abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7062196
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:00 schreef Z het volgende:
De SP is net zo anti-semitisch als jij rascistisch bent.
Als hij dan net zo racistisch is al jij foutloos Nederlands schrijft is er niets aan de hand.

R@b beweert nergens dat de SP racistisch IS.
Hij kaart m.i. terecht aan dat een partij-ideoloog een voorbeeldfunctie vervult. Hier zie je dan het volkse karakter van deze volkspartij.

Adviesje voor de SP
Misschien moet Jan het wat strakker in de hand houden:
Eén volk, één mening (geestelijk rijk), één leider...

salva cum reverentia
pi_7062201
Benieuwd of iedereen hier ook zo ruimdenkend zou reageren als het om een VVD-er of een LPF-er zou gaan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7062206
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ok, maar Van Loon heeft wel meegewerkt aan dat boek.

Nee hoor, hij heeft alleen een voorwoord geschreven.
Dat is geen meewerken aan een boek. Het voorwoord schrijf je meestal pas als het af is, namelijk.
  vrijdag 29 november 2002 @ 16:29:21 #29
272 R@b
No-nonsens
pi_7062222
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

Niet van Van Loon, maar een uitspraak van Edel.

Maar Van Loon schrijft wel het voorwoord in dit boek, want De 'pijnlijkste feiten' moeten immers onder ogen worden gezien.

Hij neemt er geen afstand van dus.

-
Ik weet wel hoe de politiek gereageerd zou hebben als een LPF of VVD ideoloog een voorwoord in een boek van een racistische schrijver zou hebben geschreven.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_7062268
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:28 schreef Strolie75 het volgende:
Benieuwd of iedereen hier ook zo ruimdenkend zou reageren als het om een VVD-er of een LPF-er zou gaan.
Benieuwd of R@b er dan een topic over geopend had.
pi_7062277
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:31 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd of R@b er dan een topic over geopend had.
Touché
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7062322
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:29 schreef R@b het volgende:
Hij neemt er geen afstand van dus.
De invloed van Pim hè, tegenwoordig kun je dankzij Fortuyn allerlei uitspraken doen zonder dat er iemand over durft te vallen.
pi_7062324
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft alleen een voorwoord geschreven.
Dat is geen meewerken aan een boek. Het voorwoord schrijf je meestal pas als het af is, namelijk.

Voorwoord schrijven is deelnemen aan het produceren van dat boek. En daarnaast? Zou jij een voorwoord schrijven voor een boek waarin gedachten worden verkondigd waar je je totaal niet mee kunt verenigen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7062329
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er in dat een Nazi verkondigt dat de joden als groep/ras zelf verantwoordelijk zijn voor hun vervolging tijdens WO II, en dat de SP'er beweert dat joden zelf ook schuld hebben aan de vervolging door de nazi's. En dat klopt, want joden uit de elite hebben tijdens WO II meegeholpen aan de deportatie van andere joden om hun eigen haggie te redden.

Waarschijnlijk hadden ze evenveel keus als iemand die met een doorgeladen Mauser op de slaap van familieleden gevraagd werd naar zijn eigen mening...

Een gemakkelijke bewering achteraf.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Ook dit boek moet gewoon kunnen worden uitgegeven en kritisch belicht. Dan weten we tenminste welke volksvertegenwoordigers met welke ideeën sympathiseren en kunnen we bij ons volle verstand tot een keuze van onze politieke vertegenwoordiging komen.

salva cum reverentia
pi_7062386
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Voorwoord schrijven is deelnemen aan het produceren van dat boek.

Verkopen ook.
quote:
En daarnaast? Zou jij een voorwoord schrijven voor een boek waarin gedachten worden verkondigd waar je je totaal niet mee kunt verenigen?
Nee, de enige van wie ik weet dat hij dat gedaan heeft is meneer Haselhoef geweest.
Verder zou ik niemand weten.
pi_7062389
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Voorwoord schrijven is deelnemen aan het produceren van dat boek. En daarnaast? Zou jij een voorwoord schrijven voor een boek waarin gedachten worden verkondigd waar je je totaal niet mee kunt verenigen?

Misschien dacht hij naar goed kapitalistische gedachte: Wat levert het me financieel op.
Jan Marijnissen had het kennelijk goed voorzien: Er lijkt inderdaad een uitverkoop van de beschaving gaande.

In zijn eigen tuin tiert het 'onkruid' welig...

salva cum reverentia
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2002 @ 16:36:44 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7062392
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:28 schreef Strolie75 het volgende:
Misschien niet, maar daarmee wordt wel duidelijk wie een beetje consistent is in zijn discussies. Of het nu om de SP of de LPF gaat maakt me geen moer uit, dat gemoraliseer maakt alles onbespreekbaar. Hoe kun je nu over problemen en oplossingen praten als je niet eens over de onderliggende mechanismen mag praten.
pi_7062398
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:33 schreef hoppe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hadden ze evenveel keus als iemand die met een doorgeladen Mauser op de slaap van familieleden gevraagd werd naar zijn eigen mening...

Een gemakkelijke bewering achteraf.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Ook dit boek moet gewoon kunnen worden uitgegeven en kritisch belicht. Dan weten we tenminste welke volksvertegenwoordigers met welke ideeën sympathiseren en kunnen we bij ons volle verstand tot een keuze van onze politieke vertegenwoordiging komen.

Natuurlijk, velen hadden geen keus. Er zijn echter ook gevallen bekend waar joden met volle overtuiging hun landgenoten deporteerden en daar financieel niet slechter van zijn geworden.

Maar inderdaad, vrijheid van meningsuiting, waarom zou een dergelijk iets niet ter discussie mogen worden gesteld.

vrijdag 29 november 2002 @ 16:41:39 #39
272 R@b
No-nonsens
pi_7062487
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:33 schreef hoppe het volgende:

Precies, de SP moet maar eens met de billen bloot als het gaat om een aantal zaken.

Want een partij die geen sancties en absoluut geen oorlog wil tegen een dictator als ome Saddam, maar wel sancties voorstelt tegen Israel, en het bovendien normaal vindt dat een partij strateeg voorwoorden schrijft in anti-semitische lectuur, heeft wel wat uit te leggen.

Eens kijken of Nova dit onderwerp durft aan te snijden.

pi_7062651
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Verkopen ook.
[..]

In mindere mate. Al staat het je vrij een boek te weigeren in je winkel als de inhoud je niet aanstaat.
quote:
Nee, de enige van wie ik weet dat hij dat gedaan heeft is meneer Haselhoef geweest.
Verder zou ik niemand weten.
Ik ook niet. Ik zou in ieder geval niet een voorwoord schrijven voor een boek waarin gedachten worden verkondigd waar ik niet mee geassocieerd wil worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7062688
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien niet, maar daarmee wordt wel duidelijk wie een beetje consistent is in zijn discussies. Of het nu om de SP of de LPF gaat maakt me geen moer uit, dat gemoraliseer maakt alles onbespreekbaar. Hoe kun je nu over problemen en oplossingen praten als je niet eens over de onderliggende mechanismen mag praten.

De aaname dat een volk haar eigen genocide over zich heeft afgeroepen wordt als waarheid verkondigd.
Dezelfde bewering is gedaan om Jodenvervolging door de tijden heen te vergoeilijken. Hadden zij immers niet zelf gezegd: Zijn bloed kome over ons en onze kinderen?

Probleemstelling:
Een groep Joden heeft eind jaren 40 een woestenij geclaimd en er een welvarend land van gemaakt. Uit hebzucht, jaloezie of... vonden de omringende landen het nodig hen 'de zee in te drijven'.
Dit lukte hen niet en het land werd door hard werken welvarender.

Intussen was er ook een Palestijns probleem. De Palestijnse inwoners van het land weigerden destijds een aanbod om het land gezamenlijk te delen en gezamenlijk bij te dragen aan de opbouw van het land.

Een deel van deze bewoners waren in Jordanië opgenomen geweest. Uit dank voor de Jordaanse gastvrijheid hebben enkelen van hen getracht de Jordaanse koning om te brengen.

Diverse vrienden van de Palestijnen hebben zich daarna wel tweemaal bedacht voordat ze deze mensen wilden opnemen in hun land en schoven het probleem, een (moeilijk inpasbare) bevolkingsgroep op drift voor zich uit. Niemand wilde hen dus maakten zij zich hard om de club in Israel gehuisvest te krijgen.

Zodra zich een probleem in het middenoosten voordoet worden Palestijnen gebruikt als een morele schaamlap om het eigen gelijk uitgedragen te krijgen.

Hierboven staat maar een subjectieve mening aan de hand van subjectieve beeldvorming.

Onderliggend mechanisme:
-Jodenhaat?
-zin in shockeren ten koste van een bevolkingsgroep?
-onnadenkendheid?
-emotionele chantage?
-Calimerocomplexen?

Welke definitie heb jij van het probleem en van de onderliggende mechanismen?

Kom eens met praktijkvoorbeelden uit je aardig geformuleerde theorie vandaan.

salva cum reverentia
pi_7062699
Nu, Edel heeft duidelijk niets van het zionisme begrepen.
De 'linkse' zionisten wilden juist graag met de Palestijnen het land opbouwen. Maar hun leiders zijn door de 'rechtse' zionisten vermoord.

Verder is het zionisme van oorsprong helemaal geen godsdienstige stroming.

Maar goed, toen ik op Maroc.nl zag dat dit boek instemmend werd ingehaald door lieden die zich 'extreem in het verdedigen' noemen, wist ik eigenlijk al dat het brandhout voor de hel was.

Ik zit alweer op de schuimbekkende anti-Zionistische Gretta-aanhangertjes te wachten...

En dat uitgerekend twee SPers deze kwijl voor hun rekening nemen, vind ik wel van zéér veel lef getuigen.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_7062847
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:53 schreef SportsIllustrated het volgende:
Verder is het zionisme van oorsprong helemaal geen godsdienstige stroming.
Sterker nog: Volgens een aantal orthodoxe Joden zouden de joden pas na de komst van de messias mogen terugkeren naar het Beloofde land. Dat er nu al Joden wonen vinden zij dan ook niet echt geweldig.

Maar goed, da's een marginale club in Europa, die sinds de tweede wereldoorlog nog veel kleiner is.

vrijdag 29 november 2002 @ 17:02:16 #44
272 R@b
No-nonsens
pi_7062865
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:53 schreef SportsIllustrated het volgende:

Maar goed, toen ik op Maroc.nl zag dat dit boek instemmend werd ingehaald door lieden die zich 'extreem in het verdedigen' noemen, wist ik eigenlijk al dat het brandhout voor de hel was.

Kijk daar zit hem de kneep waarom veel extreem-linkse groepen de allochtonen omarmen om hun anti-Amerika en anti-Israel standpunten kracht bij te zetten.

Maar goed, hele interessante lectuur kennelijk volgens de SP......

pi_7062952
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Kijk daar zit hem de kneep waarom veel extreem-linkse groepen de allochtonen omarmen om hun anti-Amerika en anti-Israel standpunten kracht bij te zetten.

Maar goed, hele interessante lectuur kennelijk volgens de SP......

Wellicht vormt de SP zich nog eens een breed VOLKSfront....
..tegen de uitvoerkoop van het edeler (politieke) gedachtengoed.

Wellicht ook niet als men zich tijdig bewust is tot welke uitwassen dit kan leiden.

salva cum reverentia
pi_7062963
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:28 schreef hoppe het volgende:

[..]

Als hij dan net zo racistisch is al jij foutloos Nederlands schrijft is er niets aan de hand.

R@b beweert nergens dat de SP racistisch IS.
Hij kaart m.i. terecht aan dat een partij-ideoloog een voorbeeldfunctie vervult. Hier zie je dan het volkse karakter van deze volkspartij.

Adviesje voor de SP
Misschien moet Jan het wat strakker in de hand houden:
Eén volk, één mening (geestelijk rijk), één leider...

Volgens de descriptieve grammatica is "rascistisch" prima mogelijk. En ja, dat is net zo flauw als jouw opmerking!
Aldus.
pi_7062980
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Kun je daar even een topic over openen, en deze uitspraak wat verduidelijken? Geen zin om hier al te veel off-topic te gaan, maar ondanks je wazige formulering is die stelling best een discussie waard volgens mij.
pi_7062994
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Sterker nog: Volgens een aantal orthodoxe Joden zouden de joden pas na de komst van de messias mogen terugkeren naar het Beloofde land. Dat er nu al Joden wonen vinden zij dan ook niet echt geweldig.

Maar goed, da's een marginale club in Europa, die sinds de tweede wereldoorlog nog veel kleiner is.

vrijdag 29 november 2002 @ 17:10:59 #49
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_7063009
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:06 schreef R@b het volgende:

[..]

Het jodendom is een 'racistische' religie en de 'joodse elite' is mede verantwoordelijk voor de Holocaust.

Dit lijkt me toch anti-semitisch denken van heb ik jou daar.

Fijne SP ideoloog die dat ondersteunt. Mag hopen dat bij een aantal mensen de schellen van de ogen gaan vallen, en doorzien dat de SP niet zomaar een leuk protest-partijtje is.

Och R@bje, jij gaat echt op zoek naar dit soort dingen he? Probleem is alleen dat jij zoveel definities door elkaar haalt, dat zelfs de domste figuur je niet serieus zal nemen..
pi_7063049
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:08 schreef Z het volgende:

[..]

Volgens de descriptieve grammatica is "rascistisch" prima mogelijk. En ja, dat is net zo flauw als jouw opmerking!

1-1

Gauw weer on topic.
Ik ben benieuwd naar een belichting van de standpunten en heb hiertoe wat sardonisch gedachtengoed van een andere politieke stroming gebruikt ter illustratie van menselijke zwakheden en valkuilen binnen elke club.

Extreem rechts en extreem links hebben beide een primaat op kritiekloze volgelingen. Hun overeenkomsten zitten in een kuddegeest die mensen aanzet de grote leider te volgen door dik en dun. Ook als dit betekent dat de werkelijkheidsbeleving een wel erg selectief karakter krijgt en deze wat moeilijk te rijmen valt met verstandelijke overwegingen.

salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')