Als je mij niet op mijn woord gelooft dan is dat prima, dan geloof je het ook niet als ik de OP terug zet want ja dan kan ik er ook iets aan hebben veranderd.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ja dat valt nu wat lastig te controleren als je alleen een halve OP plaatst. Ik ben echt man genoeg om m'n woorden terug te nemen als ik ongelijk heb, maar niet op basis van een selectief citaat.
FHF is speciaal want yvonne.quote:Maar goed, de intenties van TS daargelaten, het was een OP zonder persoonlijke informatie, ik snap niet zo goed waarom je 'waarom wel?' hanteert in plaats van 'waarom niet?'. In andere fora is t de normaalste zaak van de wereld, ik zie niet zo goed waarom FHF specialer is dan de rest.
Nu overdrijf je. Ik beschuldig je nergens van liegen of manipuleren. Het lijkt me echt niet zo raar dat als jij als onderbouwing van je eigen argument een stuk OP citeert, ik vervolgens om het hele citaat vraag. Je hebt ongetwijfeld enige vorm van opleiding genoten en daarbij moeten citeren; ook dan plaats je een verwijzing naar het hele citaat.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als je mij niet op mijn woord gelooft dan is dat prima, dan geloof je het ook niet als ik de OP terug zet want ja dan kan ik er ook iets aan hebben veranderd.
[..]
FHF is speciaal want yvonne.
Ik zou hier nog eens goed onderzoek naar doen als ik jou was. Waar zou je ooit zo'n dure laptop voor nodig hebben? Voor de studie informatica, waar we werken met graphics rendering en andere heftige programma's, heb ik genoeg aan een laptop van ~500-600 euro. Laptops van 1600 euro koop je alleen als je heftig wilt gamen, of wil betalen voor snufjes als touchscreens die buigen oid.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 20:45 schreef Ireth het volgende:
Om me er ook maar eens mee te bemoeien.... mijn dochter start komend schooljaar met een opleiding waar ze een laptop van 1600 euro + een tekentablet van 600 euro nodig heeft![]()
Echter krijg ze het in bruikleen van het mbo waar ze de opleiding gaat volgen omdat we aantoonbaar niet de financiële middelen hiervoor hebben. Misschien is zoiets ook wel mogelijk voor de betreffende vraagsteller?
Toevallig ken ik Ireth en haar dochter persoonlijk, en uitgaande van wat ik weet gaat het om grafische opleiding. Daarvoor is dus wel degelijk een daarvoor uitgeruste laptop voor nodig.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik zou hier nog eens goed onderzoek naar doen als ik jou was. Waar zou je ooit zo'n dure laptop voor nodig hebben? Voor de studie informatica, waar we werken met graphics rendering en andere heftige programma's, heb ik genoeg aan een laptop van ~500-600 euro. Laptops van 1600 euro koop je alleen als je heftig wilt gamen, of wil betalen voor snufjes als touchscreens die buigen oid.
Laat de roc maar uitleggen waarom je zo'n dure laptop nodig zou hebben. Als je een link stuurt met de vereisten wil ik ook met plezier voor je kijken, want het bestaat niet dat je het nodig hebt.
Wat een rare reactie. Ik weet dat opleidingen soms rare eisen stellen aan wat je nodig zou hebben qua laptop, en dat mensen veel te veel geld uitgeven. Geld dat ze soms niet hebben of niet willen uitgeven daaraan. Vervolgens bied ik aan om te kijken wat de roc precies vraagt omdat er mogelijk kosten bespaard kunnen worden. Hoe je dat verdraait naar 'denigrerend' en 'verheven boven anderen' is mij een absoluut raadsel en een hele vreemde manier om je in een discussie te mengen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Toevallig ken ik Ireth en haar dochter persoonlijk, en uitgaande van wat ik weet gaat het om grafische opleiding. Daarvoor is dus wel degelijk een daarvoor uitgeruste laptop voor nodig.
Ik vind je nogal denigrerend overkomen als ik eerlijk mag zijn. Heb je een reden om jezelf zo verheven boven de anderen in deze discussie op te stellen?
Oh ik lees het juist heel anders. Relativerend. Want Faux heeft in principe gelijk. Tegenwoordig zijn kneiterdure laptops voor studies niet meer nodig, ondanks dat de school graag anders beweert (god knows why?).quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
Toevallig ken ik Ireth en haar dochter persoonlijk, en uitgaande van wat ik weet gaat het om grafische opleiding. Daarvoor is dus wel degelijk een daarvoor uitgeruste laptop voor nodig.
Ik vind je nogal denigrerend overkomen als ik eerlijk mag zijn. Heb je een reden om jezelf zo verheven boven de anderen in deze discussie op te stellen?
Dank. Ik ben echt een beetje verbaasd waarom ik zulke termen over me heen krijg als ik aanbied te kijken hoe Ireth mogelijk kosten zou kunnen besparen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ik lees het juist heel anders. Relativerend. Want Faux heeft in principe gelijk. Tegenwoordig zijn kneiterdure laptops voor studies niet meer nodig, ondanks dat de school graag anders beweert (god knows why?).
Mijn zusje doet ook een grafische opleiding en 'moest' daar de nieuwste Apple laptop voor hebben volgens de docenten. Ze heeft een refurbished macbook uit 2016 gekocht en die doet het perfect. En kostte zéker geen 1600 euro, nog niet de helft.
Het is zeker een goed idee te kijken welke eisen er gesteld worden aan een laptop en of daar ook een goedkopere voor gevonden kan worden.
Het ging me meer om je toon vandaag: ook je reacties richting Nizno dat je eiste dat die OP teruggezet zou worden. En dan tegen Ireth zeggen dat je wil meekijken, terwijl ze duidelijk al aangeeft dat ze die laptop + tablet al in bruikleen hebben gekregen van het ROC.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:29 schreef Faux. het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Ik weet dat opleidingen soms rare eisen stellen aan wat je nodig zou hebben qua laptop, en dat mensen veel te veel geld uitgeven. Geld dat ze soms niet hebben of niet willen uitgeven daaraan. Vervolgens bied ik aan om te kijken wat de roc precies vraagt omdat er mogelijk kosten bespaard kunnen worden. Hoe je dat verdraait naar 'denigrerend' en 'verheven boven anderen' is mij een absoluut raadsel en een hele vreemde manier om je in een discussie te mengen.
Eehhmm... ik ben geen rekenwonder maar volgens mij valt er weinig te besparen op 0 euroquote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:38 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dank. Ik ben echt een beetje verbaasd waarom ik zulke termen over me heen krijg als ik aanbied te kijken hoe Ireth mogelijk kosten zou kunnen besparen.
En anders laat je het mij en CoolGuy weten. Begrepen? Je hebt niet voor niets twee sugardaddy’s.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
Eehhmm... ik ben geen rekenwonder maar volgens mij valt er weinig te besparen op 0 euro
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En anders laat je het mij en CoolGuy weten. Begrepen? Je hebt niet voor niets twee sugardaddy’s.
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:50 schreef Ireth het volgende:
Overigens voelde ik me totaal niet aangevallen ofzo door Faux! Dat wilde ik nog even zeggen
[..]![]()
Eisenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het ging me meer om je toon vandaag: ook je reacties richting Nizno dat je eiste dat die OP teruggezet zou worden. En dan tegen Ireth zeggen dat je wil meekijken, terwijl ze duidelijk al aangeeft dat ze die laptop + tablet al in bruikleen hebben gekregen van het ROC.
Wat tofquote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:40 schreef Ireth het volgende:
Dochter gaat de opleiding game artist doen op het GLU en de vereiste specs bereik je niet met een goedkoper systeem voor de volle 4 jaren. Een goedkoper systeem is na 2 jaar al niet meer bruikbaar en dan dient er een nieuw exemplaar aangeschaft te worden. Maar we gaan er dus geen cent aan uit geven, alles (tot licenties van de benodigde software) krijgt ze de volledige opleiding in bruikleen.
Dochter zal dus niet heftig gaan gamen, maar wel datgene gaan doen en leren waardoor een ander heftig kan gamen
Weet ik! Maar het kan kapot gaan natuurlijk en misschien dat je het dan wel zelf moet vervangen, of misschien zaten er voorwaarden aan waardoor het prettiger is om alsnog een goedkopere laptop aan te schaffen, etc.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
Eehhmm... ik ben geen rekenwonder maar volgens mij valt er weinig te besparen op 0 euro
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:50 schreef Ireth het volgende:
Overigens voelde ik me totaal niet aangevallen ofzo door Faux! Dat wilde ik nog even zeggen
Ik ben ook zo trots als een beer met 7 l*llen op dat grietje. Net 15 jaar en glansrijk al aangenomen voor de betreffende opleiding. Ze moet alleen nog ff haar examen halen van het vmboquote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat tof.
Fijn dat de school zo meewerkt.
De interactie was idd niets mis mee.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:51 schreef Faux. het volgende:
Weet niet of Nizno het als onprettig heeft ervaren maar ik vond t een prima interactie.
Ik denk dat we het einde van dit topic niet eens redden. Tenzij DJMO nog even iemand de les wil lezen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 22:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
De interactie was idd niets mis mee.
Dat klopt.
--
En voor de opleiding van de kinderen maken jullie dit topic nog maar even vol en openen jullie zelf een nieuwe zonder die vol te discussiëren over welke laptop het gaat worden neem ik aan?
Neuh, ik heb slaap en ga naar m'n nest. Trustuh!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 22:11 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ik denk dat we het einde van dit topic niet eens redden. Tenzij DJMO nog even iemand de les wil lezen.
Terecht zegquote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:57 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik ben ook zo trots als een beer met 7 l*llen op dat grietje. Net 15 jaar en glansrijk al aangenomen voor de betreffende opleiding. Ze moet alleen nog ff haar examen halen van het vmbo
Dus je kiest er zelf voor om je opeens in deze discussie te mengen en mij de les te lezen, en als ik en anderen daar dan op reageren dan wordt daar niet meer op gereageerd.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 22:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
Neuh, ik heb slaap en ga naar m'n nest. Trustuh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |