Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:39 |
![]() 24 Heures Du Mans 2016 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (pdf) Onboard (Pole 2015): Nieuw in 2016 • Aangepaste run-off Porsche curves • SAFER barriers in Porsche Curves ![]() Entry list 2016 (pdf) ![]() ![]() • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:18 (schatting) • 875kg (hybride), 855kg (non-hybride) • 49.9L tank voor diesel diesel, 62.5L voor hybride benzine, 67.4L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 850 kilo). Vorig jaar waren de auto's sneller dan ooit, de ronderecords op de huidige configuratie van het circuit sneuvelden in zowel kwalificatie als race. Om dit jaar de snelheid terug te dringen zijn er twee maatregelen genomen: de teams mogen minder brandstof gebruiken en voor le Mans geldt een restrictie op het hybride vermogen dat de teams per ronde mogen gebruiken. De vraag is in hoeverre dit de teams heeft vertraagd. Wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn is het de vraag of het afstandsrecord uit 2010 kan blijven staan. ![]() ![]() • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 • 900kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor chassis: ¤388,500 (open), ¤463,500 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. ![]() ![]() • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:54 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en sinds dit jaar ook Ford, met maar liefst 4 auto's. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() ![]() • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Elk jaar wordt er ook een startbewijs toegekend aan een innovatie inschrijving. Die gaat dit jaar naar de #84 LMP2 van Oak racing. Hierin rijdt Frederic Sausset, een coureur die beide armen en benen moest laten amputeren na een infectie. Meer info hier ![]() Zondag 5 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 15 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 16 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 18 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2016, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() ALMS championship ![]() Blancpain Endurance series ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:40 |
F5. | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:40 |
Wacky races by Tracy ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:41 |
Die doet het niet meer. Eerste uitvallers? | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:41 |
tsja, dan kun je opscheppen met je 41 tabbladen, maar ik heb tenminste een volledige livetiming tabel ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:41 |
Daar zou je zelf toch ook op moeten kunnen komen, zou je zeggen. | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:41 |
Die komt goed weg. | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:41 |
#1 weer naar de leiding. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:42 |
Hup Webber ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:42 |
Benieuwd wat Kobayashi en Davidson gaan doen ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:42 |
Ah, Davidson. Nu gaan we mooie tijden zien. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:42 |
De #34 deed een Hamilton ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:43 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:43 |
KobaJap in de #6, dus die gaat iets terrein verliezen | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
#5 weer in de pits | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
Shit. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
Davidson ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
Zat ie in de muur? | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
Net niet | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:45 |
Alleen banden... misschien een lekke band? | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:46 |
Toyota #6 met Davidson weer naar binnen. | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:46 |
Je bent nogal laat en het was de #5. | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:46 |
Het spijt me vreselijk hoor. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:47 |
ik vermoed het | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:48 |
| |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:49 |
Kutleven. | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:49 |
Nu redelijk zonnig avondje. | |
Woods | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:50 |
#toyotaFTW | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:52 |
Tracy Krohn is met zijn LMP2 langzamer dan de GTE's ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:53 |
Fässler erin | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:53 |
Ik heb de afgelopen 90 minuten wat minder gevolgd. Waarom was Bleekemolen boos op z'n team? | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:53 |
Hij heeft hem tenminste op de baan gehouden. ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:54 |
chute | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:55 |
Wolf Henzler, wat een stint ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:55 |
Bleekemolens wagen. En de eerste GTe-AM ligt er af. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:55 |
Goede timing voor reclame ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:55 |
Flinke klapper volgens mij. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:56 |
Zie sport.fok.nl | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:56 |
De #89 was dat dus. | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
The #89 Proton Competition Porsche has gone off on the run to the Dunlop chicane. | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
Weathertech, klinkt wel hightech maar is gewoon een fabrikant van automatten. ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
Volgens mij liet de 91 Porsche wat koelvloeistof achter waar de 89 op gespind is. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
toch mooi dat ie wat water uit de bandenstapels perst | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:57 |
Die lag net toch top 3? ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:58 |
Topdagje voor die 89 waar eerst al een coureur niet fit werd verklaard ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:58 |
thx | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59 |
Die deed een Hamiltontje | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59 |
Kobayashi is toch wel erg traag... | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59 |
Die #34 heeft zo te zien een flinke lekkage. Die gaat niet ver meer komen | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59 |
Dit duel ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 18:59 |
Maar Japanner... | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:00 |
Na 4 uur racen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:00 |
fraai ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:01 |
De #6 loopt de hele tijd al een beetje achter toch? | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:02 |
Nee, gaat elke keer aan de leiding als de Porsche pit. Een half uurtje geleden was het gat net twee seconden, nu al over de 20. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:02 |
met Conway zaten ze op het tempo van de Porsche | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:04 |
vertel dat eens tegen Mike Conway ![]() edit: spuit 11.... ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:05 |
Dat gat ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:05 |
Krohn ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:05 |
RIP #40 | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:05 |
Tracey did it again.... ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06 |
Whehehe ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06 |
looooooollllll ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06 |
Het zal ook niet he ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:06 |
Daar is ie! | |
Cliffy | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:07 |
Ja hoor ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:07 |
er zijn op Le Mans 2 dingen zeker: 1) de 24 uren geraken na 1 dag op. 2) Tracy Krohn spint. | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:10 |
Hoe hard mogen ze in die slow zone? Dit is nauwelijks 60/70/80 ofzo... | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:11 |
Excuus, ik haal de nummers door elkaar ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:12 |
Slimme stop van de Audi, de slow zones winnen hun veel seconden. | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:12 |
M'n bier, ik zie ook echt alleen dit ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:15 |
LOL ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:17 |
| |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:18 |
Toch hadden ze prima een ronde eerder kunnen racen. Regen hoort er ook bij. | |
keci_siken | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:23 |
Audi ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:24 |
Huh wat? | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:26 |
Kobayashi nu met een 23 laag, eindelijk op snelheid. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:27 |
Is dit het moment van de race dat er fouten worden gemaakt? | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:28 |
Geweldig gevecht in de GTE Pro ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:28 |
Lekker vechten om de leiding in de GTE ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:28 |
Boem voor de #28. Gelukkig dicht bij de pits | |
MrBanaan1 | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:28 |
Hup Ford. Mooi duel! | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:30 |
Ford vs Ferrari weer ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:31 |
#6 Toyota binnen. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:31 |
Die zitten zo geweldig dicht bij elkaar ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:33 |
Mooie inhaalactie van de Ford | |
keci_siken | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:36 |
Dat ze het zo bagger doen. | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:37 |
Davidson terug op de baan voor de Audi... | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:38 |
Die Vilander rijdt wel bijna over het randje zeg ... | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:39 |
Mooi toch ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40 |
De Aston Grasmaaier | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:41 |
maar ja, toch 2 Fords zien passeren | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:41 |
80 idd
| |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44 |
Een Manor aan de leiding, het blijft vreemd ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:44 |
Gevecht voor de leiding in P2. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:45 |
De leider is nog altijd Signatech Alpine met 45 seconden voorsprong ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:46 |
Die gaat zo pitten. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:47 |
Nu dus. | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:48 |
Gevecht om de 3e plaats gaat beginnen. | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:50 |
schietstoel? ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:51 |
Manor gespind. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:51 |
De leider ![]() Nou, nu niet meer. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:53 |
Webber megatijd ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:54 |
Webber 3:21.816 ![]() tof om te zien hoe Webber zich ontwikkeld heeft in lmp1 | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:54 |
Porsche gaat nu echt gas geven. #2 ook on the move. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:54 |
Volgens mij mogen we de #86 tot de uitvallers gaan rekenen... Zijn er überhaupt al garages dicht? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:54 |
lekker ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:55 |
Gevecht om plek 3 ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:55 |
Dan lijkt me echt kut als je op zaterdagavond rond dit tijdstip al klaar bent. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:56 |
Damn... geen geweldig gevecht. | |
MrBanaan1 | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:57 |
Deur niet open ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:57 |
Porsche geeft in deze fase van de race even flink gas | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:58 |
Whehehe ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 19:58 |
Giedo, gaat eens niet Porsche ophouden ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:00 |
RTL ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:00 |
Audi laten toch veel steken vallen. Is niet des Audi's. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:00 |
#8 verliest ongeveer halve minuut bij de pitstop | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:00 |
Dachten we vorig jaar ook van ze... | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:01 |
Car 2 pitstop under investigation ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:01 |
Nou, daar gaat de andere Rebellion... | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:01 |
Zonder peut sta je gelijk stil...dit moet wat anders zijn. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:02 |
Ehmm, nee? Gewoon koppeling in en uitrollen. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:02 |
Als ie niet open gaat, slopen we hem er wel uit | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:03 |
Stopt je motor dan niet? Heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt. ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:03 |
Ze hebben natuurlijk jarenlang zonder echte weerstand kunnen racen waardoor het leek of ze altijd alles goed deden. Daarna kwam Peugeot maar die lieten ook steken vallen. Nu is er met Porsche en Toyota sterke concurrentie. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:04 |
Jawel, maar dan krijg je hetzelfde effect als wanneer je je gas los laat. | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:05 |
Oké, op die manier ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:06 |
Als je 200 rijdt en de koppeling in trapt niet ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:12 |
Frederic Sausset gaat rijden, held ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:13 |
Hij heeft al eerder deze avond gereden hè ![]() | |
MrBanaan1 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:13 |
Corvette komt er niet echt aan te pas he. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:14 |
Gevecht tussen #44 Manor en #38 G-Drive. Wat doe je? Allbei tegelijk naar binnen ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:15 |
Kobayashi nu ook in de 3:21. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:16 |
Die zit daar een beetje vast... | |
THEFXR | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:17 |
crash | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:17 |
Grind smaakt dan ook niet echt lekker | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:17 |
Webster verliest op het moment veel tijd op KobaJap | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:18 |
Meer benzine hè. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:18 |
Dat heb ik dan volledig gemist ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:18 |
Kobayashi FL 3:21.445 | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:19 |
Moeilijk hè, wegrijden. | |
franklop | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:19 |
het gaat extreme slow | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:20 |
Achteruit steken en weer wegrijden...zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:21 |
O god, Rick Winkelman ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:22 |
![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:22 |
De #7 Audi heeft zojuist de laatste LMP2 ingehaald en ligt nu zevende. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:23 |
Wel fair dat ze die slow zone een hele ronde laten staan, zodat iedereen er minstens één keer doorheen moet. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:24 |
En daarvoor werken dat soort dingen wel bij het WEC en niet bij F1 ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:25 |
Koba heeft ook de snelheid gevonden zo te zien ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:26 |
In de F1 is het gewoon een FCY. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:26 |
Hie kun je nu de strategie van de voorste Toyota zien? Volgens mij rijdt Porsche voorop, maar zal Toyota straks een stop minder gedaan hebben. Wauw, nog maar 15s | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:27 |
En dat werkt dan ook weer niet ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:28 |
Giedo krijgt een waarschuwing... | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:28 |
Virtual safety car is onzin inderdaad, slechte kopie van het slow zone systeem dat prima werkt. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:29 |
En de leider in de LMP2 binnen. | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:31 |
Toch mooi hoor, 5,5 uur achter de rug en nog drie binnen een minuut van elkaar en de top-5 in dezelfde ronde ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:31 |
Trivia: Gustavo Menezes in die wagen, de #36. Max zijn oude teamgenoot bij VAR in de F3 ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:31 |
Ik had niet verwacht dat het droog weer zou zijn in de avond. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:31 |
![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:33 |
Tanken met motor aan ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:33 |
Drive through voor de 26, 2e in de LMP2. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:33 |
Audi is denk ik wel klaar met die sjoemel Tdi van ze. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:33 |
Oh lekker, dat is gewoon de nummer 2 in de LMP2 ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:34 |
![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:35 |
Het duurt nog 18 uur en 25 minuten. Iets verteld me dat er in die tussentijd wel een kleinigheidje kan gebeuren.... | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:37 |
Op zich wel jammer...had eigenlijk op een race gehoopt waar continu van banden zou worden gewisseld. Komende uren blijft het droog. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:38 |
We kunnen van genieten van Giedo ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:40 |
| |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:41 |
Bij RTL7 zijn ze nu ook de #25 kwijt op de LT ![]() Het gaat van 19 naar 21, plek 20 staat er niet tussen. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:48 |
no further action pit stops #2 Porsche en #8 Audi | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:49 |
Nadeel van de RLM stream en Eurosport Player is dat die mannen van RLM hun mond niet houden als err een boordradio is of mededeling van de racedirectie ![]() Iemand die me een update daarvan doet ![]() | |
Beach | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:51 |
Wat voor soort update wil je dan | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:51 |
Zie post boven je. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:51 |
Dat was de no further action voor de pitstops ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:51 |
had al zo'n voorgevoel ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:52 |
Het begint een beetje stil te vallen ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:53 |
Deze race heeft een megaklapper a la McNish nodig. | |
Beach | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:54 |
Mooi moment voor een tukje. Kan je vannacht weer langer mee. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:54 |
Nee man, ik schrok me de pleuris toen, Dacht echt dat er doden waren gevallen bij een van die fotografen achter die banden stapel ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:55 |
Nou, dat nou ook weer niet ![]() | |
MrBanaan1 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:55 |
Hadden die corvettes niet vorig jaar gewonnen trouwens? | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:56 |
dat was niet best idd, en toen nog 's nachts die megaklapper van Rockenfeller ![]() | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:57 |
En weer terug, weinig gemist zo te zien? ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:58 |
Zoiets hoeft idd ook weer niet, maar iemand die vol een vangrailtje ofzo kust, brengt wel wat leven in de brouwerij. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:58 |
indd, daar hadden ze alleen CCTV beelden van ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:58 |
Fack ![]() Zie het nu voor het eerst... | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 20:59 |
ja idd! en dan elke lap met de safety car die onboards met allemaal blauwe lichten ![]() schrok me echt kapot tijdens die 2 crashes | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00 |
Was ook gelijk uit de race toen ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00 |
Oh die ![]() Dat weet ik nog wel, ingecheckt in hotel met vriendin, gelijk TV aangezet om Le Mans te kijken en toen die klap ![]() ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00 |
Benieuwd of Porsche tijdens deze stint het verschil kan maken, hun twee snelste coureurs nu. Jani meteen in de 3:21 | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00 |
Ja zo'n vermoeden had ik gelijk na die crash ook wel. | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:00 |
![]() Barthez ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:02 |
Jep | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:02 |
En Hoy ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:02 |
![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:02 |
dat was nog pas op 50 minuten in de race ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:03 |
Hoe de fuck is die Ferrari weer voor de Fords gekomen ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:03 |
Inhalen. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:04 |
Snap ik, maar nog niet zo heel lang geleden is die Ferrari zelf door drie Fords ingehaald ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:04 |
rijderswissels bij Ford | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:05 |
![]() ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06 |
Pegasus is rechtdoor gevlogen. | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06 |
chute | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06 |
Toyota 6 gaat er echt vandoor nu, zou de Porsche er nog voor komen bij de pitstop? | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06 |
Blijft toch een lastige bocht. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:07 |
Peerden willen nog wel eens niet luisteren ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:07 |
Enige vrouw weer in het veld ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:07 |
Porsche heeft een rijderswissel gehad. Dat kost wat meer tijd. Toyota zou er zo ook een gaan doen | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:08 |
God wat klinkt die race director als een zak hooi zeg ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:11 |
Slim om te Toyota #6 nu binnen te halen. Die slow zone komt ze wel goed uit | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:11 |
Toch gehaald lijkt het. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:12 |
Toyota #6 was net langs de slow zone bij Mulsanne corner en wint daar 40s | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:13 |
Een beetje als Flavio Briatore? | |
PierreTT | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:13 |
Slim inderdaad. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:13 |
gelukje voor Toyota, 40s cadeau ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:13 |
GTE strijd barst weer los. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:14 |
Toyota #6 for the win. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:15 |
Daar begint het wel op te lijken... Die slow zone heeft Porsche flink pijn gedaan. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:15 |
Ford weer naar de leiding | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:15 |
Hongerklop moet je inderdaad koste wat kost voorkomen | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:16 |
Het is nog vroeg. | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:16 |
Lekker in je stoeltje pissen voor de rijderswissel ![]() | |
THEFXR | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:17 |
![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:17 |
Is wel lekker warm voor de volgende rijder ![]() | |
THEFXR | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:17 |
er rookt wat | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:18 |
Of dat je zo'n dichte auto instapt waar je voorganger net écht de grote boodschap niet meer binnen kon houden. ![]() | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:18 |
Dit jaar kon Hulkeberg niet meedoen, maar als hij samen zou vallen met de Formula E zou er een veel groter probleem zijn. | |
Beach | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:18 |
gebeurt dat ook? wtf | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:19 |
Gat vooraan is weer heel klein. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:19 |
#1 Porsche loopt hard in op de #6 Toyota. Gat is nog maar 12 seconden | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:21 |
Car 1 pit stop on lap 76 under investigation | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:21 |
Tot nu toe slechts 1 uitvaller | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:21 |
#1 Porsche pit stop under investigation | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:22 |
Het blijft ongelovelijk lullig dat Toyota een halve minuut heeft gewonnen dankzij die slow zone ![]() Porsche is nu kansloos onder normale omstandigheden. | |
trein2000 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
Waar kijken jullie? Ik heb reclame. ![]() | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
Toyota heeft toch een stop minder gemaakt nu? | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
RTL7 en Eurosport. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
Een zender waar ze de mensen in de pitstraat laten zien ipv de race. En waar ze ook maa rnaar de reclame gaan. Nu weer RTL 7. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:23 |
Nee, die hebben al gestopt. | |
trein2000 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:24 |
Bedankt! | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:24 |
Ware het niet dat we nog 17,5 uur te rijden hebben. | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:24 |
RTL7 | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:24 |
Inderdaad, wel leuk dat ze het af en toe ook afwisselen met wat interviews vanuit de pits ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:24 |
Pfffft ![]() | |
trein2000 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:28 |
Dat geel hing er al een half uur... | |
TargaFlorio | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:28 |
Al de 2e keer dat deze Chevy eraf is gegaan. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:28 |
weer de #57 eraf. | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:28 |
Mooi moment van de dag zo met de ondergaande zon ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:28 |
staat er niet echt handig ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:29 |
Porsche #1 er bijna vanaf..? of werd hij geraakt? | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:29 |
De koplopers elkaar geraakt! niet dus. | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:29 |
Voor de coureurs best wel lastig denk ik | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:29 |
Net niet toch? ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30 |
schijnbaar lag daar vorig jaar dus nog gras ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30 |
lang niet. De #1 zag de slow zone gewoon te laat | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30 |
nee, paniek was groter dan het moment zelf ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:31 |
Porsche heeft wat tijd verloren maar daardoor moeten ze dus wel vol gas ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:33 |
Ik zie nu een Porsche naar binnen gaan... | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:33 |
6,5 uur later en het gat aan de top is minder dan 10 seconden. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:33 |
Nu platte kantjes. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:36 |
Zou Hamilton nog Porsche gaan bellen voor hoe er mee om te gaan? | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:36 |
Giedo stijgt weer een plekje. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:37 |
Gele vlag | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:37 |
De #99 Aston Martin in het grind. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:38 |
En Eurosport laat weer een fucking interview zien... kan net zo goed RTL open laten staan met die reclame. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:38 |
Lol, die kerel zonder armen en benen heeft dus echt een schietstoel. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:38 |
Waar is dat goed voor? ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:39 |
Vreemd... live timing zegt dat er een slow zone is. Op tv niks te zien. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:39 |
Autobrand | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:40 |
Goed punt. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:40 |
Alsof de #1 nog niet genoeg pech heeft gehad met die fucking slow zones, nu is zelfs de #2 ervoor op de baan gekomen ![]() Blijkbaar was het gat niet zo groot, LT heeft gelogen ![]() | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:41 |
Die slow zone is een uitkomst...zouden ze bij de F1 moeten invoeren. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:44 |
problemen voor de #36 lmp2 race leader? RLM: "lmp2 leader has water pressure light flashing on steering" | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:44 |
Ford ![]() Oh, degene die al problemen had ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45 |
Helaas ![]() | |
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45 |
Ja sorry hoor, maar bij een 24-uursrace is het vrij normaal om tussendoor wat interviews te laten zien over de stand van zaken. Altijd wel mooi om rechtstreekse updates uit de pits te krijgen van de direct betrokkenen. | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45 |
Wat meer incidentjes nu | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45 |
Rare plek... Mulsanne gaan coureurs doorgaans zonder moeite doorheen. | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45 |
Gelukkig maar | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:46 |
Ford onboard is gericht op hem. Kijk hem balen ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:46 |
Die auto heeft de hele race al problemen. | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:46 |
Nee, ze zijn te oppermachtig ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:46 |
Staat goed vast, dus wat hulp nodig om los te komen | |
Van_Poppel | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:47 |
Die moet idd worden uitgegraven. | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:47 |
Komen ze hem nig wegtakelen? | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:48 |
Een slow zone hier, een slow zone daar. Lijkt de GP2 race van vanmorgen wel. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 21:55 |
LOL, onboard vinger ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:02 |
topic ingekakt ![]() | |
M90 | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:06 |
ik kreeg website offline errors voor 10 minuten ![]() | |
zoem | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:06 |
Juh, we lagen er even uit. Colo netwerk issue waarschijnlijk. | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:07 |
geen last gehad hier ![]() | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:08 |
KutFOK! ![]() | |
zoem | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:08 |
Er kwam nog wel verkeer binnen, dus het kan zijn dat sommige providers anders gerouteerd worden en dus wel op FOK! konden. /offtopic | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:08 |
Dat was nog een graadje erger | |
Fer | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:08 |
Iemand een site waar je het aantal stops en andere stats kan zin? | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:08 |
Dat vind ik knap ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:09 |
http://live.fiawec.com/ | |
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:09 |
FOK! is toch aangesloten op de AMS IX? | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 22:09 |
ik heb toch gewoon gepost ![]() |