abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163227606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:06 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoe oud is die dan? 30 of zo? :')
23 volgens mij. Of 22.
pi_163227637
maar dan
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou ook niet aanraden om met twee studies te beginnen, beter eerst eentje en je BSA dan gelijk twee en weggestuurd worden.

[..]

Roostertechnisch kan het echt lastig zijn ja. In mijn eerste jaar zat een jongen die ook in Rotterdam studeerde. In Leiden gold aanwezigheidsplicht, maar omdat hij overlap had met Rotterdam kon hij niet overal voldoende aanwezig zijn om alle tentamens te mogen maken. Helaas heeft hij het daarom niet gered hier. Denk er dus wel goed over na.
jeetje wat streng zeg, als die het qua cijfers zou redden maar niet qua aanwezigheidsplicht vind ik het echt zielig man maarja regels zijn regels

hmm ik gok het wel op vwo en daarna WO een perfecte studie voor mezelf proberen te vinden
ipv 2 studies op hbo met veeel moeite die het beide net niet zijn voor mij :o
pi_163227655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

23 volgens mij. Of 22.
wel echt een ziekte combinatie :o die schopt het vast wel ver..
pi_163227669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

23 volgens mij. Of 22.
Doet die wel netjes dan. Wat was zijn/haar middelbare opleiding? Ik wed dat het een VWOer is.
pi_163227682
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:07 schreef kdricklamar het volgende:
maar dan

[..]

jeetje wat streng zeg, als die het qua cijfers zou redden maar niet qua aanwezigheidsplicht vind ik het echt zielig man maarja regels zijn regels

hmm ik gok het wel op vwo en daarna WO een perfecte studie voor mezelf proberen te vinden
ipv 2 studies op hbo met veeel moeite die het beide net niet zijn voor mij :o
Ja heel sneu, maar wat niet gaat dat gaat niet helaas.
Ik zou aanraden om met eentje te beginnen in ieder geval. Zeker vanwege mogelijke aanwezigheidsplichten waarmee je in de knoop kunt komen. En studeren is best even wennen.
pi_163227698
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:08 schreef kdricklamar het volgende:

[..]

wel echt een ziekte combinatie :o die schopt het vast wel ver..
Dat denk ik wel ja. Hij haalt ook vrijwel alles in één keer.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:08 schreef Atak het volgende:

[..]

Doet die wel netjes dan. Wat was zijn/haar middelbare opleiding? Ik wed dat het een VWOer is.
havo volgens mij en toen nog hbo gedaan. Althans zijn P gehaald.
pi_163227702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja heel sneu, maar wat niet gaat dat gaat niet helaas.
Ik zou aanraden om met eentje te beginnen in ieder geval. Zeker vanwege mogelijke aanwezigheidsplichten waarmee je in de knoop kunt komen. En studeren is best even wennen.
ja daarom, die stap zou voor mij sowieso al groot zijn van havo beetje klooien op de middelbare naar serieus moeten studeren..maar gelukkig heb ik nog even uitstel :p
pi_163227714
Ik zou het echt nooit in je eerste jaar al doen. Gaan studeren is een hele verandering. Eerst maar even wennen
pi_163232742
Welke universiteiten hebben een aanwezigheidsplicht (in het eerste jaar)?
pi_163234352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 06:58 schreef wegmetdeEU het volgende:
Welke universiteiten hebben een aanwezigheidsplicht (in het eerste jaar)?
Leiden in ieder geval.
pi_163240047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 09:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leiden in ieder geval.
Ligt volgens mij aan de faculteit, de natuurwetenschappen en wiskunde volgens mij niet.
pi_163240515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 14:09 schreef netchip het volgende:

[..]

Ligt volgens mij aan de faculteit, de natuurwetenschappen en wiskunde volgens mij niet.
Bij zowat elke studie kent het eerste jaar aanwezigheidsplicht, zelfs bij de bètawetenschappen. Maar die hebben het wel minder dan de massastudies ja.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_163258681
Ik neem aan dat twee studies volgen met aanwezigheidsplicht niet kan. Of althans, dat je dan je bsa niet haalt. Dus Leiden valt af.
pi_163259559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef wegmetdeEU het volgende:
Ik neem aan dat twee studies volgen met aanwezigheidsplicht niet kan. Of althans, dat je dan je bsa niet haalt. Dus Leiden valt af.
Volgens mij valt dat weg als het om je 2e studie gaat. Moet je even navragen bij de universiteit.
pi_163261766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef wegmetdeEU het volgende:
Dit ging overigens over de Rechtenfaculteit. Hoe dit bij andere studies werkt weet ik niet. Ik zou dit even met een studieadviseur proberen te bespreken.
Het hangt erg af van het rooster of dat mogelijk is. Als de studies veel overlap hebben (bijvoorbeeld Rechten en Fiscaal Recht) dan moet het wel kunnen, die twee hebben ook een gemeenschappelijke propedeuse dus je hebt verder nergens last van.
pi_163283567
Nu ik er over na denk: met een aanwezigheidsplicht kun je niet twee studies tegelijk doen. Althans, het eerste jaar kan dat niet.

Dus is het volgende mogelijk:
Gewoon beginnen met een studie, in het tweede jaar weer beginnen met een nieuwe studie en het derde jaar ook een nieuwe studie.
Als er alleen het eerste jaar een aanwezigheidsplicht is zou het kunnen.
pi_163284145
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:48 schreef wegmetdeEU het volgende:
Nu ik er over na denk: met een aanwezigheidsplicht kun je niet twee studies tegelijk doen. Althans, het eerste jaar kan dat niet.

Dus is het volgende mogelijk:
Gewoon beginnen met een studie, in het tweede jaar weer beginnen met een nieuwe studie en het derde jaar ook een nieuwe studie.
Als er alleen het eerste jaar een aanwezigheidsplicht is zou het kunnen.
Ja. Zou sowieso niet met twee beginnen, ook ivm het BSA. Eerst maar eens kijken of één studie leuk is, en daarna of het lukt om er een tweede bij te doen.
pi_163437167
Twee studies tegelijk beginnen die met elkaar te maken hebben, is het aan te raden? Ik dacht aan International Business Law en Recht en Economie (beiden in Leiden).
pi_163443391
????
pi_163443404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:52 schreef wegmetdeEU het volgende:
????
Wat wil je horen? De antwoorden blijven het zelfde hoor
pi_163448027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 20:53 schreef Allures het volgende:

[..]

Wat wil je horen? De antwoorden blijven het zelfde hoor
Zelfs als de studies met elkaar te maken hebben?
pi_163452713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:41 schreef wegmetdeEU het volgende:
Twee studies tegelijk beginnen die met elkaar te maken hebben, is het aan te raden? Ik dacht aan International Business Law en Recht en Economie (beiden in Leiden).
Beide hebben een gemeenschappelijke propedeuse, met uitzondering van een ander oriëntatievak zie ik. Adviezen blijven staan, hou er rekening mee dat je bij Leiden Law Practices een aanwezigheidsplicht hebt (en ik weet niet of je mogelijk in twee werkgroepen wordt ingedeeld?).

Ik zou je eerst voor één studie inschrijven, switchen kan altijd nog.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:26:01 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163457966
Wat heb je te verliezen als je meteen voor twee studies inschrijft? In het ergste geval moet je rond de kerst kiezen met welke je door wilt, in het beste geval rond je ze allebei af.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163459994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:
Wat heb je te verliezen als je meteen voor twee studies inschrijft? In het ergste geval moet je rond de kerst kiezen met welke je door wilt, in het beste geval rond je ze allebei af.
Verschilt per uni, bij EUR kunnen ze je wegsturen indien je je P niet in een jaar haalt wat niet vanzelfsprekend is met twee opleidingen en daarnaast heeft TS het inmiddels zelfs over meer dan twee opleidingen en lijkt dat volledig te willen doen omdat hij denkt dat dat zijn arbeidsmarktpositie verbetert hetgeen discutabel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')