quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:29 schreef bsure het volgende:
Het heeft even geduurd en het heeft ook wat gekost, maar het toilet is bijna af. Dit is de foto van toilet toen we het huis kochten:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is de foto hoe wij het snel naar onze smaak hebben gebracht (tijdelijke situatie dus)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit de foto van hoe het geworden isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat ik wist dat het heel veel zou gaan kosten, heb ik er echt tijden over gedaan om na te denken over de materialen, de aanpak, de indeling etc. etc.
Echt over alles kan je eindeloos discussieren, er zijn oneindig veel keuzes te maken. En dat om dat kleinste kamertje. Maar het is nu dus dit geworden. Met hulp van een klussenier (de moeilijker dingen). Samen met een vriend hebben we de tegels gedaan. Daar ben ik echt heel blij om, want het was heel leuk om te doen. Veel geleerd en het scheelt zo'n 700 euro arbeidskosten !! Die prijzen zijn echt enorm.
Waar ik heel blij mee ben, is dat ik de tegels op de vloer heb verdeeld over 1 in het midden en 2 halve daarnaast. De meesten doen dat met de voeg in het midden. Op internet ook talloze plaatjes daarvan, net of het zo "hoort" . Ik vind wat ik nu heb gedaan veel mooier. Ook de wand t.o. toilet heb ik zo gedaan met witte tegels.
Ben ook heel blij met de pot, rimfree sphinx 345. Dus geen rand en hij spoelt heel goed. Door de diepspoel stuk minder geuren.
Heb naast het ophangsysteem een toiletrolhouder geplaatst. Nadeel is dat er alleen smalle roiletrollen in passen. Dus niet de grote rollen van de aldi. Ik vind dat eigenlijk het geld toch niet waard. Maar het is wel handig.
Heb nu een toiletblokjeshouder in het geberit spoelsysteem. Staat lekker fris, want altijd blauw water en het schijnt ook te werken als een toiletblokhanger.
Waar ik van baal is de voeg op de vloer. Ik wilde een zwarte voeg, heb vervolgens de kleur "antraciet" gekocht en warempel; het is grijs geworden. Echt misleidend vind ik, want antraciet is geen grijs. Gelukkig heb ik dit nu ervaren en weet ik dit voor de badkamer want daar wil ik absoluut zwarte voegen. Ik moet nog uitzoeken of dit wel ergens te krijgen is, of dat ik zelf moet fabriceren.
Zo is de ruimte t.o. het toilet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog 1 dilemma. Ik heb een heel klein radiatortje voor in het toilet gekocht, een 40x40cm. Die moet hier komen:Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat heel veel is? Waar hebben we het dan over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik vind het zo lelijk dat er dan weer 2 lange verwarmingsbuizen naar beneden lopen. Iemand tips om dit anders te doen?Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...![]()
bij deze zaak niet gezien, ga ik voortaan beter op lettenquote:Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef flibber het volgende:
[..]
heb je de monsters van voegmateriaal bekeken?
bij veel zaken hebben ze daarvoor staaltjes liggen.heb ik nu geleerdquote:Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef flibber het volgende:
[..]
En in het werk icm met een tegel krijg je toch altijd verschillen...Dankje, ik vond de voeg op het moment van "zetten" er mooi uitzien, toen ie nog niet opgedroogd wasquote:Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef flibber het volgende:
[..]
En ik vind jullie wc er gewoon net uit zien, een donkere voeg, zelfde als tegel ziet er ook niet top uit.Omdat leidingen infrezen zoveel werk en kosten zou worden (niet alleen tegels, maar ook hele toilet opnieuw stucen), heb ik gekozen voor leidingwerk over muur. Ik zat nog te denken aan een verticale lange designradiator om de buizen te voorkomen, maar denk niet dat dat kan. En ik ben nu wel klaar met de kosten voor het toilet. Dus bedankt voor alle tips; het wordt leidingwerk van boven naar beneden.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef flibber het volgende:
[..]
En voor je radiator is het of leidingwerk over muur of ff door muur frezen en paar nieuwe tegels plakken. de keuze word dan bepaald aan hoe hinderlijk je het vind.![]()
ik moet er nog even bij zeggen, dat ons toilet qua afmetingen 2 x 1 mtr is. Weet ook niet waarom "ze" dat gedaan hebben. Daarom hebben we dus meer tegels gebruikt en een kast als opvulling geplaatst.![]()
Qua kleur voegsel is er "standaard" ook niet veel keuze.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:46 schreef bsure het volgende:
[..]
bij deze zaak niet gezien, ga ik voortaan beter op letten
[..]
heb ik nu geleerd
[..]
Dankje, ik vond de voeg op het moment van "zetten" er mooi uitzien, toen ie nog niet opgedroogd was
[..]
Omdat leidingen infrezen zoveel werk en kosten zou worden (niet alleen tegels, maar ook hele toilet opnieuw stucen), heb ik gekozen voor leidingwerk over muur. Ik zat nog te denken aan een verticale lange designradiator om de buizen te voorkomen, maar denk niet dat dat kan. En ik ben nu wel klaar met de kosten voor het toilet. Dus bedankt voor alle tips; het wordt leidingwerk van boven naar beneden.
standaard kleuren...
en jullie hebben de beste kleur gekozen mijn inziens...
En hoe vaak kijk je naar de voeg in de toilet
Je hoeft niet de hele wand te stuccen he
ff met roodband erover en daarna vlak afwerken.
qua kosten materiaal 5 tientjes extra. alleen werk en stof komt erbij
Als ik jullie was had ik ff door die zure appel heen gebeten en door de muur gegaan.![]()
update: het blijkt dus dat ik wel de goede kleur voeg heb gekocht, alleen is het mis gegaan met het inwassen. De kleur is tijdens het inwassen er uit gegaan. Ws teveel water gebruikt. Wist niet dat dit kon. Heb op internet veel van dit soort gevalletjes gevonden. Oplossingen zijn er ook, ook op internet gevonden. Ben ondertussen best gewend geraakt aan de lichtgrijze voeg, dus denk dat ik het zo laat. Ik denk er nog over na.
De keuze voor tegelvloer in de douchecel wordt ws toch zwart net zoals de rest van de vloer. En dan koop ik zwarte voeg. Die zal ook wel grijs worden in de loop der tijd door het douchewater. Ik ga het ervaren.![]()
Zoals je zelf al zei zie je wel heel veel op een zwarte vloer, ik persoonlijk zou voor donkergrijs kiezen, wat ik net zo tijdloos vind als zwart. Maar als je dan toch voor zwart kiest zou ik je aanraden om een hele matte tegel te nemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:49 schreef bsure het volgende:
update: het blijkt dus dat ik wel de goede kleur voeg heb gekocht, alleen is het mis gegaan met het inwassen. De kleur is tijdens het inwassen er uit gegaan. Ws teveel water gebruikt. Wist niet dat dit kon. Heb op internet veel van dit soort gevalletjes gevonden. Oplossingen zijn er ook, ook op internet gevonden. Ben ondertussen best gewend geraakt aan de lichtgrijze voeg, dus denk dat ik het zo laat. Ik denk er nog over na.
De keuze voor tegelvloer in de douchecel wordt ws toch zwart net zoals de rest van de vloer. En dan koop ik zwarte voeg. Die zal ook wel grijs worden in de loop der tijd door het douchewater. Ik ga het ervaren.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
ik hou heel erg van de combinatie zwart/wit/hout(tinten). Toen mijn zoektocht begon naar deze kleuren in de badkamer kwam ik er achter dat er moeilijk aan zwart te komen is en dat het bijna allemaal antraciet is. Elke keer komt er wel iets antraciets om de hoek kijken. Ik werd er allergisch van. En ik begrijp wel dat het handiger is, maar ik vind het niet zo mooi als zwart. Ik wil dus niet zwichten ervoor. Want ik weet dat ik spijt krijg. Dus iedereen zijn keuze hoor, maar bij ons wordt het zwart. Ik zal beloven om mijn best te doen om het schoon te houden hihi.
update over de verwarming in het toilet: we gaan em boven het raam hangen. Hoe vinden jullie dat? Dan komen er geen lange buizen, maar klein stukje. verwarming is 40x40 dus kleintje.![]()
Dat lijkt me niet echt effectief; warme lucht stijgt op, dan ben je vooral het plafond aan het verwarmen. Lijkt me dat hij dan behoorlijk lang aan moet staan om het toilet op de gewenste temperatuur te krijgen.![]()
voor iemand die zo met details en afwerking bezig is vind ik een radiator tegen het plafond oerlelijk en een "beun" oplossing.quote:Op zondag 3 juli 2016 16:46 schreef bsure het volgende:
ik hou heel erg van de combinatie zwart/wit/hout(tinten). Toen mijn zoektocht begon naar deze kleuren in de badkamer kwam ik er achter dat er moeilijk aan zwart te komen is en dat het bijna allemaal antraciet is. Elke keer komt er wel iets antraciets om de hoek kijken. Ik werd er allergisch van. En ik begrijp wel dat het handiger is, maar ik vind het niet zo mooi als zwart. Ik wil dus niet zwichten ervoor. Want ik weet dat ik spijt krijg. Dus iedereen zijn keuze hoor, maar bij ons wordt het zwart. Ik zal beloven om mijn best te doen om het schoon te houden hihi.
update over de verwarming in het toilet: we gaan em boven het raam hangen. Hoe vinden jullie dat? Dan komen er geen lange buizen, maar klein stukje. verwarming is 40x40 dus kleintje.
Waarom niet twee leidingen in muur frezen en paar tegels vervangen?
dat doe je in een weekendje (aangezien boel moet drogen tussen de handelingen, qua werk nog geen ochtend...)
En met pure zwarte tegels in de badkamer zou ik ook even kijken naar een waterontharder voor jullie water. een beetje model kost rond de 2000 euro, anders worden je tegels vanzelf wel äntraciet" achtig.![]()
Omdat toilet af is. Optie van te voren overwogen, is het niet geworden. Is allemaal niet zo makkelijk als jij schetst. Misschien voor jou omdat je heel handig bent, maar zijn wij niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:49 schreef flibber het volgende:
[..]
Waarom niet twee leidingen in muur frezen en paar tegels vervangen?
Dus ik heb de keuze voor leidingen of iets anders. Maar ik krijg weinig feedback. Vandaar dat ik zelf iets heb verzonnen.Ik ga even informeren, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:49 schreef flibber het volgende:
[..]
En met pure zwarte tegels in de badkamer zou ik ook even kijken naar een waterontharder voor jullie water. een beetje model kost rond de 2000 euro, anders worden je tegels vanzelf wel äntraciet" achtig.![]()
jullie hebben toch zelf wc betegeld?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 19:57 schreef bsure het volgende:
[..]
Omdat toilet af is. Optie van te voren overwogen, is het niet geworden. Is allemaal niet zo makkelijk als jij schetst. Misschien voor jou omdat je heel handig bent, maar zijn wij niet.
Dus ik heb de keuze voor leidingen of iets anders. Maar ik krijg weinig feedback. Vandaar dat ik zelf iets heb verzonnen.
[..]
Ik ga even informeren, bedankt voor de tip.
dan is een aanpassing met leidingen in de muur easy, wel veel stof en gebreek, maar niet onoverkomelijk....![]()
Behalve dat een radiator boven het raampje er niet uit ziet zal je er ook heel weinig aan hebben, omdat alle warmte naar boven gaat en het ook nog eens ver weg zou hangen, omdat je toiletruimte 2 meter is.
Dus of geen verwarming of toch nog even door het stof en sleuven frezen.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
wc is betegeld tot de helft zoals je ziet. daarboven was helemaal goed gestuct en geverfd, beetje soort van structuurverf en wilden we zo weinig mogelijk aanraken, leidingen komen van boven dus zou betekenen dat hele muur in totale toilet opnieuw gestuct zou moeten worden. niet alleen het stukje waar de leidingen zouden komen. Ook zou het plafond er dan uit moeten. want als je het dan gaat frezen, dan liefst helemaal niets zien. dus heel nieuw plafond.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:49 schreef flibber het volgende:
[..]
jullie hebben toch zelf wc betegeld?
dan is een aanpassing met leidingen in de muur easy, wel veel stof en gebreek, maar niet onoverkomelijk....
tja, ik vraag volgende keer mijn offerte bij jou aan hoor!![]()
leidingen zien er ook niet uit. dat zijn mijn 2 opties.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:07 schreef Deisyy het volgende:
Behalve dat een radiator boven het raampje er niet uit ziet zal je er ook heel weinig aan hebben, omdat alle warmte naar boven gaat en het ook nog eens ver weg zou hangen, omdat je toiletruimte 2 meter is.
Dus of geen verwarming of toch nog even door het stof en sleuven frezen.
ik ben echt enorm benieuwd hoe ik in zo'n klein kamertje absoluut geen warmte naar beneden zou kunnen krijgen ook al is ie nog vrij groot voor een klein kamertje, het is geen woonkamer.
geen verwarming ook al uit gelegd. en stof en sleuven ook al uitgelegd.
Of kan je me ook een superofferte overleggen?
[ Bericht 4% gewijzigd door bsure op 05-07-2016 21:37:58 ]![]()
Waar slaat dit gehuil om een offerte op? De opties zijn duidelijk; leidingen in zicht, infrezen, geen radiator of boven het raam. Alles heeft voor- en nadelen, sommige nadelen wegen voor de doorsnee mens wat zwaarder, maar hier had je over moeten nadenken vóór je laat tegelen.![]()
gehuil? er wordt hier gesuggereerd dat het allemaal maar makkelijk is en helemaal niet duur. Nou, dat is het dus wel. Ik was al een godsvermogen kwijt. Zou zeker door het frezen nog eens paar honderd euro bij opgekomen zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:36 schreef Chicolade het volgende:
Waar slaat dit gehuil om een offerte op? De opties zijn duidelijk; leidingen in zicht, infrezen, geen radiator of boven het raam. Alles heeft voor- en nadelen, sommige nadelen wegen voor de doorsnee mens wat zwaarder, maar hier had je over moeten nadenken vóór je laat tegelen.
opties zijn inderdaad duidelijk, vind ik ook. ik zeg al paar keer wat de opties niet zijn, wordt maar doorgehamerd over dat frezen. Wordt niet goed van. Gezellig hoor.![]()
Dus even voor de duidelijkheid. Ik had graag opties gehoord zonder frezen. Want ik wist al ruim van te voren dat dat het niet zou worden. Ook al voordat ik ging tegelen. Dus heb echt al van te voren er over nagedacht.![]()
Dat ligt waarschijnlijk aan het referentiekader; als je het zelf doet, is het inderdaad niet duur (kosten: paar tegels, lijm, voegmateriaal, huur sleuvenfrees, zakje gips en een paar meter leiding) en de uitvoering hoeft niet lang te duren. De meeste mensen die hier rondhangen, kunnen dit zelf en vinden het daarom de beste optie, want dit is het netst.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:42 schreef bsure het volgende:
[..]
gehuil? er wordt hier gesuggereerd dat het allemaal maar makkelijk is en helemaal niet duur. Nou, dat is het dus wel. Ik was al een godsvermogen kwijt. Zou zeker door het frezen nog eens paar honderd euro bij opgekomen zijn.
opties zijn inderdaad duidelijk, vind ik ook. ik zeg al paar keer wat de opties niet zijn, wordt maar doorgehamerd over dat frezen. Wordt niet goed van. Gezellig hoor.
Zou je de leidingen in het zicht ook een probleem vinden als ze netjes gelakt zijn? Mijn ervaring met radiatorbuizen is dat ik ze spuuglelijk vind in metaalkleur, maar zodra ik ze wit lakte vond ik ze lang niet zo storend meer in de slaapkamer. Dan heb je de radiator op een logische plek waar hij optimaal kan verwarmen (scheelt ook weer in de stroomrekening) en hoef je er niet voor te breken/slopen/frezen.![]()
Dan gooi je dat ding toch tegen het plafond?![]()
Mocht je later je huis willen verkopen, dan zijn dit de blikken bij de plee![]()
. Moeten mensen aanpassen, gaam denken wat er nog meer voor beunoplossingen zijn gerealiseerd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.![]()
Je vraagt om advies dan krijg je dat, ik krijg niet het idee dat je op advies zit te wachten aan je reactie te zien.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:27 schreef bsure het volgende:
[..]
leidingen zien er ook niet uit. dat zijn mijn 2 opties.
ik ben echt enorm benieuwd hoe ik in zo'n klein kamertje absoluut geen warmte naar beneden zou kunnen krijgen ook al is ie nog vrij groot voor een klein kamertje, het is geen woonkamer.
geen verwarming ook al uit gelegd. en stof en sleuven ook al uitgelegd.
Of kan je me ook een superofferte overleggen?
Andere optie is nog een koof om de leidingen timmeren en die betegelen.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
ik heb best begrip dat het voor anderen makkelijker is, maar er is niet veel begrip voor mijn situatie in deze. Vandaar dat ik een beetje melig wordt als er te lang op wordt doorgezaagd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:52 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Dat ligt waarschijnlijk aan het referentiekader; als je het zelf doet, is het inderdaad niet duur (kosten: paar tegels, lijm, voegmateriaal, huur sleuvenfrees, zakje gips en een paar meter leiding) en de uitvoering hoeft niet lang te duren. De meeste mensen die hier rondhangen, kunnen dit zelf en vinden het daarom de beste optie, want dit is het netst.![]()
ja, als ik de leidingen toch zou nemen, dan zou ik ze inderdaad meteen schilderen. dat was ook het idee, alleen toen bedacht ik me dat ik gewoon ook geschilderde leidingen eigenlijk niet mooi vind. Die zaten er voorheen ook. Toen niet heel erg aan gestoord, maar nu het muurtje af is tja.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:52 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zou je de leidingen in het zicht ook een probleem vinden als ze netjes gelakt zijn? Mijn ervaring met radiatorbuizen is dat ik ze spuuglelijk vind in metaalkleur, maar zodra ik ze wit lakte vond ik ze lang niet zo storend meer in de slaapkamer. Dan heb je de radiator op een logische plek waar hij optimaal kan verwarmen (scheelt ook weer in de stroomrekening) en hoef je er niet voor te breken/slopen/frezen.
het is dan wel de meest logische plek en zoals het "hoort". gasrekening bedoel je![]()
![]()
ho ho, plafond heb ik nooit gezegd he, boven het raam. tegen het plafond dat verzin ik zelfs niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:52 schreef nikky het volgende:
Dan gooi je dat ding toch tegen het plafond?![]()
![]()
nou ja, beunoplossing, wordt wel door professioneel iemand gedaan. het is inderdaad niet de beste oplossing en je hebt gelijk; ik wil dit huis na alle verbouwingen laten taxeren en ik denk ook dat de makelaar dan meteen zegt; jammer van de radiator boven het raam......quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:52 schreef nikky het volgende:
Mocht je later je huis willen verkopen, dan zijn dit de blikken bij de plee![]()
. Moeten mensen aanpassen, gaam denken wat er nog meer voor beunoplossingen zijn gerealiseerd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: