Ach joh, detail.quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:49 schreef HarrieKeen het volgende:
Het is dan ook 'maar' 3.6 miljoen ipv 36.
Wat ik me dan afvraag. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Oudejaarstrekking van 2015. Als je wint, moet je die al meenemen bij de belastingaangifte 2015. Dit staat me bij tenminstequote:Op woensdag 15 juni 2016 07:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
De prijzen van de Staatsloterij zijn belastingvrij.
Je moet dus alleen eventuele vermogensrendementheffing betalen als je door de betalingen boven de drempel van box3 uitkomt.
1.2% belasting betalen tov van de 0.9% rente krijgen is een verlies van 0.3% per jaar...quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:32 schreef halfway het volgende:
Leuke prijs maar hoeveel verlies lijd je nou als dat je het in 1x zou krijgen?
Ik bedoel je krijgt geen rente, hoeveel moet de loterij reserveren om aan het eind 36 miljoen te hebben kunnen uitkeren?
Of win je wel het totale bedrag en mag je ieder jaar belasting betalen?
Voor de rekenwonders game on!
Dat geldt ook voor het totaal bedrag. De prijs zou pas echt interessant worden als ze het maandelijkse bedrag zouden corrigeren met de inflatie.quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:54 schreef Dingflofbips het volgende:
Mijn eerste vraag zou zijn: hoeveel is die 10.000 nog waard over een paar jaar
De vraag is of je het als een vordering moet zien:quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:53 schreef KaBuf het volgende:
Maar hoe geldt dat dan als je een vordering voor 30 jaar hebt? In één keer aftikken?
Bron.quote:Zolang een geldvordering op de langstlevende ouder niet opeisbaar is, behoren deze vordering en de daarmee corresponderende schulden niet tot de grondslag sparen en beleggen (dit heet defiscalisering). Pas vanaf het moment dat de vordering opeisbaar wordt, komt er een einde aan de defiscalisering.
Als je kan beschikken over het totaalbedrag kun je ook meer investeren en (als het goed is) meer rendement makenquote:Op woensdag 15 juni 2016 07:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor het totaal bedrag. De prijs zou pas echt interessant worden als ze het maandelijkse bedrag zouden corrigeren met de inflatie.
quote:2.De betaling van de annuïteitenprijs kan in één (1) betaling worden opgeëist. Indien de winnaar kiest voor een uitkering in één keer en beschikt over een heel Staatslot, wordt aan hem een bedrag van ¤3.000.000 (drie miljoen euro) overgemaakt. Indien de winnaar kiest voor een uitkering in één keer en beschikt over een 1/5 Staatslot van de 1 juli trekking is dit bedrag ¤ 600.000 (zeshonderdduizend euro).
Het zou mij verbazen als ik de looptijd zou volmaken. Toch zou ik ook voor de maandelijkse uitkering gaan. Geen stress over goed beleggen e.d. Van dat bedrag kan ik elke maand weer leuke dingen doen. Ik neem aan dat als je duurder wilt wonen dat een hypotheek toch ook geen probleem is met dat gegarandeerde inkomen plus het huis en een levensverzekering als onderpand.quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:49 schreef jogy het volgende:
Voor de rust en het inkomen per maand zou ik gewoon voor de 10.000 p/m gaan, als ik dan per ongeluk sterf voor het einde van de looptijd, jammer.
Dat. Heerlijk. Niet gelijk allerlei ingewikkelde dingen hoeven regelen om je geld goed weg te zetten of investeren. Gewoon een dik salaris zonder er voor te hoeven werken. Dingetje is wel dat als ik dan zou stoppen met werken ik ook geen pensioen meer opbouw. Daar zou ik wel goed naar kijken (en de jaren tussen in mijn geval 60 en pensioen).quote:Op woensdag 15 juni 2016 11:49 schreef jogy het volgende:
Voor de rust en het inkomen per maand zou ik gewoon voor de 10.000 p/m gaan, als ik dan per ongeluk sterf voor het einde van de looptijd, jammer.
Tja, dan moet je niet gaan leven naar die 10.000 euro, en je hypotheek netjes af betalen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:07 schreef nanuk het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als ik de looptijd zou volmaken. Toch zou ik ook voor de maandelijkse uitkering gaan. Geen stress over goed beleggen e.d. Van dat bedrag kan ik elke maand weer leuke dingen doen. Ik neem aan dat als je duurder wilt wonen dat een hypotheek toch ook geen probleem is met dat gegarandeerde inkomen plus het huis en een levensverzekering als onderpand.
Ik reis regelmatig met en in de buurt van een tram; misschien moet ik maar een paar loten gaan kopenquote:Maar ik doe niet mee aan die verloting. Ze zeggen dat de kans kleiner is dan onder een tram terecht te komen en dat terwijl ik al vrijwel nooit in een stad kom....
quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja, dan moet je niet gaan leven naar die 10.000 euro, en je hypotheek netjes af betalen.
En dan nog. over 30 jaar heb je opeens geen inkomen meer, maar je hebt ook geen pensioen opgebouwd (even van uitgaande dat je niet bent gaan werken met die 10.000,- aan inkomen). Wat moet je dan?
[..]
Hoewel ik met 10 rug per maand iets meer kan investeren in mijn gezondheid denk ik nog steeds niet dat ik me over dertig jaar in welke vorm dan ook nog druk maak over geld of iets anders.quote:Op woensdag 15 juni 2016 12:07 schreef nanuk het volgende:
Het zou mij verbazen als ik de looptijd zou volmaken.
Mazzelaar!quote:Ik reis regelmatig met en in de buurt van een tram; misschien moet ik maar een paar loten gaan kopen
gwn dikke hypotheekquote:Op woensdag 15 juni 2016 07:34 schreef byah het volgende:
Moet je alsnog een paar jaar sparen om een huis te kopendoe mij maar 36 miljoen in een keer.
Is goed, als jij de helft van de prijs aan mij heeft, zorg ik ervoor dat jij 2.500 euro per maand krijgt. Heb je mooi en flink bedrag op je rekening en een gegarandeerd inkomen. Dubbel prijs!quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:27 schreef robbietobbie het volgende:
Je kunt ook het geld in een keer pakken en met een deel ervan een direct ingaande uitkering kopen. Heb je veel geld om zelf mee te spelen/gooien maar ook een gegarandeerd inkomen voor x jaar.
Het is de vraag nog maar of de Staatsloterij die mogelijkheid biedt.quote:Op woensdag 15 juni 2016 14:27 schreef robbietobbie het volgende:
Je kunt ook het geld in een keer pakken en met een deel ervan een direct ingaande uitkering kopen. Heb je veel geld om zelf mee te spelen/gooien maar ook een gegarandeerd inkomen voor x jaar.
DIe optie bieden ze wel degelijk, staat netjes in de voorwaarden (wat verstopt op de site). 3 miljoen in 1x (dus contant gemaakt tegen 1,5%).quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is de vraag nog maar of de Staatsloterij die mogelijkheid biedt.
Ik kon er net iig niets over vinden.
Maar als je 60 bent kan ik me voorstellen dat je veel liever een lager bedrag in één keer hebt dan 30 jaar lang ¤ 10.000 per maand.
quote:De betaling van de annuïteitenprijs kan in 1 (één) betaling worden opgeëist. Indien de winnaar kiest voor een uitkering in één keer en beschikt over een heel Staatslot, wordt aan hem een bedrag van ¤3.000.000 (drie miljoen euro) overgemaakt. Indien de winnaar kiest voor een uitkering in één keer en beschikt over een eenvijfde lot van de 1 Oktober trekking is dit bedrag ¤600.000 (zeshonderdduizend euro). Andere uitkeringsvarianten zijn, met uitzondering van het bepaalde onder punt 3 van deze voorwaarden, niet mogelijk. Indien een deelnemer met een abonnement de annuïteitenprijs wint neemt de Nederlandse Staatsloterij contact op met de winnaar. In het geval de contactgegevens niet bekend zijn en de winnaar zich niet binnen een periode van 12 maanden uitspreekt over de voorkeur zoals in deze bepaling genoemd, wordt het bedrag in 1 (één) betaling overgemaakt op het bij de Nederlandse Staatsloterij bekende bankrekeningnummer van deze deelnemer.
Het is OF 3 miljoen in 1x OF 30 jaar 10k/mnd. Er is geen resterende uitkering.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:49 schreef Dagobert123 het volgende:
[..]
DIe optie bieden ze wel degelijk, staat netjes in de voorwaarden (wat verstopt op de site). 3 miljoen in 1x (dus contant gemaakt tegen 1,5%).
Voor de fiscus heb je denk ik gewoon een vordering per eind van het jaar voor de contante waarde van de resterende uitkeringen, waarover je 1,2% belasting mag betalen.
Al kan je met dat soort bedragen wel een fiscalist inhuren die daar een slim trucje voor heeft.
Met de eindejaarstrekking op 31-12 telde het bedrag dat gewonnen was gewoon mee voor dat zelfde jaar (ook al werd het pas het jaar daarop uitbetaald). Is een rechtzaak over geweest, en gewonnen door de fiscus.
VRH, en dat is nog niet zo spannend over dat bedrag, daarbij kun je een deel al uitgeven aan een huis, dat valt er dan ook al buiten.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 07:24 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Het is OF 3 miljoen in 1x OF 30 jaar 10k/mnd. Er is geen resterende uitkering.
En alle constructies waarbij je de 3 miljoen in 'een pot' stopt, bijv. een stamrecht BV, mogen niet meer. Je gaat gewoon voor de volle mep belasting betalen.
Nope, voor de inkomstenbelasting wordt gekeken naar wat jij op je rekening hebt staan op 1 januari van het belastingjaar.quote:Op woensdag 15 juni 2016 07:53 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Oudejaarstrekking van 2015. Als je wint, moet je die al meenemen bij de belastingaangifte 2015. Dit staat me bij tenminste
Maar hoe geldt dat dan als je een vordering voor 30 jaar hebt? In één keer aftikken?
Helaas. De 31 dec trekking geeft prijzen voor belastingaanslagen voor dat jaar.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 08:35 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nope, voor de inkomstenbelasting wordt gekeken naar wat jij op je rekening hebt staan op 1 januari van het belastingjaar.
Dus als jij op 31 december 2015 de staatsloterij wint, dan hoef je dat niet voor de aangifte 2015 op te geven.
Hoe dat vanaf 2016 zit durf ik je niet te zeggen, want je hebt dat jaar wel vanaf 1 januari een vordering op de staatsloterij en die valt (denk ik) ook in box 3
Ik betaal graag vrh over 30 miljoen euroquote:Op vrijdag 17 juni 2016 08:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Helaas. De 31 dec trekking geeft prijzen voor belastingaanslagen voor dat jaar.
Dus 2015, 31 dec, 30 miljoen winnen is 2015 al belasting betalen. Is over geprocedeerd ... en verloren.
http://www.nu.nl/economie(...)lasting-betalen.html
Nope, hij is pas te vorderen in het nieuwe jaarquote:Op woensdag 15 juni 2016 07:53 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Oudejaarstrekking van 2015. Als je wint, moet je die al meenemen bij de belastingaangifte 2015. Dit staat me bij tenminste
Ow wow een artikel van 6 jaar geleden. Gelukkig zijn de regels mbt box 3 niet ondertussen veranderd waardoor er alleen nog gekeken wordt naar 1 januari en niet meer naar 31 december.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 08:59 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Helaas. De 31 dec trekking geeft prijzen voor belastingaanslagen voor dat jaar.
Dus 2015, 31 dec, 30 miljoen winnen is 2015 al belasting betalen. Is over geprocedeerd ... en verloren.
http://www.nu.nl/economie(...)lasting-betalen.html
Gelukkig is het lot op 31 dec 30 miljoen waard, en dus vermogen. Vermogen wat je natuurlijk ook op 1 januari nog hebt. Dus ik snap je punt niet helemaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 09:37 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ow wow een artikel van 6 jaar geleden. Gelukkig zijn de regels mbt box 3 niet ondertussen veranderd waardoor er alleen nog gekeken wordt naar 1 januari en niet meer naar 31 december.
Als je 30 miljoen hebt hoef je niet te frauderen hoor, dan huur je gewoon een belastingadviseur in die dat allemaal legaal doet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:19 schreef Gia het volgende:
Ik zou 2 extra betaalrekeningen openen, naast onze en/of rekening.
Eén extra op naam van mijn man en één op mijn naam.
Op elk van die rekeningen stort ik dan elke maand 2000 euro en mijn zonen krijgen elk een pasje daarvan. Dit stelt hen in de gelegenheid van hun eigen verdiende geld te sparen. En ze kunnen leven van deze rekening. Op die manier sluis je mooi 24000 euro per jaar naar je kind, zonder dat de belasting dat merkt. Daarnaast kun je sowieso nog de jaarlijkse hoogst mogelijke belastingvrije gift doen.
Verder zelf lekker leven van 6k per maand. Is voor ons echt meer dan genoeg.
Maar je hebt geen 30 miljoen. Je hebt 10 000 per maand.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:05 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Als je 30 miljoen hebt hoef je niet te frauderen hoor, dan huur je gewoon een belastingadviseur in die dat allemaal legaal doet.
En het is 3,6 miljoen. Niet 30.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:05 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Als je 30 miljoen hebt hoef je niet te frauderen hoor, dan huur je gewoon een belastingadviseur in die dat allemaal legaal doet.
Waarom denk je dat de fiscus dat niet zou merken..?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 10:19 schreef Gia het volgende:
Ik zou 2 extra betaalrekeningen openen, naast onze en/of rekening.
Eén extra op naam van mijn man en één op mijn naam.
Op elk van die rekeningen stort ik dan elke maand 2000 euro en mijn zonen krijgen elk een pasje daarvan. Dit stelt hen in de gelegenheid van hun eigen verdiende geld te sparen. En ze kunnen leven van deze rekening. Op die manier sluis je mooi 24000 euro per jaar naar je kind, zonder dat de belasting dat merkt. Daarnaast kun je sowieso nog de jaarlijkse hoogst mogelijke belastingvrije gift doen.
Verder zelf lekker leven van 6k per maand. Is voor ons echt meer dan genoeg.
Dit.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de fiscus dat niet zou merken..?
Precies....Dat gaat je echt niet (lang) lukken zonder dat er vragen worden gesteld. En 6k per maand is niet zo heel veel als je ook voor een fatsoenlijk pensioen wilt zorgen. Je kan er prima van leven, maar niet anders dan wanneer je zou werken. En ga er maar vanuit dat je (veel) meer uitgeeft als je niet werkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de fiscus dat niet zou merken..?
Ziet de BD gewoon als schenken hoor, maak je niet druk, daar komen ze vroeg of laat achter en ontvang je netjes een naheffing.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:03 schreef Fe2O3 het volgende:
De prijs is belastingvrij, dus het enige waar jij je druk over maakt dan is de vrh; gelukkig staan die rekeningen van je kinderen op jouw naam. Dus die betaal jij.
Qua uitgeven mja, daar komt de BD niet achter denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |