Sorry. Ik typ wel een beetje warrig dus ik denk dat mijn punt een beetje verkeerd overkomt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:01 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is jouw probleem, niet het hare. Of je vertrouwd haar (want dat doe je niet, al zeg je 1000x dat je dat wel doet) en dan hou je op met je gezeik of je gaat bij dr weg.
Nee maar dat gaat niemand voor je kunnen. Je kunt er met je vriendin over praten maar zelfs dan zul je het zelf moeten doen en daar is geen magische manier voor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:06 schreef Goudvoorelkaar het volgende:
[..]
Sorry. Ik typ wel een beetje warrig dus ik denk dat mijn punt een beetje verkeerd overkomt.
Het is voor mij geen vertrouwenskwestie.
Ik krijg er af en toe een naar beeld bij in mijn hoofd als ik weet dat ze samen zijn. Dit is ook puur mijn probleem. Dat snap ik.
Ik kan het gevoel alleen niet zo goed een plekje geven.
Klopt. Ik vraag me alleen af of er ook mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben en hoe zij er mee om gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee maar dat gaat niemand voor je kunnen. Je kunt er met je vriendin over praten maar zelfs dan zul je het zelf moeten doen en daar is geen magische manier voor.
Ik heb het ook met haar besproken en er is ook begrip voor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:16 schreef Megara het volgende:
Kun je er met haar over praten, zonder dat ze denkt dat je jaloers bent? Misschien helpt dat om het uit je hoofd te zetten als het onbelangrijke feit dat het eigenlijk is. Ik snap je heel goed, maar denk altijd maar zo: je bent samen omdat jullie daar met elkaar voor willen gaan, in plaats van met ieder ander. Als een van de twee er toch niets meer in ziet en het liever met iemand anders wil proberen, dan zegt ie dat wel (hoop ik toch) en weet je ook weer waar je aan toe bent.
Binnen een relatie kun je best anderen koesteren, en ook verliefd worden, dat gebeurt nou eenmaal, maar dan hoef je niet de behoefte voelen ernaar te handelen.
Toch denk ik dat het een kwestie van vertrouwen is. Niet dat je haar niet vertrouwt in trouw zijn aan jou op fysiek gebied, maar dat ze zichzelf niet geheel aan jou wijdt emotioneel gezien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:06 schreef Goudvoorelkaar het volgende:
[..]
Sorry. Ik typ wel een beetje warrig dus ik denk dat mijn punt een beetje verkeerd overkomt.
Het is voor mij geen vertrouwenskwestie.
Ik krijg er af en toe een naar beeld bij in mijn hoofd als ik weet dat ze samen zijn. Dit is ook puur mijn probleem. Dat snap ik.
Ik kan het gevoel alleen niet zo goed een plekje geven.
Dat vraag ik me ook wel eens af, wie wordt daar nu gelukkiger van?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:06 schreef Puntenjager het volgende:
En waar zijn die miljarden mensen dan mee bezig mbt maagdelijkheid / geen seks voor het huwelijk!??
Projectie! Het is dus niet iets wat je vriendin doet/deed, maar je eigen hoofd die beelden aan elkaar rijmt en je je angsten toont. Lijkt mij verstandiger om daar mee om te leren gaan en het ook zo te bekijken, die vaardigheid kan je namelijk op meerdere dingen toepassen in je leven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 22:59 schreef Goudvoorelkaar het volgende:
Maar toch krijg ik soms dat onontkomelijke gevoel dat ze wel eens aan hem denkt op een sexuele manier. Wat eigenlijk in mijn ogen niet anders kan in zon situatie.
Precies. Het gaat erom wat ze nu doen, niet vroeger.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ik denk aan een vroegere bedpartner dan is dat alweer zo'n tijd geleden dat het niet vers in mijn geheugen ligt. Zij heeft die beelden die jij hebt als je denkt aan die twee samen in bed waarschijnlijk al lang niet meer. Ik vind het moeilijk om nog details en gevoelens van die keren terug te halen. Dat zal voor de meeste mensen zo zijn.
Ergo, maak je niet druk over wat in het verleden ligt. Ja, die jongen heeft seks met haar gehad, maar dat is alweer zo'n tijd terug dat ze er beide niet heel levendig meer over zullen nadenken. Als ze nu gewoon vrienden zijn zal die spanning van toen helemaal weg zijn. De seks die ze heeft met jou daarentegen...
Dit, ik snap de radicale stoïcisme niet. Ik zou jaloers en boos als de tering zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 01:06 schreef Puntenjager het volgende:
Hoezo heeft iedereen het over vertrouwen!? Wat mij betreft is er ook nog een gevoelsaspect. Het besef dat je aan het praten bent met een vent die jouw vriendin snoeihard heeft genomen en dat zij vol overgave zijn zaad heeft geslikt geeft toch wel extra dimensie om het zo maar te formuleren.
Als dat geen emotie bij je oproept, dan vraag ik me af waar je gevoel zit. Op die manier zou een vrouw ook nooit een slet kunnen zijn, want ja, wat boeit haar verleden nou. En waar zijn die miljarden mensen dan mee bezig mbt maagdelijkheid / geen seks voor het huwelijk!??
Geen seks voor het huwelijk is natuurlijk niet van deze tijd. Althans niet hier in Nederland. Ook ik prediek dat echt niet, maar de psychologie er achter is natuurlijk van alle tijden. Want anders zou jaloezie überhaupt niet bestaan en de vertrouwenroepers hier met geen enkel verleden van hun partner (hoe ranzig ook) een probleem hebben.
Boos?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:03 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit, ik snap de radicale stoïcisme niet. Ik zou jaloers en boos als de tering zijn.
Dat ze al het contact verbreekt natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:33 schreef K44S het volgende:
Tja, zij kan er niets meer aan doen en bij jou ligt het probleem.
Wat denk je zelf dat dan de oplossing is als jij er in je gedachten niet mee om kan gaan?
Lost dat iets op in zijn fantasie?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:34 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Dat ze al het contact verbreekt natuurlijk.
Nee, want dan is het wel d'r oud buurjongen waar ze op verliefd was toen ze 13 was. Of de vakkenvuller waar ze iets te lang naar keek.quote:
TS; lees de vorige 3 post's eens.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee, want dan is het wel d'r oud buurjongen waar ze op verliefd was toen ze 13 was. Of de vakkenvuller waar ze iets te lang naar keek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |