abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:44:14 #26
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_163233278
Welkom Gia. Ik 'ken' je van het mammapoli-topic.

Wat een verhaal zeg. Dan klaag ik over mijn 'benullige' schildklier.

Maar goed, ik wens jullie een fijne dag en op tijd schuilen voor het onweer.

Wat mijzelf betreft: het gaat redelijk.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 23 juni 2016 @ 08:50:06 #27
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163233344
Is het buiten bijna 30 graden zit ik hier bij dialyse te klappertanden onder een deken :')
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2016 @ 09:15:51 #28
137949 Disana
pi_163233629
Over zeuren en klagen: ik kan me dat in mijn situatie niet veroorloven. Ik ben met mijn klachten zo beperkt dat ik weinig reserves heb. Als ik zou gaan zeuren en klagen, zou ik moedeloos worden en down. Ik kies ervoor om zo positief mogelijk naar mijn situatie te blijven kijken, en probeer blij te zijn met alles dat goed gaat.
pi_163234111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:15 schreef Disana het volgende:
Over zeuren en klagen: ik kan me dat in mijn situatie niet veroorloven. Ik ben met mijn klachten zo beperkt dat ik weinig reserves heb. Als ik zou gaan zeuren en klagen, zou ik moedeloos worden en down. Ik kies ervoor om zo positief mogelijk naar mijn situatie te blijven kijken, en probeer blij te zijn met alles dat goed gaat.
je hebt groot gelijk.

Soms breekt mijn lijntje, weet ik nu weer. Veel werk, veel studie en toe aan vakantie. Ik ben ervan overtuigd dat klagen de pijn geen goed doet, dus vanaf vandaag is het glas weer halfvol. ^O^
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2016 @ 09:46:56 #30
137949 Disana
pi_163234180
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:43 schreef -sabine- het volgende:

[..]

je hebt groot gelijk.

Soms breekt mijn lijntje, weet ik nu weer. Veel werk, veel studie en toe aan vakantie. Ik ben ervan overtuigd dat klagen de pijn geen goed doet, dus vanaf vandaag is het glas weer halfvol. ^O^
Oh, maar ik vind dat jij best mag klagen hoor. Ik hoop alleen dat je ook naar de zegeningen kijkt, naar alles wat nog kan. Werk, studie en vakantie is in mijn ogen heel veel. Hopelijk kun je tijdens je vakantie uitrusten.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:50:39 #31
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163234254
ff klagen: ik heb zo belabberd slecht geslapen! veels te warm, last van een irritante bromvlieg en een mug.. en dan is het vandaag ook nog eens stik en stik benauwd.. ons huisje warmt altijd heel snel op en zeker de slaapkamer, dus bijslapen zit er ook niet in. weet gewoon niet hoe ik de dag door moet komen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:30 #32
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163234369
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid erbij gezet, dat er geen verwarring is of ik nu wel of niet echt verkouden ben.

Ik weet vrij zeker dat ik morgen niet verkouden ben omdat ik heb gestoomd vandaag. (Wat volgens Superkimmi dus onmogelijk is. :P)
Als er echt een wondermiddeltje bestond om verkoudheid te voorkomen, zou ik er bij zweren. als ik verkouden ben, ben ik het dik 2 maanden en dan gaat mn conditie weer helemaal terug naar nul.. ik ben zo erg verkouden dat ik liever een been breek of de buikgriep heb ofzo. Geloof me, ik heb me helemaal ingelezen in verkoudheden en probeer al zo'n 15 jaar alles wat verkoudheden zou moeten voorkomen of verminderen. Verkoudheid is een virus en tegen heel veel virussen bestaat geen middeltje, die moet je uitzitten.

Ik wil niet zeggen dat het jou niet kan helpen, dat stomen, maar dan is het niet de officiele ziekte verkoudheid die eraan kwam of die je ermee voorkomen hebt. het zou een allergie kunnen zijn, een irritatie ofzo. Reden waarom ik hier zo op inga is omdat heel veel mensen dit soort dingen verwarren met een echte verkoudheid, die zo vervelend kan zijn als flinke griep, ook voor mensen zonder longproblemen. En omdat dit zo is, wordt het bij mij vaak afgedaan als: hoe kan het dat je zo lang last heb? moet je nu al naar bed? moet je echt weer een dagje thuisblijven? Ah joh, een verkoudheid, IK had laatste echte griep, dan piep je wel anders }:|
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_163234523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, maar ik vind dat jij best mag klagen hoor. Ik hoop alleen dat je ook naar de zegeningen kijkt, naar alles wat nog kan. Werk, studie en vakantie is in mijn ogen heel veel. Hopelijk kun je tijdens je vakantie uitrusten.
Klopt. Het zijn wel zaken die ik zelf geregeld heb en waarvoor ik veel inlever.
Maar ik heb het allemaal wel en ik kan het bijna altijd aan. Daarom voelt klagen voor mij ook bezwaarlijk.

Ik was gestart met medische fitnes en dat gaat niet goed. Mijn knieën zijn vertieft door de simpelste oefeningen. Voordat dat herstelt duurt wel drie maanden. Ik schrok toen ik eergisteren de trap niet meer op kon. Ik heb toestemming voor een traplift, maar ben daar niet aan toe. Ik hoopte fitter te worden van het gymen, niet slechter. Dat frustreert tijdelijk. Vandaag ziek van school thuis, dat wil je niet als chronisch zieke. Dat is hier laatst ook al langsgekomen.

Dankjewel voor de blikwisseling. ;)
pi_163234559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:50 schreef superkimmi het volgende:
ff klagen: ik heb zo belabberd slecht geslapen! veels te warm, last van een irritante bromvlieg en een mug.. en dan is het vandaag ook nog eens stik en stik benauwd.. ons huisje warmt altijd heel snel op en zeker de slaapkamer, dus bijslapen zit er ook niet in. weet gewoon niet hoe ik de dag door moet komen..
je verwachtte het al he. En dat niet goed slapen, bah.
Sterkte voor vandaag. ^O^
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2016 @ 10:10:21 #35
137949 Disana
pi_163234627
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:04 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Klopt. Het zijn wel zaken die ik zelf geregeld heb en waarvoor ik veel inlever.
Maar ik heb het allemaal wel en ik kan het bijna altijd aan. Daarom voelt klagen voor mij ook bezwaarlijk.

Ik was gestart met medische fitnes en dat gaat niet goed. Mijn knieën zijn vertieft door de simpelste oefeningen. Voordat dat herstelt duurt wel drie maanden. Ik schrok toen ik eergisteren de trap niet meer op kon. Ik heb toestemming voor een traplift, maar ben daar niet aan toe. Ik hoopte fitter te worden van het gymen, niet slechter. Dat frustreert tijdelijk. Vandaag ziek van school thuis, dat wil je niet als chronisch zieke. Dat is hier laatst ook al langsgekomen.

Dankjewel voor de blikwisseling. ;)
Ik weet eigenlijk niet wat medische fitness is? Maar ik zou denken dat dat is afgestemd op je klachten, en wat ik van jou lees is dat het je klachten alleen maar erger maakt - dat lijkt me niet de bedoeling.
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:15:01 #36
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_163234738
Positief blijven helpt enorm idd. Negatief zijn helpt niet. Wordt het niet anders van.

Net ff weer gezellig gebabbelt met de dokter. Ik blijf mijn boulliontje en extra vocht houden. Ik plas toch alles weer uit.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_163234801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet wat medische fitness is? Maar ik zou denken dat dat is afgestemd op je klachten, en wat ik van jou lees is dat het je klachten alleen maar erger maakt - dat lijkt me niet de bedoeling.
Maar dat is nou net het probleem. Ik moet bewegen en kan niet bewegen. Ik moet sterker worden om te kunnen blijven functioneren, maar mijn lijf redt dat bljkbaar weer niet.
Mentaal kan ik veel, lichamelijk bijna niets meer.

Klaar over mij.

Doooooorrrrrr.
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:26:55 #38
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163234979
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:06 schreef -sabine- het volgende:

[..]

je verwachtte het al he. En dat niet goed slapen, bah.
Sterkte voor vandaag. ^O^
dankje! :*

Net boodschappen gedaan, want dat is het enige dat vandaag wel echt moest dus kon er maar vanaf zijn.. nou dat heb ik geweten, in de supermarkt bewust de langste rij genomen om nog ff niet naar buiten te hoeven :@
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 23 juni 2016 @ 10:28:08 #39
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163235007
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:18 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Maar dat is nou net het probleem. Ik moet bewegen en kan niet bewegen. Ik moet sterker worden om te kunnen blijven functioneren, maar mijn lijf redt dat bljkbaar weer niet.
Mentaal kan ik veel, lichamelijk bijna niets meer.

Klaar over mij.

Doooooorrrrrr.
das ook gewoon klote, als je lichaam geen zin meer heeft terwijl je zelf nog zo graag wil. :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2016 @ 10:37:06 #40
137949 Disana
pi_163235266
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:18 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Maar dat is nou net het probleem. Ik moet bewegen en kan niet bewegen. Ik moet sterker worden om te kunnen blijven functioneren, maar mijn lijf redt dat bljkbaar weer niet.
Mentaal kan ik veel, lichamelijk bijna niets meer.

Klaar over mij.

Doooooorrrrrr.
Het mag best over jou gaan hoor :) Is er helemaal niets meer dat bij je fysieke conditie past? Ik loop zelf bij een oefentherapeut en doe aangepaste oefeningen die niet belasten.
pi_163235278
Hooi.

Niet verkouden hier. *O* Terwijl ik dat wel had moeten zijn. Ben 2 dagen in de buurt van een zeer verkouden/ziek persoon geweest en vriend is nu (en gister) ook niet lekker.
pi_163235303
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:22 schreef Adriane het volgende:
Ik heb vannacht heel slecht geslapen. Ik werd wakker van de pijn en kon daarna niet meer slapen. Ik lag alleen maar te malen. Over mijn werk, mijn operatie, onze pubers, de vakantie.
Ik wilde dat het een half jaar verder was. Dan was het een en ander al achter de rug.

Dus, voor vannacht nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Hoe heb je vannacht geslapen?
pi_163235716
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hooi.

Niet verkouden hier. *O* Terwijl ik dat wel had moeten zijn. Ben 2 dagen in de buurt van een zeer verkouden/ziek persoon geweest en vriend is nu (en gister) ook niet lekker.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Als er echt een wondermiddeltje bestond om verkoudheid te voorkomen, zou ik er bij zweren. als ik verkouden ben, ben ik het dik 2 maanden en dan gaat mn conditie weer helemaal terug naar nul.. ik ben zo erg verkouden dat ik liever een been breek of de buikgriep heb ofzo. Geloof me, ik heb me helemaal ingelezen in verkoudheden en probeer al zo'n 15 jaar alles wat verkoudheden zou moeten voorkomen of verminderen. Verkoudheid is een virus en tegen heel veel virussen bestaat geen middeltje, die moet je uitzitten.

Ik wil niet zeggen dat het jou niet kan helpen, dat stomen, maar dan is het niet de officiele ziekte verkoudheid die eraan kwam of die je ermee voorkomen hebt. het zou een allergie kunnen zijn, een irritatie ofzo. Reden waarom ik hier zo op inga is omdat heel veel mensen dit soort dingen verwarren met een echte verkoudheid, die zo vervelend kan zijn als flinke griep, ook voor mensen zonder longproblemen. En omdat dit zo is, wordt het bij mij vaak afgedaan als: hoe kan het dat je zo lang last heb? moet je nu al naar bed? moet je echt weer een dagje thuisblijven? Ah joh, een verkoudheid, IK had laatste echte griep, dan piep je wel anders }:|
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:01:01 #44
3542 Gia
User under construction
pi_163235744
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 07:09 schreef PrisTheShiz het volgende:

Maar ik kan de deur nog wel uit een jij niet meer dus dat is wel een verschil. :{ Ik leef met je mee! En nog welkom van mij! :* :*
Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik kan gewoon de deur uit.
Eigenlijk kan ik gewoon alles doen, maar óf thuis, óf wanneer het mij uitkomt.
Op gezette tijden ergens moeten zijn, is lastig. Ik kan niet beloven dat ik er op tijd ben.
Als ik werk zou hebben, waar een wc zou zijn, alleen voor mij, plus douche, dan zou dat al helpen. Daarbij moet het niet uitmaken als ik te laat kom, of niet kom door diarree.
Maar het ergste, wat dat betreft, is de winderigheid.
Ik heb een secretaresse-opleiding gedaan en gewerkt op een afdeling met overwegend vrouwen. Dat is wel zo'n gebitch, onder elkaar, dan zie ik de bui al hangen als ik daar rond loop te 'ruften'. En ik kan er echt niks aan doen.
Ben in het begin ook behoorlijk depressief geweest hierdoor.
Je wordt ook wel inventief. Als ik, bijvoorbeeld, in de rij sta bij een kassa en ik voel wat ontsnappen, dan kijk ik andere mensen aan met een blik van "it wasn't me"

De hartkwaal en kanker is er later bij gekomen. Hierdoor heb ik nu chronisch pijn aan mijn voeten en ben snel uitgeblust. Maar vooralsnog maak ik er het beste van. Ik kan gaan liggen wanneer ik wil. En Fokken, natuurlijk. :P

Ik zou willen dat ik een telebaan zou kunnen krijgen. Alle mogelijkheden zijn er, alleen de werkgevers willen daar nog niet aan. Ja, voor mensen die al 10 jaar in dienst zijn en dan 3 dagen thuis en 1 of 2 op kantoor. Omdat ik me niet kan verzekeren kan ik niet voor mezelf beginnen. Dan loop ik het risico de WAO, die ik nu heb, kwijt te raken. En bij opnieuw ziek of verergering van de klachten, ben ik dan niet meer verzekerd.

Vandaar mijn plan om, na de verbouwing hier, Nederlands te gaan leren aan buitenlandse vrouwen, vluchtelingen, bijvoorbeeld. De mannen leren het nog wel via werk of zo, maar de vrouwen blijven te veel onder elkaar of thuis, waardoor ze de taal niet of nauwelijks leren en daardoor hun kinderen ook niet. Lijkt me dankbaar vrijwilligerswerk. Hoop ik wel dat het UWV, wat dit betreft, meewerkt. Ik heb namelijk geen zin om stapels lijsten in te moeten vullen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:05:59 #45
3542 Gia
User under construction
pi_163235847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:50 schreef superkimmi het volgende:
ff klagen: ik heb zo belabberd slecht geslapen! veels te warm, last van een irritante bromvlieg en een mug.. en dan is het vandaag ook nog eens stik en stik benauwd.. ons huisje warmt altijd heel snel op en zeker de slaapkamer, dus bijslapen zit er ook niet in. weet gewoon niet hoe ik de dag door moet komen..
Ja, daar heb ik ook last van.
Ik slaap dan op de dekens. We hebben van de week een plafondventilator (met afstandsbediening) gekocht. Die moet nog wel opgehangen worden. De staande ventilator die ik had, staat nu boven, bij de jongste op de kamer. Die kan ook zo slecht tegen de warmte.
Tegen muggen smeer ik me in, zodra ik er één hoor. Anders lig ik de hele nacht wakker en kan ik daarna dagen krassen. Die krengen moeten altijd mij hebben, niet mijn man.
pi_163235888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:56 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Als er echt een wondermiddeltje bestond om verkoudheid te voorkomen, zou ik er bij zweren. als ik verkouden ben, ben ik het dik 2 maanden en dan gaat mn conditie weer helemaal terug naar nul.. ik ben zo erg verkouden dat ik liever een been breek of de buikgriep heb ofzo. Geloof me, ik heb me helemaal ingelezen in verkoudheden en probeer al zo'n 15 jaar alles wat verkoudheden zou moeten voorkomen of verminderen. Verkoudheid is een virus en tegen heel veel virussen bestaat geen middeltje, die moet je uitzitten.

Ik wil niet zeggen dat het jou niet kan helpen, dat stomen, maar dan is het niet de officiele ziekte verkoudheid die eraan kwam of die je ermee voorkomen hebt. het zou een allergie kunnen zijn, een irritatie ofzo. Reden waarom ik hier zo op inga is omdat heel veel mensen dit soort dingen verwarren met een echte verkoudheid, die zo vervelend kan zijn als flinke griep, ook voor mensen zonder longproblemen. En omdat dit zo is, wordt het bij mij vaak afgedaan als: hoe kan het dat je zo lang last heb? moet je nu al naar bed? moet je echt weer een dagje thuisblijven? Ah joh, een verkoudheid, IK had laatste echte griep, dan piep je wel anders }:|
En toch is wat ik beschreef een verkoudheid (was LPFAN het mee eens). Mensen kunnen ook een gewone verkoudheid hebben hoor, het hoeft niet altijd net zo erg/naar te zijn als een goeie griep hebben. Het is bij mij geen irritatie of allergie.

Ze zeggen wel vaker: "Met een gewone verkoudheid kun je best gaan werken", omdat veel mensen die gewone verkoudheid aangrijpen om ziek thuis te blijven.
Ik snap dat het bij jou anders is door longproblemen, dat daarom een verkoudheid ernstiger is qua symptomen en duur. Maar ik heb altijd gewone verkoudheidjes, zoals beschreven in de spoiler. En die heb ik dus tegengehouden.

Maar dit is gewoon weer iets wat blijkbaar anders moet zijn bij mij. Bij mij werkt stomen wél om een verkoudheid tegen te houden. Ik weet ook niet waarom het bij mij wel werkt. Wat dat betreft snap ik er ook niks van.

Ik vermoed zelf dat het komt omdat ik echt met kokend heet water plus een heel sterk(e) (geurende) olie stoom. Dat brand het schijnbaar weg? (Want het doet wel pijn als ik iets te vroeg begin of iets teveel olie (gaat met drupjes) erdoor heb gedaan.) Ik heb een bakje met mondstuk erop wat alleen de mond en de neus omsluit, dat kan ook meehelpen.

Het spijt me oprecht... dat het mij wel helpt en dat jij alles uit de kast heb moeten trekken om niet verkouden te worden en je het alsnog wordt. :{
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:16:59 #47
3542 Gia
User under construction
pi_163236068
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 10:18 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Maar dat is nou net het probleem. Ik moet bewegen en kan niet bewegen. Ik moet sterker worden om te kunnen blijven functioneren, maar mijn lijf redt dat bljkbaar weer niet.
Mentaal kan ik veel, lichamelijk bijna niets meer.

Klaar over mij.

Doooooorrrrrr.
Ik heb die klachten ook en heb de WII weer geïnstalleerd. Hierop doe ik wii-fit. Dat zijn spelletjes waarbij je, bijna moeiteloos, toch alle spieren oefent. Het is leuk om te doen en het programma spoort je ook aan. Wanneer je op een bepaald niveau komt, unlock je nieuwe levels of nieuwe spelletjes, maar je kunt ook de beginnersspellen blijven doen.
Voor mij werkt het. Heb er ook echt spierpijn door.

Daarnaast doe ik Taoïstische Tai Chi.
http://www.taoist.org/nl/
Dit kan ik iedereen in dit topic aanraden.
Het zijn langzame, zachte bewegingen, die samen 'de set' vormen en je leert de basisoefeningen, die je ook heel goed thuis kunt doen. Ik ben hier in oktober mee begonnen en je merkt echt, als je regelmatig gaat (schiet er bij mij nogal eens bij in...) dat je evenwicht beter wordt en je spieren sterker.
Daarnaast is het heel ontspannend en altijd een gezellige bijeenkomst. Als je niet kunt, hoef je niet af te melden, wat ook wel prettig is. Ik heb dan altijd weer het gevoel dat ik moet uitleggen waarom ik niet geweest ben. Moet ik echt afleren.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:21:54 #48
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163236171
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

En toch is wat ik beschreef een verkoudheid (was LPFAN het mee eens). Mensen kunnen ook een gewone verkoudheid hebben hoor, het hoeft niet altijd net zo erg/naar te zijn als een goeie griep hebben. Het is bij mij geen irritatie of allergie.

Ze zeggen wel vaker: "Met een gewone verkoudheid kun je best gaan werken", omdat veel mensen die gewone verkoudheid aangrijpen om ziek thuis te blijven.
Ik snap dat het bij jou anders is door longproblemen, dat daarom een verkoudheid ernstiger is qua symptomen en duur. Maar ik heb altijd gewone verkoudheidjes, zoals beschreven in de spoiler. En die heb ik dus tegengehouden.

Maar dit is gewoon weer iets wat blijkbaar anders moet zijn bij mij. Bij mij werkt stomen wél om een verkoudheid tegen te houden. Ik weet ook niet waarom het bij mij wel werkt. Wat dat betreft snap ik er ook niks van.

Ik vermoed zelf dat het komt omdat ik echt met kokend heet water plus een heel sterk(e) (geurende) olie stoom. Dat brand het schijnbaar weg? (Want het doet wel pijn als ik iets te vroeg begin of iets teveel olie (gaat met drupjes) erdoor heb gedaan.) Ik heb een bakje met mondstuk erop wat alleen de mond en de neus omsluit, dat kan ook meehelpen.

Het spijt me oprecht... dat het mij wel helpt en dat jij alles uit de kast heb moeten trekken om niet verkouden te worden en je het alsnog wordt. :{
Ik vind het fijn voor je dat je niet ziek geworden bent, begrijp me niet verkeerd. Ik probeerde met mijn post alleen een stuk onbegrip en vooral mythes over verkoudheid aan te stippen.. ben nogal een expert geworden op dat gebied, zoals iedereen dat na een tijdje wordt als ze een chronische ziekte hebben.

En ik geloof je wel dat de symptomen bij mensen die geen longproblemen hebben vaak minder zijn, maar als voorbeeld: mijn man riep ook altijd; als ik verkouden ben, dan ben ik het hoogstens 2 dagen en hoest ik 3x en dan is t over.. Tot vorige maand, toen was hij ineens 2 weken echt niet lekker, daarna nog een week veel snot en vervolgens ook nog 2 weken flink uithoesten.. Had ie simpelweg nog nooit gehad dus is er mee naar de dokter gegaan. (voor hetzelfde geld zit er iets in de longen verkeerd) en die was heel duidelijk: u bent verkouden, dat moet je nou eenmaal uitzitten.

edit: en LPFAN was t ook met mij eens, staat in diezelfde post :P :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:25:00 #49
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_163236221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik kan gewoon de deur uit.
Eigenlijk kan ik gewoon alles doen, maar óf thuis, óf wanneer het mij uitkomt.
Op gezette tijden ergens moeten zijn, is lastig. Ik kan niet beloven dat ik er op tijd ben.
Als ik werk zou hebben, waar een wc zou zijn, alleen voor mij, plus douche, dan zou dat al helpen. Daarbij moet het niet uitmaken als ik te laat kom, of niet kom door diarree.
Maar het ergste, wat dat betreft, is de winderigheid.
Ik heb een secretaresse-opleiding gedaan en gewerkt op een afdeling met overwegend vrouwen. Dat is wel zo'n gebitch, onder elkaar, dan zie ik de bui al hangen als ik daar rond loop te 'ruften'. En ik kan er echt niks aan doen.
Ben in het begin ook behoorlijk depressief geweest hierdoor.
Je wordt ook wel inventief. Als ik, bijvoorbeeld, in de rij sta bij een kassa en ik voel wat ontsnappen, dan kijk ik andere mensen aan met een blik van "it wasn't me"

De hartkwaal en kanker is er later bij gekomen. Hierdoor heb ik nu chronisch pijn aan mijn voeten en ben snel uitgeblust. Maar vooralsnog maak ik er het beste van. Ik kan gaan liggen wanneer ik wil. En Fokken, natuurlijk. :P

Ik zou willen dat ik een telebaan zou kunnen krijgen. Alle mogelijkheden zijn er, alleen de werkgevers willen daar nog niet aan. Ja, voor mensen die al 10 jaar in dienst zijn en dan 3 dagen thuis en 1 of 2 op kantoor. Omdat ik me niet kan verzekeren kan ik niet voor mezelf beginnen. Dan loop ik het risico de WAO, die ik nu heb, kwijt te raken. En bij opnieuw ziek of verergering van de klachten, ben ik dan niet meer verzekerd.

Vandaar mijn plan om, na de verbouwing hier, Nederlands te gaan leren aan buitenlandse vrouwen, vluchtelingen, bijvoorbeeld. De mannen leren het nog wel via werk of zo, maar de vrouwen blijven te veel onder elkaar of thuis, waardoor ze de taal niet of nauwelijks leren en daardoor hun kinderen ook niet. Lijkt me dankbaar vrijwilligerswerk. Hoop ik wel dat het UWV, wat dit betreft, meewerkt. Ik heb namelijk geen zin om stapels lijsten in te moeten vullen.
Dit vind ik het oneerlijke aan het systeem zoals we het nu hebben. Supergoed dat er verzekeringen zijn als je (deels) arbeidsongeschikt bent, supergoed dat er wordt opgelet of mensen er geen oneigenlijk gebruik van maken.. Maar als je zelf probeert om te doen wat je wel kan, om deel te nemen aan de maatschappij met de dingen die nog wel lukken, dan heb je kans om veel kwijt te raken.. das toch krom..

En idd, er wordt al jaren gesproken over 'het nieuwe werken' maar in de praktijk blijft het grootste deel vd bedrijven nogal old school..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:27:59 #50
3542 Gia
User under construction
pi_163236264
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Het spijt me oprecht... dat het mij wel helpt en dat jij alles uit de kast heb moeten trekken om niet verkouden te worden en je het alsnog wordt. :{
Ik geloof dit wel, hoor. Moest vroeger thuis ook altijd stomen van mijn moeder, met eucalyptusolie en een handdoek over je hoofd. Dan liep de snot uit alle holtes!
Had daar wel altijd een hekel aan, mijn hele gezicht en haar werd dan nat door die damp.

Waar heb jij die spullen gehaald, mondkapje en zo. Ben daar wel in geïnteresseerd, omdat een simpele verkoudheid voor mij, mijn hart, erg vermoeiend kan zijn. En ik voel dit ook altijd aankomen.
Stond dinsdag op met hele lichte keelpijn en heb sinds woensdag alleen maar lopen te snotteren en niezen. Dus niet ziek, maar gewoon zo'n lam gevoel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')