te wassen..staat al een jaar of 2 stof te verzamelen..met alles wat ik afplak,jawel,trek de meuk er vanaf..

GVD! :(

3 foto's van het verloop.
Van zilver naar zandkleur.

pi_163788714
Compressor moet je niet op bezuinigen. Zorg voor eentje met druktank en ontvochtiger :Y En dat ze wat ouder zijn is niet erg.

Ziet er weer goed uit verder :Y
  Designer zaterdag 16 juli 2016 @ 18:02:54 #75
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_163789566
Oeh, oeh, een modelbouw topic.

🐙
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')