Mmm... Voor je motor is het goed om, als ie warm is, ook eens goed te mogen werken. Anders wordt ie lui en vies van binnen. Ik kan mij voorstellen dat een CVT ook bedoelt is om lekker vlot rondjes te draaien en niet bij lage toeren te blijven hangen. Vergelijk het met katrollen, als je meer lussen legt, is de kracht die je moet zetten op het systeem minder groot, maar moet je harder werken. Als je er minder legt, hang je meer kracht erop.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Of hypermilen nou altijd even goed voor je auto is zou ik ook niet durven beweren, maar problemen met een cvt zou het niet mogen veroorzaken lijkt me.
Dat bedoelde ik ookquote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mmm... Voor je motor is het goed om, als ie warm is, ook eens goed te mogen werken. Anders wordt ie lui en vies van binnen.
Dat is niet extreem weinig vind ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:12 schreef silenthill het volgende:
Dat doe ik ook wel. Meestal eens per week.
Als het blok warm is naar de 6000 toeren.
Even de boel goed schoon branden.
Verder draait ie weinig toeren. Bij 100 km
1800 toeren.
Bij deellast valt het wel mee, maar als je daarmee ook aan het trekken bent.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is niet extreem weinig vind ik.
Dan zal het zeker niet onder garantie vallen, dit mag je verwachten van een tweedehandsje denk ik. Op het moment van koop was alles goed en dit is een 'draaiend deel' wat ook niet voor de APK e.d. gecontroleerd wordt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:07 schreef silenthill het volgende:
@Corichando.
Ik heb een proefrit van anderhalf uur gedaan. Geluid was niet aanwezig.
Pas na anderhalve maand. Verder zoveel mogelijk gecheckt en auto nog even op brug gezet bij andere garage. Zag er goed uit.
Als er garantie op de draaiende delen zit dan moet je het spul laten toevoegen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:29 schreef silenthill het volgende:
Het is een auto gekocht met dealer garantie van een jaar.
Ook op draaiende delen.
Automaat heeft pas 70.000 gedaan net zoals de auto. Dan hoort de cvt nog goed te zijn. Bouwjaar 2011
Mocht er nu 250.000 op de teller staan en 10 jaar of ouder dan hoor je mij er niet over.
Als de wagen verder goed rijdt, is het toch in orde????quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:02 schreef silenthill het volgende:
Net de BOVAG gesproken.
Die vertelde mij dat als met een addictief de fluittoon verdwijnt, dat ook als reparatie wordt gezien.
Ik zelf heb geen vertrouwen meer in de auto of de automaat op zich.
Je bent te bang en je denkt te veel.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:12 schreef silenthill het volgende:
De wagen rijdt goed.
Echter wil ik er lang in rijden en veel km maken.
Als dat een mechanisch geluid is in mijn bak omdat er iets aanloopt of al wat versleten is, ben ik bang dat ie cvt ook minder lang meegaat.
Het piepkleine probleempje zal wel meevallen, want dan ging de garage er geen additief ingooien. Ik denk dat het zaak is om te bepalen wat de fluittoon betekent; niet meer in nieuwstaat of al een heel eind versleten. In het eerste geval heb je pech gehad. In het tweede geval heb je een punt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:46 schreef DieselTank het volgende:
Jij bent vast eentje die voor elke piepklein probleem naar de garage gaat want ''garantie'', een echte schraper dus.
Hmmm. Dus de vorige keer heeft de automaat "droog" gedraaid (ik neem aan dat je er toen ook wel wat kilometers mee hebt gereden) en nu maakt ie herrie...quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:25 schreef silenthill het volgende:
Verder ben ik geen zijkerd. Dit is de tweede keer dat ik wat heb met de automaat. De vorige keer hadden bij het verversen van de olie van de bak 1 liter te weinig erin gedaan.
Ben ik niet met je eens. Zo'n additief is meestal een lapmiddel. Symptoom bestrijding.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Als de wagen verder goed rijdt, is het toch in orde????
Ik ga, nu ik net gelezen heb dat die automaat met te weinig bakolie heeft gedraaid, voor het laatste. Overmatige slijtage door onvoldoende smering. Ik begin te neigen naar: Geluid laten verhelpen en inruilen bij die toko waar ze die fouten hebben gemaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het piepkleine probleempje zal wel meevallen, want dan ging de garage er geen additief ingooien. Ik denk dat het zaak is om te bepalen wat de fluittoon betekent; niet meer in nieuwstaat of al een heel eind versleten. In het eerste geval heb je pech gehad. In het tweede geval heb je een punt.
Dit maakt het verhaal dus wel even anders he. Een liter te weinig? De bak die rare geluiden maakte?quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:25 schreef silenthill het volgende:
Bedankt voor de reactie tot zover.
Ga binnenkort even naar een automaat revisie bedrijf.
Kijken wat zij ervan zeggen.
Verder ben ik geen zijkerd. Dit is de tweede keer dat ik wat heb met de automaat. De vorige keer hadden bij het verversen van de olie van de bak 1 liter te weinig erin gedaan.
Kwam hard en niet zo fijn geluid uit de bak.
2 verschotels versleten voor. Problemen met de achtervering. En de schokdemper linksvoor was wat aan losgetrild.
Vind ik niet echt kleine dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |