quote:
Op zaterdag 6 september 2025 03:24 schreef Drass het volgende:Deze maand beste rondje gelopen, 20. Heel langzaam zakt mij hc, 22 nu.
Ik speel alleen nog niet met een driver, maar met houten 3.. dat moet het verschil een keer gaan maken om onder 20 te komen, ooit.
Ik denk dat je korte spel belangrijker is dan je lengte. Natuurlijk kun je ook winst maken met afstand, want als je 300 meter in 2x kunt overbruggen ipv 3x heb je een slag over. Maar bv een hole van 400 meter, zal ik nooit met 2 op de green komen. Dan kan ik 2x 150 en 1x 100 slaan. Ik kan ook proberen om 180 te slaan, maar dan heb ik nog steeds 220 over en dat haal ik niet in 1x.
Mijn pro heeft daarbij wel mijn ogen geopend met een baanles waarbij hij zei... je hebt nog 180 meter, waarom sla je een club waar je 150 meter mee slaat maar ook wel eens een afzwaaier slaat in plaats van 2x 90 meter die je meestal rechter slaat.
Ik denk dat ik zelf de meeste winst kan behalen met beter richten en chippen en putten.
Vooral chippen was heel wisselvallig de afgelopen weken, het lijkt weer een beetje terug te komen gelukkig.
Die driver is leuk als het lukt, maar niet de belangrijkste stok in je tas

dat wilde ik eigenlijk zeggen.
Als je er een in je tas hebt zitten, zou ik hem er vooral af en toe uitpakken om te proberen. Want je leert door uit te proberen. Golf ze!