SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het hele technologische aspect spreekt me echt aan, ik ben een sucker voor dat soort "vermenging" van oud en nieuw. Ik heb alleen nog nooit kunnen genieten van een open world spel, dus ik weet het nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb geen zin in een survival-zelda..
Benieuwd hoe dat is in vergelijking met Xenoblade Chronicles Wii.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:24 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De wereld schijnt 12x zo groot als die van TP tr zijn.
Horizon doet eigenlijk hetzelfde nu ik er over na denk. Moet zeggen dat ik daar nog meer naar uit kijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het hele technologische aspect spreekt me echt aan, ik ben een sucker voor dat soort "vermenging" van oud en nieuw. Ik heb alleen nog nooit kunnen genieten van een open world spel, dus ik weet het nog niet.
Op Neogaf was een topic over de grootte:quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:45 schreef Aether het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dat is in vergelijking met Xenoblade Chronicles Wii.
True. Staat ook op m'n verlanglijst.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Horizon doet eigenlijk hetzelfde nu ik er over na denk. Moet zeggen dat ik daar nog meer naar uit kijk.
En een leukere combat (maar helaas nog zonder rewards / progressie), meer camera-controls en blijkbaar meer dialoog/variatie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:22 schreef nomar83 het volgende:
Gisteren ook een hele presentatie van Paper Mario Color Slash. M'n mening over de game is er niet door veranderd: Het is Sticker Star 2, maar met fantastische graphics.
Kleiner dan de Xenoblade Wii U dus (ik bedoelde de Wii versie die volgens mij kleiner is dan de Wii U).quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Op Neogaf was een topic over de grootte:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1234095
Dat mag ook wel, TP was toen het uitkwam best groot. Maar speelde het een paar maanden terug weer eens en toen viel de grootte van de wereld me aardig tegen. Vergeleken met huidige openworld games.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:21 schreef tailfox het volgende:
[..]
is dat ongeveer grote van twilight princes? Of groter
quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb geen zin in een survival-zelda..
Het is zo open world als je zelf wilt dat het is. In de demo is te zien dat je ook aanwijzingen krijg waar je naar toe moet in de vorm van waypointsquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het hele technologische aspect spreekt me echt aan, ik ben een sucker voor dat soort "vermenging" van oud en nieuw. Ik heb alleen nog nooit kunnen genieten van een open world spel, dus ik weet het nog niet.
God ja, de HD versie laatst uitgespeeld, daar was de versie van Hyrule Field echt dramatisch. We goede muziek though, misschien wel m'n favoriete overworld theme ooit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:23 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, TP was toen het uitkwam best groot. Maar speelde het een paar maanden terug weer eens en toen viel de grootte van de wereld me aardig tegen. Vergeleken met huidige openworld games.
Dat die tweede bokoblin denkt "hé, met dat vuur kan ik hem meer pijn doen!" en dan zijn club in de fik gaat stekenquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Gifjes als deze en uit de OP maken me wel enthousiast hoor. De mogelijkheden, de AI, het is gewoon tof
Maar dan nog. Wapens die kapot gaan? Koken om harten aan te vullen? Ja, in SS was dit eerste ook, alleen ging het daar alleen om het schild.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:24 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
[..]
Het is zo open world als je zelf wilt dat het is. In de demo is te zien dat je ook aanwijzingen krijg waar je naar toe moet in de vorm van waypointsVolgens mij is het gewoon mogelijk om al die waypoints te volgen tot het einde van de game
Dat maakt de game moeilijker en daarmee interessanter. Constant je hartjes gevuld houden, je wapens in orde. Plus het is voor Zelda een compleet nieuwe richting, wat de gameplay een frisse insteek geeft. Iets wat Zelda echt nodig had.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar dan nog. Wapens die kapot gaan? Koken om harten aan te vullen? Ja, in SS was dit eerste ook, alleen ging het daar alleen om het schild.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Gifjes als deze en uit de OP maken me wel enthousiast hoor. De mogelijkheden, de AI, het is gewoon tof
Kijk dit vind ik dan wel weer enthousiast-makend, de hele uitstraling trekt me veel meer dan de normale ye olde Zelda look.quote:
Je hoeft niet te koken hoor, als je dat niet wiltquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar dan nog. Wapens die kapot gaan? Koken om harten aan te vullen? Ja, in SS was dit eerste ook, alleen ging het daar alleen om het schild.
Mja wat was er mis met de ouderwetse hartjes oprapen. Nu moet ik weer naar mijn menu om een voedsel te selecteren en dan gaat hij het opeten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:54 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je hoeft niet te koken hoor, als je dat niet wiltJe vindt (van wat ik zie) genoeg paddenstoelen en vlees dat je gewoon rauw kunt eten
Mwa, lijkt me een kleine moeitequote:Op donderdag 16 juni 2016 11:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mja wat was er mis met de ouderwetse hartjes oprapen. Nu moet ik weer naar mijn menu om een voedsel te selecteren en dan gaat hij het opeten.
Ik ben heel erg bang dat ze game de "zelda feel" gaat kwijt raken. Het lijkt meer een mix tussen Skyrim / Far Cry in een zelda jasje wat mij betreft. Ook die RPG elementen mogen weg blijven wat mij betreft. Dat was juist de charme van zelda dat je daar allemaal geen omkijken naar had.
De Zelda-feel is juist nog enorm aanwezig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mja wat was er mis met de ouderwetse hartjes oprapen. Nu moet ik weer naar mijn menu om een voedsel te selecteren en dan gaat hij het opeten.
Ik ben heel erg bang dat ze game de "zelda feel" gaat kwijt raken. Het lijkt meer een mix tussen Skyrim / Far Cry in een zelda jasje wat mij betreft. Ook die RPG elementen mogen weg blijven wat mij betreft. Dat was juist de charme van zelda dat je daar allemaal geen omkijken naar had.
In de demo is juist al wel bewezen dat dat niet zo is, je hebt om elke hoek wel iets anders te doenquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:13 schreef Bananenpap het volgende:
De grootte van zo'n wereld is natuurlijk vrij nietszeggend als het merendeel uit bergen en weide vlaktes bestaat waar je tien minuten doorheen moet lopen voordat je iets boeiends treft. Desondanks verwacht ik heel veel van deze titel, ik denk dat Zelda zich prima uitleent voor een open world game.
Ik vind het juist wel interessant dat je nu voor een moeilijke boss zoveel mogelijk voedsel kunt klaarmaken. Je kunt het nu zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt. Hoop alleen niet dat je net zoals in Darksiders/Blue Dragon om de vijf minuten van wapens/gear aan het veranderen bent omdat je telkens iets sterkers vindt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mja wat was er mis met de ouderwetse hartjes oprapen. Nu moet ik weer naar mijn menu om een voedsel te selecteren en dan gaat hij het opeten.
Ik ben heel erg bang dat ze game de "zelda feel" gaat kwijt raken. Het lijkt meer een mix tussen Skyrim / Far Cry in een zelda jasje wat mij betreft. Ook die RPG elementen mogen weg blijven wat mij betreft. Dat was juist de charme van zelda dat je daar allemaal geen omkijken naar had.
Dat vind ik dus eigenlijk wel meevallen. Het lijkt vooral Moblins jagen en schatten verzamelen, ik ben benieuwd hoelang dat boeiend blijft.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:16 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In de demo is juist al wel bewezen dat dat niet zo is, je hebt om elke hoek wel iets anders te doen
Ik denk niet dat de andere 99% van het landschap er hetzelfde uit ziet. Volgens mij is er zelfs bevestigd dat er dorpjes zullen zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:20 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat vind ik dus eigenlijk wel meevallen. Het lijkt vooral Moblins jagen en schatten verzamelen, ik ben benieuwd hoelang dat boeiend blijft.
Het lineaire heb ik nooit als "vervelend" ervaren bij Zelda. Een open wereld is voor mij echt geen must, daar zijn genoeg andere games voor en het is al lang niet "bijzonder" meer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
De Zelda-feel is juist nog enorm aanwezig.
Maar goed, je kritische punten zijn begrijpelijk. Ik denk echter dat dit een juiste stap en vernieuwing is na 25 jaar Zelda. Nog een lineaire Zelda met dezelfde puzzels, elementen, opzet etc. Zou niet de juiste beslissing zijn IMO
NPC's en dorpjes zijn ook uit de demo gehaald om geen verhaal te spoilen. Wat je hebt gezien is dus nieteens de volledige "verzadiging" van het landschapquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:20 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat vind ik dus eigenlijk wel meevallen. Het lijkt vooral Moblins jagen en schatten verzamelen, ik ben benieuwd hoelang dat boeiend blijft.
Heb liever dat je voetstappen zichtbaar blijven, dan weet je welke delen je al gehad hebtquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:34 schreef tailfox het volgende:
gaan ze hier trouwens doen wat ze in orcina of time al wilden doen?
dat je gevolgen blijven staan? dus je hakt een boom om en weg boom
Vooralsnog verwacht ik de wereld 'te groot' voor wat er daadwerkelijk allemaal te beleven valt. Ik vind het nooit zo leuk om tien minuten te moeten sprinten/rollen/Epona rijden voor de volgende locatie. Dan heb ik liever een wat compactere wereld.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
NPC's en dorpjes zijn ook uit de demo gehaald om geen verhaal te spoilen. Wat je hebt gezien is dus nieteens de volledige "verzadiging" van het landschap
gewoon gras in de fik steken dan weet je het ook welquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb liever dat je voetstappen zichtbaar blijven, dan weet je welke delen je al gehad hebt
we prate niet over een gigantische map he. geen xenobladequote:Op donderdag 16 juni 2016 11:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Vooralsnog verwacht ik de wereld 'te groot' voor wat er daadwerkelijk allemaal te beleven valt. Ik vind het nooit zo leuk om tien minuten te moeten sprinten/rollen/Epona rijden voor de volgende locatie. Dan heb ik liever een wat compactere wereld.
?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef tailfox het volgende:
[..]
we prate niet over een gigantische map he. geen xenoblade
De schatting was vorig jaar dat het 1:15 uur zou kosten (per paard!) om de andere kant van de kaart te bereiken...quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Vooralsnog verwacht ik de wereld 'te groot' voor wat er daadwerkelijk allemaal te beleven valt. Ik vind het nooit zo leuk om tien minuten te moeten sprinten/rollen/Epona rijden voor de volgende locatie. Dan heb ik liever een wat compactere wereld.
ja. verder het leukste aan Zelda is van punt a naar punt b te gaan en daar eigenlijk nooit komen omdat je 20 sidequest doetquote:
• Zelda Twilight Princess - 30 kmēquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef tailfox het volgende:
[..]
we prate niet over een gigantische map he. geen xenoblade
Muah, Zelda is nooit echt een game geweest met vele sidequests. In Ocarina of Time, The Wind Waker en Twilight Princess was Hyrule Field/The Great Sea te groot voor wat er eigenlijk te beleven viel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja. verder het leukste aan Zelda is van punt a naar punt b te gaan en daar eigenlijk nooit komen omdat je 20 sidequest doet
damnn dacht dat die kleiner zou zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:43 schreef Aether het volgende:
[..]
• Zelda Twilight Princess - 30 kmē
• GTA: San Andreas - 36 kmē
• Skyrim - 39 kmē
• Red Dead Redemption - 41 kmē
• Far Cry 4 - 46 kmē
• GTA 5 - 81 kmē
• Witcher 3 - 136 kmē
• Zelda Wii U - 360 kmē
• Xenoblade Chronicles X - 400 kmē
the great sea mee eens. maar heb wel graag een grotere variatie aan exploration en verschillende vijandenquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:44 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Muah, Zelda is nooit echt een game geweest met vele sidequests. In Ocarina of Time, The Wind Waker en Twilight Princess was Hyrule Field/The Great Sea te groot voor wat er eigenlijk te beleven viel.
Dan valt zo'n GTA 5 toch opeens in het niets, wat ik al behoorlijk gigantisch vond.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:43 schreef Aether het volgende:
[..]
• Zelda Twilight Princess - 30 kmē
• GTA: San Andreas - 36 kmē
• Skyrim - 39 kmē
• Red Dead Redemption - 41 kmē
• Far Cry 4 - 46 kmē
• GTA 5 - 81 kmē
• Witcher 3 - 136 kmē
• Zelda Wii U - 360 kmē
• Xenoblade Chronicles X - 400 kmē
Uiteraard. Ik verwacht ook wel iets van een Loftwing of voertuig waarmee je vrij door de lucht kunt vliegen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Er zal ook wel een fast travel achtig systeem komen neem ik aan?
Schijnt niet te kloppen, maar wie weet. Dat zou voor mij wel echt overbodig groot zijn, maar ik vind die game er sowieso maar saai uitzienquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:56 schreef Aether het volgende:
De kaart van Zelda is maar klein als die van Final Fantasy XV klopt(2000 kmē!)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |