De garage krijgt zelf ook een bezoekje, maar waarom zelf niet even gekeken op ovi?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hallo
Ik heb 13-6 een auto gekocht bij een garagebedrijf. Volgens de meneer daar was hij nog maar net binnen en dat kan kloppen want kreeg de dag ervoor een notificatie van speurders van nieuwe resultaten.
Deze auto had toen een tellerstand van 298xxx km.
Nu kreeg ik net een brief van de RDW in de bus dat de tellerstand onlogisch is.
Qoute uit de brief:
"Van uw voertuig met bovengenoemde kenteken is op 15-6 de tellerstand 289.012 geregistreerd. Deze tellerstand is lager dan de vorige tellerstand 620.546 km die op 13-6 is geregistreerd.
Dus met andere woorden, die gozert heeft dus op die maandag de auto in ontvangst genomen bij de RDW met 620xxx op de teller, teruggedraaid en mij de auto verkocht met 289 en ook zo bij RDW op mijn naam gezet.
Klopt deze theorie zo?
Ik was van plan eerst de betreffende garage aan te spreken, maar wat kan ik als eis neerleggen? bepaalde vergoeding? De auto bevalt tot nu toe prima en heb ook geen zin deze weer in te leveren...
Of tellerrapport opvragen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bij het overschrijven moet een kmstand ingevuld worden. Waarschijnlijk een klakkeloos getal ingevuld. Ff contact zoeken zodat ze het aanpassen.
Ja dat ga ik sowieso regelen. Maar gaat er mij om dat die vent mij een auto verkoopt waarvan hij de teller heeft teruggedraaid. Die auto heeft al dik 6 ton gereden ipv 3.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Bij het overschrijven moet een kmstand ingevuld worden. Waarschijnlijk een klakkeloos getal ingevuld. Ff contact zoeken zodat ze het aanpassen.
De teller in de auto geeft ook 290xxx aan he? Hij heeft hem dus fysiek bewust teruggedraaid.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
CN heeft wel een punt; zo werkt het overschrijven wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
De teller in de auto geeft ook 290xxx aan he? Hij heeft hem dus fysiek bewust teruggedraaid.
Daar staan meerdere meetmomenten in, of wil je proberen 380.000km in 1 jaar de rijden?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan weet TS hetzelfde als in de brief staat die hij al heeft.
VW Bora Diesel uit 2002 1.9 TDIquote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, dat lijkt niet logisch. Het kan ook wél een teruggedraaide teller zijn, maar daarom dus, vraag het tellerrapport op. Dan zie je het vanzelf.
Misschien is gewoon iemand geweest die 260000 als 620000 heeft doorgegeven.
Hoe oud is de wagen de je gekocht hebt, en wat voor motor zit er in?
Zou het kunnen dat de auto in de leeftijd die die heeft, 620.000 km heeft gereden? Klopt de staat van de auto met zo'n kilometerstand, of lijkt 3 ton logischer?
Nee, de garage maakt eren typefout. Het systeem is geautomatiseerd. Bel de garage even. Doe kunnen een correctie verzoek indienenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Maar dan heeft iemand bij de RDW dus een typo gemaakt met die 620xxx bedoel je? Ik vind het een onlogisch verschil tussen 620 en 289
Je snapt het niet hè?quote:Op zondag 26 juni 2016 06:52 schreef Armani XL het volgende:
Hoe kan het in hemelsnaam een tikfout zijn als de teller nagenoeg dezelfde stand aangeeft??
Teller geeft aan 298xxx km maar bij het RDW zeggen ze dat de auto een km stand moet hebben van 620xxx km omdat de auto met die stand is weggegaan daar.
Dan heeft iemand toch gewoon de teller lopen manipuleren?
Het gaat om tellerstanden 2 dagen na elkaar.quote:Op zondag 26 juni 2016 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt het niet hè?
Het RDW registreert alleen wat handelaren en garages doorgeven.
Één handelaar die per ongeluk 620000 ipv 260000 doorgeeft en de onlogische stand is een feit de eerstvolgende keer dat iemand anders een nieuwe doorgeeft.
Maar goed, TS heeft zijn antwoord allang. Elke auto heeft een onderhoudsboekje en dan kun je dat gewoon zo nagaan. Als daar in staat dat de auto en half jaar geleden onderhoud heeft gehad bij 280000 snap je zelf ook wel dat de teller nu niet 620000 kan zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |