Klopt. De meeste prijzen staan op ,99 of ,98 waardoor het afrondingsverschil in het voordeel van de ondernemer gaat (in voorgenoemde gevallen).quote:Op maandag 27 juni 2016 08:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tot zover de theorie. De praktijk is heel anders door het optisch prijzen.
Blijkbaar rondt dat ding automatisch al af dus waarom niet iets op een 8 of een 9 laten eindigen.quote:Op maandag 27 juni 2016 06:45 schreef Speekselklier het volgende:
nogmaals, het vlees kwam van de weegschaal.
knappe slager die al het vlees op 8 en 9 weet te eindigen.
het mág gewoonweg niet.. contact mag je afronden , pin niet.. ik lig niet wakker van 2 cent..en trots ? nee, wel met irritatie.. Maar zoals gezegd, slechts 1 keer voorgekomen dat het voorkwam.. 99,99% van de ondernemers pin je het bedrag zoals het er staat ..quote:Op zondag 26 juni 2016 23:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Toen liep je vol trots de deur uit, wetende dat je 2 cent hebt bespaart?
Gewoon dit. Wat is dat dan voor vorm van autisme om te zitten zeiken als je een paar cent meer betaald. Waar ik vandaan kom noemen we dat mierenneuken of azijnpissen. Met je "principe". :-)quote:Op maandag 27 juni 2016 17:12 schreef flibber het volgende:
als je 3x per dag bij de supermarkt/bakker/slager staat is dat op jaarbasis nog geen 10 euro.
over 12 maanden nog geen euro per maand.
wtf...
jij proeft zeker ook nooit blokje kaas in supermarkt of een worstje als "test".
qua gierigheid is dit wel een toppertje...
(als ondernemer zou ik je liever kwijt dan rijk zijn)
Op individueel niveau gaat dit natuurlijk nergens over. Bij een supermarkt van gemiddeld duizend pintransacties per dag (of meer) zal het al interessanter worden.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:28 schreef Silven het volgende:
[..]
Gewoon dit. Wat is dat dan voor vorm van autisme om te zitten zeiken als je een paar cent meer betaald. Waar ik vandaan kom noemen we dat mierenneuken of azijnpissen. Met je "principe". :-)
Ga jij nou maar met hooivorken en fakkels een lynchpartij organiseren voor de paar cent als dat oplucht.quote:Op maandag 27 juni 2016 07:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Oh, dus als het om een paar cent maakt mag je je er niet druk om maken?
Vanaf welk bedrag wel dan?
Toch wel dit dus.....quote:Op maandag 27 juni 2016 17:12 schreef flibber het volgende:
als je 3x per dag bij de supermarkt/bakker/slager staat is dat op jaarbasis nog geen 10 euro.
over 12 maanden nog geen euro per maand.
wtf...
jij proeft zeker ook nooit blokje kaas in supermarkt of een worstje als "test".
qua gierigheid is dit wel een toppertje...
(als ondernemer zou ik je liever kwijt dan rijk zijn)
Geef nog eens antwoord op de vraag, aangezien jij wel meent te kunnen bepalen waar iemand wel of niet tegen mag ageren?quote:Op maandag 27 juni 2016 18:18 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ga jij nou maar met hooivorken en fakkels een lynchpartij organiseren voor de paar cent als dat oplucht.
Ik ga niet eens serieus in op iemand die zich druk maakt om 1 euro in de maand. Als jij daarmee voor je gevoel gewonnen hebt, prima.quote:Op maandag 27 juni 2016 19:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Geef nog eens antwoord op de vraag, aangezien jij wel meent te kunnen bepalen waar iemand wel of niet tegen mag ageren?
Hét teken van iemand die is uitgeluld, is het ontwijken van vragen.
Maar die prijs maakt die toch zelf? Anders krijg je volgende keer spuug in je onsje gehaktquote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:26 schreef soepkoe het volgende:
[..]
aangeven dat je het daadwerkelijk te betalen bedrag wenst te betalen en niet akkoord gaat met een afgerond bedrag.
Goed zwaktebodquote:Op maandag 27 juni 2016 19:42 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik ga niet eens serieus in op iemand die zich druk maakt om 1 euro in de maand. Als jij daarmee voor je gevoel gewonnen hebt, prima.
Ja maar zoals ik in de OP lees wordt er per weging afgerond. Dus bij 10 producten, 10x een afronding.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:52 schreef Speekselklier het volgende:
Als bij AlbertHein de prijzen net zo vaak zouden eindigen op 01 en 02 als op 09 zou ik er geen moeite mee hebben. Dit betreft een slagerij met een wegschaal. Die zal dus net zo vaak 01 als 09 aangeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |