Je kan inderdaad uit de criteria 'compact', 100 euro en 'temperatuur' maar 2 kiezen.quote:Op zondag 19 juni 2016 22:33 schreef _Loki het volgende:
Nou wordt het niet echt koud waar ik heen ga, maar sommige delen zijn in de woestijn dus een nachttemperatuur van 5 graden kan voorkomen.
Dus: ik zoek een slaapzak die compact genoeg is om in mijn backpack mee te kunnen én die tegen temperaturen kan van rond de 5 graden. Compact zou ik zeggen is sowieso onder de 30 cm x 24 cm. Ik wil 'm graag in mijn tas mee, ik hang 'm liever niet eraan, hij moet flink wat vliegtuigen in en een slaapzak aan mijn tas is een keer misgegaan in het vliegtuig. Ik heb heel veel moeite met er een te vinden want het lijkt alsof ik uit prijs "onder de 100 euro / compact / temperatuur" maar 2 criteria kan kiezen.
Wat kunnen jullie aanraden?
Rondom de grand canyon eind september, dus kan flink koud worden 's nachts. Een slaapzak van de xenos trek ik echt niet, dat heb ik al eens gedaan bij 2-4 graden met 2 sokken, 2 truien en een joggingbroek en toen werd ik nog rillend wakker.quote:Op maandag 20 juni 2016 01:32 schreef mattie010 het volgende:
Welke woestijn ga je heen in welk jaargetijde? Kan veel uitmaken namelijk.
Verder wat boterbartje zegt sluit ik me bij aan. Twee vd drie kan je kiezen. Zelf gewoon een simpele slaapzak meestal van de xenos mee als ik niet in een heel vochtig klimaat kom, temperatuurrating van 5 boven het vriespunt, maar gewoon kleding/pyjama aan en het gaat prima.
Dit! Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op maandag 20 juni 2016 10:24 schreef Fogel het volgende:
Een 'binnenzak' voor in de slaapzak weegt heel weinig, is klein, maar het verbetert de comforttemperatuur wel met 4 tot 6 graden.
Misschien een optie om er een te kopen en dan een slaapzak die iets minder extreem is?
Mijn dochters gebruiken dat 's winters in Noorwegen (uiteraard icm met een fatsoenlijke slaapzak), en zijn er tevreden over.
Lakenzak is inderdaad, ik wist de Nederlandse term niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 11:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dit! Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ik ken het onder de term 'lakenzak', en heeft alleen maar voordelen boven één dikke slaapzak: je hebt in feite ineens drie opties afhankelijk van de temperatuur: slapen in slaapzak + lakenzak, alleen slaapzak, of alleen lakenzak als het echt heel warm is!
Hey daar had ik nog niet over nagedacht, dat klinkt als een hele goede optie eigenlijk. Is dat hetzelfde als een 'liner'? Ik ga er eens naar kijken, dankjewel!quote:Op maandag 20 juni 2016 11:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dit! Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ik ken het onder de term 'lakenzak', en heeft alleen maar voordelen boven één dikke slaapzak: je hebt in feite ineens drie opties afhankelijk van de temperatuur: slapen in slaapzak + lakenzak, alleen slaapzak, of alleen lakenzak als het echt heel warm is!
En deze ziet er ook goed uit, die zit hier in de buurt dus daar kan ik wel eens informeren denk ik, dank je!quote:Op maandag 20 juni 2016 11:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
is dit niet iets?
http://www.fransdewitte.n(...)r-away-900-2016-info
Zelf hebben wij de 700 aangeschaft voor in hetzelfde gebied en ik ongeveer hetzelfde jaargetijde. Vooral de erg kleine opgerolde maat ging het ons om omdat we alles in 1 rugzak mee willen nemen de canyon in.
Ik heb uiteindelijk bij die winkel een goedkope, relatief (maar genoeg) compacte gevonden die tot 3 graden kan, dankjewel voor de tip!quote:Op maandag 20 juni 2016 11:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
is dit niet iets?
http://www.fransdewitte.n(...)r-away-900-2016-info
Zelf hebben wij de 700 aangeschaft voor in hetzelfde gebied en ik ongeveer hetzelfde jaargetijde. Vooral de erg kleine opgerolde maat ging het ons om omdat we alles in 1 rugzak mee willen nemen de canyon in.
Dat wordt dan kou lijden bij vijf graden. Je gaat niet dood van de kou maar comfortabel ga je het ook niet hebben met die slaapzak met vijf graden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:00 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk bij die winkel een goedkope, relatief (maar genoeg) compacte gevonden die tot 3 graden kan, dankjewel voor de tip!
Ik heb van tevoren per slaapzak review opgezocht over de betrouwbaarheid van de comforttemperatuur en bij dit merk wordt in veel reviews genoemd dat 'ie heel goed klopt, dus dat vertrouw ik wel.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat wordt dan kou lijden bij vijf graden. Je gaat niet dood van de kou maar comfortabel ga je het ook niet hebben met die slaapzak met vijf graden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |